Розроблено вчителем Яготинського ліцею №1
Наталією Вдовиченко
Тема «Алгоритми і програми» (узагальнення знань 8 клас)
Мета:
навчальна: узагальнення й систематизація знань з теми «Алгоритми і програми»; відпрацювання навичок налаштування властивостей об’єктів: форма, напис, кнопка; відпрацювання навичок складання обробників подій для форми, кнопки, напису;
розвивальна:розвиток умінь і навичок учнів аналізувати й систематизувати інформацію, формування прийомів логічного мислення, розвиток пізнавальної активності, креативного і логічного мислення, наочно-дієвого образного мислення; формування вміння мислити самостійно, розвиток навичок дослідницької діяльності;
виховна: виховання інформаційної культури, інтересу до предмета.
Обладнання: персональні комп'ютери, ОС Windows; проєктор, середовище Лазарус, картки із завданнями, файли, файл презентації.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності Слайд 1
Хто, неначе епiграми,
Строчить день при днi програми
Для клiєнтiв з рiзних мiст?
Це невтомний програмiст.
Я почала урок з цього вірша бо наш урок пов’язаний з цією професією. Саме ці люди створюють програми для розв’язання задач з різних галузей діяльності людини. Ви також робите перші кроки в програмуванні.
ІІІ Повідомлення теми уроку та визначення завдань Слайд 2
IV Актуалізація опорних знань
Зараз ми проведемо невеличку розминку, пригадаємо деякі поняття, з якими ми знайомились протягом теми
Комп’ютерною програмою називають ( алгоритм опрацювання даних, записаний спеціальною мовою та призначений для виконання комп’ютером);
Мова програмування це (мова, яку використовують для запису алгоритмів);
Мова програмування має такі складові
(Алфавіт – символи,з яких утворюються слова,
Словник – набів слів, які використовуються в мові,
Синтаксис – правила складання мовних конструкцій,
Семантику – тлумачення мовних конструкцій);
Яку мову програмування вивчаємо ми? Object Pascal
V Узагальнення знань (Для роботи учні об’єднуютьсь в три групи по 2-3 чоловіки, та виконують завдання, відкривши папку на робочому столі).
На вас чекають різні випробування. Вашими супутниками мають бути кмітливість, уважність, активність, наполегливість.
Група 1
Завдання 1
1.Створіть у середовищі Lazarus проект, у якому подія OnClick для форми встановить її розміри 400Х300 пікселів, зелений колір фону і змінить текст заголовка форми на назву вашого навчально закладу. Запустіть програму на виконання та покажіть вчителю даний проект.
Form1.Width:=400;
Form1.Height:=300;
Form1.Color:=clGreen;
Form1.Caption:='Яготинський ліцей №1';
Група 2
Завдання 1
1.Створіть у середовищі Lazarus проект, у якому подія OnClick для форми встановить її розміри 200Х300 пікселів, жовтий колір фону і змінить текст заголовка форми на назву вашого навчально закладу. Запустіть програму на виконання та покажіть вчителю даний проект.
Form1.Width:=200;
Form1.Height:=300;
Form1.Color:=clYellow;
Form1.Caption:=' Яготинський ліцей №1';
Група 3
Завдання 1
1.Створіть у середовищі Lazarus проект, у якому подія OnClick для форми встановить її розміри 500Х300 пікселів, блакитний колір фону і змінить текст заголовка форми на назву вашого навчально закладу. Запустіть програму на виконання та покажіть вчителю даний проект.
Form1.Width:=500;
Form1.Height:=300;
Form1.Color:=clBlue;
Form1.Caption:=' Яготинський ліцей №1';
Вправа для очей https://youtu.be/qWPw0h4KPLQ
Завдання 2
Група 1
1.Розгадайте ребус
Кнопка
2.Додайте на форму «Напис». Створіть у середовищі Lazarus проєкт, у якому подія Click для напису установить білий колір фону напису та змінить його текст на слово, розгадане у ребусі.
procedure TForm1.Label1Click
Label1.Caption:='Кнопка';
Label1.Color:=clwhite;
3.Виконайте проект
Завдання 2
Група 2
1.Розгадайте ребус
Виконавець
2.Створіть в середовищі Lazarus проєкт, у якому подія Click для напису установить червоний колір фону напису та змінить текст на слово розгадане в ребусі.
procedure TForm1.Label1Click
Label1.Caption:='Виконавець';
Label1.Color:=clRed;
3.Виконайте проект.
Завдання 2
Група 3
1.Розгадайте ребус
Програма
2.Створіть в середовищі Lazarus проєкт, у якому подія Click для напису установить жовтий колір тексту та змінить текст на ньому розгадане слово ребуса.
procedure TForm1.Label1Click
Label1.Caption:='Програма';
Label1.Color:=clYellow;
3.Виконайте проект.
Завдання 3
Група 1
Додайте кнопку «ПОВІДОМЛЕННЯ» на форму та встановіть для неї подію Click, яка відкриє вікно повідомлень з текстом «Ада Августа Лавлейс »
ShowMessage (' Ада Августа Лавлейс ')
Завдання 3
Група 2
Додайте кнопку «ПОВІДОМЛЕННЯ» на форму та встановіть для неї подію Click, яка відкриє вікно повідомлень з текстом «перший програміст»
ShowMessage (' перший програміст ')
Завдання 3
Група 3
Додайте кнопку «ПОВІДОМЛЕННЯ» на форму та встановіть для неї подію Click, яка відкриє вікно повідомлень з текстом «в світі»
ShowMessage (' в світі ')
Коли скласти всі повідомлення трьох груп отримали цікавий факт: «Ада Августа Лавлейс - перший програміст в світі»
VІ Підсумок уроку
Виставлення оцінок
VII Рефлексія
Діти з телефонів заходять в інтернет на сайт www.mentimeter.com
VIIIДомашнє завдання
Повторити §6.1-6.6
Скласти проект з використанням кнопок та написів