Батьківські консультації. "Ніхто не ідеальний, але ми завжди маємо шанс змінитись"..

Про матеріал
На конкретних прикладах проаналізувати випадки виховання, які викликають найбільше проблем у батьків, дійти спільної думки.
Перегляд файлу

Форма проведення: батьківські консультації

 

Тема.         Ніхто не ідеальний, але ми завжди маємо шанс змінитись.

 

Мета : на конкретних прикладах проаналізувати  випадки виховання, які викликають найбільше проблем у батьків, дійти спільної думки.

 

                                                                        Я подам тобі руку, щоб, бувало, не впав,

Обніму тебе ніжно, щоб ти не страждав.

Слово тепле скажу, щоб від дум вберегти,

Щоб зі мною тобі було легше іти.

 

ВІТАННЯ У  КОЛІ

Вітаю Вас, любі батьки , у нашому затишному класі у дружньому колі.

Руку другу простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

  • Хто прийшов із гарним настроєм – поплескайте у долоні.
  • Хто чує мене – помахайте рукою.
  • Хто бачить мене - потупайте ніжками.

 

Обмін інформацією. « Чарівний капелюх»

    Давайте впродовж короткого часу поділимося інформацією про своїх дітей. Наприклад:

- Що діти роблять після школи?

-Що дитині подобається , а може  щось не подобається в школі?

-З ким вони товаришують?

-Які гуртки відвідують?

-Про що мріє дитина?

 

Поділ  батьків на групи ( На рахунок - сонечко, хмаринка, вітерець)

 

Складання правил  спілкування (Кожна група може придумати свої варіанти в залежності від власних потреб.)

  •    Говорити по одному, бо коли всі говорять, нічого не чути .
  •    Вислуховувати тих, хто бажає  щось сказати.
  •    Розмовляти тільки  по темі.
  •    Якщо є щось сказати, піднімати руку.

 

Міні – анкета « Спілкування дітей та батьків у сімї»

Любі батьки!

Уважно подивіться на смайлики і дайте відповіді на запитання.

 Пов’язане зображення

1. З яким обличчям ви частіше всього спілкуєтесь зі своєю дитиною?

2. З яким обличчям спілкується частіше  за все з вами ваша дитина?

3. Яким, на вашу думку, має бути обличчя вашої дитини і ваше  під час спілкування?

 

Завдання  у групах.

 Поміркуйте і скажіть:  Чого не можна купити? ( Відповіді батьків.) 

 

 -Часто наші діти потребують до себе уваги, а ми за своїми справами не хочемо чути і бачити їх. Що з цього виходить?

 

Послухайте  одну історію

        Одна пара зайшла до магазину дитячих іграшок. Вони довго оглядали їх на полицях, підвішених до стелі, розкиданих по столах, по підлозі. Бачили ляльок, що плакали і сміялися, електронні іграшки, маленькі печі, що пекли торти і піци...

Однак не могли вирішити, що купити. До них підійшла ввічлива продавщиця.

- Розумієте, - почала пояснювати жінка, - ми маємо маленьку дівчинку, але цілий день нас не буває вдома.

- Дівчинку, що мало усміхається, - продовжував чоловік.

- Ми хотіли б купити їй щось, що б її ощасливило, - говорила далі жінка, - навіть, коли нас нема... Щось, що б її забавило, розрадило, коли вона сама.

- Вибачте, - посміхнулася продавщиця, - ми не продаємо батьків.

 

Народити дитину - це укласти з нею такий великий контракт. Всі діти приходять до нас з карткою запрошення і кажуть: "Ти мене закликав, і я прийшов. Що ти даси мені?". Тут починається виховне завдання у всій його широті й глибині.

       

     Немає на світі поганих дітей - є діти, яким погано. Кожна забаганка чи плач - це розповідь про те, що дитині чогось бракує.

 

 Вправа  «Скринька запитань»  ( запитання може написати вчитель, а можуть і самі батьки)  Продовжити речення .

1. Коли моя дитина  говорить зі мною, я … 
2. У характері моєї  дитини  мені подобається …. 
3. Для своєї дитини  я завжди стараюсь … 
4. Я не хочу, щоб моя  дитина …. 

5. Свої таємниці і переживання моя дитина мені …

6. Після сварки з дитиною першим йде на примирення 

 

Читання з припущенням та обговоренням     «ГОДИНА ЧАСУ»

    Якось один чоловік повернувся пізно додому з роботи, як завжди втомлений і знервований та побачив, що на порозі його чекає шестирічний син.

– Тату, можна в тебе щось спитати?

– Звичайно, що сталося?

  • Про що запитав син? Відповіді батьків.

– Тату, а яка в тебе зарплатня?

– Це не твоя справа! – обурився батько. – І навіщо це тобі?

– Будь ласка, ну скажи, скільки ти отримуєш за годину?

– Ну, взагалі, 500. А що?

– Тату, – син подивився на нього знизу вверх дуже серйозними очима.

– Тату, ти можеш мені позичити 300?

– Ти запитував лише для того, щоб я дав тобі грошей на якусь дурну іграшку? – закричав той. – Негайно йди до себе в кімнату і лягай спати! Не можна ж бути таким егоїстом! Я працюю цілий день, страшенно втомлююсь, а ти себе так поводиш. Малюк тихо пішов до себе в кімнату і закрив за собою двері.

     А його батько продовжував стояти на порозі та обурюватися проханням сина: „Та як він сміє питати мене про зарплатню, щоб потім попросити грошей?”

Згодом він заспокоївся і почав роздумувати: 

  • Про що думав батько? Відповіді батьків.

„Може йому й дійсно щось дуже важливе потрібно купити. Та грець з ними, з тими трьома сотнями, адже він у мене ще ні разу не просив грошей”.

Коли батько зайшов у дитячу кімнату, його син уже був у ліжку.

– Ти не спиш, синку, – запитав батько.

– Ні, тату, – відповів хлопчик.

– Я, здається, тобі дуже грубо відповів, у мене був важкий день, просто зірвався. Пробач мені. Ось тримай гроші, які ти просив.

– Хлопчик сів на ліжку та посміхнувся. Ой, тату, дякую! – радісно вигукнув він. Потім хлопчик заліз під подушку і дістав декілька зім’ятих банкнот. Його батько, побачивши, що в дитини вже є гроші, знову обурився. А малюк склав всі гроші разом, ретельно перерахував купюри і подивився на батька.

– Навіщо ти в мене просив грошей, якщо вони в тебе вже є? – пробурмотів той.

     -Яку відповідь дав син? Відповіді батьків.

– Тому що в мене було недостатньо. Але тепер мені як раз вистачить, – відповів хлопчик. – Тату, тут рівно 500. Можна я куплю годину твого часу? Будь ласка, прийди завтра з роботи раніше. Я хочу, щоб ти повечеряв разом з нами”.

- Чого не вистачало дитині? Відповіді батьків.

     Ваші діти дуже розумні, допитливі , мають бажання вчитися і пізнавати нове. Знайдіть для них трішки часу і ви отримаєте за це більшу винагороду, ніж заробітна плата. Це їхня любов і  довіра.

Перегляд відеоролика    «Хочу бути телевізором!» https://www.youtube.com/watch?v=z18ybSXgwco  

Вправа   «Запитання - відповідь»  (робота в парах)

 

      Хочу вам сказати, що відображення внутрішнього світу дитини  може ховатися у дитячих малюнках. Малюнки дітей красномовніше розкажуть про них самих  без всяких слів і жестів.

     В.О.Сухомлинський  говорив:     «Дитячий малюнок, це частка духовного життя дитини.  Діти не просто переносять на папір щось з навколишнього світу, а живуть у цьому світі

 

 Вправа   «Розповідь за малюнком»

Перегляд  дитячих робіт з  коментуванням.

 Щоб провести цю вправу, вчителю потрібно попросити в учнів заздалегідь намалювати малюнки « На який предмет  я хочу бути схожим і чому?». Під час зборів вчитель роздає дитячі роботи  їхнім батькам. Їм потрібно розповісти, що хотіла сказати їхня дитина. Потім батькам потрібно прокоментувати, що хотіла донести  їхня дитини.

Кошеня -  його постійно беруть на руки, гладять, часто з ним граються.

Дзеркало – до нього дуже часто підходять, йому посміхаються.

Навушники – щоб не звучало , то  їх завжди слухають.

Квіти – їх усі люблять, за ними доглядають, вони є окрасою .

 

 

Колективна робота .   Проведення досліду.

       Давайте візьмемо пластикову банку і кожен із нас покладе в неї камінчик.

- Чи стала  повна банка? Відповіді батьків.

- Тоді давайте висиплемо горошку у банку і трохи потрясемо її. Горошок зайняв вільне місце між камінчиками.

- Чи  повна банка? Відповіді батьків.

-А тепер спробуємо насипати піску в банку. Природно, пісок зайняв повністю існуюче вільне місце і все закрив.

- Чи  повна банка?    Відповіді батьків.

- Цього  разу однозначно, вона повна.

А що буде коли все залити водою, розмочуючи пісок.   Відповіді батьків.

- А зараз я хочу, щоб ви зрозуміли, що банка - це наше життя.

      Камені - це найважливіші речі вашого життя: ваші діти, сім'я, здоров'я - все те, що необхідно, щоб ваше життя залишалося повним навіть у випадку, якщо все інше втратиться.

   Горошок - це речі, які особисто для вас стали важливими: робота, будинок, автомобіль.

     Якщо спочатку наповнити банку піском, не залишиться місця, де могли б розміститися горошок і камені. І також у вашому житті, якщо витрачати весь час і всю енергію на дрібниці, не залишається місця для найважливіших речей.

     Займайтеся тим, що вам приносить щастя: спілкуйтеся та грайте  зі своїми  дітьми, приділяйте час сім'ї, зустрічайтеся з друзями. Завжди буде ще час, щоб попрацювати, зайнятися прибиранням будинку, полагодити і помити автомобіль. Займайтеся, насамперед, каменями, тобто найважливішими речами в житті, визначте ваші пріоритети: інше - це тільки пісок.

-А вода потрібна  для того, щоб довести вам, які б ви не були зайняті, завжди у житті  є трохи місця для  інших.

     

Пам’ятка для батьків

*Приділяйте  більше часу і сил для  розвитку своїх взаємин із дитиною.

*Знаходьте  часу для спілкування з дитиною.

* Ставте дітям відкриті запитання.

*Не ставте дітям  запитань, на які можна відповісти однозначно: «так» чи «ні».

*Формулюйте запитання, які заохочують дитину розповідати більше, ділитися своїми думками й почуттями.

*Не скупіться на ласку: поцілунки, обійми, лагідне слово. Це потрібно і вам, і дитині.

   

    Наберіться  терпіння, як до дитини, так і до себе. Ніхто не ідеальний, але ми завжди маємо шанс змінитись, коли визнаємо власні помилки і готові докладати сил для їх виправлення.

     

    Наша зустріч  завершується  і мені хотілося б дізнатися, чи отримали  ви з неї для себе якусь корисну інформацію.   Про що хотіли б поговорити на наступній зустрічі.

 (Батьки отримують стікери і пишуть там, яку користь від батьківської  зустрічі вони отримали і про що хотіли б дізнатися.  Свої написи прикріплюють до плаката).

 

docx
Додано
13 листопада 2022
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку