Тема: |
Азбука дорожнього руху
|
Мета: |
продовжити ознайомлення учнів з дорожніми знаками та їхніми групами, місцем встановлення; закріпити і актуалізувати знання учнів з правил дорожнього руху; розвивати увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків, вміння і навички свідомо дотримуватися правил дорожнього руху, щоб уникнути травм і нещасних випадків; розвивати пізнавальні інтереси дітей; виховувати о6ережність, культуру поведінки на вулицях міста та на околицях, навички свідомої та дисциплінованої поведінки.
|
Обладнання: |
ілюстрації дорожніх знаків, відеоролик про дорожні знаки.
|
Література:
|
|
Складова модель успішного випускника: громадянин
|
|
Форма проведення: виховний захід
|
|
|
Хід заходу
|
|
І. Організаційний момент
– Добрий день, дiти! Сідайте рівненько i cлyxaйтe мене уважно! З кожним роком ви, діти, підростаєте і стаєте більш самостійними, ви ходите до школи, користуєтесь транспортом. І тому ви повинні знати правила дорожнього руху. Неважко вивчити правила, набагато важче кожен день їх дотримуватись. Незнання або невміння дотримуватись певних правил, необережність, часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть життя.
|
|
ІІ. Актуалізація опорних знань. А зараз пропоную послухати вам вірш-загадку.
Я шлях вкажу надійний, де небезпек нема.
|
|
Так, дійсно, це світлофор. Діти, а чи знаєте ви чому світлофор назвали світлофором? Послухайте. Слово це складене з двох частин: світло і фор, що означає «світло» зрозуміло, а ось що криється за словом «фор»? Це слово походить від грецького «форос» і означає «той, що несе», або «носій». Отже, світлофор – це носій світла, той, що несе світло, причому трьох різних кольорів. Світлофору вже більше трьохсот років. Він старший за автомобіль і почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були незручними – поруч з ними стояла людина і міняла скло. Жовтого, попереджувального сигнала не було. Його замінював свисток регулювальника. Довгий час світлофор був двосекційним. У 1929 році перший світлофор з’явився у Москві. Він був схожий на годинник: по його червоному, жовтому , зеленому сектору бігала стрілка . Тепер у великих містах працюють світлофори, які самі можуть пропускати транспорт, їм у цьому допомагає електроніка.
|
|
А зараз декілька учнів нагадають нам, що позначають кольори світлофора.
|
|
Як по вулиці ідеш, будь уважним, друже! Під машину попадеш – небезпечно дуже!
|
|
Як моргає світлофор зелененьким оком, Мчи, неначе метеор, ти стомильним кроком.
|
|
А якщо червоне враз Спалахнуло світло, зупинися, щоб в цей час лихо не розквітло.
|
|
«Будь уважним, не пустуй! – жовте світло мовить. – На дорозі той герой, хто ворон не ловить!» Як здоровим хочеш буть завжди і усюди, Правил руху не забудь, що створили люди!
|
|
II. Оголошення теми і мети заходу
– Всім відомо, що найдорожчий скарб людини – це ії власне життя i здоров'я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тiльки здоров'я, а й навіть життя. Тому вciм потрібно дотримуватися певних правил дорожнього руху. |
|
Місто, в якому ми з тобою живем, Можна по праву зрівняти з букварем. Азбука вулиць, розкрившись для нас Місто уроки дає повсякчас. Ось вона, азбука – треба всю знать, – Вздовж тротуару, глянь, знаки стоять. Азбуку міста завчи до ладу, Щоб не потрапити раптом в біду!
|
|
– Отже, діти, як ви здогадалися, сьогодні ми будемо говорити про дорожні знаки i про правила дорожнього руху.
|
|
ІІІ. Основна частина
1.Розповідь про дорожні знаки. – Коли на вулицях міста почали їздити автобуси, автомобілі, трамваї, тролейбуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями та пішоходами «розмовляють» вулиці усіх країн світу. Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв будуються слова, із слів – речення. У дорожній мові також є букви – знаки. Але їх не потрібно складати в слова. Один знак означає цілу фразу – дорожній сигнал. Цi сигнали бувають різні. Одні попереджають водія про небезпеку, інші – забороняють рух. Є знаки за допомогою яких можна дізнатися, де можна отримати якусь послугу та інші. – Дорожніх знаків є дуже багато і кожен з них має своє значення. Дорожні знаки є добрими друзями для водіїв і пішоходів. Вони допомагають нам орієнтуватися на дорозі, правильно переходити дорогу тощо.
|
|
2. Гра «Дорожні знаки» – Дiти, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки, відгадайте який це знак i пoкaжiть його.
|
|
Подивись, ось перед нами Знак трикутний з дітлахами, Знак цей, брате, застережний, Треба бути обережним! (Дiти)
|
|
Переходити нам слід, Тільки там, де перехід. А доріжку пішохідну, Наче зебру, добре видно. (Пішохідний перехід)
|
|
І автобус на зупинку На одну прибув хвилинку. Є закон, а не порада – Він стоїть, і ти постій. Ані спереду, ні ззаду, Обійти його не смій! (Місце зупинки автобуса)
|
|
Он заправка. І машина Вип’є з три відра бензину. Поможи ж ти бак налити, Якщо хоче вона пити. (Автозаправка)
|
|
Ось велике перехрестя, |
|
3. Вікторина – Діти, дайте будь лака відповіді на мої запитання.
3. У заміській зоні, де немає тротуару, як потрібно рухатися пішоходу? (Назустріч транспорту)
5. Де можна переходити дорогу? (Де є зебра, світлофор, пішохідний перехід). |
|
Фізкультхвилинка
Вчитель показує знаки, а учні виконують різні дії в залежності від того, який знак показаний. • «Пішохідний перехід» (крокують на місці), • «Рух пішоходів заборонено» (стоять на місці), • «Залізничний переїзд із шлагбаумом» (гудуть «ту-ту»), • «Слизька дорога» (гойдаються з ноги на ногу), • «Підземний перехід» (крокують на місці навприсядки).
|
|
Вправа «Дай відповіді на питання»
• Який рух транспорту встановлений в Україні? (правосторонній ) • Для чого потрібен світлофор? (він регулює рух транспорту і пішоходів ) • Які бувають дорожні знаки ? (попереджувальні , заборонні, наказові , знаки сервісу) • Пішохідний перехід по-іншому ? (зебра) • Найнебезпечніше місце дороги для пішоходів ? (перехрестя) • Хто стежать за порядком на дорозі? ( працівники ДПС) • Коли треба бути особливо уважним при переході дороги ? (на дорозі з обмеженою оглядовістю , несприятливі погодні умови )
|
|
IV. Підсумок
Молодці, діти. Ви всі гарно попрацювали. Я сподіваюсь ви і надалі так само гарно будете знати ПДР і завжди їх свідомо виконувати. |