Тема: Інструктаж з БЖД. Алгоритми і програми з циклами з лічильником.
Формування компетентностей:
Тип уроку: Комбінований
Обладнання та допоміжні матеріали: мультимедійна дошка, ПК, підручники, роздатковий матеріал.
Хід уроку
Виконання вправи в learningapps https://learningapps.org/watch?v=p8p6jsva324
На минулих уроках ми створювали лінійні алгоритми. Чому вони називаються лінійними?
Остання наша робота це лінійний алгоритм, створення квітки з пелюсткою «Квадрат». Щоб пелюсток було 5 ми після кожного квадрата виконували поворот на 72 градуси.
А що потрібно робити щоб пелюсток було більше? … 10, 12, 18 ?
Повертати доведеться частіше і алгоритм буде неймовірно великий.
Але є вихід- застосування циклів(повторень)
Циклічних процесів дуже багато в природі та нашому житті.
В нашому випадку виконавець постійно «малює квадрат і повертає на певний кут» достатньо вказати йому скільки разів це робити.
Хтось з учнів виходить до дошки і виконує вправи розминки.
На попередньому уроці ми створювали галявинку квітів використовуючи лінійний алгоритм. Давайте спробуємо застосувати для цієї роботи цикли.
Інструктаж з БЖД.
Порівнюємо результати. Робимо висновки (алгоритм став коротшим за рахунок використання циклів; легше змінювати параметри, які впливають на кількість пелюсток; можна створювати кілька однакових квіток)
Для тих хто справився швидше, ще одне завдання. Спробуємо скласти алгоритм малювання слоника, а потім використовуючи цикл – зграйки слоненят. Проаналізуйте труднощі, які виникли при виконанні завдання. Спробуйте знайти способи їх вирішення.
Домашнє завдання: опрацювати п 5.5 ст 209