Аналіз інтегрованого уроку біологія-географія "Різноманітність та значення тваринного світу України".

Про матеріал
Матеріал може бути використаний при підготовці та проведенні інтегрованного уроку для активізаціі пізнавальної діяльності учнів на уроках природничого циклу.
Перегляд файлу

 

Аналіз інтегрованого уроку біологія-географія в 7класі.

 

Тема уроку: Різноманітність та значення тваринного світу України.

Мета уроку:

 

  • Навчальна: поглибити та систематизувати знання учнів про тваринний світ України – як про цілісну систему навколишнього світу; сформувати знання про екологічні групи, фауністичний склад природних зон України, видовий склад і поширення тварин; дослідити взаємозв’язки між окремими видами і тваринами, ознайомитись з акліматизованими та реакліматизованими тваринами та тваринами, занесеними до Червоної книги.
  • Розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес до теми, творче, логічне мислення, ораторські здібності, комунікабельність;удосконалювати навички самостійної  роботи з науково-популярною літературою; розвивати вміння презентувати власні дослідження, робити висновки; розвивати вміння працювати з комп’ютерними програмами.
  • Виховна: виховувати любов і дбайливе ставлення  до природи своєї країни, рідного краю; проводити екологічне і природоохоронне виховання; виховувати національно-патріотичне виховання через використання елементів усної народної творчості на уроці.

Чи може людина вважатися освіченою, не розуміючи світу, у якому живе, дію приладів, якими користується? Мабуть, ні.... Важко сказати, що гірше: не знати історію власної країни чи історію Всесвіту, не володіти рідною мовою чи мовою законів природи. Погано й те, й інше.

Вчений – фізик, Нобелівський лауреат Р. Фейман писав: «Наш обмеженний розум для зручності поділяє «цей світ на частини: фізику, біологію, геологію, астрономію, псіхологію тощо, але ж природа насправді ніякого поділу не знає!»

В умовах освітньої реформи «Нова українська школа» важливою задачею є забезпечення наступності між ланками освіти. На це ставиться акцент в педагогічній роботі і в оновлених начальних програмах, в яких виділені чотири наскрізні змістові лінії однакові для всіх предметів, за допомогою яких, навчання стає більш націлене на практику, ніж на теорію. Наскрізні лінії ключових компетентностей відображають основні соціально і особистісно значущі ідеї, які послідовно розкриваються в процесі навчання і виховання учнів. Вони відповідають виклику сучасності, урівноважують знаннєвий і компетентісний компоненти змісту освіти, являються інструментом для використання інноваційних методик навчання, функціональним документом для учнів, вчителів та батьків у пошуку відповіді на питання «Для чого це потрібно вивчати?». Впровадження наскрізних змістових ліній на уроках біології передбачає актуалізацію набутих під час вивчення інших предметів знань, умінь і способів діяльності для розв’язування практичних завдань, розвиток умінь здійснювати інформаційний пошук, знаходити і перетворювати необхідну інформацію, використовувати додаткову літературу. Даний підхід допоможе виховати різностороннє розвинутих дітей.

Сучасна система освіти спрямована на формування високоосвіченої, інтелектуально розвиненої особистості з цілісним уявленням картини  світу, з розумінням глибини зв'язків явищ і процесів. Предметна роз'єднаність стає однією з причин фрагментарності світогляду випускників школи, в той час, коли в сучасному світі переважають тенденції до економічної,культурної, інформаційної інтеграції.

Цікавими інтегрованими уроками є уроки біології, інтегровані з географією.  Пристосування організмів до умов існування, вплив останніх на живі організми; взаємозв’язок людини і природи; доведення того, що людина – це частина природи; переконання в необхідності охорони природи як середовища життя людини – це неповний перелік питань які розглядались  на інтегрованому уроці в 7 класі з теми « Різноманітність та значення тваринного світу України».

 Метою уроку було формування міжпредметних знань з біології та географії, як цілісного уявлення про природничо - наукову картину світу, активізація пізнавальної діяльності школярів, уміння встановлювати причинно-наслідкові звязки; створення творчої атмосфери в колективі; формування навичок самостійної роботи учнів із додатковою літературою, таблицями, опорними схемами; виховання екологічної культури.    

Очікувані результати: учні повинні називати фауністичний склад лісів, луків, степів, боліт, водойм; характеризувати видовий склад і поширення тварин; тваринні ресурси України; розпізнавати види тварин, занесених до Червоної книги України; називати  тварини рідного краю; наводити приклади акліматизації та реакліматизації тварин; робити висновки про закономірності поширення тваринного світу, стан тваринних ресурсів; розуміє негативний вплив людини на тваринний світ.

На уроці були використані різні методи і прийоми: розповідь з елементами бесіди, робота з підручниками та контурними картами, рольова гра, хвилина поезії, музичний диктант; інтерактивні методи: асоціативний кущ, мікрофон, вправа «Займи позицію». Результат такої творчої роботи – це досягнення триєдиної мети уроку: навчальної – учні засвоїли знання про екологічні групи, фауністичний склад природних зон України, видовий склад і поширення тварин; дослідили взаємозв’язки між окремими видами і тваринами, ознайомились з акліматизованими та реакліматизованими тваринами та тваринами, занесеними до Червоної книги. Поглибили та систематизували знання про глобальні проблеми людства,  та шляхи їх вирішення, навчилися оцінювати прояв глобальних проблем на території України. Учні вчилися аналізувати, робити висновки, висловлювати і захищати власну думку, працювати з контурними картами; розвивали слухову та зорову диференціацію,  уміння переносити знання та навички в нову ситуацію на основі здійснення проблемно-пошукової діяльності; формували екологічне мислення, свідоме ставлення до людської діяльності і розуміння її наслідків.  На початку уроку мотивація навчальної діяльності була цікаво представлена у відеофрагменті через постановку проблемного питання «Чи є вихід?». Учні, об’єднані в чотири групи, підготували і захищали міні-проєкти. Така інтеграція дозволила отримати більш інформації за короткий час. Вона орієнтована на підготовку  випускників до життя в сучасному суспільстві, до гідної життєвої та професійної позиції, сприяє розвитку креативності та комунікативних здібностей.

 Злагоджена робота вчителя та учнів  створювала творчу та доброзичливу атмосферу.

 

docx
Додав(-ла)
Гоюшова Алла
Додано
23 січня 2020
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку