Засвоєння послідовності дій у процесі використання умовних операторів; формування уявлення про логічні умови, навичків зі складання та заповнення таблиці виконавця, перевірки правильності програм за допомогою системи тестів.
вчитель інформатики
Тяпчанського НВК
Долинського району
Владика Руслана Дмитрівна
Мета:
• навчальна: засвоїти послідовність дій у процесі використання умовних операторів; сформувати уявлення про логічні умови; сформувати навички зі складання та заповнення таблиці виконавця, перевірки правильності програм за допомогою системи текстів;
• розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння планувати та аналізувати свою діяльність;
• виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки.
Тип уроку: засвоєння знань, вмінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер, інструкції з ТБ у комп'ютерному кабінеті.
Програмне забезпечення: Scratch
План уроку:
1) Організаційний етап (1 хв.)
2) Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)
3) Актуалізація опорних знань учнів (3 хв.)
4) Етап ознайомлення з новим матеріалом (10 хв.)
5) Фізкультхвилинка (1 хв.)
6) Етап закріплення вивченого (3 хв.)
7) Практична робота. Оцінювання (20 хв.)
8) Етап постановки домашнього завдання (1 хв.)
9) Підсумки уроку (4 хв.)
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП:
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- Ми можемо почати урок, або покинути його.
Якщо ви будете спокійно сидіти протягом тридцяти секунд, тоді ви зможете
заспівати пісню про Святого Миколая, або розповісти вірш.
Почати відлік.
Якщо учні справилися, їм це вдалося, то вони отримують винагороду.
В іншому випадку, вказати на те, що оскільки вони не були повністю спокійні цілих тридцять секунд, то вони не отримують винагороду.
- Запитайте клас "Що було умовою нагороди?"
Умова була «бути спокійними протягом 30 секунд»
Якби ви були спокійні, умова була б правдою, і ви отримали б нагороду.
Якщо ви не були, то умова була б помилковою, тому нагороди не отримали.
Відкрийте будь ласка зошити, запишіть число, класна робота і тему уроку.
Словник. Цей урок має одне нове і важливе твердження:
Умовні оператори працюють тільки за певних умов, за однієї умови.
Слайд 2,3 мета уроку.
ІІI. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ:
I. Алгоритм слайд 4, 5.
1. Означення
2. Види
3. Способи опису
IY. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (МІНІ-ЛЕКЦІЯ)
Презентація. Слайди 6-11.
Розгалужений алгоритм
1. Означення
2. Структура схеми
3. Загальний випадок розгалуження
4. Частинний випадок розгалуження
III. Складання розгалужених алгоритмів слайд 12
Демонстрація руху кота, ознайомлення із завданням практичної роботи.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА слайд 13
Учні стоять. Якщо озвучене є висловлення істинне – плескають в долоні, хибне – присідають, в іншому випадку – піднімаються на носочках вгору.
VI. ЗАСВОЄННЯ ТА ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК
Робота з підручником Схема алгоритму стор. 78
YII. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ОЦІНЮВАННЯ
Слайд 14, 15. Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Учні читають про себе вірш про безпеку за комп’ютером.
1. Робота з додатковим матеріалом: інструкції практичної роботи
2. Робота за комп'ютером. Вибір завдання.
9 балів
Слайд 18
10 балів
Слайд 19 12 балів
Презентація виконаної роботи учнями, які виконали завдання.
- Які спрайти використав?
- Які блоки ______? Яких груп команд _________________?
ОЦІНЮВАННЯ, мотивація оцінки.
РЕЛАКСАЦІЯ.
Вправи для очей.
Міцно закрити oчi (рахувати до 3), відкрити їх i подивитись вдалечінь (рахувати до 5). Повторити 4-5 раз.
Вправи для рук.
Покласти долоні на стіл. На рахунок раз - роблячи упор на долоні, підняти вci пальці; на рахунок два – повернути пальці у вихідне положення
YIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Слайд 20
1.Завдання за підручником: § 3.3. (с. 76 – 85).
2. Додаткове завдання. Складіть п'ять запитань за темою уроку.
Виконати у зошиті за зразком скласти графічне та словесне подання 4 алгоритмів, використавши народні прикмети
IX. ПІДСУМКИ УРОКУ.
Слайд 21. Склади синкан до слова розгалуження
Наприклад цикл
Слайд 22. Досягнута мета.
Свої побажання всім присутнім мені хочеться супроводити ось такою логічною моделлю і словами:
Невгамовні роки зупинить не у вашій владі, так
Нехай же буде так завжди - чим більше літ, тим більше щастя.
Самоаналіз уроку
інформатики у 7 класі
«Алгоритм з розгалуженням»
Клас: 7
Дата проведення: 25.11.2016
Вчитель: Владика Р.Д.
Урок: 15
Тема уроку: Алгоритм з розгалуженням.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу, комбінований
Плановані результати навчання:
особистісні: формування здатності пов'язати навчальний зміст з власним життєвим досвідом, зрозуміти значення інформаційного моделювання як методу пізнання навколишнього світу; формування вміння рефлексивної самооцінки
предметні: розвиток уявлень про типи алгоритмів; розуміння запису алгоритмів; вміння складати лінійні і умовні алгоритми;
міжпредметні: формування вміння самостійно планувати шляхи досягнення цілей; співвідносити свої дії з планованими результатами, здійснювати контроль своєї діяльності, визначати способи дій в рамках запропонованих умов, коригувати свої дії відповідно до мінливих ситуацією; оцінювати правильність виконання навчального завдання.
Навчальні завдання: сформувати поняття алгоритму з розгалуженням; навчити складанню алгоритмів з розгалуженням у вигляді блок-схем та для виконавців у середовищі Scratch.
Ресурс (підручники, наочні посібники, ІКТ):
• навчальне середовище Scratch
• презентація «Алгоритм з розгалуженням».
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, групова, індивідуальна.
Методи: словесний, наочний, практична робота, метод проектів, інтерактивний метод (гра).
Обладнання: персональний комп'ютер (ПК) вчителя, мультимедійний проектор, екран, ПК учнів, набір спрайтів для проекту.
Характеристика класу: в даному класі переважає хороший рівень знань, стабільна працездатність, помірний темп навчальної діяльності, стійкий інтерес до навчальним завданням.
Інформаційні технології займають лідируюче положення на міжнародному ринку праці. Але, якщо навички роботи з конкретною технікою можна придбати безпосередньо на робочому місці, то мислення слід розвивати в певні природні терміни. Запізнення з розвитком мислення - це запізнення назавжди.
У вивченні інформатики можна виділити два аспекти:
• Загальноосвітній
• Технологічний
Загальноосвітній аспект передбачає розглядати інформатику як засіб розвитку логічного мислення, вміння аналізувати, виявляти суті і відносини, описувати плани дій і робити логічні висновки.
На даному уроці я постаралася показати як загальноосвітній аспект, так і технологічний. Ті, що навчаються закріплювали свої знання з попередніх темах: алгоритм, властивості алгоритму, лінійний алгоритм, способи запису алгоритму; набували нові знання по темі «Алгоритм з розгалуженням»; працювали над проектом блок-схема «Умовний алгоритм в народні прислів’ях»; виконували завдання на ПК.
Виходячи із запланованих результатів навчання, будувалася навчальна діяльність учнів.
1-ий етап - організаційний - був створений для емоційно-психологічного настрою на роботу. Він пройшов швидко і сприяв настрою а співпраця, взаємовиручку і партнерство. Діти зробили самооцінку свого самопочуття на початок уроку за допомогою умови вибору.
На 2-му етапі учні повторювали основні поняття вивченого матеріалу, граючи в «Питання-відповідь». Гра пройшла в хорошому темпі, діти активно брали участь.
3-ій етап - постановка мети і завдань уроку. Тему уроку учні дізнавалися шляхом вирішення інформаційного завдання «Якщо.., то.., інакше». Основне твердження уроку «Алгоритм з розгалуженням».
Метою 4-го етапу було: вивчення нового поняття «Алгоритм з розгалуженням», його запис за допомогою блок-схеми, поглиблення знань з теми «Алгоритми».
5-ий етап - застосування нових знань і вмінь у новій ситуації - учням пропонується в формі групової роботи над проектом блок-схема «Умовний алгоритм в народних прислів’ях». За рахунок привабливості змісту завдань і подачі навчального матеріалу, підвищилися можливості учнів в досягненні поставлених цілей на уроці.
6-ий етап - «Фізкультхвилинка» - тематична, на закріплення визначення «Алгоритм з розгалуженням». Виконувати вправу необхідно було тільки, перевіривши істинність або хибність висловлювання.
На сьомому етапі було дано практичне завдання на ПК - створення проекту «Щасливого Різдва». Так як робота диференційована, то учні виконали різну кількість завдань.
Заключний етап був відведений підсумку уроку і рефлексії. Провела рефлексію за допомогою синквейн, який корисний учневі як інструмент для синтезу складної інформації. Вчителю - як зріз оцінки понятійного і словникового багажу учнів. Він резюмує інформацію, викладає складні ідеї, почуття і уявлення в декількох словах
Виставила оцінки, підвела підсумок уроку, було запропоновано домашнє завдання із застосуванням отриманих знань і умінь.
Навчальний час на уроці використовувалося ефективно, запланований обсяг роботи було виконано. Інтенсивність уроку була оптимальною з урахуванням фізичних і психологічних особливостей дітей. Рефлексія, проведена на початку і кінці уроку, дозволила учням самим проаналізувати свої дії на уроці. А фізкультхвилинка зняла напругу і дала відпочинок очам.
Загальну атмосферу заняття можна назвати оптимістичною, активної, ділової, доброзичливою. Урок пройшов на хорошому емоційному рівні.
Я вважаю, що на уроці було досягнуто мною мети.
Увага!
Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
1. Запустіть програму Scratch.
2. Розмістіть Рудого кота в середині Сцени.
3. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на рисунку 3.22.
Зауваження. Для правильного вставляння умови в команду розгалуження потрібно:
1. Уставити до блока команди розгалуження блок порівняння з групи Оператори.
2. Уставити в ліве поле блока порівняння блок з групи Рух.
3. Увести в праве поле блока порівняння потрібне число .
4. Виконайте алгоритм. Спостерігайте за рухом виконавця.
5. Зупиніть виконання алгоритму, вибравши кнопку Зупинити все .
|
Рис 3.22 |
6. Видаліть алгоритм з області скриптів.
7. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на рисунку 3.23.
8. Виконайте алгоритм. Спостерігайте за рухом виконавця.
9. Зупиніть виконання алгоритму, вибравши кнопку Зупинити все .
10. Збережіть створений проект у своїй папці у файлі вправа 3.3.1.
Дублювати 3 рази
|
Скретч
Презентація виконаної роботи.
- Які спрайти використав?
- Які блоки ______? Яких груп команд _________________?
Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
1. Запустіть програму Scratch.
2. Розмістіть Рудого кота в середині Сцени.
3. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на рисунку 3.22.
Зауваження. Для правильного вставляння умови в команду розгалуження потрібно:
1. Уставити до блока команди розгалуження блок порівняння з групи Оператори.
2. Уставити в ліве поле блока порівняння блок з групи Рух.
3. Увести в праве поле блока порівняння потрібне число .
4. Виконайте алгоритм. Спостерігайте за рухом виконавця.
5. Зупиніть виконання алгоритму, вибравши кнопку Зупинити все .
|
6. Видаліть алгоритм з області скриптів.
7. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на рисунку 3.23.
8. Виконайте алгоритм. Спостерігайте за рухом виконавця.
9. Зупиніть виконання алгоритму, вибравши кнопку Зупинити все .
10. Збережіть створений проект у своїй папці у файлі вправа 3.3.1.
ПРОЕКТ
олень
правильно
ні
сніговик
дивовижно
легко
Пінгвін
1000000000 баксів
ой
Зірка
Вау ти молодець
ні
Шапка
Звичайно
Ох
Свічка
Мені тепло
мені холодно
Подарунка
Ура, нам 4 подарунки
жодних сюрпризів?
ВЕСЕЛОГО РІЗДВА В ЦЬОМУ РОЦІ!!!!! В ЦЬОМУ РОЦІ ЩАСТЯ!!!
ЩАСЛИВОГО РІЗДВА!!! З РІЗДВОМ!!!
Презентація виконаної роботи.
- Які спрайти використав?
- Які блоки ______? Яких груп команд _________________?
Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
1. Запустіть програму Scratch.
2. Розмістіть Рудого кота в середині Сцени.
3. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на рисунку 3.22.
Зауваження. Для правильного вставляння умови в команду розгалуження потрібно:
1. Уставити до блока команди розгалуження блок порівняння з групи Оператори.
2. Уставити в ліве поле блока порівняння блок з групи Рух.
3. Увести в праве поле блока порівняння потрібне число .
4. Виконайте алгоритм. Спостерігайте за рухом виконавця.
5. Зупиніть виконання алгоритму, вибравши кнопку Зупинити все .
|
Рис 3.22 |
6. Видаліть алгоритм з області скриптів.
7. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на рисунку 3.23.
8. Виконайте алгоритм. Спостерігайте за рухом виконавця.
9. Зупиніть виконання алгоритму, вибравши кнопку Зупинити все .
10. Збережіть створений проект у своїй папці у файлі вправа 3.3.1.
Скретч
Сніг
Сніговик
Презентація виконаної роботи.
- Які спрайти ти використав?
- Які блоки ______? Яких груп команд _____________?
Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
1. Запустіть програму Scratch.
2. Розмістіть Рудого кота в середині Сцени.
3. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на рисунку 1.
Зауваження. Для правильного вставляння умови в команду розгалуження потрібно:
1. Уставити до блока команди розгалуження блок порівняння з групи Оператори.
2. Уставити в ліве поле блока порівняння блок з групи Рух.
3. Увести в праве поле блока порівняння потрібне число .
4. Виконайте алгоритм. Спостерігайте за рухом виконавця.
5. Зупиніть виконання алгоритму, вибравши кнопку Зупинити все .
|
Рис 1 |
6. Видаліть алгоритм з області скриптів.
7. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на рисунку 3.23.
8. Виконайте алгоритм. Спостерігайте за рухом виконавця.
9. Зупиніть виконання алгоритму, вибравши кнопку Зупинити все .
10. Збережіть створений проект у своїй папці у файлі вправа 3.3.1.
|
олень
правильно
ні
сніговик
дивовижно
легко
Пінгвін
1000000000 баксів
ой
Зірка
Вау ти молодець
ні
Шапка
Ох
Свічка
Мені тепло
мені холодно
Подарунка
Ура, нам 4 подарунки
жодних сюрпризів?
ВЕСЕЛОГО РІЗДВА В ЦЬОМУ РОЦІ!!!!!
В ЦЬОМУ РОЦІ ЩАСТЯ!!!
ЩАСЛИВОГО РІЗДВА!!!
З РІЗДВОМ!!!