Алгоритми і програми (узагальнення знань)

Про матеріал
Матеріал для узагальнення й систематизація знань з теми «Алгоритми і програми» з учнями 8 класу; відпрацювання навичок налаштування властивостей об’єктів: форма, напис, кнопка; відпрацювання навичок складання обробників подій для форми, кнопки, напису;
Перегляд файлу

          

 

 

 

 

Скачать Lazarus (Лазарус) на русском бесплатно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розроблено вчителем Яготинського ліцею №1

Наталією Вдовиченко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема «Алгоритми і програми» (узагальнення знань 8 клас)

 Мета:

навчальна: узагальнення й систематизація знань з  теми «Алгоритми і програми»; відпрацювання навичок налаштування властивостей об’єктів: форма, напис, кнопка; відпрацювання навичок складання обробників подій для форми, кнопки, напису;

розвивальна:розвиток умінь і навичок учнів аналізувати й систематизувати інформацію, формування прийомів логічного мислення, розвиток пізнавальної активності, креативного і логічного мислення, наочно-дієвого образного мислення; формування вміння мислити самостійно, розвиток навичок дослідницької діяльності;

виховна:  виховання інформаційної культури, інтересу до предмета.

Обладнання: персональні комп'ютери, ОС Windows; проєктор, середовище Лазарус, картки із завданнями, файли, файл презентації.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності Слайд 1

Хто, неначе епiграми, 

Строчить день при днi програми 

Для клiєнтiв з рiзних мiст? 

Це невтомний програмiст. 

 Я почала урок з цього вірша бо наш урок пов’язаний з цією професією. Саме ці люди створюють програми для розв’язання задач з різних галузей діяльності людини. Ви також  робите перші кроки в програмуванні.

ІІІ  Повідомлення теми уроку та визначення завдань   Слайд 2

 

IV Актуалізація опорних знань

 Зараз ми проведемо невеличку розминку, пригадаємо деякі поняття,  з якими ми знайомились протягом теми

  1. Вправа Закінчи речення Слайд 3-4

Комп’ютерною програмою називають ( алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп’ютером);

Мова програмування це (мова, яку використовують для запису алгоритмів);

Мова програмування має такі складові

(Алфавіт – символи,з яких утворюються слова,

Словник – набів слів, які використовуються в мові,

Синтаксис – правила складання мовних конструкцій,

Семантику – тлумачення мовних конструкцій);

Яку мову програмування вивчаємо ми? Object Pascal

 

  1. Розв'яжіть  ІНТЕРАКТИВНУ ВПРАВУ.

 

C:\Users\User\Desktop\Знімок екрана 2023-03-28 210459.png

 

V Узагальнення знань (Для роботи учні об’єднуютьсь в три групи по 2-3 чоловіки, та виконують завдання, відкривши папку на робочому столі).

На вас чекають різні випробування.  Вашими супутниками мають  бути  кмітливість, уважність, активність, наполегливість.

 

Група 1

Завдання 1

1.Створіть у середовищі Lazarus проект, у якому подія OnClick для форми встановить її розміри 400Х300 пікселів, зелений колір фону і змінить текст заголовка форми на назву вашого навчально закладу. Запустіть програму на виконання та покажіть вчителю даний проект.

Form1.Width:=400;

Form1.Height:=300;

Form1.Color:=clGreen;

Form1.Caption:='Яготинський ліцей №1';

 

Група 2

Завдання 1

1.Створіть у середовищі Lazarus проект, у якому подія OnClick для форми встановить її розміри 200Х300 пікселів, жовтий колір фону і змінить текст заголовка форми на назву вашого навчально закладу. Запустіть програму на виконання та покажіть вчителю даний проект.

Form1.Width:=200;

Form1.Height:=300;

Form1.Color:=clYellow;

Form1.Caption:=' Яготинський ліцей №1';

 

Група 3

Завдання 1

1.Створіть у середовищі Lazarus проект, у якому подія OnClick для форми встановить її розміри 500Х300 пікселів, блакитний колір фону і змінить текст заголовка форми на назву вашого навчально закладу. Запустіть програму на виконання та покажіть вчителю даний проект.

Form1.Width:=500;

Form1.Height:=300;

Form1.Color:=clBlue;

Form1.Caption:=' Яготинський ліцей №1';

 

Вправа для очей  https://youtu.be/qWPw0h4KPLQ

 

Завдання 2

Група 1

1.Розгадайте ребус

C:\Users\User\Desktop\1.pngКнопка

2.Додайте на форму «Напис». Створіть у середовищі Lazarus проєкт, у якому подія Click для напису установить білий колір фону напису та змінить його текст на слово, розгадане у ребусі.

procedure TForm1.Label1Click

   Label1.Caption:='Кнопка';

   Label1.Color:=clwhite;

3.Виконайте проект

 

Завдання 2

Група 2

1.Розгадайте ребус

                                                                Виконавець

2.Створіть в середовищі Lazarus проєкт, у якому подія Click для напису установить червоний колір фону напису  та змінить текст на слово розгадане в ребусі.

procedure TForm1.Label1Click

Label1.Caption:='Виконавець';

Label1.Color:=clRed;

3.Виконайте проект.

 

 

Завдання 2

Група 3

1.Розгадайте ребус

 

C:\Users\User\Desktop\програма.jpg

                                                              Програма

 

2.Створіть в середовищі Lazarus проєкт, у якому подія Click  для напису установить жовтий колір тексту та змінить текст на ньому розгадане слово ребуса.

procedure TForm1.Label1Click

Label1.Caption:='Програма';

Label1.Color:=clYellow;

3.Виконайте проект.

 

 

Завдання 3

Група 1

Додайте кнопку «ПОВІДОМЛЕННЯ» на форму та встановіть для неї подію Click, яка відкриє вікно повідомлень з текстом «Ада Августа Лавлейс »

ShowMessage (' Ада Августа Лавлейс ')

 

Завдання 3

Група 2

Додайте кнопку «ПОВІДОМЛЕННЯ» на форму та встановіть для неї подію Click, яка відкриє вікно повідомлень з текстом  «перший програміст»

ShowMessage (' перший програміст ')

 

Завдання 3

Група 3

Додайте кнопку «ПОВІДОМЛЕННЯ» на форму та встановіть для неї подію Click, яка відкриє вікно повідомлень з текстом «в світі»

ShowMessage (' в світі ')

 

Коли скласти всі повідомлення трьох груп отримали цікавий факт: «Ада Августа Лавлейс - перший програміст в світі»

 

VІ Підсумок уроку

Виставлення оцінок

 VII Рефлексія  

Діти з телефонів заходять в інтернет на сайт www.mentimeter.com

 VIIIДомашнє завдання 

Повторити §6.1-6.6

Скласти проект з використанням кнопок та написів

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
3 березня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку