Аналіз виховної роботи ЗЗСО за навчальний рік.

Про матеріал
Аналіз виховної роботи навчального закладу може служити примірником проведення аналізу роботи у кінці навчального року.
Перегляд файлу

Аналіз виховної роботи закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів

 

Відповідно до плану роботи навчального закладу педагогічний колектив протягом 2020-2021 навчального року створював сприятливі умови поліпшення рівня виховного процесу. Проблемною темою навчального закладу було:

Забезпечення якості освіти шляхом формування ключових компетентностей учасників навчально-виховного процесу.  Роботу було спрямовано на створення умов для самореалізації всіх учасників навчально-виховного процесу. Колектив закладу ставив перед собою такі завдання виховної роботи:

  1. Створення умов для творчої самореалізації кожного учня через участь і різноманітних формах роботи відповідно до їх запитів, здібностей, потреб.

 

  1. Забезпечення належної педагогічної підтримки учнівського самоврядування.

 

  1. Пошук ефективних форм роботи з батьками.

 

  1. Формування високих моральних якостей, культури поведінки, свідомої дисципліни, національної свідомості.

Під час рішення цих завдань педагогічний колектив спирався на нормативні документи:

- Закон України «Про охорону дитинства»;

- Закон України «Про освіту»,

- Закон України «Про загальну середню освіту»,

- Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»;

- Наказ МОН №641 від 16.06.2015 року « Про методичні рекомендації щодо Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді»

- Закон України від 21 січня 2010 року № 1824 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв";

- Наказ МОН від 25.12.2006 № 844 «Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми»;

- Наказ МОН від 23.08.2006 № 631 «Про вжиття вичерпних заходів, спрямованих на дотримання законодавства, щодо захисту прав неповнолітніх»;

- Порядок розгляду звернення та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення", затверджений спільним наказом Міністерства освіти і науки України, МВС України, Міністерства охорони здоров'я України, Державним комітетом України у справах сім'ї та молоді від 16.01.04 № 5/34/24/11;

- Наказ від 31.10.2011 № 1243 "Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України";

- Наказ від 11.06.2012 № 677 "Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту з формування громадянської культури та підвищення рівня толерантності у суспільстві";

- ПОСТАНОВА КМУ від 24 лютого 2016 р. № 111 «Про затвердження Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року»

- ПОСТАНОВА КМУ від 11 квітня 2018 р. № 273 «Про затвердження Державної соціальної програми забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на період до 2021 року»

- Комплексна програма профілактики правопорушень на 2016-2020 роки

- РОЗПОРЯДЖЕННЯ КМУ від 28 серпня 2013 р. № 735-р «Про схвалення Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року»

- Загальнодержавна цільова соціальна програма протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу

- Лист МОН України № 1/9-413 від 27.07.2017 "Про деякі питання щодо організації  виховної роботи»

   Колектив ЗЗСО І-ІІІ ступенів  ставив собі за мету  – виховувати морально здорову, духовно багату, різнобічно розвинуту людину, яка поважає й любить рідну землю, культуру свого народу; громадянина правової держави, який знатиме й поважатиме закон.

    Увага педагогів навчального закладу приділялася вихованню гармонійної особистості, чуйності, людяності, терпимості і небайдужості; сприяння формуванню навичок толерантної поведінки, поваги до своїх батьків; поглиблення знань учнів про права дитини; виховання любові і поваги до рідної землі, сприяти розумінню необхідності захищати і берегти навколишнє середовище.

    Підсумками  організації виховної роботи щодо профілактики протиправних дій та правового виховання  серед здобувачів освіти ЗЗСО І-ІІІ ступенів у 2020/2021 н.р. стало:

   На внутрішньому  обліку узакладі на 2020-2021 н.р . не перебуває жодної   особи. Але на території, прилеглій до навчального закладу мешкають 6 сімей, де склалися складні життєві обставини, в яких виховуються 9 дітей.

   Слід відмітити негативний стан справ у сім’ї А. , в якій батьки погано опікуються матеріальним станом і вихованням дитини. Тому дитина отримує безкоштовне спонсорське харчування, до того ж дівчина мала змогу з допомогою навчального закладу безкоштовно оздоровитися у дитячому таборі. Не завжди гаразд у справах сім’ї Д. Мати майже не звертає уваги на виховання і утримання дітей, цим опікується бабуся, тому було вирішено забезпечувати обох дітей гарячим спонсорським харчуванням.

   Протягом 2020 -2021 н.р. з дітьми та батьками проводилася робота щодо профілактики протиправних дій, правопорушень, безпритульності дітей. Сім’ї  з усіх видів обліку систематично (три рази на навчальний рік) відвідувалися комісією у складі: соціального педагога, класного керівника та батьківської громадськості для здійснення контролю за умовами сімейного утримання дітей, вивчення мікроклімату сімей, оточення дітей, вивчення дозвілля дітей, проведення профілактичних бесід,  надання необхідних консультацій.  Під час відвідань були проведені індивідуальні бесіди з роз’ясненням основних положень Закону України « Про загальну середню освіту», « Про охорону дитинства», надано рекомендації з виховання дітей, запропоновано додаткову психолого – педагогічну допомогу.

   Протягом 2020-20211 н.р. проведено 7 засідань Ради профілактики, під час яких проводилися бесіди з учнями з різних видів обліку ( протокол №4 від 16.12.2020 р., протокол №5 від 18.02.2021 р.), проводився аналіз змістовності  дозвілля учнів з усіх видів обліку (протокол №2 від 15.10. 2020 та №7 від 6 .05.2021 р. ).  У 2020-2021 не було приводу до звернень у ССД і ВКМСД.

     За визначений термін у ЗЗСО І-ІІІ ступенів  було проведено таку роботу:

        -5 – 11 класи – тренінг з профілактики тютюнокуріння;

     - 7 – 11 класи -  тренінг з профілактики алкоголізму «Про вино і його провину»;

      - 7 -11 класи – тренінг з профілактики наркоманії « Шлях у безодню»;

       - відеолекторій « Обережно, «крокодил»», створений на відеоматеріалах з  хірургічних відділень, наркологічних і психіатричних відділень, де проходять лікування громадяни, яку вживали наркотик коаксил;

     - відеолекторій « ВІЛ проти людства і людяності», «Туберкульоз і саркома Капоші, як наслідки вживання наркотиків і захворювання на СНІД»;

     -  місячник з правового виховання, під час якого здобувачі освіти брали участь у квесті «Феміда про дітей та підлітків» (8-10 кл), конкурсі есе «Маю право», виховні години «Конституція про нас», « Що важливіше, хочу чи потрібно?»  «Єдність та відмінність права та моралі», Формування правової культури особистості на засадах духовності», «Я – це я»   шоп – ліфтинг « Шкідливий вплив на дітей та підлітків через мережу Інтернет», з метою запобігання суїцидальної поведінки проведено перегляд відеоролика « Станція призначення – життя», серед учнів 7 – 11 класів проведено анкету думок «Закон і я».

   Правовому вихованню та профілактиці правопорушень сприяли вивчення і дотримання вимог законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони  праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів.

   Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу учнів, головною метою якого є набуття молодими громадянами готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина України. Тому у 2020 – 2021 н.р. були прведені День Гідності і Свободи (єдина виховна година «Єдина, незалежна держава» ) , День пам’яті жертв Голодомору,

година пам’яті «Біль душі і пам’ять серця», свято українських страв «День українського борщу», « День хліба святого», свято « Пані україночка», «Ярмарок українських традицій», «День української витинанки», ярмарок «Дари української природи», розважальна програма «Святий Миколай крокує Україною», розважальна програма «Козацькі ігри» до Дня збройних сил України, інтегрована-гра-вікторина «Любить Україну!», виставка малюнків до дня Соборності України «Україно моя!», Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту, акція «Запали свічку», День пам’яті героїв Крут, година спілкування «Символ українського героїзму: бій під Крутами», Тиждень української літератури,  Всесвітній День рідної мови, виховні години " Прийди до серця, Україно", свята «Щедрик – ведрик» та «Зустрічайте, Масниця!», Дні вшанування пам’яті і творчості Т.Г.Шевченка, День Українського добровольця, тематична виставка «Герої нашої доби», День Національної гвардії України з тематичною виставкою «Честь, Мужність і Закон», Урок пам’яті «Біль Чорнобиля з роками не згасає», участь у  дитячо-юнацької військово-патріотичної грі «Сокіл» («Джура»), День пам’яті і примирення ( мітинг «Не загасити пам’яті вогонь»,

конкурс малюнків на асфальті « За мир в усьому світі»), День сім’ї,

година спілкування «Традиції моєї сім’ї»,  День Матері з виставкою малюнків «Матуся, моя рідна!», Свято до дня вишиванки «Вишиванка моя, мов долі моєї цвіт»,  День Європи (створення колажу «Україна – європейська держава», віртуальна подорож  по столицям європейських країн, виховна година «Ми – центр Європи»). Постійно працював музейний куточок «Краєзнавча Світлиця», у якому проводилися тематичні екскурсії, спрямовані на формування у дітей любові до рідного краю. Таких екскурсій нараховано 19.

   Достатньо уваги приділялося формуванню у здобувачів освіти екологічних і здоров’язбережувальних компетентностей. У цьому напрямку проводилася така робота: День навколишнього середовища «Хай квітує наша земля», «Мандрівка до королівства " Бувай здоровий",  «Декада боротьби зі СНІДом», Спортивно-ігрова програма «Естафета здоров’я», екологічні десанти, «Олімпійський тиждень».

 

   У 2020/2021 навчальному році методичне об’єднання класних керівників працювало над методичною темою «Формування правової поведінки учнів».

 

Основними завданнями (за результатами діагностування класних керівників та експертної оцінки вихованості учнів  за 2029/2020 н. р.) методичне об’єднання класних керівників 1-11 класів у 2020/2021 н. р. визначило:

- реалізацію положень “Основних орієнтирів виховання”;

- підвищення теоретичного, науково – методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;

- забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;

- озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;

- вивчення, узагальнення та використання прогресивного педагогічного досвіду роботи класних керівників;

- координування планування організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;

- сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

Для ефективності роботи м/о класних керівників 1-11 класів впроваджувалися різноманітних форм професійної взаємодії класних керівників, вони  вивчали та застосовували новітні технології виховання учнівської молоді.

Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів і була спрямована на виховання у них ціннісного ставлення до себе, родини, людей, до праці, до природи, до культури і мистецтва, ставлення до держави.

У сучасних умовах, на інноваційно-технічному етапі формування системи освіти, сформовані нові стратегічні цілі і визначені тенденції оновлення змісту освіти і виховання. Тому виховна робота в нашому навчальному закладі – це спеціально організований процес формування і прийняття гуманних, соціально сприйнятливих цінностей і зразків громадянського виховання.

ЗЗСО І-ІІІ ступенів є другим домом для дітей, в якому добре, комфортно і цікаво кожній дитині.

На основі співпраці трьох складових: «вчителі – учні – батьки» у закладі організовано демократичний уклад життєдіяльності.

Колектив педагогів постійно перебуває у творчому пошуку засобів і форм педагогічної підтримки процесу розвитку і саморозвитку особистості, її самопізнання і самовизначення.

Окремими класними керівниками впроваджуються інноваційні виховні технології, а саме: «Учнівське самоврядування, суть: розвиток творчої особистості шляхом залучення учнів до управління ліцеєм через колективну творчу діяльність», « Особистісно орієнтований розвиток інтелектуальних і творчих здібностей»,

Аналіз роботи м/о за 2020/2021 навчальний рік дає можливість зробити висновок, що як структурний підрозділ внутрішньої системи керування виховним процесом в навчальному закладі воно виконало ряд ключових функцій, зокрема, інформування, сприяння набуттю професіональної компетентності класних керівників, науково-методичний супровід.

   Успіх спільної діяльності педагогів і батьків великою мірою залежить від глибокого знання вчителем учнів, їхніх родин й тому практикується детальне знайомство з родинами за програмою вивчення сім’ї.

Саме за результатами вивчення сім’ї складається соціальний паспорт ЗЗСО І –ІІІ ступенів.

   Одним із найважливіших завдань соціально орієнтованої держави є сприяння розвитку молодого покоління, задоволення його потреб та виконання обов’язків, передбачених Законом України «Про охорону дитинства», Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини.

Колектив навчального закладу виконує закон України “Про охорону дитинства”, Постанову Кабінету Міністрів України від 05.04.94 р. № 226 “Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, які залишились без піклування батьків”, Правила опіки і піклування, національну програму “Діти України”, цільову комплексну програму “Дитинство”.

   Важливим аспектом організації виховної діяльності закладу є робота з обдарованими учнями.

Створення умов для розвитку обдарованих дітей сягає за межі ЗЗСО І-ІІІ ступенів №13. Налагоджено тісну співпрацю із позашкільними закладами та культурними установами міста (СЮТ, ЦДЮТ, ДЮСШ, ДМШ)

У закладі наявний банк обдарованих дітей (6 учнів), проводиться моніторингова діяльність з метою порівняння результатів щодо динаміки рівня вихованості учнів, їх участі у шкільних та позашкільних заходах, результатів участі в конкурсах. Так протягом навчального року добре показали себе здобувачі освіти ЗЗСО І-ІІІ ступенів №13 у конкурсах  міського та обласного рівнів:

Костенко Марія, 2 клас, класовод Сергєєва О. М.

Перкалюк Анна, 2 клас, класовод Сергєєва О.М.

Манжура Анастасія, 3 клас, класовод Перкалюк І.П.

Мірошник Аріна, 5 клас, кл.керівник Калініна С.В.

Котова Ольга, 6 клас, кл.керівник Чернієнко Н.В.

Горбачова Валерія,Вострікова Анна, Ніколаєв Ярослав, 11 клас, кл.керівник Гринкевич Т.Ю.

За результатами моніторингу активності класних колективів у житті закладу за звітний період найактивнішими визнані класи: 2, 3, 5, 6, 7,11

   Згідно з річним планом роботи закладу з метою визначення показників рівня вихованості учнів, проведення психолого-педагогічної корекції щодо розвитку особистості підростаючого покоління протягом  2020/2021 навчального року за участю класних керівників було проведено моніторинг рівня вихованості учнів 1 - 11-х класів.

Результати проведеного моніторингу рівня вихованості учнів показали, що низький рівень вихованості в класах не виявлено; середній рівень вихованості в 1 класі,4 класі,8 класі ; достатній рівень вихованості у 2, 5, 7, 9, 11 класах; високий рівень вихованості у 3 та 6 класах.

 

docx
Додано
16 червня 2021
Переглядів
4118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку