У яскравій і доступній формі розповісти про правила користування книгою та бібліотекою; сформувати в уяві учнів образ бібліотеки не лише як місця, де знаходяться потрібні для навчання книги, але також як закладу, у якому весело і цікаво можна провести свій вільний час.
Шкільна бібліотека – храм думок святих,
Там барвами веселки книга всіх вітає.
І відкриває нам вікно в безмежний світ,
Гарячим сонцем душу зігріває.
Бібліотека, книга – море знань,
Які в життя дорогу прокладають.
Читайте! Хай не буде дня
Без книги, що завжди на вас чекає.
Тема. Свято книги.
Мета: розширити поняття учнів про книги та їх призначення; показати життєвість книги, її зв’язок із сучасністю; ознайомити учнів із різноманітністю книг: словниками, енциклопедіями, художньою літературою. Розвивати вміння користуватись книгами, вдосконалювати навички читання; виховувати естетичний смак, оптимізм, почуття гумору, творчу уяву, акторські здібності. Прищеплювати читацькі інтереси, бажання читати. залучати дітей до активного самостійного читання. Виховувати шанобливе ставлення до книги, до досягнень людства. У яскравій і доступній формі розповісти про правила користування книгою та бібліотекою; сформувати в уяві учнів образ бібліотеки не лише як місця, де знаходяться потрібні для навчання книги, але також як закладу, у якому весело і цікаво можна провести свій вільний час.
Обладнання: виставка різних книжок, плакати з написами прислів’їв про книгу, портрети казкарів, малюнок розгорнутої книги, костюми для дітей казкових героїв, диски з записами пісень, технічні засоби,вислови українських поетів; колекція казок та ілюстрацій до них; казкові герої; анаграми до прислів’їв.
ХІД ЗАНЯТТЯ
На дошці написані вислови про книгу.
« Книги необхідні, як хліб насущний» ( Т. Шевченко )
« Книги - це ліки, що напувають світ» ( І. Федоров )
« У Землі супутник – Місяць, у людини – книга «.
1.Здрастуйте,здрастуйте,здрастуйте,(Артур) Із нашого класу батьки
Радісно, радісно ,радісно
Що ви до нас нині прийшли
Скажемо спасибі вам,
Побажаємо щастя ми своїм батькам.
2.Сім'я -це пристань і гавань .(Оля)
Сюди повертаємося знов і знов
Із мандрів далеких і плавань-
Тут вічно панує любов
Вчитель. Дуже добре, коли людина має сім'ю, багато друзів. Поділись з другом радістю – її стане вдвічі більше, поділись бідою – її стане вдвічі менше. Справжній друг ніколи не підведе, завжди прийде на допомогу. Сьогодні ми поведемо мову про незвичайного друга – дуже мудрого, який не вміє говорити, але навчає нас розумним наукам, розповідає цікаві пригоди про дива навколишнього світу – близького і далекого, веде нас до країни знань. Відгадайте загадку і ви одразу здогадаєтесь: хто цей загадковий друг.
Бачить – не бачить,
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Дуже мудрує… (Книга)
Вчитель. Книжки ведуть нас у дивовижний світ, знайомлять із прекрасними людьми. Читаючи книгу, ви самі стаєте розумними, сильнішими, добрішими. Книга веде всіх нас чарівними та мудрими стежками й завжди нас повчає.
Український народ здавна поважав книгу – невичерпне джерело знань – і склав про неї багато прислів’їв та приказок.
Гра « Анаграми «
Ідучи за цифрами підказками, швидко й голосно прочитайте їх.
6 - а 3 – шукай 1 – у 5 – літери 4 – не 7 – думки 2 книжці.
( У книжці шукай не літери, а думки. )
2 – вчить 6 – жить 5 - світі 4 - на 3 - як 1 – книга.
( Книга вчить, як на світі жить ).
1 – прочитав 3 – книгу 4 – зустрівся 5 – з 2 – добру 6 – другом.
( Прочитав добру книгу, зустрівся з другом. )
Г Р А « В Г О С Т Я Х У Б У К В О Ї Д А»
( Прочитай вислів: ’’ Той своєї долі і щастя не згубить, хто книжки читає і дуже їх любить’’).
Т . й с в . є ї д . л . і щ . с т . н. з г . б . ть , х т . к н . ж к .
Ч . т . є і д . ж . ї х л . б . ть .
Вчитель. Про що говорять прислів’я? (Про велике знання книги в житті людини)
Бесіда з метою коментування змісту приказок
Вчитель. Є вираз: “Скажи мені, хто твій друг, і я тобі скажу хто ти”. З таким же правом можна сказати: “Скажи мені, що ти читаєш, і я тобі скажу – хто ти”. Людина, яка вміє і любить читати, – щаслива людина. Навколо неї завжди багато розумних, добрих і вірних друзів.
В нас сьогодні Книжчине свято!
Будемо разом відзначати,
Книгу – друга шанувати.
2. Книга – добрий, мудрий друг, Вероніка книжка знає все навкруг:
Про старі й нові країни, космос та морські глибини.
3. Хто нам написав «Кобзар» Саша і який де правив цар.
З чого зроблене намисто, чим славетне наше місто.
4 Все про звичаї народу, Богдана як зібрать врожай з городу,
Вперше хто знімав кіно, де, коли з’явилось скло.
5 Хто відкрив, яку країну (Ілля)
і про неньку Україну,
Хто прославився в віках, де живе тварина, птах.
6.Щобусенамзрозуміти .(Поліна) Іпізнатидопуття, Будем з книгою дружити
Нерозлучновсежиття
7Дружба з книгою – це свято! .(Ваня)
Не було б її у нас
Ми не знали б так багато про новий і давній час
( Виконується пісня про книжку. ) Всі співають. УЧИТЕЛЬ: У світі існує безліч різних книг. Різні книги по різному допомагають людям: одні навчають, другі – розважають, треті – допомагають. В одних книгах можна прочитати про минуле, а в інших – про майбутнє. Одні розповідають про світ природи, а інші – про космічні мандрівки. Скільки в людей потреб, стільки й різних книг. Мабуть, ви звернули увагу на те, який святковий вигляд має наш зал. Це все не просто так, адже окрім Вас, шановні читачі, ми очікуємо сьогодні гостей не простих, а казкових. Я сподіваюсь, що вам буде приємно з ними зустрітись, так? Але для того, щоб вони до нас дійсно завітали, потрібно виконати одне нескладне завдання – нам усім необхідно повірити у те, що казкові герої насправді існують.
(Входить Королева книг з книгою. На її сукні кольорові титульні сторінки книг. В руках у неї чарівний ключик).
Королева Книга: Ой, як багато вас зійшлося
Сьогодні тут, малята,
Та бачу, місце всім знайшлося,
Хоч, може, тіснувато.
В палацах і хатах малих
Мільйони підданих моїх
Як по команді – струнко,
Стоять, зімкнувши палітурки.
Та підданих моїх впізнать
Ви зможете з одного мигу.
Як тільки я себе назву.
Я – Королева Книга.
КОРОЛЕВА КНИГА: Добрий день, діти! (Діти вітаються) Молодці! Вмієте вітатися. Але ж ми з вами живемо в Україні і навчаємося в класах з українською мовою навчання.Давайте спробуємо привітатися, як справжні українці. (Гра з дітьми)Як скажу я – «Добрий день!” – ви повторюйте всі разом – „Добрий день” Давайте спробуємо. Треба дружньо привітатись – Добрий день ! Дружньо, голосно сказати – Добрий день! Вліво, вліво поверніться – Добрий день! Один одному всміхніться - Добрий день ! У долоні поплескайте – Добрий день! І друг друга привітайте – Добрий день! Королева Книга. Доброго дня! Я чула, що у вас свято дитячої книги. Але яке ж свято книги, без самої книги . Сьогодні ви здійсните незабутню подорож у мої володіння, в книжкове царство, познайомитеся з його мешканцями ближче. Але ви повинні знати, що мешканці мого царства розмовляють мовчки. Адже недарма про книгу написано так:Бачить – не бачить,Чути – не чує,Мовчки говорить,Добре мудрує.
Книга Я книжка для усіх цікава, Мене читають залюбки. На стелажах буваю мало І не відлежую боки. У світ казковий всіх вас кличу, Мене щодня ви берете. Та в багатьох погані звички, Той їсть зі мною, а той мне. Той рве сторінки, букви коле, Цей замальовує рядки, Той в ліжку, а не біля столу, Мене читає, лежачи. Якби сміливців всіх зібрати, Що тут живуть між сторінками, Й нечемних учнів покарати За поведінку із книжками.
СКЛАДАННЯ АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
автор бібліотека доброта цікавість
мудрість бібліотека полиця
книгарня КНИЖКА сторінки
казки школа автор п’єси
обкладинка фантастика художник
Королева Книги. Сьогодні на нашому святі ми посвятимо вас у коло СПРАВЖНІХ ЧИТАЧІВ!Чи готові ви пройти випробування та виконати наші завдання?
(Діти відповідають)
Ну, от і добре.Дуже багато казкових героїв не змогли прибути до нас на свято, але вони надіслали телеграми.(Дістає телеграми).
Казкові герої забули поставити свої підписи. Давайте разом розгадаємо, від кого ж надійшли святкові телеграми.
Завдання конкурс «Телеграма від казкового героя»
1 Не зможу прийти, йду на пошуки півника ( Котик )
2 Дуже хотілося б потрапити на свято,
Але соромлюся своєї зовнішності. Гидке каченя )
3 Ніяк не можемо витягнути ріпку, тому прибути не можемо. ( Дід, баба, внучка)
4 Дорогі гості ! Виручайте ! Павука – злодія зарубайте! ( Муха – цокотуха)
5 Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст залишився в ополонці. ( Вовк – панібрат).
6 Прибути до вас не зміг. Від мене втекли штани. (Бруднуля з казки «Мийдодир»)
7 На свято не зможу прибути, розбила золоте яєчко. (Курочка Ряба) 8 Надсилаю телеграму і усіх вас благаю, знайдіть мій кришталевий черевичок. (Попелюшка)
9 Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. ( Лікар Айболить )
10 „З’їв семеро козенят, болить живіт”.
(Вовк із казки „Вовк і семеро козенят”)
11„Моє гусенятко десь забарилось, тому прилетіти не можу”.
(Івасик – Телесик з української народної казки)
(діти відгадують)
Королева Книга : Молодці, діти, всі телеграми розгадали.
В чудеса не вірять люди,
Бо відомо всім давно,
Що чудес ніде не стріти,
Крім казок і крім кіно.
Але раптом так буває,
Що в найкращий день зими
Чудо в гості завітає
І повірим в нього ми.
На наше свято ми запросили ваших улюблених казкових героїв. Ось перша гостя уже до нас прийшла… ( Червона Шапочка співає. )
Якщо довго, довго, довго,
Якщо довго по доріжці,
Якщо довго по стежинці
Бігать, тупать і стрибать
То напевно, то напевно,
То звичайно, то звичайно,
То можливо, то можливо,
Можна в школу нам прийти.
А-а- вчаться там діти великі й малі,
А-а- знань ім. багато дають вчителі,
А-а- і писати й рахувати,
А-а- там цікаво всім завжди.
Ведуча . Діти, ви впізнали, хто це? Правильно, це наша улюблена казкова героїня. Добрий день, Червона Шапочко!
Червона Шапочка. Привіт усім. Я дуже рада, що мене сьогодні запросили на свято. Але крім вітання у мене для вас є сюрприз. Відгадайте, що в моєму кошику. ?
Відповіді дітей Червона Шапочка. У моєму кошику знаходяться речі з казок.
Вікторина “Чарівний кошик”
Вчитель. Ваше завдання: взяти одну річ і пригадати, з якої вона казки. Варіанти завдань:
- Бинт (“Айболить”)
- Горошина (“Котигорошко”)
- Яйце (“Курочка Ряба”)
- Ключ (“Золотий ключик”)
- Тарілка і горщик (“Лисиця і Журавель”)
- Солома (“Солом’яний бичок”)
- Пір’я (“Кривенька качечка”)
- Рукавиця (“Рукавичка”)
-Черевичок(“Попелюшка”) -Цибулина(“Цибуліно”). Дзеркало („Білосніжка і семеро гномів”)
- рибка («Казка про золоту рибку») - шкарлупа від горіха («Дюймовочка») колосок(«Колосок»)
-глечик і тарілка («Лисичка та журавель».)
Попелюшка. Добрий день, мої любі! Ви впізнали мене. Я Попелюшка з казки Шарля Перо. Я прийшла , щоб привітати вас із святом. Добрий день, улюблені звірята, Добрий день хлоп’ята і дівчата!
Знову на бал зібралась вся сім'я,
Мачуха й сестри, та тільки не я.
Стільки роботи, повік не зробити:
Вікна помити і квіти полити,
Вдома прибрати, зварити харчі,
Купа прання – все роби і мовчи.
Хочу на бал, та мене не взяли,
Чом такі люди жорстокі і злі?(гра» Чарівні слова»)
«Чарівні слова.» Пригадайте, хто говорив такі чарівні слова?:
1. «Сім – Сім, відкрий двері.»(Алі –Баба. Арабська казка «Алі – Баба і сім розбійників.») 2. «Крекс, фекс, пекс!»(Буратіно. О.Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно.») 3 «Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.»(Колобок. Українська народна казка.) 4. «Один, два, три. Горщик, вари!»(Дівчинка. Брати Грімм «Горщик каші») 5 «Котику-братику, несе мене Лиска По каменю-мосту на своєму хвосту, Порятуй мене!» («Казка про Котика і Півника») 6. «Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику…» («Лисичка та Журавель»)
Ведуча Гра «Солодкий мікрофон» «Казкознавці».
За правильну відповідь – приз (цукерка, що має назву на честь літературного персонажу, або твору)
Всі маленькі діти люблять слухати казки, коли їм читають чи розповідають батьки. А ви вже дорослі і можете самостійно читати ці чарівні твори.
–А чи уважно ви читаєте казки? Багато казкових героїв знаєте?
1) Як звали півника в казці « Колосок»? ( Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ? ( Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
9 Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
10 Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
10 Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
11 Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
12 У якій казці битий небиту віз? ( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
13 Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)
14 Чиїм чоловіком став Пан Коцький? (Лисиці).
15Що несла через ліс у кошику Червона Шапочка? (Пиріжки.)
16 Із чого був зроблений Колобок? (Із борошна.)
17Куди викликали лікаря Айболитя для лікування хворих тварин? (До Африки.)
18Хто останнім тягнув ріпку? (Мишка.)
19У якій казці вовкові довелося співати не своїм голосом? («Вовк і семеро козенят».)
20 Звідки втік Колобок? (З віконечка.)
21Головний герой якої казки мав довгий ніс і був дерев'яним? («Золотий ключик, або Пригоди Буратіно».)
22Скількох гномів зустріла Білосніжка? (7).
23Герої якої казки – овочі та фрукти? («Чіполліно».)
24У якій казці розповідається про ведмедика, поросятко та їхніх друзів? («Вінні-Пух».)
25Без чого не заводився моторчик у Карлсона? (Без варення.)
26Кого врятувала Дюймовочка? (Ластівку.)
Про кого йдеться мова «За три копи куплена»? (Коза-Дереза)
Хто визволив Муху-Цокотуху? (Комарик)
Що використовував для свого польоту Карлсон? (Пропелер)
Хто підібрав стрілу Івана-Царевича? (Царівна-Жаба)
Хто в лісі найбільший боягуз? (Заєць)
Хто співав « Ой ви, діточки-козеняточки»? (Вовк)
Хто стояв на воротях у червоних чоботях? (Дід)
Як називається жабка у казці «Рукавичка»? (Скрекотушка)
Хто ніс бабусі пиріжки? (Червона Шапочка)
Хто садив гроші у землю? (Буратіно)
Кого запхав у піч Телесик? (Зміючку)
Хто біг із Зайцем наввипередки? (Їжак)
По чому метений Колобок? (По засіку)
Що дід зробив Телесику? (Човник)
Хто дав пір’я кривенькій качечці? (Гуси)
Який пан був чоловіком лисиці? (Коцький)
Хто тягнув віз із Лебедем і Раком? (Щука)
Що Лисиця вимагала за палицю? (Курочку)
До кого в гості ходив журавель? (До лисиці)
В якій казці взимку росли підсніжники? (12 місяців)
В якого птаха перетворилося гидке каченя? (Лебідь)
Хто з казкових героїв мав свою смерть в яйці? (Кощій Безсмертний)
З якої рослини добра фея зробила карету для Попелюшки? (З гарбуза)
Скільки учасників складали музичну групу в казці братів Грімм «Бременські музиканти»? (4)
Мальвіна.
Я дівчинка Мальвіна – Подружка Буратіно.
Він – хлопчик незвичайний,
Хоч трішки неслухняний,
Але сміливий, добрий І надто вже хоробрий.
Тож варто мені, Мальвіні,
Повчать його постійно.
Сьогодні у нас свято,
Потрібно жартувати!
«Артистичний»
Виходять по одному представнику з команд і витягують картки із завданням. Учень повинен так показати казкового героя, щоб його команда відгадала. Враховуються швидкість відгадування та якість показу. Учні мають показати: Зайчика, Півника,Ведмедя,Кота, Кабана, Рибку; Колобка, Дюймовочку, Червону Шапочку, Бабу-Ягу, Карлсона, Буратіно. «Ланцюжок скоромовок». «Намалюйколобка» (Учасники із заплющеними очима малюють Колобка.
Ведучий Любі діти! Книгарія – країна є така,
До неї не потрапиш просто так.
Як навчитеся ви читати,
Зможете й самі туди завітати.
Країна наша чарівна,
Багато знань дає вона.
В Книгарію ви завітайте
І всі книжки тут прочитайте!!!!!!
А називається вона «Книжкове містечко», де зберігається дуже багато мудрих та цікавих книжок. Вони поведуть вас в далекі мандри, в інші світи, разом із ними ви зможете побувати на всіх планетах, а захочете – опуститесь на дно океану, вони розкриють перед вами чарівний світ природи. Знають вони і казок багато. А що означає слово «Бібліотека»?. Слово «бібліотека» складається з двох слів, «бібліо» - книга, «тека» - сховище, а разом – сховище для книг. Проте, книги тут не тільки зберігаються, а й видають додому.
Ведучий Ти знаєш, у нашому домі,
У шафі книжковій давно
Живе мій добрий знайомий
-Старенький книжковий гном.
Він дуже багато знає.
Прислухайся! Чуєш? Завжди
Клопочеться гном у шафі,
Читає розумні книжки.
Шепоче щось нишком в куточку
І чистить у шафі шибки.
І в довгі засніжені ночі
Нашіптує дітям казки.
- Добрий день, шановний! (З'являється Гном).
Цього разу ти теж розповідатимеш нам казки?
Гном: Добрий день! Ні, сьогодні я розповім вам про те, що дізнався з мудрих старих книг. (Розповідь супроводжується презентацією). Ось уявіть собі, що давно-давно на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх робити. "Сторінками" найдавніших книжок були камені, стіни печер, сокири, вояцькі щити. Далі люди додумалися писати на глині, яку потім сушили й випалювали на вогні. Та хіба на глиняних сторінках багато напишеш? До того ж ці книжки були важкі та незручні. З часом люди навчилися робити зручні й легкі книжки - з тонкої козячої або телячої шкіри, пергаменту. Але ці книжки були дорогі. На виготовлення однієї книги потрібні були шкури з цілої череди телят. У далекій Африці писали на папірусі - стеблах болотяної рослини. Але через кілька років такі "книги"-сувої ламалися і розсипалися. Справжній папір, що на ньому пишуть зараз, люди навчилися робити дві тисячі років тому у Китаї. Тоді й почали у багатьох країнах писати книги на папері, саме писати, бо книги тоді були рукописними. Минуло ще багато часу, поки з'явилися перші друковані книжки. Дуже довгий шлях проходить книга, доки потрапить до нас у руки. А скільки людей працювало над її створенням! Це і працівники лісу, що дають для паперу деревину, і робітники на паперових фабриках, і друкарі, і вчені, і письменники. І журналісти, і ще багато інших людей докладають своїх зусиль для того, щоб у наш дім прийшла книга. Саме тому книги треба берегти і вміти правильно їх читати А зараз їх дуже багато і деякі з них живуть у нашій бібліотеці.
Книга – найкращий друг і порадник на всі випадки життя.
Чарівний світ відкриває перед нами книга. З раннього дитинства вона крокує поруч із нами як вірний порадник і товариш. Кожна людини вперше відкриває для себе книгу в дитинстві. Майже всі присутні у цьому залі колись промовляли: ” Мамо , почитай мені! ” І мами читали, а ви зачаровано слухали поринаючи у захоплюючий світ казкових героїв, бо найкращі в світі книги – це казки!
Вони вчать вас бути добрими, чуйними, справедливими, мудрими.
А щоб знати ще більше, треба читати.А читати книги треба, дотримуючись певних правил.
А що буває з книгами, якщо цих правил не дотримуватись?
Книжка скаржилась Мар’яні (Денис)
Я у тебе не в пошані.
Звідкіля це на мені
Плями сині та масні?
Подивися, ось сторінка:
Намальована хатинка,
Під хатинкою маля
І написано: «Це я».
А за дві сторінки далі –
Різні звірі небувалі:
Сині, жовті та рябі,
Що й не снилися тобі.
Люди кажуть: «Ой, чия ти?»
Як тепер тебе читати?
Скільки ми читали книг,
А не бачили таких.
Це дуже сумна історія, але я думаю, що ви будете намагатись не кривдити наші книги, які є у вас вдома, які берете в бібліотеці, а також підручники, які допомагають вам навчатись
Ведуча: Дякуємо, тобі, Гномику за цікаву, корисну і пізнавальну інформацію, залишайся з нами на святі. А до нас поспішають цікаві персонажі.
(Звучить пісня про Незнайку, з’являється Знайко і Незнайко)
Незнайко. Зачекай, Знайко! Куди це ти так поспішаєш?
Знайко. Я іду в бібліотеку.
Незнайко. Куди? Куди? В білібілітеку?
Знайко. Не в білібілітеку, а в бібліотеку.
Незнайко. А! Знаю, знаю. Ти ідеш в білу аптеку.
Знайко. Запам’ятай, Незнайко. В біб-лі-о-те-ку!
Незнайко. А що воно за дивне слово таке біб-лі-о-те-ка?
Знайко. А ти запитай у дітей.
Незнайко. Любі дітки, скажіть мені, що означає слово «бібліотека»?
(відповідь дітей)
Незнайко. О, тепер я знаю. Бібліотека – це місце, де ховають книги. Закопують їх у землю, щоб ніхто не знайшов, ще й соломкою притрушують.
Знайко. Та ні, Незнайко, книг ніхто не закопує, їх зберігають на спеціальних полицях, що називаються стелажами. І книги тут не тільки зберігають, а й видають дітям, щоб читали.
Незнайко. А навіщо їх читати?
Знайко. А ти запитай у дітей.
Незнайко. Дітки, мені соромно, але ще раз підкажіть: навіщо треба читати книги?
(відповідь дітей)
Знайко. Зрозумів тепер, Незнайко?
Незнайко. Ой, зрозумів, ще й як зрозумів. Я тепер ніколи не розлучатимуся з книгою. Куди б не йшов, завжди буду брати з собою, читатиму в автобусі, і в тролейбусі, і коли буду обідати, а на ніч кластиму під подушку. Ох і розумним я буду!
Знайко. Та ти що, Незнайко, серйозно це говориш?
Незнайко. Серйозно! А ще я можу битися нею з хлопцями, кататимуся на ній з гірки, нею можна в футбол пограти.
Знайко. Ой, Незнайко. Хіба можна таке робити?
Незнайко. А чому не можна? Всі так роблять. Правда ж, діти? Ви теж так робити? Відповіді дітей Знайко: Для того, щоб книжки не страждали від таких читачів, я негайно нагадаю всім учням, як потрібно бережно ставитись до книги,а діти мені допоможуть.Я починаю ,а вони продовжують. Щоб багато знати, треба книги …(читати) Щоб книжку не забруднити - треба руки …(помити) Щоб спокійно цілу ніч спати, Не треба книги в ліжку…( читати) Треба очі шанувати і книжку на відстані 30 см …(тримати) Правило повсякденне – найкраще освітлення …(денне) Щоб не боліла голова, зі словником читайте незрозумілі …(слова) Щоб мова була багата і виразніша, відвідуйте бібліотеку …(частіше) Книга всім в житті допомагає, тож хай від вас вдячність тільки …(має).
Учні по черзі читають вірш «Правила читання» Книжка буде дуже вдячна І дорослим, і малим, Якщо правила читання Кожен знатиме завжди. Перше правило легеньке: Як погрався у дворі, То помий швиденько руки, - Потім книжечку бери. (Есміра) Щоб у книжці не псувались Ні форзац, ні корінець, Не клади у книжку, друже, Ручку, маркер, олівець.(Діма )
Якщо книжечку читаєш Не один день і не два, Вона просить: - Милий друже, сторінок не загинай! (Максим) Краще поклади закладку - Кольорову чи просту. Буде книжечка в порядку, Їй закладка – справжній друг(Софія) |
Не пиши ніколи в книжці, І малюнки не малюй. Пам’ятай! Книжки читають І дорослі, і малі(Наркул). Правило найголовніше – Під час їжі не читай! Жирні плями на сторінці Книгу зіпсують, і – край! (Антон) Справжнім жахом є для книжки, Коли горенько-читач Пошматує в ній сторінки. Ось тоді – «хоч плач, хоч вскач». (Юля) Та немає в нас у школі Таких горе-читачів. Адже правила читання Знають змалечку усі (Ярослав) |
Незнайко. Тепер я зрозумів. І буду берегти книгу. Братиму її завжди чистими руками.
Краще я запишуся до бібліотеки, щоб теж усе знати. Пішли, Знайко, допоможеш мені вибрати книгу. До побачення, діти!
Знайко: Друзі, я поведу Незнайка у Книжкове містечко в бібліотеку, а ви продовжуйте святкувати.
Учень 1
Книга нам несе чудовий Катя
Знань нелічених запас.
Світ яскравий, кольоровий
Відкривається для нас.
Учень 2
Я з охотою читаю. Маша
Поринаю у книжки –
Я уже багато знаю –
Бо роблю це залюбки.
Учень 1 Ілля
Бібліотекою шкільною
Можемо гордитись.
В цей храм мудрості всі можуть
Прийти й подивитись.
Учень 2 Богдана
Наш шкільний бібліотекар
Все на світі знає.
І на всі складні питання
Відповіді має.
Учень 3 Есміра
Підбере для вас журнали
Брошури, газети.
Треба тільки завітати
До бібліотеки.
Учень 4 Артур
Для всіх двері тут відкриті,
Хто вчитись бажає.
Не лінуйтеся, заходьте –
Книга вас вітає!
Ведуча: Для прийняття урочистої обіцянки, всім першокласникам встати струнко.Я, вступаючи у ряди читачів, урочисто обіцяю:
Всі діти. Обіцяємо!
Якщо якійсь книжці потрібна допомога, зробити все, щоб книжка не «хворіла».
Діти. Обіцяємо!
Ніколи не проходить спокійно повз тих, хто «ображає» книгу.
Діти. Обіцяємо!
Ведуча:
Буду я в школі вчитись читати,
Гарно писати і рахувати,
Буду в альбомі своїм малювати,
Твори писати, вірші вивчати.
Обіцяєте?
Діти: Обіцяємо!
Ведуча: Книги й зошити любити,
Берегти, а не губити.
Акуратним завжди бути,
Щоб нічого не забути.
Діти:Обіцяємо! Бібліотекар. Ось, діти, ви прийняли урочисту обіцянку і стали читачами нашої шкільної бібліотеки. Бібліотекою називають дім, де живуть книги. У нас багато цікавих книжок, газет, журналів. Ще в бібліотеці є книги, які все знають - це словники, енциклопедії, довідники. У нас в бібліотеці проходить акція « Подаруй книгу бібліотеці» якщо у вас вдома є книги, які ви вже прочитали, то з дозволу тата чи мами, можете подарувати їх в бібліотеку, для того, щоб їх змогли прочитати інші діти.
Не викинь книгу на смітник!
Її віддай у бібліотеку.
Бо книга – скарб, у ній для
Думок і висловів квітник.
Тож дурно книгу не змарнуй -
Бібліотеці подаруй!!!
Ще раз вітаємо вас зі святом посвячення в читачі та чекаємо у гості до себе. Бажаємо вам прочитати найкращі книжки, порозумнішати і ніколи не розлучатися з книгою. Виробляйте в себе звичку читати щодня і це стане вам у нагоді на все життя.
Від сьогодні всі ви читачі нашої шкільної бібліотеки. У кожного з вас є формуляр, куди будуть записуватись книги, які ви будете брати в бібліотеці.. А кожному першокласнику Королева книга дарує закладинку для книжки, яка буде вам нагадувати про правила користування книгою. А на згадку про наше свято казкові герої подарують вам«Пам’ятки читача».
А на завершення я хочу побажати вам бути активними читачами нашої бібліотеки. І нехай книги стануть вашими друзями не тільки під час навчання , а й на все життя. Якщо ви багато читатимете – станете освіченими, розумними. Намагайтеся щодня прочитати хоча б одну сторінку з нової книги. Людина, яка любить і вміє читати – щаслива, тому що поруч з нею завжди найкращий друг і порадник – книга. До побачення!
«… учитесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.»
Цими словами Тараса Григоровича Шевченка я хочу закінчити наше свято.