Алгоритм організації формувального оцінювання

Про матеріал
Даний матеріал розкриває алгоритм упровадження формувального оцінювання, яке дає змогу педагогові адаптувати освітній процес, спираючись на дані відстеження особистісного розвитку здобувачів освіти.
Перегляд файлу

ОРГАНІЗАЦІЯ ФОРМУВАЛЬНОГО

ОЦІНЮВАННЯ

 

Формувальне оцінювання​ — це інтерактивне оцінювання прогресу здобувачів освіти. Воно дає змогу педагогові/-ині адаптувати освітній процес, спираючись на дані відстеження особистісного розвитку здобувачів освіти та те, як вони набувають нового досвіду та навчальних компетентностей. 

 

 

АЛГОРИТМ УПРОВАДЖЕННЯ

 

 

imageКРОК 1. Формулювання об’єктивних і зрозумілих для здобувачів освіти навчальних цілей

 

 

Педагог/-иня спільно зі здобувачами освіти розробляє й обговорює цілі заняття. Ціль має бути вимірюваною, щоб через оцінювання виміряти, на якому рівні її досягнуто. Наступний крок — створення ефективного зворотного зв’язку, який має бути зрозумілим і чітким, доброзичливим та своєчасним. 

 

 

imageКРОК 2. Забезпечення активності участі здобувачів освіти у процесі пізнання

 

Щоб здобувач/-ка освіти користувався/-лася отриманими знаннями, він/вона має вміти їх застосовувати, перетворювати, розширювати, доповнювати, знаходити нові зв’язки та співвідношення. Задля цього звертаються до різноманітних прийомів, форм і методів роботи з навчальним матеріалом. 

 

 

imageКРОК 3. Ознайомлення здобувачів освіти із критеріями оцінювання

 

Обговорення зі здобувачами освіти критеріїв оцінювання робить оцінювання прозорим і зрозумілим для всіх учасників та сприяє позитивному ставленню до самого процесу. Критерії оцінювання, розроблені для поточного оцінювання, мають описувати те, що заявлено у навчальних цілях. Здобувачів освіти слід ознайомити з ними до початку виконання завдання. Що конкретніше

сформульовано критерії оцінювання — то зрозуміліша діяльність для успішного виконання завдання. 

 

imageКРОК 4. Забезпечення можливості й уміння здобувачів освіти аналізувати власну діяльність (рефлексія)

 

 

У процесі навчання важливе значення має використання елементів рефлексії, спрямованих на: 

     спостереження своїх дій та дій однокласників / одногрупників; 

     осмислення своїх суджень, дій, учинків з огляду на їх відповідність меті діяльності​

 

Спонукають до рефлексії запитання: 

  Що нового дізнався/-лася на занятті? 

  Що привернуло твою увагу?

  Що нового у спілкуванні? 

  Що тебе найбільше схвилювало (які нові емоції з’явилися)?

 

При цьому треба уникати запитань «що сподобалось?», «що не сподобалось?» без попередньої операціоналізації цього узагальнення. 

 

 

imageКРОК 5. Корегування спільно зі здобувачами освіти підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання

 

 

 

За формувального оцінювання здобувач/-ка освіти має усвідомлювати  відповідальність за самоосвіту. Для формувального оцінювання можна використовувати портфоліо.

 

 

pdf
Додано
29 січня 2022
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку