12 серпня о 18:00Вебінар: Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу

Урок "Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch"

Про матеріал

Конспект уроку на тему: "Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch" . 7 клас. За підручником Ривкінд

Перегляд файлу

Тема. Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch.

Цілі:

  • навчальна: продовжити ознайомлювати з алгоритмічною структурою розгалуження і повторення, навчити складати та виконувати алгоритми з розгалуженням у визначеному навчальному середовищі;
  • розвивальна: сприяти розвитку спостережливості, уваги, пам’яті, уяви, мислення, виробляти звички до планування своїх дій, самостійно контролювати проміжні і кінцеві результати роботи;
  • виховна: виховувати відповідальність за результати власної діяльності та поведінки; формувати навички роботи в групах.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Scratch, графічний редактор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку
  • Повторення правил поведінки в кабінеті інформатики
    (Слайд 2)
  • Погляньте на картинки на екрані і з їх допомогою назвіть правила поведінки в кабінеті інформатики.

 

  • Обережно поводитись з комп’ютером;
  • Не торкатись проводів, розеток;
  • Не бігати по класу;
  • Не проводити за комп’ютером надто багато часу;
  • Не торкатись пальцями до екрану;
  • Робоче місце повинне бути чистим.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 

  1. Знайти помилки в алгоритмах та встановити правильну послідовність дій

— У яких відомих вам програмних середовищах можна виконати зазначені алгоритми? (Paint та PowerPoint).

  1. Відгадай виконавця за командами

 

  • Для кожного алгоритму є свій виконавець.
  • Спробуємо пригадати виконавців алгоритму за допомогою гри.

 

Один учень виходить на середину. Інші, дивлячись на зображення виконавця повинні називати команди, які він здатен виконувати. Учень повинен відгадати, що чи хто є виконавцем алгоритму.

 

  • Машина – їхати, повертати праворуч, ліворуч, сигналити, підвозити людей, світити фарами…
  • Мікрохвильова піч – розморожувати, нагрівати їжу, напої, запікати щось…
  • Будильник – дзвеніти, показувати годину, будити когось...
  • Світлофор – показувати кольори, дозволити чи не дозволити переходити дорогу…
  • Собака – давати лапу, гавкати, бігати, махати хвостом, їсти…
  • Комп’ютер – розв’язувати задачі, обробляти фото, текст, створювати програми, відтворювати фільми, здійснювати обчислення…

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Термінологічна розминка. Кросворд «Алгоритм»

Запитання кросворду

1. Графічний об’єкт, яким можна керувати за допомогою команд Скретч.

2. Базова структура алгоритмів у вигляді послідовності команд.

3. Алгоритм, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп’ютером.

4. Одна з форм подання алгоритму.

5. Місце виконання алгоритму.

6. Людина, тварина або пристрій, які здатні виконувати команди.

7. Навчальне середовище виконання алгоритмів.

8. Вказівка виконавцеві.

Відповіді. Спрайт, слідування, програма, словесна, середовище, виконавець, скретч, команда. Ключове слово: алгоритм.

 

— Кожен виконавець має свою систему команд. З цих команд можна скласти алгоритм. Алгоритм виконують у певному місці, яке називають середовищем виконання алгоритму.

Уважно розгляньте рисунки та вкажіть місце виконання алгоритму:

— У чому полягає відмінність між останніми двома рисунками?

— Алгоритми можна виконувати не лише в реальних середовищах, а й у віртуальних. Це можуть бути середовища різних програм, а також спеціальні навчальні середовища виконання алгоритмів.

З одним із таких навчальних середовищ ви будете працювати на сьогоднішньому уроці.

 

IV. Узагальнення вивченого матеріалу.

  1. Методичний прийом «Свiтлофор»
  • Будемо працювати із програмою Scratch. Давайте пригадаємо основні елементи вікна Scratch.

Один учень називає i показує один з елементiв вiкна середовища Scratch. Клас повинен пiдняти картки зеленого кольору, якщо елемент правильний, або червоного — якщо неправильний.

 

  1. Бесіда.

У  середовищі Scratch можна створювати багато різних алгоритмів.
Давайте пригадаємо:

  • Які типи алгоритмів ви знаєте?
  • У яких формах можна подавати алгоритми?
  • Що таке алгоритм з повторенням?
  • Що таке алгоритм з розгалуженням?

 

Як у середовищі Скретч описати алгоритми з повним та неповним розгалуженням?
 

У Scratch можна використати команду Якщо-то-інакше для організації повного розгалуження

 

Команда якщо для організації неповного розгалуження

  1. Методичний прийом «Вiдгадай блок-схему».

На дошці написаний алгоритм. Учень читає алгоритм і визначає його вид (лінійний, з розгалуженням, з повторенням). Далі повинен підібрати до нього відповідну блок-схему і прикріплює її. Клас оцiнює роботу учнiв.

  1. Підійти до світлофора.
  2. Поглянути, яке світло світиться.
  3. Дочекатися зеленого сигналу світлофора.
  4.     Перейти вулицю.
  1. Підійти до вікна.
  2. Поглянути чи на вулиці йде дощ.
  3. Якщо так – прихопити з собою парасолю.
  4. Якщо ні – пограти з другом у футбол.

 

  1. Підійти до колодязя.
  2. Набрати води у відро.
  3. Підійти до бочки.
  4. Вилити воду з відра у бочку.
  5. Повторити пункти 2-4       

    5 разів.

  1. Закрити бочку.

 

V. Формування вмінь та навичок

Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч.

 

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної роботи  за комп’ютером.
    (Відео – Слайд )
  2. Інструктаж учителя.

 

Створити проект, у якому за даним номером місяця дівчина повідомляє пору року, змінює свій образ (одяг) відповідно до пори року, а також відповідно до пори року змінюється фон сцени.

 

  • Давайте поглянемо на блок-схему алгоритму.
  • У якій формі поданий алгоритм повній чи скороченій?

  1. Практична робота за комп’ютерами.

  1. Вправи для очей.

 

VI. Підсумки уроку

Рефлексія

Гра «Чарівні окуляри»

Крізь ці окуляри можна побачити лише добрі риси характеру Рудого кота. Підберіть слова-характеристики для нашого героя на кожну літеру назви середовища, у якому він живе:

          С — симпатичний;

К — кумедний;

Р — радісний;

Е — ерудований;

Т — товариський;

Ч — чесний.

 

VІI. Домашнє завдання

Підручник§ 3.3 ст. 76-85
Скласти алгоритм з розгалуженням у вигляді блок-схеми.

 

VІI. Оцінювання роботи учнів.


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Терук Леонід
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
7457
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку