Клас 7
Урок №
Дата: 23.01
Тема: Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів материка.
Мета
Освітня: формувати знання про своєрідність географічного положення Австралії, етапи відкриття й дослідження; вдосконалювати практичні навички та вміння; виділивши його особливості .
Розвиваюча: Розвивати у школярів інтерес до вивчення географії, вводячи в урок елементи цікавої географії та інтерактивні форми роботи. Розвивати логічне мислення учнів, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння. Розвивати вміння учнів вільно користуватися різними джерелами географічних знань (підручником, картами атласу, малюнками, схемами), аналізувати та зіставляти їх.
Виховна: Сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи . Сприяти екологічному вихованню учнів, на основі матеріалу про використання людиною надр Австралії, вичерпність мінеральних ресурсів та необхідність їх охорони.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: фізична карта Австралії, портрети дослідників, ілюстративні матеріали природи Австралії, атласи , підручники, навчальний електронний посібник, мультимедійний проектор, презентація «Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7.»
Хід уроку
І. Організаційний момент
(Слайд 1) Доброго деня! Радий усіх вас вітати. Бажаю гарного настрою. І сьгодні я пропоную працювати за формулою успіху
( У+О)х(В+С)хР=З
У- увага О – організованість В- взаємодопомога С- спілкування
Р- робота З- знання
ІI. Актуалізація опорних знань.
(Слайд 2)
Знайди пару
Знайди пару
1-В 2-Б 3-А 4- Д
Оголошення результатів роботи за тему Південна Америка
ІII. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Сьогодні ми починаємо знайомство з материком таємниць і несподіванок?
(Слайд 3)
Вона знаходиться під нами,
І ходять там, напевно, вверх ногами.
Там, навпаки всі пори року,
Там, в жовтні розквітають гори,
А в лютому палає літо, і дощ не ллється, як з корита.
Там протікають без води в пустелях ріки,
І називають жителі їх - кріки.
Там в заростях, безкрилі птахи,
І риби лазять, як мурахи.
Як ви вважаєте, який материк ми будемо вивчати? ……………….
Дійсно, це – Австралія (Слайд 4 )
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з материком, якому б найкраще підійшов епітет «чудернацький», бо там все навпаки: у липні – зима, у січні – літо. Дерева взимку скидають не листя, а кору. Багато тварин на животі мають сумки в котрих виношують малюків.
ІV. Оголошення теми і мети уроку (Слайд 4)
Австралія. Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 7
Отже, сьогодні ми продовжимо розвивати вміння
Завдання уроку:
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Історія відкриття і дослідження Австралії. (Слайд 5)
Слухаючи розповідь, заповніть таблицю. У підручнику стор.118-119
Зразок таблиці
Час дослідження |
Дослідники |
Результати |
Епоха Середньовіччя |
Картографи |
Нанесли на карту землю Terra Australis Incognita- « невідома південна земля ». |
1606 р. |
|
|
1642 р. |
|
|
1770 р. |
|
|
1814 р. |
|
|
З презентації слайди 6-10
Досліджував і наш вітчизняний учений М. Міклухо-Маклай (1878-1887р.)
Слайд 11
2. План характеристики географічного положення материка
З презентації
Слайд 12 Заповнити таблицю
Слайд 13
Фізико-географічне положення материка.
Робота з мультимедійною презентацією, фізичною картою Австралії, планом географічного положення материка, позначення у практичних зошитах номенклатури.
Визначення крайніх точок Слайд 14 робота з презентацією
Північна — мис Йорк (11° пд. ш.; 142° сх. д.)
південна — мис Південно-Східний (39° пд. ш.; 146° сх. д.),
західна — мис Стип-Пойнт (26° пд. ш. 113° сх. д.),
східна — мис Байрон (29° пд. ш.; 154° сх. д.)
Слайд 15.
Із заходу й півдня Австралія омивається водами Індійського океану, зі сходу — Тихого; з півночі омивається морями Тіморським і Арафурським слайд 16 , Торресовою протокою відокремлюється від Нової Гвінеї. На сході Австралію омивають моря Коралове Слайд 17 і Тасманове. Від острова Тасманія Австралію відокремлює Бассова протока. Берегова лінія Австралії, порівняно з іншими материками, має доволі прості обриси, на узбережжі мало бухт для зручної гавані морських суден. На півночі глибоко вдається в суходіл затока Карпентарія, на півдні – Велика Австралійська.
Австралія займає відокремлене положення відносно інших материків та частин світу. Порівняно близько до Австралії розташовані острови Південно-Східної Азії.
Слайд 18-19
Вчитель: Отже, у чому полягає своєрідність географічного положення материка Австралія? Зробіть висновок.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Користуючись картами атласу нанесіть на контурну карту та географічні об’єкти Австралії:
– океани: Тихий, Атлантичний;
– моря: Коралове, Тасманове, Арафурське, Тіморське;
– затоки: Велика Австралійська, Кампентарія;
– протоки: Торресова, Басова;
– півострови: Кейп-Йорк, Артем-Ленд;
– острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф, Нова Зеландія, (Північний, Південний), Нова Ґвінея;
– крайні точки: м. Йорк (пн.), м. Південно-Східний (пд.), м. Байрон (сх.), м. Стіп-Пойнт (зх.);
VІІ. РЕФЛЕКСІЯ (Слайд 26 )
Продовж речення
- Сьгодні я дізнався……..
- Тепер я зможу………….
- Я зрозумів………………
- Я навчився………………
- Було цікаво………………
VІІІ. Підведення підсумків уроку
Отже, Давайте підведемо підсумки уроку і виставемо бали за роботу на уроці
Виставлення оцінок та аргументація їх.
ІХ. Домашнє завдання. (Слайд 27 )