«Батьківські збори для батьків майбутніх першокласників. Семінар-тренінг «Ми йдемо у перший клас»

Про матеріал
Познайомити батьків майбутніх першокласників один з одним, із класом, класоводом, вчителями, школою, адміністрацією закладу; ознайомити із новими вимогами та концепціями нової української школи, продемонструвати батькам зміни в організації освітнього процесу, освітнього середовища; сприяти згуртуванню класної родини, налагодженню контактів, створенню позитивного порозуміння та взаємодії; налаштувати сім’ї на необхідність спілкування зі школою, педагогами, створити певний оптимістичний настрій на навчальну діяльність, допомогти батькам позбутися тривог, пов’язаних зі школою і вчителями.
Перегляд файлу

Полтавський обласний інститут педагогічної післядипломної

освіти імені М.В.Остроградського

 

 

 

 

 

 

Авторська розробка

на тему: «Батьківські збори

для батьків майбутніх першокласників.

Семінар-тренінг «Ми йдемо у перший клас»

 

 

 

Виконала:

                                                          Коваленко Надія Владиславівна

                                       заступник директора

                                                     з навчально-виховної роботи

                                                             Ромоданівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

                                                       Миргородської районної ради

                                      Полтавської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Полтава

2018

 

 

                                                 

Школа не повинна вносити різкого перелому                                               

                                                   в життя дитини. Нехай, ставши учнем, дитина 

                                                      продовжує робити те, що робила вчора. Нехай

                                                  нове зявляється у його житті поступово і не

                                                  збентежує лавиною переживань.

                                                                                          В.Сухомлинський

 

Памятка вчителю: Приводячи малюка до першого класу, батьки і самі неначе вступають до нового життя. Для них починається багаторічне постійне спілкування зі школою. Від змісту напрямків цього спілкування залежатиме результативність роботи школи із сім’єю.

 

Мета: познайомити батьків майбутніх першокласників один з одним, із класом, класоводом, вчителями, школою, адміністрацією закладу; ознайомити із новими вимогами та концепціями нової української школи, продемонструвати батькам зміни в організації освітнього процесу, освітнього середовища; сприяти згуртуванню класної родини, налагодженню контактів, створенню позитивного порозуміння та взаємодії; налаштувати сім’ї на необхідність спілкування зі школою, педагогами, створити певний оптимістичний настрій на навчальну діяльність, допомогти батькам позбутися тривог, пов’язаних зі школою і вчителями.

Форма проведення: кафе-зустріч з елементами  тренінгу.

Обладнання:  Стікери, зображення квіток, листочків, геометричних фігур, кольоровий папір А2 на кількість учасників тренінгу, аркуші паперу А3, А4, фломастери чи маркери,  природний матеріал, клей, ножиці, конструктор LEGO. Презентації.

1

 

Ведучий (Заступник директора школи з НВР): Шановні батьки, сьогодні ми з вами завітали в Кафе-зустріч, щоб познайомитися ближче один з одним, стати на рівень своєї дитини і відчути ті переживання, які відчуває ваша дитини прийшовши до школи вперше, дізнатися про зміни в організації освітнього процесу.

А працюватимемо ми за таким планом-меню:

1. «Вітамінний салат-відео» (Презентація школи)(Директор школи)

2. Сік «Інновація» (Заступник директора школи з НВР)

3. Піца «Ранкове коло-знайомство»

4. Тістечко з родзинками (Вправи)

5. Десерт «Привіт» (Екскурсія по школі)

Вручення батькам зошитів-записників.

 До них батьки будуть занотовувати необхідну інформацію, отриману на зборах, записувати власні спостереження за розвитком дитини тощо.

Робота за планом.

І. «ВІТАМІННИЙ  САЛАТ-ВІДЕО». 

Директор школи вітає батьків із початком нового етапу в житті їхньої сім’ї, говорить про те, що вони стали членами великої  команди корабля під назвою «Школа», об’єднаного спільною метою і завданнями. Наше плавання

починається сьогодні, а завершиться через 12 років. Хочеться, щоб це плавання було цікавим, щасливим і значущим у житті кожної дитини і кожної сім’ї. А для цього  педагогічний колектив разом із батьками буде допомагати діткам долати труднощі, радіти своїм успіхам і перемогам.

Проводить  віртуальну екскурсію «Знайомство зі школою» (Презентація).

ІІ. СІК «ІННОВАЦІЯ» - виступ заступника директора з навчально-виховної частини, який повідомляє, що з  Першого вересня всі першокласники працюватимуть в умовах Нової української школи, в якій буде приємно і цікаво навчатися, яка дасть учням не тільки знання, а й уміння застосувати їх на практиці у житті. Головне правило майбутньої школи – це співпраця і взаєморозуміння, тобто дослухатися до думки кожного, не боятися висловлювати власну думку, учитися критично мислити.

2

Навчатимуться діти 12 років, чотири з них - у початковій школі за двома циклами:

1–2 класиадаптаційно-ігровий цикл, який допоможе дитині звикнути  до шкільного життя: навчання буде організовано через ігрову діяльність за сучасними методиками;

3–4 класи — буде основним циклом. Під час цього циклу формуватиметься почуття самостійності  та відповідальності.

Учні безкоштовно отримають усі необхідні підручники.

“Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів у першому класі має формувальний характер, здійснюється вербально, на суб’єктних засадах, що передбачає активне залучення учнів до самоконтролю і самооцінювання, зазначено в нових рекомендаціях щодо оцінювання першачків.

Навчання в 1-му класі не передбачає домашніх завдань, але батькам, аби допомогти дітям опанувати навчальні предмети, слід створювати додаткові умови для творчого розвитку дитини: читати разом книжки, спілкуватися, малювати, ліпити з піску чи пластиліну  тощо.

Замість запам’ятовування фактів та визначень понять учні набуватимуть компетентностей. За Концепцією НУШ, протягом навчання у школі в учнів буде сформовано 11 компетентностей, зокрема:

 спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами;

 спілкування іноземними мовами;

 математична компетентність;

 основні компетентності у природничих науках і технологіях;

 інформаційно-комунікаційна компетентність;

 уміння вчитися впродовж життя;

 ініціативність і підприємливість;

 екологічна компетентність;

 соціальна та громадянська компетентності;

 обізнаність та самовираження у сфері культури;

 екологічна грамотність та здорове життя.

3

Тобто буде формуватися ядро знань, на яке накладатимуться вміння цими знаннями користуватися, цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи у професійному та приватному житті. (Презентація)

Учителі початкових класів пройшли відповідну курсову перепідготовку (очні курси чи тренінги), а також дистанційний он-лайн курс на платформі EdEra. Тому вони готові навчати першокласників нової української школи.

Представляє вчителя.

ІІІ. ПІЦА «РАНКОВЕ КОЛО-ЗНАЙОМСТВО»

Проводить вчитель.

Батьки прикріпляють бейджики зі своїм ім’ям.

  • Ранкова зустріч  це щоденна подія, яка проводиться  щоранку, коли всі

учні приходять  до школи і розпочинається перший урок. Такий захід допомагає дитині  розкрити себе, повірити  у себе, побачити свою значимість. Триває захід від 10 до 15 хвилин, за потребою і більше.  Усі учні повинні добре бачити  та чути один одного, їм має бути зручно та комфортно. Сьогодні ми проведемо таку ж зустріч.

 

Вправа «Чудовий настрій» (Для створення позитивного настрою). Батьки стають в коло.

Встаньте, шановні, всі рівненько,

Посміхніться  один одному гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться  і до себе.

Привітайтесь : Добрий день! – Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

 

Вправа «Сімейний статут» (Наші правила)

- Зараз ми створили одну велику сім’ю. А для того, щоб уникнути сімейних конфліктів , необхідно виробити й прийняти своєрідний «Сімейний статут», який закріплюватиме правила поведінки та права членів нашої шкільної родини.

- Для чого в нашому житті існують різні правила?                                                 4

- Що було б, якби ніхто не виконував ніяких правил? Наприклад, водії на дорогах. Учасники висловлюють свою думку, роблять припущення, фантазують.

Обєднання у групи за кольором квітки: «червоний», «зелений», «жовтий», «блакитний», «білий».  Батьки обирають свій улюблений колір та сідають за столики поділені на групи.

Завдання: Учитель пропонує придумати перші важливі правила для спілкування.

 Наприклад:  Я слухаю інших,  коли вони  говорять.

                       Я називаю «своїх однокласників» на імя.

                       Я буду щирим.

                      Я поважаю думку інших.

  • На вашу думку, після самостійного розробляння таких правил, діти будуть їх виконувати?

Вправа «Візитна картка». Батьки стають в коло і розповідають коротко про себе,  для налагодження контактів, за такими критеріями:

  • прізвище, імя по батькові батьків;
  • як звати школяра;
  • інтереси, захоплення, традиції чи звичаї сім’ї;
  • девіз сімї.

Розпочинає вчитель, який розповідає про себе.

Свій девіз кожна сімя записала заздалегідь на кольоровому аркуші і прикріпляє до ватману, який закріплений на дошці. Цей матеріал вчитель може успішно використати в роботі з учнями.                                              

Запитання: - Скільки ж у нашому класі дівчаток? Вийдіть в середину кола.                  

  • Хлопчиків? Поверніться один до одного, усміхніться, привітайтеся.

ІV. ТІСТЕЧКО З РОДЗИНКАМИ (вправи)

Об’єднання у групи за квіткою: «троянда», «фіалка», «гладіолус», «чорнобривці», «жоржина».  Батьки обирають свою улюблену квітку.

Вправа  « Зміна освітнього середовища»

-На сьогоднішній день  висувають серйозні вимоги до освітнього середовища з метою  забезпечення поваги, уваги до кожної дитини               5

та прагнення знайти  оптимальний спосіб для її ефективного навчання. Тепер учень має свою одномісну парту. У класі облаштовуються осередки. Зокрема, має бути таких 8 навчальних осередків:

  1. навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами)
  2. змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями);
  3. гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор);
  4.  художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт);
  5.  куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум);
  6. відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям);
  7. дитяча класна бібліотечка;
  8. осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо).

 До всього оснащення прописано конкретні вимоги безпеки. Більшість часу діти працюватимуть у групах (по 4 чи 6), як сьогодні працюєте і ви. У

процесі такої роботи учні вчаться ефективно взаємодіяти, розподіляти лідерство, розуміти, що робота кожного важлива  для результату групи.  Зміна освітнього середовища — це зміна ставлення до дитини. (Презентація)

Завдання групам: змоделювати фізичне середовище в класі «Школа моєї мрії» (може бути малюнок, аплікація тощо) (Після виконання роботи —  презентація кожної групи.)

Вправа «Я досліджую світ»

— У навчальний процес буде впроваджено інтегроване навчання, коли на одному уроці будуть переплітатися різні предмети. Це новий інтегрований курс «Я досліджую світ». Учні будуть і читати, і писати, і рахувати, і вивчати природу, і знайомитися з історією рідного краю та здобувати навички спілкування з однолітками. Це модельна навчальна програма, за якою будуть

 

6

 

навчатися ваші діти. Вони стануть учасниками тематичних тижнів та днів, де

будуть обговорювати властивості будь-якого предмета живої чи неживої природи з різних сторін.

Завдання в групах: Уявіть, що ви учасники тематичного тижня «Осінь». Кожна група отримує своє завдання:

  1. Провести дослідження «Чому опадає з дерев листя?»
  2. Виготовити поробку чи аплікацію з природного матеріалу.
  3. Намалювати малюнок «Осінь».
  4. Зۥясувати, які звірі готуються до зими, прочитавши текст. Виготовити арт-аплікацію.
  5. Пригадати пісню про осінь та заспівати.

Всі ці завдання учні виконуватимуть протягом тематичного тижня.

Вправа «Нові ігри – нове навчання»

Обєднання у групи за геометричною фігурою.

-З 1 вересня першокласники  безкоштовно отримають набори LEGO, що допоможуть упроваджувати ігрові та діяльнісні методи навчання в освітній процес. Це допоможе дитині стати цілеспрямованим, відповідальнішим, почуватися комфортно. А головне — має можливість ініціювати діяльність і розвивати власну ідею, активно взаємодіяти з іншими учасниками гри і в такий спосіб навчатися.

Завдання для груп:  - Яким, на вашу думку, буде транспорт майбутнього?

Побудуйте. (Після виконання завдання — презентація робіт груп.)

Рефлексія

Вправа   “Пۥять добрих слів»(Похвали свою дитину)

 Кожен учасник на аркуші паперу малює свою долоню і пише на ній своє імۥя. На пальцях цієї долоні написати позитивну якість чи рису характеру своєї дитини. (Батьки коментують  записи, долоньки прикріпляють на ватман).

  • Ось і створили ми нашу дружну класну родину.

7

 

Врава «Незакінчене речення»

(Батьки  повинні продовжити речення "Сьогодні я дізнався…", "Цікавим для мене було…", "Тепер я знаю…"

Заключне слово вчителя

Наше заняття хотілося б закінчити відомою притчею.

"Йде перехожий і бачить  – люди щось будують.

"Що ти робиш?"  – запитує він одного будівельника.

"Я укладаю цеглини", – відповідає той.

"А ти, що робиш?"  – запитує він другого.

"Я будую стіну",  – відповідає другий.

"А ти, що робиш ?"  – запитує він третього.

"Я будую Храм", – відповів робітник.

  1. Коли ми будуємо "дім", у якому буде жити наша дитина, треба піклуватися про якості окремих цеглин і правильність їх укладки. Не треба забувати, що одночасно ми будуємо Храм його життя і долі. І від нас залежить, наскільки цей Храм буде наповнений світлом радості і важливими людськими цінностями".

Пам'ятайте, що дитина — це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплі води відбивається сонце, так і в дітях відображається духовне багатство мами й тата. Робіть усе, щоб дитинство й майбутнє ваших дітей було прекрасним. Любові та взаєморозуміння, успіхів, щастя вам і вашим дітям!

V. ДЕСЕРТ «ПРИВІТ» (Екскурсія по школі)

 На завершення можна зробити спільну фотографію.

ВИСНОВОК

8

Такі батьківські збори-зустріч  проводити  до початку навчального року, щоб наперед познайомитися з батьками учнів, налаштувати сім’ї на співпрацю зі школою, педагогами та батьками класу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

Використана література

  1. Вовчук І.С., Петік Ю.О. «Батьківський всеобуч. Матеріали для роботи з батьками учнів 1-4 класів. Ч.1. – Х.: Вид.група «Основа», 2011, - 128с. - (Б-ка журналу «Початкове навчання та виховання»; Вип.3(87).
  2. Гребенькова Л.О. «Довідник класного керівника». – Видавництво «Ранок» Веста, 2006 – 192с.
  3. Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87.
  4. Козіцька М.П. «Співпраця для батьків та вчителя початкових класів» - Х., ви. Група «Основа»,2009 – 110с. – (Б-ка журналу «Початкове навчання та виховання»; Вип.5(65).
  5. Наказ МОН України від 23.03.2018р. №283 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору нової української школи».
  6. Наказ МОН України від 20.08.2018 р. №924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу у Новій українській школі».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку