Алгоритми і програми з циклами з лічильником.

Про матеріал
Конспект уроку в 5 класі НУШ. Містить матеріали до уроку : вправу для повторення в Learningapps, зразки алгоритмів, схему для самостійної роботи.
Перегляд файлу

Тема: Інструктаж з БЖД. Алгоритми і програми з циклами з лічильником.

Формування  компетентностей: 

  • навчальна: формуємо вміння створювати алгоритми з циклом та виконувати їх;
  • розвивальна: розвиваємо алгоритмічне мислення;
  • виховна: виховуємо культурну поведінку при спілкуванні з однолітками та вчителями.
  • спілкування державною мовою: формуємо вміння усвідомленого використання державної мови, потребу використання термінів українською мовою; 
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях: формуємо  вміння застосовувати здобуті знання в повсякденному житті, під час навчання;
  • уміння вчитися впродовж життя: формуємо розуміння потреби в навчанні, самонавчанні;
  • соціальна та громадянська компетентності: звертаємо увагу на важливість збереження власного здоров’я та гармонійної взаємодії з оточенням ;

Тип уроку: Комбінований

Обладнання та допоміжні матеріали: мультимедійна дошка, ПК, підручники, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  • Привітання
  • Перевірка готовності до уроку.

 

  1. Актуалізація опорних знань, повторення.

Виконання вправи в learningapps      https://learningapps.org/watch?v=p8p6jsva324

 

На минулих уроках ми створювали лінійні алгоритми. Чому вони називаються лінійними?

  1. Проблемна ситуація. Пояснення нового матеріалу.

Остання наша робота це лінійний алгоритм, створення квітки з пелюсткою «Квадрат». Щоб пелюсток було 5 ми після кожного квадрата виконували поворот на 72 градуси.

А що потрібно робити щоб пелюсток було більше? …   10, 12, 18 ?

Повертати доведеться частіше і алгоритм буде неймовірно великий.

  • 10 пелюсток – 360:10=36 градусів
  • 12 пелюсток – 360:12=30 градусів 
  • 18 пелюсток – 360:18=20 градусів 

 

Але є вихід- застосування циклів(повторень)

Циклічних процесів дуже багато в природі та нашому житті.

  • Зміна дня і ночі
  • Зміна пір року
  • Рухи під час їзди на велосипеді
  • Рухи під час виконання фізичних вправ
  • Рухи під час забивання цвяха молотком ……

В нашому випадку виконавець постійно «малює квадрат і повертає на певний кут» достатньо вказати йому скільки разів це робити.

  1. Фізкультхвилинка.

Хтось з учнів виходить до дошки і виконує вправи розминки.

  1. Практична робота.

На попередньому  уроці ми створювали галявинку квітів використовуючи лінійний алгоритм. Давайте спробуємо застосувати для цієї роботи цикли.

Інструктаж з БЖД.

Порівнюємо результати. Робимо висновки (алгоритм став коротшим за рахунок використання циклів; легше змінювати параметри, які впливають на кількість пелюсток; можна створювати кілька однакових квіток)

Для тих хто справився швидше, ще одне завдання. Спробуємо скласти алгоритм малювання слоника, а потім використовуючи цикл – зграйки слоненят. Проаналізуйте труднощі, які виникли при виконанні завдання. Спробуйте знайти способи їх вирішення.

  1. Підсумок уроку.
  • Що таке цикл?
  • Коли його вигідно застосовувати?
  • Чи можна обійтись без циклів?

Домашнє завдання: опрацювати п 5.5 ст 209

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку