Конспект уроку на тему: "Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch" . 7 клас. За підручником Ривкінд
Тема. Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch.
Цілі:
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Scratch, графічний редактор.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
— У яких відомих вам програмних середовищах можна виконати зазначені алгоритми? (Paint та PowerPoint).
Один учень виходить на середину. Інші, дивлячись на зображення виконавця повинні називати команди, які він здатен виконувати. Учень повинен відгадати, що чи хто є виконавцем алгоритму.
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Термінологічна розминка. Кросворд «Алгоритм»
Запитання кросворду
1. Графічний об’єкт, яким можна керувати за допомогою команд Скретч.
2. Базова структура алгоритмів у вигляді послідовності команд.
3. Алгоритм, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп’ютером.
4. Одна з форм подання алгоритму.
5. Місце виконання алгоритму.
6. Людина, тварина або пристрій, які здатні виконувати команди.
7. Навчальне середовище виконання алгоритмів.
8. Вказівка виконавцеві.
Відповіді. Спрайт, слідування, програма, словесна, середовище, виконавець, скретч, команда. Ключове слово: алгоритм.
— Кожен виконавець має свою систему команд. З цих команд можна скласти алгоритм. Алгоритм виконують у певному місці, яке називають середовищем виконання алгоритму.
Уважно розгляньте рисунки та вкажіть місце виконання алгоритму:
— У чому полягає відмінність між останніми двома рисунками?
— Алгоритми можна виконувати не лише в реальних середовищах, а й у віртуальних. Це можуть бути середовища різних програм, а також спеціальні навчальні середовища виконання алгоритмів.
З одним із таких навчальних середовищ ви будете працювати на сьогоднішньому уроці.
IV. Узагальнення вивченого матеріалу.
Один учень називає i показує один з елементiв вiкна середовища Scratch. Клас повинен пiдняти картки зеленого кольору, якщо елемент правильний, або червоного — якщо неправильний.
У середовищі Scratch можна створювати багато різних алгоритмів.
Давайте пригадаємо:
Як у середовищі Скретч описати алгоритми з повним та неповним розгалуженням?
У Scratch можна використати команду Якщо-то-інакше для організації повного розгалуження
Команда якщо для організації неповного розгалуження
На дошці написаний алгоритм. Учень читає алгоритм і визначає його вид (лінійний, з розгалуженням, з повторенням). Далі повинен підібрати до нього відповідну блок-схему і прикріплює її. Клас оцiнює роботу учнiв.
5 разів.
V. Формування вмінь та навичок
Практична робота 5. Складання та виконання алгоритмів з розгалуженням у середовищі Скретч.
Робота за комп’ютером
Створити проект, у якому за даним номером місяця дівчина повідомляє пору року, змінює свій образ (одяг) відповідно до пори року, а також відповідно до пори року змінюється фон сцени.
VI. Підсумки уроку
Рефлексія
Гра «Чарівні окуляри»
Крізь ці окуляри можна побачити лише добрі риси характеру Рудого кота. Підберіть слова-характеристики для нашого героя на кожну літеру назви середовища, у якому він живе:
С — симпатичний;
К — кумедний;
Р — радісний;
Е — ерудований;
Т — товариський;
Ч — чесний.
VІI. Домашнє завдання
Підручник§ 3.3 ст. 76-85
Скласти алгоритм з розгалуженням у вигляді блок-схеми.
VІI. Оцінювання роботи учнів.