Для уроків "Робота з Європейським мовним портфоліо " з англійської мови у 3 класі для формування особистого мовного портфоліо учня початкової школи.
Міністерство освіти і науки
Управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради
Навчально-виховний комплекс №14
у складі спеціалізованої загальноосвітньої школи №14 І ступеня з поглибленим вивченням англійської мови та гімназії
Дудченко В.Л.
Шишкіна М.М.
Мовне портфоліо
Англійська мова
3 клас
Посібник
Кам’янець-Подільський
2017
Укладачі : Дудченко Вікторія Леонардівна, вчитель англійської мови НВК №14, вчитель вищої категорії, старший вчитель;
Шишкіна Марина Миколаївна, вчитель англійської мови НВК №14, вчитель вищої категорії, старший вчитель;
Рецензент: Мельничук І.М., кандидат філологічних наук
Схвалено до друку науково-методичною радою НВК № 14 (протокол №1 від 03.11.2017)
Портфоліо. Англійська мова. 3 клас: посібник / уклад.: Дудченко В.Л., Шишкіна М.М., НВК № 14 , 2017 - 50 с.
Даний посібник містить зразок оформлення мовного портфоліо з англійської мови для учнів 3 класу. Запропоновані матеріали відповідають вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти та оновленій навчальній програмі з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 1-4 класи.
Адресовано вчителям англійської мови, молодим спеціалістам, студентам факультетів іноземних мов.
ПЕРЕДМОВА
Those who know nothing of foreign
languages know nothing of their own.
Дорогий учню!
Ти щойно відкрив своє Мовне Портфоліо – документ, в якому ти можеш аналізувати й оцінювати свої навички й уміння з англійської мови, відзначати власні успіхи у вивченні мови.
Мовне Портфоліо складається із трьох частин: “ Мовний Паспорт”, “Мовна Біографія” та “Досьє”.
“Мовний Паспорт” містить записи про тебе та про мову, яку ти вивчаєш. Паспорт заповнюватимеш ти, а також твої вчителі.
“Мовна Біографія” є тією частиною, яку ти заповнюватимеш самостійно. Ця частина Портфоліо допомагатиме тобі проаналізувати, як ти навчаєшся та що ти вже вмієш робити.
“Досьє” є тією частиною, де ти зберігатимеш свої кращі зразки робіт, котрі слугуватимуть доказом твого вміння використовувати та розуміти англійську мову.
Сподіваємось, що ти отримуватимеш задоволення, проглядаючи власні попередні записи та спостерігаючи за своїм прогресом.
Бажаємо успіхів!
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА……………………………………………………….
ПОРТФОЛІО…………………………………………………………
1.Мовний паспорт (My Language Passport)……………………….
2.Мовна біографія (My language Biography)……………………..
3. Мовне досьє (My Dossier)………………………………………
3.1. Моя сім’я (My family)……………………………………………
3.2. Числа 1-100 (Numbers 1-100)………………………………………
3.3.Зовнішність (Appearance)……………………………………………
3.4. Mій дім (My home)………………………………………
3.5. Мій день ( My day)……………………………………………….
3.6. Свята (Holidays)………………………………………………
3.7. Моє хобі (Leasure)………………………………………………
3.8. Природа (Nature)………………………………………..
3.9. Одяг (Clothes)…………………………………………………
3.10. Лист для оцінювання (Marks for levels)……………………
3.11. Мої досягнення (My achievements)……………………………
Список використаних джерел…………………………………………………………………..
Name…………………
Surname……………..
Age …………………
Date of birth……………
…………………………………………………………
Hobby ……….............
Friends………………
…………………………………………………………
Favourite :
Food… . . . ………......
subject ………....
holiday…………..
My aims:
I learn my English:
I want to know English because:
This year I would like to:
Subject Pronouns |
Object Pronouns |
|
|
I |
me |
You |
you |
He |
him |
She |
her |
It |
it |
We |
we |
You |
you |
They |
they |
Think!
AFFIRMATIVE |
NEGATIVE |
QUESTIONS |
SHORT ANSWERS |
|
|
|
|
I am |
I’m not |
Am I? |
Yes, I am. No, I’m not. |
You are |
You aren’t |
Are you? |
Yes, you are. No, you aren’t |
He is |
He isn’t |
Is he? |
Yes, he is. No, he isn’t |
She is |
She isn’t |
Is she? |
Yes, she is. No, she isn’t. |
It is |
It isn’t |
Is it |
Yes, it is. No, it isn’t. |
We are |
We aren’t |
Are we? |
Yes, we are. No, we aren’t. |
You are |
You aren’t |
Are you? |
Yes, you are. No, you aren’t. |
They are |
They aren’t |
Are they? |
Yes, they are. No, they aren’t |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Who |
Who are you? |
|
What |
What is your name? |
|
When |
When is your birthday? |
|
Where |
Where is your book bag? |
|
Why |
Why are you so slow today? |
|
How |
How old are you? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AFFIRMATIVE |
NEGATIVE |
QUESTIONS |
SHORT ANSWERS |
|
|
|
|
I have got |
I haven’t got |
Have I got? |
Yes, I have. No, I haven’t. |
You have got |
You haven’t got |
Have you got? |
Yes, I have. No, I haven’t. |
He has got |
He hasn’t got |
Has he got? |
Yes, he has. No, he hasn’t. |
She has got |
She hasn’t got |
Has she got? |
Yes, she has. No, she hasn’t. |
It has got |
It hasn’t got |
Has it got? |
Yes, it has. No, it hasn’t. |
We have got |
We haven’t got |
Have we got? |
Yes, we have .No, we haven’t. |
You have got |
You haven’t got |
Have you got? |
Yes, we have. No, we haven’t. |
They have got |
They haven’t got |
Have they got? |
Yes, they have. No, they haven’t. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Affirmative |
Negative |
Questions |
Short Answers |
|
|
|
|
There is |
There isn’t |
Is there? |
Yes, there is. No, there isn’t. |
There are |
There aren’t |
Are there? |
Yes, there are. NO, there aren’t. |
|
|
|
|
|
CAN’T |
|
|
I can swim |
He can’t fly. |
Birds can fly. |
Babies can’t read. |
He can draw pictures. |
She can’t drive a car. |
|
|
AFFIRMATIVE |
NEGATIVE |
QUESTSIONS |
SHORT ANSWERS |
|
No “s” |
|
|
I like |
I don’t like |
Do I like? |
Yes, I do. No, I don’t. |
You like |
You don’t like |
Do you like? |
Yes, I do. No, I don’t. |
He likes |
He doesn’t like |
Does he like? |
Yes, he does. No, he doesn’t. |
She likes |
She doesn’t like |
Does she like? |
Yes, she does. No, she doesn’t. |
It likes |
It doesn’t like |
Does it like? |
Yes, it does. No, it doesn’t. |
We like |
We don’t like |
Do we like? |
Yes, we do. No, we don’t. |
You like |
You don’t like |
Do you like? |
Yes, we do. No, we don’t. |
They like |
They don’t like |
Do they like? |
Yes, they do. No, they don’t. |
|
|
|
|
I love swimming. |
|
|
|
Weather |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Clothes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
My level _____
F a m i l y
My level _____
My level _____
My level _____
My level _____
My level ____
My level ____
My level ____
My level ____
My level ____
My level ____
My level ____
My level ____
My level ____
Food
My level ____
My level ____
HaPPy HOLIDAYS
My level ____
My level ____
DO YOU LIKE…? (MAKE A CLASS SURVEY)
I LIKE…
I DON'T LIKE…
I LOVE…
ACTIVITY |
NAME |
I LIKE…
|
I DON'T LIKE…
|
I LOVE…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
My level ____
My level ___
1) Which is missing? Write down the word and Draw it:
2) Match the words with the pictures
dress
|
tracksuit
|
skirt
|
boots
|
shorts
|
|
|
3) Look at the pictures and describe what they are wearing:
blue
red
green
_________________________________________________
blue
green
black
________________________________________________
black
blue
________________________________________________
blue
6) ________________________________________________
red
4) Look at the pictures and answer to the questions:
a) blue Is he wearing a red hat? No, he isn´t
red
b) Is she wearing a red hat? Yes, she is
green
Is he wearing blue boots? _______________________
blue
green
black
Is she wearing black boots? _____________________
black
blue
Is he wearing brown boots? _____________________
blue
5) Is she wearing yellow shorts? ____________________
red
5) Complete the sentences with the words from the box:
He is red she isn´t boots wearing |
5) Is she wearing a __________________ hat? No, she ______________.
My level ____
Clothes
Hello! My name is Tim and I like clothes.
At the moment I am wearing my favourite clothes __________, a blue |
__________, __________ and a pair of __________. And a |
__________, of course! I also like wearing __________. |
I have got a sister. Her name is Alice and she also likes fashionable clothes. Today she is |
wearing an orange __________ and a __________. |
In summer she likes wearing __________ and in winter she loves wearing |
__________ and a __________. |
My parents are very formal. My father usually wears __________, a white |
__________, a __________ and a __________. He never |
forgets his __________. |
My mother prefers wearing a __________ and high heel __________. |
We are a very fashionable family. |
D
Do the crossword! My level ___
_
Now, write the names:
Виріж та наклей
I need to work on |
I am good at |
I am excellent at |
I need to work on |
I am good at |
I am excellent at |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
I need to work on |
I am good at |
I am excellent at |
I need to work on |
I am good at |
I am excellent at |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Участь та перемоги в конкурсах, олімпіадах з англійської мови)
Список використаних джерел
10. htttp://islcollective.com
11. http: //www.allbest.ru
12. http://esl-galaxy.com
1