Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.

Про матеріал
Тема: Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка. Мета Освітня: формувати знання про своєрідність географічного положення Австралії, етапи відкриття й дослідження; вдосконалювати практичні навички та вміння; виділивши його особливості . Розвиваюча: Розвивати у школярів інтерес до вивчення географії, вводячи в урок елементи цікавої географії та інтерактивні форми роботи. Розвивати логічне мислення учнів, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння. Розвивати вміння учнів вільно користуватися різними джерелами географічних знань (підручником, картами атласу, малюнками, схемами), аналізувати та зіставляти їх. Виховна: Сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи . Сприяти екологічному вихованню учнів, на основі матеріалу про використання людиною надр Австралії, вичерпність мінеральних ресурсів та необхідність їх охорони. Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Клас 7

Урок № 

Дата: 23.01

Тема: Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.

Мета  

Освітня: формувати знання про своєрідність географічного положення Австралії, етапи відкриття й дослідження; вдосконалювати практичні навички та вміння; виділивши його особливості .

Розвиваюча:  Розвивати у школярів інтерес до вивчення географії, вводячи в урок елементи цікавої географії та інтерактивні форми роботи. Розвивати логічне мислення учнів, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння. Розвивати вміння учнів вільно користуватися різними джерелами географічних знань (підручником, картами атласу, малюнками, схемами), аналізувати та зіставляти їх.

Виховна: Сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи . Сприяти екологічному вихованню учнів, на основі матеріалу про використання людиною надр Австралії, вичерпність мінеральних ресурсів та необхідність їх охорони.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: фізична карта Австралії, портрети дослідників, ілюстративні матеріали природи Австралії, атласи , підручники, навчальний електронний посібник, мультимедійний проектор, презентація «Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7.»

Хід  уроку

І. Організаційний момент

(Слайд 1) Доброго деня! Радий усіх вас вітати. Бажаю гарного настрою. І  сьгодні  я пропоную  працювати за формулою успіху 

( У+О)х(В+С)хР=З 

У- увага        О – організованість   В- взаємодопомога    С- спілкування

Р- робота     З- знання

ІI.    Актуалізація опорних знань.

(Слайд 2)

Знайди пару

  1. Найдовша річка                   А. Амазонка
  2. Найсухіша пустеля              Б. Атакама
  3. Найповноводніша річна     В. Ніл
  4. Найвищий водоспад            Д. Анхель

Знайди пару

1-В  2-Б   3-А   4- Д

Оголошення результатів роботи за тему Південна Америка

ІII. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Сьогодні ми починаємо знайомство з материком таємниць і несподіванок?

(Слайд 3)

Вона знаходиться під нами,

І ходять там, напевно, вверх ногами.

Там, навпаки всі пори року,

Там, в жовтні розквітають гори,

А в лютому палає літо, і дощ не ллється, як з корита.

Там протікають без води в пустелях ріки,

І називають жителі їх - кріки.

Там в заростях, безкрилі птахи,

І риби лазять, як мурахи.

Як ви вважаєте, який материк ми будемо вивчати? ……………….

Дійсно, це – Австралія   (Слайд 4 )

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з материком, якому б найкраще підійшов епітет «чудернацький», бо там все навпаки: у липні – зима, у січні – літо. Дерева взимку скидають не листя, а кору. Багато тварин на животі мають сумки в котрих виношують малюків.

ІV.  Оголошення теми і мети уроку   (Слайд 4)

Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7

Отже, сьогодні ми продовжимо розвивати вміння

Завдання уроку:

  1. характеристику географічного положення материка;
  2.  ознайомимося з історією відкриття і заселення Австралії європейцями;
  3. виділити  особливості материка

V.  Вивчення нового матеріалу.

1.   Історія відкриття і дослідження Австралії. (Слайд 5)

Слухаючи розповідь, заповніть таблицю. У підручнику стор.118-119

Зразок таблиці

Час дослідження

 Дослідники

Результати

Епоха Середньовіччя

Картографи

Нанесли на карту землю

Terra Australis Incognita-

« невідома південна земля ».

1606 р.

 

 

1642 р.

 

 

1770 р.

 

 

1814 р.

 

 

З презентації слайди 6-10

Досліджував і наш вітчизняний учений М. Міклухо-Маклай (1878-1887р.)

Слайд 11

2. План характеристики географічного положення материка

З презентації

Слайд 12    Заповнити таблицю

Слайд 13

Фізико-географічне положення материка.

Робота з мультимедійною презентацією, фізичною картою Австралії, планом географічного положення материка, позначення у практичних зошитах номенклатури.

  •                     7,7 млн км² (VІ місце у світі, в 4 рази менше за площу Африки і в 7,5 разів менше за площу Євразії)
  •                     Австралія повністю лежить у Південній та Східній півкулях. Південний тропік перетинає Австралію майже посередині, тому значна частина материка отримує велику кількість сонячного тепла.

Визначення крайніх точок Слайд 14 робота з презентацією

Північна — мис Йорк (11° пд. ш.; 142° сх. д.)

південна — мис Південно-Східний (39° пд. ш.; 146° сх. д.),

західна — мис Стип-Пойнт (26° пд. ш. 113° сх. д.),

східна — мис Байрон (29° пд. ш.; 154° сх. д.)

Слайд 15.

Із заходу й півдня Австралія омивається водами Індійського океану, зі сходу — Тихого; з півночі омивається морями Тіморським і Арафурським слайд 16 , Торресовою протокою відокремлюється від Нової Гвінеї. На сході Австралію омивають моря Коралове Слайд 17 і Тасманове. Від острова Тасманія Австралію відокремлює Бассова протока. Берегова лінія Австралії, порівняно з іншими материками, має доволі прості обриси, на узбережжі мало бухт для зручної гавані морських суден. На півночі глибоко вдається в суходіл затока Карпентарія, на півдні – Велика Австралійська.

Австралія займає відокремлене положення відносно інших материків та частин світу. Порівняно близько до Австралії розташовані острови Південно-Східної Азії.

Слайд 18-19

Вчитель: Отже, у чому полягає своєрідність географічного положення материка Австралія? Зробіть висновок.

  • Австралія — найменший материк на Землі, що цілковито лежить у Південній півкулі. Південний тропік перетинає материк майже посередині.
  • Австралія віддалена від інших материків просторами Індійського й Тихого океанів, що визначає унікальність її природи.
  • Берегова лінія Австралії порізана мало.

 

VІ.   Закріплення вивченого матеріалу 

  1.   Практична робота 7  Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії   (Слайд 20)ст.

Користуючись картами атласу нанесіть на контурну карту та географічні об’єкти Австралії:

– океани: Тихий, Атлантичний;

– моря: Коралове, Тасманове, Арафурське, Тіморське;

– затоки: Велика Австралійська, Кампентарія;

– протоки: Торресова, Басова;

– півострови: Кейп-Йорк, Артем-Ленд;

– острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф, Нова Зеландія, (Північний, Південний), Нова Ґвінея;

– крайні точки: м. Йорк (пн.), м. Південно-Східний (пд.), м. Байрон (сх.), м. Стіп-Пойнт (зх.);

  1. Перевір  себе                                        (Слайд 21-25 )

VІІ. РЕФЛЕКСІЯ (Слайд 26 )

 

Продовж речення

-         Сьгодні я дізнався……..

-         Тепер я зможу………….

-         Я зрозумів………………

-         Я навчився………………

-         Було цікаво………………

VІІІ. Підведення підсумків уроку

Отже,  Давайте підведемо підсумки уроку і виставемо бали за роботу на уроці  

Виставлення оцінок та аргументація їх.

 ІХ.   Домашнє завдання. (Слайд 27 )

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

( У+О)х(В+С)х. Р=З

Номер слайду 2

Знайди пару. Найдовша річка А. Амазонка. Найсухіша пустеля Б. Атакама. Найповноводніша річна В. Ніл. Найвищий водоспад Д. Анхель

Номер слайду 3

Вона знаходиться під нами,І ходять там, напевно, вверх ногами. Там, навпаки всі пори року,Там, в жовтні розквітають гори,А в лютому палає літо, і дощ не ллється, як з корита. Там протікають без води в пустелях ріки,І називають жителі їх - кріки. Там в заростях, безкрилі птахи,І риби лазять, як мурахи.

Номер слайду 4

Австралія. Тема уроку: Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практичні роботи 7. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Середньовічна карта Назва «Австралія» виникла задовго до відкриття материка. Давні географи були переконані, що в південних широтах існує величезний масив суші, який називали «Невідома Південна Земля» (латинською Терра Австраліє Інкогніто). Європейці довго шукали цю землю, навіть тоді, коли вже була відкрита Америка.Історія відкриття та заселення. Terra. Avstralis. Incognita

Номер слайду 7

Дослідження та освоєння материка. В історії відкриття материка багато загадок. Спочатку мореплавці вважали материком нинішню Нову Гвінею. Але на початку XVII ст. іспанець Луїс Ваес де Торрес довів, що це острів. Першим на півострів Кейп-Иорк висадився в 1606 р. голландський мореплавець Віллем Янсзон. Цього ж року і Торрес вперше побачив північні береги материка. Виллем Янсзон. Луис Торрес Кейп-Йорко. Нова Гвінея

Номер слайду 8

У 1642 р. голландець Абель Тасман відкрив острів, який пізніше назвали його ім’ям. У 1644 р. він описав північні береги Австралії. Проте голландці довгі роки тримали ці відомості у великій таємниці. Абел Тасмано. Тасманія

Номер слайду 9

У 1770 р. англійський мореплавець Джеймс Кук відкрив східне узбережжя Австралії. До материка експедиція підійшла з боку острова Тасманія. Дж. Кук із кількома членами команди висадився на берег. Місцевість була дуже мальовничою. На березі ріс негустий ліс, повітря було надзвичайно свіже. Свіжості йому надавала смола евкаліптів, які вперше описала саме експедиція Дж. Кука. Мореплавці відкрили також Великий Бар’єрний риф. Джеймс Кук оголосив ці землі володінням Великої Британії. Джеймс Кук. Джеймс Кук

Номер слайду 10

У 1814 р. англійський мореплавець Метью Фліндерс уперше обійшов навколо материка морем і запропонував назвати його Австралією. До цього нововідкрита земля називалася Новою Голландією. Мэтью Флиндерс Перше англійське поселення було засноване в 1788 р. на південному сході Австралії як колонія каторжників. Пізніше тут постало місто Сідней. Активно материк почав заселятися в XIX ст. Вихідці з Великої Британії освоювали найбільш родючі землі на сході материка, витісняючи аборигенів у пустельні райони.

Номер слайду 11

Згадаймо план характеристики материка. Фізико-географічне положення (ФГП). Тектонічні структури, рельєф та корисні копалини. Клімат. Внутрішні води. Природні зони (ґрунти, рослинність і тваринний світ). Населення. Політична карта.

Номер слайду 12

Згадаймо план характеристики материка

Номер слайду 13

Фізико-Географічне положення. План характеристики. Характерні риси1. Площа материка7,7 млн.км²2. Розташування щодо:а) екваторау Південній півкулі, посередині материка проходить лінія південного тропіку;б) 0° меридіану у Східній півкулі.3. Розташування відносно інших материків. Австралія віддалена від інших материків, що призводить до унікальності органічного світу.

Номер слайду 14

напрямокназва точкикоординатипівнічна Мис Йорк південна Мис Південно-Східний західна Мис Стіп-Пойнт східна Мис Байрон Пн Сх. Зх1342{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}1234 Завдання: Віднайти крайні точки Австралії на фізичній карті та визначити їх координати Позначити крайні точки на контурній карті Пд. Визначіть сторони горизонту

Номер слайду 15

моря Арафурське Коралове Тасманове затоки Карпентарія Велика Австралійська. Арафурське м. Коралове м. Тасманове м. Велика Австралійська Карпентарія. Завдання: Віднайдіть в атласі та підпишіть на контурній карті назви водних обєктів. Тіморське. FFFнаст

Номер слайду 16

Арафурське море — море між Австралією та Новою Гвінеєю. За даними досліджень, із halefuru (мовою галела) — "незаліснений край" або з малайського аlіfura — "дикі", "язичники"; за іншими — аlfuren — "лісові люди". В усіх випадках назва спочатку була назвою населення або місцевості.

Номер слайду 17

Коралове море — частина Тихого океану між північно-східним берегом Австралії, Новою Гвінеєю, Соломоновими островами та Гебридами. Названо за велику кількість коралових рифів, серед яких — Великий Бар'єрний риф.карта

Номер слайду 18

острови Тасманія Нова Зеландія Нова Гвінея піврстрів Кейп-Йорк. Арнем-Ленд о. Тасманія о. Нова Гвінея о. Нова Зеландія. Завдання: Віднайдіть в атласі та позначте на контурній карті острови та півострів. Кейп-Йорк. Арнем-Ленд. F

Номер слайду 19

Нова Гвінея — острів у Тихому океані. Названийу XVI ст. іспанськими мореплавцями за схожість,на їхню думку, жителів острова з населенням африканської Гвінеї. карта

Номер слайду 20

 Практична робота 7 Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії. Користуючись картами атласу нанесіть на контурну карту та географічні об’єкти Австралії:– океани: Тихий, Атлантичний;– моря: Коралове, Тасманове, Арафурське, Тіморське;– затоки: Велика Австралійська, Кампентарія;– протоки: Торресова, Басова;– півострови: Кейп-Йорк, Артем-Ленд;– острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф, Нова Зеландія, (Північний, Південний), Нова Ґвінея;– крайні точки: м. Йорк (пн.), м. Південно-Східний (пд.), м. Байрон (сх.), м. Стіп-Пойнт (зх.);

Номер слайду 21

Австралія омивається океанами: Північним Льодовитим Атлантичним. Тихим Індійським1 2 вірні відповіді

Номер слайду 22

Моря, що не омивають Австралію : Коралове Аравійське Філіппінське Арафурське2 Тасманов 2 вірні відповідіppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 23

Найбільші півострови Арнемленд Юкатан Кейп-Йорк Лабрадор3 2 вірні відповіді

Номер слайду 24

Австралія була відкрита у 1606 році голландським мореплавателем: Дж. Куком; А. Тасманом В. Янсоном;4

Номер слайду 25

Встановіть відповідність між напрямками та крайніми точками 1 Південна 2 Північна 3 Східна 4 Західнамис Йоркмис Байрон мис Стіп-Пойнт мис Південно-Східний. АБВГ5

Номер слайду 26

Продовж речення. Сьгодні я дізнався…….. Тепер я зможу…………. Я зрозумів………………Я навчився………………Було цікаво………………

Номер слайду 27

Домашнє завдання

zip
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
4 січня
Переглядів
1630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку