Батьківські збори для батьків майбутніх першокласників

Про матеріал

Перші батьківські збори для батьків майбутніх першокласників де батьки знайомляться один з одним, класним керівником та психологом школи, розроблені за вимогами нової української школи

Перегляд файлу

Батьківські  збори  по-новому

 

Розробка батьківських зборів

1 клас

 

«Від  дошкільника до школяра»

 

 

http://www.nvk-schaslyve.com.ua/wp-content/uploads/2014/08/1.jpg

 

 

                                Вчитель початкових класів

                                     Сватівської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1

                                           Мірошниченко  Олена  Вікторівна

 

Тема.   «Від  дошкільника  до  школяра»

 

Мета:  познайомитися із батьками майбутніх першокласників;  сприяти залученню батьків до співпраці;  навчити їх допомагати малюкам; підготовка батьків до майбутнього навчання дітей у школі.

Завдання:

  • Підвищення компетентності батьків;
  • Подання батькам інформації про вікових особливостях дитини передшкілької віку;
  • Знайомство, згуртування групи, налаштування на спільну роботу;
  • Навчання ефективним способам спілкування;
  • Розвиток навичок рефлексії у батьків.

 

Обладнання:

  • мультимедійне обладнання;
  • кольорові олівці, ручки, папір для нотаток за кількістю батьків, мяка іграшка «Сердечко», кошик для сміття, долонька допомоги

 

Хід зборів

 

І. Організаційна  хвилина.

ІІ. Виступне  слово  вчителя.

    Добрий день. Мені дуже приємно познайомитися з батьками моїх нових учнів, проте момент нашої зустрічі характерний ще й тим, що хвилюєтеся не тільки ви, але, чесно зізнаюся, і я.  Чи зможете ви почути, зрозуміти і прийняти мої вимоги і допомагати нашим маленьким першокласникам? Саме від цього залежить успіх нашої з вами спільної роботи. З одними батьками ми зустрічаємося вперше, з іншими вже знайомі. Я рада всіх вас бачити.

Вступ до школи — це переломний момент у житті кожного малюка. Початок шкільного навчання докорінно змінює весь його спосіб життя. Властиві дошкільникам безпечність, безтурботність,  зміниться життям, сповненим безліччю  вимог, обов’язків та обмежень. Тепер дитина має щодня ходити в школу, систематично й напружено працювати, дотримуватися режиму дня, підкорятися правилам шкільного життя, виконувати вимоги вчителя, працювати на уроках.

У цей період життя, у 6-7 річних дітей,  змінюється весь психологічний портрет дитини, її пізнавальні та розумові можливості, сфера емоцій і переживань, коло спілкування.

        Про психологічний  портрет  дитини  розповість  наш  психолог – Тимосевич  Людмила   Володимирівна.

 

ІІІ. Робота з психологом.

  1.          Лекція на тему  «Від   дошкільника  до  школяра»

      У кожній родині, де підростає шестирічка, останній рік перед школою заповнений не тільки приємними очікуваннями і хвилюваннями, але і масою незвичних проблем і тривог. Кожен з батьків замислюється про те, як складеться шкільне життя дитини, чи буде вона радісною і успішною. Батьків майбутніх першокласників хвилює десятки питань, пов'язаних з підготовкою дитини до шкільного навчання. У них спостерігається підвищений рівень тривожності, невпевненість у правильності своїх виховних методів, дефіцит конкретних знань по даному питанню.

          Ви, як батьки, повинні знати про те, що для успішної адаптації до шкільного життя набагато важливіше, ніж уміння читати і рахувати, дитині потрібні психологічна стабільність, висока самооцінка, віра в свої сили і соціальні здібності. У цій ситуації дуже важливі встановлення теплих відносин дитини з учителем та підтримка батьків.

         У середньому період адаптації триває 1,5-2 місяці, у деяких дітей може затягнутися і до півроку. Ось чому увага і серйозне ставлення батьків до навчання дитини особливо важливі в перші дні шкільного життя та наступні роки навчання. Батьки мають з повним розумінням ставитися до тих досить складних ситуацій, які можуть виникати у дитини, виявляти терпіння і витримку до перших невдач у навчанні, розумно керувати підготовкою домашніх завдань, допомагати дитині поступово звикнути до нової незвичної обстановки.

         Перш за все, з першого дня шкільного життя малюк має відчувати, що до його навчальної роботи дорослі ставляться з повагою і розумінням, вважають її справою важливою, серйозною і складною. Окрім того, батьки зобов’язані створити певні умови для навчання дитини вдома, допомогти їй пристосуватися до нового режиму дня.

      Сім’я має підтримати інтерес дитини до навчання, допомогти їй включитися у навчальну роботу. Необхідно кожного дня цікавитися справами школяра: які уроки сьогодні були? Про що розказував учитель? Чи легко було виконати завдання? Бажано, щоб дитина розказала комусь із дорослих вірш, матеріал, почутий на уроці. Коли дитина розповідає, вона сама себе перевіряє. Якщо ж школяр відчуває певні труднощі, переказуючи матеріал, значить, він не досить володіє вивченим. Необхідно ненав’язливо попросити дитину повторити вивчене, виявивши при цьому цікавість; підкреслити важливість дитячої праці.

       Труднощі, які виникають у навчанні, небезпечні через те, що нерідко відштовхують дитину від шкільних занять. Тому дуже важливо допомогти їх подолати. Головне завдання батьків – виробити у першокласника навички самостійної роботи, самоконтролю; відповідальне ставлення до праці; розуміння того, що успіх у навчанні залежить від старанності, охайності, уважності й уміння організувати свою працю.

     І я, як психолог, пропоную вам маленьку допомогу та консультацію:

  • Розвиток необхідних навичок співпраці з дітьми.
  • Навчання ефективним способам спілкування з дітьми, методів і прийомів навчання.

      У нас будуть певні правила роботи, все що відбувається і йдеться в цьому класі, тут і залишається без засуджень і критики.

  1.          Знайомство. Розминка.

  Вправа «Передача по колу».

  Знайомство починає вчитель. Він розповідає про себе, свою педагогічну діяльність, стиль роботи.

Потім батьки по черзі передають сердечко  по колу. Той у кого в руках сердечко, представляє себе,  свою дитину і говорить про якість, яка допомагає йому у спілкуванні з дитиною.

 

  1.          Вправа «Кошик для сміття».

 На одному аркуші напишіть якості, які заважають вам спілкуватися з дитиною, гальмують розвиток ініціативи, самостійності, провокують конфлікти. На іншому аркуші напишіть ті якості, які б ви хотіли придбати замість тих, які заважають, які б наблизили вас до позиції ідеального батька, допомогли б у спілкуванні з дитиною (незалежно від того, чи можу я це зробити чи ні), напишіть, що має статися, щоб ці якості з'явилися.

        Потім батькам пропонується зім'яти (або порвати) листок з тими якостями, які заважають, і викинути його в сміттєвий кошик, а листок з позитивними якостями залишити.

 

  1.          Вправа «Ідеальних батьків». 

       Батькам пропонується скласти збірний портрет «ідеальних батьків». Психолог просить називати якості, якими повинні, на їх погляд, володіти ідеальні  батьки. Записуються всі якості, не обговорюючи. Потім, коли більше пропозицій не надходить, психолог зачитує опис ідеальних  батьків.

  Далі батькам показують мішень, що складається з 5 кіл, у центрі знаходяться ідеальні батьки, чим далі від центру, тим далі від ідеалу. Батьки на цю мішень приклеюють свої записи.

 

 

5. Висновок  психолога. 

    Не завжди є час звернути увагу на себе, проаналізувати. Зараз ви подумали, написали, провели певну роботу над собою. Перший крок у досягненні позиції ідеальних батьків вами зроблено, так як ви прийшли на наше заняття. Всі зміни залежать тільки від нас. Мати ідеальних  батьків - мрія кожної дитини.              

 

ІV. Робота з вчителем.

  1. Перегляд  відео. «Лілія Гриневич.  Концепція НУШ»

              (https://www.youtube.com/watch)

 

  1. Розповідь  вчителя

   Основне завдання початкової школи – забезпечити компетентнісний підхід. Тобто зробити так, аби діти змогли використовувати набуті в школі знання, вміння та навички у практичному житті.

   Тепер діти менше сидять за партами - вони мають змогу виконувати завдання на килимку, рухатися, грати, працювати в колі, групах, парах.

   Предметних уроків стало менше. Залишилися як окремі дисципліни українська мова, іноземна  мова, математика, фізична  культура  та мистецтво. Знання з решти освітніх галузей діти отримуватимуть на уроках курсу «я досліджую світ». Навчання поділено на тематичні тижні.

   Першокласникам не задають домашніх завдань. (Думки батьків)

   Навчання у початковій школі поділяють на два періоди. Перший адаптаційно-ігровий (1-2 й клас), не оцінюється. Другий цикл (3-4), мають сформуватися почуття відповідальності й самостійність.

    На цьому шляху ми, маємо тісно співпрацювати. Лише за злагоджених, партнерських дій усіх нас можна досягти високих результатів.

 

 

  1. Вправа « Аплодисменти».

        Попробуйте аплодувати однією рукою. (Батьки аплодують.) Виявляється, що робити це не дуже зручно. Я готова вам дати свою долоню. Давайте попробуємо разом.  Давайте завжди посміхатися, коли ми щось будемо робити разом. Пам’ятайте, яким би професіоналом не був вчитель, він не зможе  нічого зробити сам. Тільки разом ми зможемо добитися успіхів. Запам’ятайте головне, що ваші діти тепер і мої діти.

 

  1.     Вправа «Рука допомоги».

   Нова  українська школа  передбачає тісну співпрацю з батьками.  Я пропоную вам зробити таку вправу.

   У кожного  з вас н парті  лежить  «долонька  допомоги».  Напишіть будь ласка,  посередині прізвище та ім`я дитини, дату народження.  На кожному пальчику напишіть особливості вашої дитини (проблеми зі здоров`ям, особливі риси характеру, як ви звертаєтеся до дитини вдома).  А  на зворотній  стороні долоньки напишіть, яку допомогу ви можете надати вчителеві, щоб дітям було затишно і цікаво в школі.

 

  1.     Тест «Чи готова дитина до школи»

 Зараз поговоримо про готовність дитини до шкільного навчання.

Пропоную вашій увазі невеликий тест.

Відзначте кожну позитивну відповідь одним балом.

1. Як ви вважаєте, чи хоче ваша дитина йти до першого класу?

2. Чи вважає він, що в школі дізнається багато нового і цікавого?

3. Чи може ваш малюк протягом деякого часу (15-20 хвилин) самостійно займатися будь-яким копіткою справою (малювати, ліпити, збирати мозаїку)?

4. Чи можете ви сказати, що ваша дитина не соромиться в присутності інших.

5. Чи вміє ваш малюк зв'язно описати картинку і скласти по ній розповідь як мінімум з п'яти пропозицій?

6. Чи знає ваша дитина вірші напам'ять?

9. Чи вважає малюк до десяти в прямому і зворотному порядку?

10. Чи вміє він додавати і віднімати хоча б одну одиницю від чисел першого десятка?

11. Чи може ваша дитина писати найпростіші елементи в зошиті в клітинку, акуратно перемальовувати невеликі візерунки?

12. Чи любить ваша дитина малювати, розфарбовувати картинки?

13. Чи вміє ваш малюк управлятися з ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації з паперу)?

14. Чи може він з п'яти елементів розрізаної на частини картинки за хвилину зібрати цілий малюнок?

15. Чи знає ваш малюк назви диких і домашніх тварин?

16. Чи є у вашої дитини навички узагальнення, наприклад, чи може він назвати одним словом "фрукти" яблука і груші?

17. Чи любить ваша дитина самостійно проводити час за якимось заняттям, наприклад, малювати, збирати конструктор і т. д.

 

  Якщо ви відповіли ствердно на 15 і більше питань. Значить, ваша дитина цілком готовий до шкільного навчання. Ви займалися з ним не даремно, і в подальшому, якщо у нього і виникнуть труднощі при навчанні, він з вашою допомогою зможе з ними впоратися.

   У тому випадку, якщо кількість позитивних відповідей  9 і менш. Вам слід більше приділяти часу та уваги занять з дитиною. Він ще не зовсім готовий піти в школу. Тому ваша задача - систематично займатися з малюком, тренуватися у виконанні різних вправ. 


  6.  Шість порад батькам майбутніх першокласників

 

  1. Зберігайте спокій і впевненість в тому, що все буде добре. 

Звичайно, кожна мама чи тато хвилюються за свою дитину, особливо в такий відповідальний момент – перший раз в перший клас. Але пам’ятайте, що саме своїм настроєм і своїми думками, ми формуємо у дитини установку на майбутнє навчання в школі. Тому намагайтесь продемонструвати дитині свою впевненість в тому, що все буде добре, свій спокій і віру в сина/дочку. Ні в якому разі не лякайте дитину школою, стримуйте свої побоювання і острахи. Просто вірте в свою дитину і сприймайте її такою, як вона є.

  1. Формуйте позитивне ставлення до школи і вчителів, але водночас будьте чесними.

Слід говорити правду про можливі труднощі, про необхідність слухати вчителя, виконувати інструкції, які інколи не подобаються. Але обов’язково переконуйте дитину в тому, що все буде добре, що вона справиться, зможе знайти те, що їй до душі, знайде друзів і отримає радість від пізнання нового.

  1. Завжди позитивно відзивайтеся про школу і вчителів. 

Діти в такому віці все ще дуже залежні від батьківської думки. Вони складають свою думку, своє враження про щось нове (в даному випадку про школу) на основі висловлювань і ставлень батьків. Тому, якщо ви хочете, щоб вчитель став авторитетом для вашого першокласника, ніколи не говоріть поганого про нього при дитині. Це сприятиме гарній поведінці дитини в школі і додасть мотивації до навчання.

  1. Уникайте додаткових стресів і навантажень. 

Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Початок навчання у школі і так є серйозним стресом для 6-7-річних дітей. Тому, якщо заняття спортом і музикою здаються вам необхідною частиною виховання вашої дитини, почніть водити її туди за рік до початку навчання або після того, як диина адаптується. Повноцінний відпочинок на цьому етапі дуже важливий. Тому нехай дитина проводить більше вільного часу на свіжому повітрі, граючись з друзями.

 

 

  1. Слідкуйте за режимом дня і повноцінним харчуванням. 

Розпорядок дня, який не змінюється, допоможе дитині швидше адаптуватися до нових умов. Якщо ваш першокласник – шестирічка, то бажаний і денний сон хоча б на одну годину. Особливо зверніть увагу на харчування дитини. У її раціоні повинні бути присутніми білки (м’ясо, риба, сир, яйця), молочні продукти, вершкове і рослинне масло, свіжі овочі і фрукти, соки. Організм зараз як ніколи потребує додаткової енергії, адже справитися і пристосуватися до нових умов – досить серйозне завдання.

  1. Будьте особливо уважними до почуттів дитини в перші місяці. 

Не пропускайте труднощі, які можливо, виникнуть у дитини. Слухайте сина/дочку, говоріть про школу, про події, про почуття. Намагайтеся разом знаходити шляхи, розповідайте про себе в шкільні роки. Будьте з дитиною більш терплячими і чуйними, щоб вона відчувала спокій і підтримку вдома.

Успіхів вам!

 

V.  Рефлексія. Підбиття підсумків.

      Виховання дітей - складний процес. Проявіть винахідливість у виборі засобів виховання, а головне не забувайте, що одне з найбільш надійних - добрий приклад, вас, батьків.   

 Дозвольте вам дати одну пораду. Так як батькам найчастіше ніколи займатися своїми дітьми, АЛЕ візьміть за правило, перед сном посидьте біля ліжечка 15 хвилин і попліткуйте з дитиною. Як пройшов день, хто його образив, що було доброго в цей день. І потім обійміть дитини і скажіть, що ви його дуже любите і ніколи його в образу не дасте. Повірте - це важливо.

    Сподіваюсь, що  школа  стане  Вашим добрим порадником і помічником у такій нелегкій  справі,  як   виховання та навчання  вашої  дитини.

Дякую усім батькам за співпрацю. До нових зустрічей!

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Кузнецова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хлапук Віта Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мовчан Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Мунтян Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5.  Olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Бурядник-Лавришин Віра
    Дуже влучно,цікаво,зрозуміло!55555
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Аннас Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Крутій Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Шкиря Анжела
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
docx
Додано
10 червня 2018
Переглядів
30438
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку