Азбука дорожнього руху

Про матеріал
продовжити ознайомлення учнів з дорожніми знаками та їхніми групами, місцем встановлення; закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху; розвивати увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків, вміння і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків; розвивати пізнавальні інтереси дітей; виховувати о6ережність, культуру поведінки на вулицях міста та на околицях, навички свідомої та дисциплінованої поведінки.
Перегляд файлу

 

Тема:

Азбука дорожнього руху

 

Мета:

продовжити ознайомлення учнів з дорожніми знаками та їхніми групами, місцем встановлення; закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху; розвивати увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків, вміння  і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків; розвивати пізнавальні інтереси дітей; виховувати о6ережність, культуру поведінки на вулицях міста та на околицях, навички свідомої та дисциплінованої поведінки.

 

Обладнання:

ілюстрації дорожніх знаків, відеоролик про дорожні знаки. 

 

Література:

 

  1.  Безпечна дорога до школи : навч. посіб. для учнів молодших класів. – Тернопіль 
  2.  Бібік  Н.М. Основи здоров’я 2 клас : підручник / Бібік Н.М. – К.: Генеза, 2010. – 96 с.     
    3. Верхогляд Галина. Інтегрований урок з правил дорожнього руху  у 1-2  класах / Г. Верхогляд // Початкова школа. – 2008.– №4.– С.28-29.
    4. Палієнко Т.В.   Дорожня абетка [ Електронний ресурс]   / Тетяна Володимирівна Палієнко – режим доступу: https://abetkaland.in.ua/stsenarij-dorozhnya-abetka

 

Складова модель успішного випускника: громадянин

 

Форма проведення: виховний захід

 

 

Хід заходу

 

 

І. Організаційний момент

 

– Добрий день, дiти! Сідайте рівненько i cлyxaйтe мене уважно! З кожним роком ви, діти, підростаєте і стаєте більш самостійними, ви ходите до школи, користуєтесь транспортом. І тому ви повинні знати правила дорожнього руху. Неважко вивчити правила, набагато важче кожен день їх дотримуватись. Незнання або невміння дотримуватись певних правил, необережність, часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя.  

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

А зараз пропоную послухати вам вірш-загадку.

 

Я шлях вкажу надійний, де небезпек нема.
Трикольорове око я маю недарма.
Нехай воно і мружиться, ніколи я не сплю,
З малими дітьми в хованки я гратись не люблю.
В роботі я суворий і стриманий завжди.
Тролейбуси, машини біжать сюди й туди.
Дивлюсь червоним оком – велю спинитись я,
Одне мені потрібно – це витримка твоя.
А блисне жовте око, іти не поспішай,
Бо жовтий – не зелений: потрапиш під трамвай.
Увага – і зелений привітно замигтів.
Він колір найдобріший, щасливої путі!

 

 

     Так, дійсно, це світлофор. Діти, а чи знаєте ви чому світлофор назвали світлофором? Послухайте. Слово це складене з двох частин: світло і фор, що означає «світло»  зрозуміло, а ось що криється за словом «фор»? Це слово походить від грецького «форос» і означає «той, що несе», або «носій». Отже, світлофор – це носій світла, той, що несе світло, причому трьох різних кольорів.

     Світлофору вже більше трьохсот років. Він старший за автомобіль і почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були незручними – поруч з ними стояла людина і міняла скло. Жовтого, попереджувального сигнала не було. Його замінював свисток регулювальника. Довгий час світлофор був двосекційним. У 1929 році перший світлофор з’явився у Москві. Він був схожий на годинник: по його червоному, жовтому , зеленому сектору бігала стрілка . Тепер у великих містах працюють світлофори, які самі можуть пропускати транспорт, їм у цьому допомагає електроніка.

 

 

 А зараз декілька учнів нагадають нам, що позначають кольори світлофора.

 

 

Як по вулиці ідеш, будь уважним, друже!

 Під машину попадеш – небезпечно дуже!

 

 

Як моргає світлофор зелененьким оком,

Мчи, неначе метеор, ти стомильним кроком.

 

 

А якщо червоне враз Спалахнуло світло,

зупинися, щоб в цей час лихо не розквітло.

 

 

«Будь уважним, не пустуй! – жовте світло мовить.

 – На дорозі той герой, хто ворон не ловить!»

Як здоровим хочеш буть завжди і усюди,

Правил руху не забудь, що створили люди!

 

 

II. Оголошення теми і мети заходу

 

– Всім відомо, що найдорожчий скарб людини – це ії власне життя i здоров'я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тiльки здоров'я, а й навіть життя. Тому вciм потрібно дотримуватися певних правил дорожнього руху.
– А зараз уважно послухайте вірш «Азбука міста» і спробуйте здогадатися якою ж  буде тема нашого сьогоднішнього заходу.

 

Місто, в якому ми з тобою живем,

Можна по праву зрівняти з букварем.

Азбука вулиць, розкрившись для нас

Місто уроки дає повсякчас.

Ось вона, азбука  треба всю знать,

Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять.

Азбуку міста завчи до ладу,

Щоб не потрапити раптом в біду!

 

 

  Отже, діти, як ви здогадалися, сьогодні ми будемо говорити про дорожні знаки i про правила дорожнього руху.

 

 

ІІІ. Основна частина

 

1.Розповідь про дорожні знаки.

  Коли на вулицях міста почали їздити автобуси, автомобілі, трамваї, тролейбуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями та пішоходами «розмовляють» вулиці усіх країн світу.

Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв будуються слова, із слів – речення. У дорожній мові також є букви – знаки. Але їх не потрібно складати в слова. Один знак означає цілу фразу – дорожній сигнал. Цi сигнали бувають різні. Одні попереджають водія про небезпеку, інші забороняють рух. Є знаки за допомогою яких можна дізнатися, де можна отримати якусь послугу та інші.

– Дорожніх знаків є дуже багато і кожен з них має своє значення. Дорожні знаки є добрими друзями для водіїв і пішоходів. Вони допомагають нам орієнтуватися на дорозі, правильно переходити дорогу тощо.

 

 

2. Гра «Дорожні знаки»

  Дiти, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки, відгадайте який це знак i пoкaжiть його.

 

 

Подивись, ось перед нами

Знак трикутний з дітлахами,

Знак цей, брате, застережний,

Треба бути обережним! (Дiти)

 

 

Переходити нам слід,

Тільки там, де перехід.

А доріжку пішохідну,

Наче зебру, добре видно. (Пішохідний перехід)

 

 

І автобус на зупинку

На одну прибув хвилинку.

Є закон, а не порада –

Він стоїть, і ти постій.

Ані спереду, ні ззаду,

Обійти його не смій! (Місце зупинки автобуса)

 

 

Он заправка. І машина

Вип’є з три відра бензину.

Поможи ж ти бак налити,

Якщо хоче вона пити. (Автозаправка)

 

 

Ось велике перехрестя,
Ген за ним до школи вхід.
Ось дивись, для пішоходів
Є підземний перехід. (Підземний пішохідний перехід)
 

 

3. Вікторина

   Діти, дайте будь лака відповіді на мої запитання.

  1. 1. Людина, яка їде у транспорті називається? (Пасажир)
  2. 2. Людина, яка іде по тротуару? (Пішохід)

3. У заміській зоні, де немає тротуару, як потрібно рухатися пішоходу? (Назустріч транспорту)

  1. 4. Пристрій для регулювання руху транспорту i пішоходів. (Світлофор)

5. Де можна переходити дорогу? (Де є зебра, світлофор, пішохідний перехід).

 

Фізкультхвилинка

 

Вчитель показує знаки, а учні виконують різні дії в залежності від того, який знак показаний.

• «Пішохідний перехід» (крокують на місці),

• «Рух пішоходів заборонено» (стоять на місці),

• «Залізничний переїзд із шлагбаумом» (гудуть «ту-ту»),

• «Слизька дорога» (гойдаються з ноги на ногу),

• «Підземний перехід» (крокують на місці навприсядки).

 

 

Вправа «Дай відповіді на питання»

 

• Який рух транспорту встановлений в Україні? (правосторонній )

• Для чого потрібен світлофор? (він регулює рух транспорту і пішоходів )

• Які бувають дорожні знаки ? (попереджувальні , заборонні,   наказові , знаки сервісу)

• Пішохідний перехід по-іншому ? (зебра)

• Найнебезпечніше місце дороги для пішоходів ?

 (перехрестя)

• Хто стежать за порядком на дорозі? ( працівники ДПС)

• Коли треба бути особливо уважним при переході дороги ?

(на дорозі з обмеженою оглядовістю , несприятливі погодні умови )

 

 

IV. Підсумок


  За допомогою чого здійснюється регулювання дорожнього руху? (За допомогою правил дорожнього руху і дорожніх знаків).
  Яку роль відіграють дорожні знаки в житті людини? (Дорожні знаки є добрими друзями для водіїв і пішоходів. Вони допомагають нам орієнтуватися на дорозі, правильно переходити дорогу тощо.
  Навіщо нам потрібно вивчати правила дорожнього руху?
А зараз пропоную вам намалювати дорожні знаки, про які ми говорили та ви пам’ятаєте.

Молодці, діти. Ви всі гарно попрацювали. Я сподіваюсь ви і надалі так само гарно будете знати ПДР і завжди їх свідомо виконувати.

 

 

 

       

 

           

 

 

 

           

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку