Мета. Пояснити батькам значення мобільного телефону у сучасному житті, пояснити заходи безпечного поводження з мобільними телефонами; розвивати вміння організовувати роботу з мобільним телефоном у дітей, аналізувати плюси і мінуси наявності телефону у дитини; виховувати адекватну поведінку у небезпечних ситуаціях.
Обладнання. Малюнки.
Форма проведення. Лекція для батьків.
Мета. Пояснити батькам значення мобільного телефону у сучасному житті, пояснити заходи безпечного поводження з мобільними телефонами; розвивати вміння організовувати роботу з мобільним телефоном у дітей, аналізувати плюси і мінуси наявності телефону у дитини; виховувати адекватну поведінку у небезпечних ситуаціях.
Обладнання. Малюнки.
Форма проведення. Лекція для батьків.
Хід зборів
Часто діти сприймають телефон не як засіб зв'язку, а як дорогу іграшку або елемент престижу.
Мобільний телефон сьогодні мають практично всі, незалежно від віку і соціального статусу. Тому й першокласник, що весело щебече по мобільнику - давно вже не дивина. Батьки часто намагаються купити дитині телефон, щоб завжди бути з нею на зв'язку і почуватися спокійніше. Часом, подорослішавши, дитина сама наполегливо вимагає всіма можливими способами дорогу іграшку, щоб бути, як їй здається, не гіршою за однокласників. Але просто подарувати дитині телефон мало. Потрібно ще пояснити все, починаючи з азів- на які кнопки натискати, щоб відповісти і закінчити розмову, де шукати потрібні номери, коли заряджати акумулятор, які дзвінки дорожчі^ які дешевші і як довго можна розмовляти.
Коли батьки втомлюються виглядати з вікна і обдзвонювати друзів дитини, коли та десь зникла, хапатися за серце і бігати по району із питанням: «Чи ви не бачили хлопчика у голубій куртці із зеленим портфелем?» - постає питання про купівлю мобільного телефону.
- Якось ми з чоловіком перелякалися не на жарт, - розповідає мама другокласника. - Коли син не з'явився дома, як звичайно, о третій, минуло півгодини, година, а його все не було. «Напевно, затримали в школі», - подумала я, але про всяк випадок зателефонувала його однокласниці додому. Дівчинка сказала, що давно вже дома і ніяких заходів у них немає. До шостої вечора я не знаходила собі місця, коли з'явився син. Виявилось, у школі відкрився комп'ютерний гурток для початківців, заняття, яке, звичайно, не можна пропустити, а подзвонити батькам не було звідки.
Активно, тобто без допомоги батьків, діти вміють користуватися телефоном років із п'яти - шести. Необхідністю телефон часто стає тоді, коли дитина йде до школи. Тим більше, якщо дорогу додому і на секцію дитина долає самостійно. І батькам важливо знати, що їхня дитина в безпеці.
Мобільний телефон - річ, без сумніву, корисна. Але ставлення до нього дорослих і дітей часто кардинально відрізняється. Якщо ми сприймаємо стільниковий як засіб зв'язку, то наші діти застосовують для цього високотехнологічного апарата зовсім не ті способи використання, про які думаємо ми. Для дітей мобільник - це іграшка, у якій є набір ігор: тетрис, змійка, боулінг, гонки тощо. А якщо в телефоні є вбудована камера, то взагалі чудово.
- Восьмирічній дочці на день народження ми з чоловіком подарували дорогий мобільник. Не хотілося, щоб дитина була гіршою за всіх у класі, - згадує мама третьокласниці. - Та останнім часом я стала помічати, що дочка використовує телефон виключно для ігор. Тому й акумулятор у ньому сідає у найбільш невідповідний момент, наприклад, коли я їй телефоную. Загрози поміняти дорогий телефон на простіший, де немає ігор, сприймаються бурхливими протестами.
Буває й таке, що, отримавши в подарунок телефон, діти влаштовують істерику, мовляв, чому без кольорового екрана, поліфонії. «Всі в класі мають нормальні мобільники, а у мене старий!» — скаржиться дитина.
- Коли мої знайомі подарували синові-першокласнику омріяну «трубку», радості хлопчика не було меж. Не міг він її стримати і в школі - подарунок демонстрував на кожній перерві, викликаючи заздрість в однокласників. Якось хлопчик відвернувся, залишивши предмет своєї гордості на парті, і вже через кілька хвилин трубки не було. Кілька годин пішло на пошуки, в результаті телефон знайшли в дівочому туалеті в бачку унітаза. Звичайно, в неробочому стані.
Як би там не було, перед тим як купити дитині мобільний телефон, необхідно зважити всі плюси та мінуси.
Плюси :
Мінуси :
Думка МВС
Неприємні ситуації, в які можуть потрапити діти - власники мобільних телефонів - очевидні. За словами начальника кримінальної міліції у справах дітей ГУ МВС Києва Лариси Зуб, жертвами розбійного нападу, на щастя, діти стають рідко, а от пограбування, коли відбирають мобільник, трапляються часто. Один із способів відібрати у дитини телефон - шахрайство. Дитині важко відмовити дорослому, який на вулиці просить терміново зателефонувати на одну хвилинку. Отримавши телефон у свої руки, шахрай просто тікає. Варто зауважити, що більшість злодіїв звертають увагу на дорогі моделі телефонів. Тому найкраще купувати недорогу модель. У той же час начальник кримінальної міліції відзначає позитивну сторону мобільника: «Завдяки телефону батьки можуть контролювати місцезнаходження дитини. Якщо вона зникла або пішла з дому, але взяла мобільний телефон, нам буде простіше її знайти».
Як дитині не потрапити у біду?
Всесвітня організація Охорони здоров'я неодноразово підкреслювала на міжнародних конференціях, що мобільні телефони є потенційним ризиком для здоров'я дітей. Учені дійшли висновку, що поглинання електромагнітної енергії, що виходить від телефону, у голові дитини значно вище, ніж у дорослого (мозкова тканина дітей має більшу провідність, у зв'язку з меншим розміром голови, тонкими кістками черепа тощо). До того ж дитячий організм більш чутливий до електромагнітного поля, ніж дорослий.
Фахівці також відзначають, що у дітей, які використовують мобільні телефони, можна очікувати таких розладів, як ослаблення пам'яті, зниження уваги, розумових і пізнавальних здібностей, дратівливість, порушення сну. Якщо дитина починає користуватися мобільним у семирічному віці, то до тридцяти років можлива схильність до пухлини мозку, а до п'ятдесяти - до хвороби Альцгеймера і проявів дегенерації нервових структур головного мозку.
Небезпека 1. Опромінення.
Рекомендації зводяться до наступного: передусім потрібно вибрати телефон із меншою максимальною потужністю, прагнути обмежити кількість розмов і розмовляти безперервно не більш як 2-3 хвилини, перекладаючи телефон від одного вуха до іншого. Крім того, треба враховувати, що дитячий організм більш сприйнятливий до дії ЕМІ, тому необхідно жорстко обмежувати спілкування дітей із мобільним телефоном. Так, британці, наприклад, збираються ввести вікові обмеження, а також максимальну тривалість розмов і кількість можливих щоденних дзвінків для дітей.
Унаслідок користування мобільними телефонами у людей виникає підвищена тривожність і схильність до психозів. З чим це пов'язано?
Людське тіло виконує роль антени для телефонів. Активність мозку змінюється, коли ми підносимо телефон до вуха. Зустрічаючи таку атаку, мозок «завантажується», а потім «розвантажується», тобто сповільнюється процес мислення у будь-який час доби. Найчастіше вдень, коли ми так часто використовуємо диво техніки, без якого вже ніяк не обійтися, і коли нам потрібна ясна голова для розв'язку важливих завдань. Та після телефонної розмови справа не краща. Тоді стає ще гірше. Акумулятор випускає низькочастотні імпульси, й електромагнітні поля підвищують свої дії.
Небезпека 2. Блискавка.
Під час грози мобільник стає смертельно небезпечним. Річ у тім, що у більшості людей, в яких втрапляє блискавка, вдається вижити тому, що завдяки високому електричному опору шкіри розряд розповсюджується по всій поверхні тіла, не проникаючи углиб. Проте матеріали - провідники можуть посилити дію розряду блискавки, спрямувавши його в тіло людини. Подібним провідником є і мобільний телефон, особливо увімкнутий. За приклад медики наводять історію 15-річної дівчинки, що розмовляла по телефону в парку під час грози, і під час блискавки розряд пройшов через вухо, до якого був прикладений телефон, викликавши ураження мозку. Тому під час грози телефон повинен бути обов'язково відключеним.
Небезпека 3. Акумулятор.
Про те, що мобільні телефони, хоч і дуже, вибухають, також неодноразово повідомлялося в ЗМІ. До того ж, вибухає не сам телефон, а його власний ... акумулятор.
Перший випадок стався в Україні. Мобільний телефон вибухнув у руках 11-річного хлопчика. З розповіді школяра, зі слухавки спочатку пішов дим, потім був удар і вогняний спалах, після чого він знепритомнів. Отямившись, хлопчик побіг по допомогу до родичів. Андрія негайно доправили до лікарні. Вибухом хлопчику понівечило праву долоню, відірвало два пальці. Кислотою з акумулятора обпалило ліву руку. Дві години лікарі зшивали тканину і знову формували долоню. Жахливо уявити, що могло б статися, якби під час вибуху підліток розмовляв по телефону.
Як стверджують фахівці, вибухнути може, звичайно, не сам телефон, а його акумулятор - в тому випадку, якщо він слухавці не «рідний», не фірмовий, а придбаний на ринку. Такий акумулятор справді може повестися зовсім непередбачувано і завдати власникові каліцтва.
Та навряд чи застереження медиків приведуть до того, що хтось відмовиться від цього зручного засобу спілкування. Адже для дітей - це оперативний зв'язок із батьками. Нині мобільний телефон дає можливість своєчасно повідомити батькам, що діти закінчили навчання, і взагалі про місцезнаходження протягом дня.
Проте використання мобільних телефонів на уроці може заважати здійснювати навчальний процес. До того ж, під час виконання самостійних, контрольних робіт в учнів часто виникає ідея використати мобільний телефон як джерело списування. А ще більшість школярів користуються телефонами з відеокамерами, доступом до Інтернету. Діти хочуть бути оригінальними, щоб когось принизити чи самому похизуватися.
Заходи безпечного поводження з мобільними телефонами :