Вправа 1. Вітальна листівка.
Завдання. У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Вітальна листівка за зразком, у якому у відповідні текстові поля на екранній формі користувач вносить ім'я адресата привітання, подію та ім'я автора привітання.
-
Сплануйте проект. Передбачте, які об'єкти будуть використані на екранній формі та які події відбуватимуться з ними.
-
У середовищі програмування Lazarus розробіть проект Вітальна листівка за зразком.
-
Запустіть середовище Lazarus, створіть новий проект. Змініть властивості об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти та надайте значень їх властивостям, щоб після запуску проекту на виконання можна було отримати привітання, наприклад, подане на малюнку.
-
Створіть процедуру опрацювання події: натиснуто кнопку Сформувати. У вікні редактора коду опишіть змінні, які будуть використовуватись у проекті: person (адресат), event (подія), nік (ім'я автора). Укажіть їх тип – string (рядковий). Проаналізуйте фрагмент програмного коду.
-
У вікні редактора коду запишіть команди, за допомогою яких текст, введений у текстові поля екранної форми, присвоєно значенням властивості Caption написів 5-7 на формі. При цьому текстові поля та написи із запитаннями стануть невидимими.
-
Запустіть проект на виконання. Перевірте, чи дії, пов'язані з об'єктами управління екранної форми, відповідають умові завдання. Якщо є помилки – виправте їх.
-
Збережіть проект у власній папці.
-
Завершіть роботу з проектом і середовищем програмування.