Тренінг для батьків для першокласників

Про матеріал
Хороший матеріал для проведення батьківських зборів першокласників з іграми та посиланням на відео.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виготовила:

Вчитель початкових класів

Шпаляр Олена Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020р.

ДИДАКТИЧНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ         

Процес адаптації першокласників – ключовий момент становлення дитини в якості суб'єкта навчальної діяльності. Зважаючи на те, що з кожним роком збільшується кількість дітей, які зазнають труднощі під час адаптації, виникла необхідність у створенні кейсу матеріалів для вчителів та батьків майбутніх першокласників в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти.  Особливої актуальності це питання набуває для батьків першокласників, які проходять процес адаптації. Наша творча команда підготувала добірку ідей інтерактивної взаємодії з батьками першокласників, що можуть замінити звичні батьківські збори та стати у пригоді вчителям та самим батькам. Важливою складовою збірки є розробки тренінгів, буклетів з порадами. Не викликає сумнів, що якісна психологічна підготовка батьків являється запорукою успішного  проходження адаптації дитини на початку шкільного життя.         Рекомендовано для батьків і вчителів початкової школи. 

 

ТРЕНІНГ №1  БАТЬКАМ ПРО НУШ, ЩО ОЧІКУЄ НА УЧНІВ У ВЕРЕСНІ

Мета: через систему ігрових та тренінгових вправ продемонструвати батькам зміни в організації освітнього процесу, що відбуваються під час переходу дитини із закладу дошкільної освіти до школи; дати відповіді на запитання батьків щодо адаптації дітей; сприяти налагодженню контактів, створенню позитивної взаємодії, порозумінню. Форма проведення: тренінг. Обладнання: бейджики,  плакат «Майбутні школярики», стікери, ручки, фліп-чарт; метелики й квіти, клубочок ниток для в’язання, скринька, ключі, паперові серветки, скріпки канцелярські, надруковані фрази, буклет «Ми йдемо у перший клас». Час проведення: 3 год. Кількість учасників: до 30.

 

ХІД ТРЕНІНГУ

І. ВСТУП      Шановні тати й мами, усі дорослі, що прийшли на першу зустріч зі школою, поріг якої переступлять у вересні ваші малята. Ваші діти стануть не лише першокласниками, вони стануть учнями НУШ. Сьогодні ви отримаєте відповіді на запитання, що вас турбують, та станете учасниками мандрівки до Нової української школи.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА 1. Домовленість про правила(батьки називають правила самі) Для результативної співпраці важливо, з одного боку, створити атмосферу відкритості, а з іншого – демократичну дисципліну, тобто свідоме виконання певних правил, добровільно прийнятих більшістю учасників.  Бути толерантним.  Говорити по черзі.

 Бути лаконічним.  Бути активним.  Вимкнути мобільний телефон. 2. Очікування учасників. Вправа «Метелики» Очікування записують на метеликах,  які сідають навколо квітки, а по закінченні тренінгу «сідають» (або «не сідають») на неї. 3. Знайомство      Розпочнемо знайомство розповіддю про себе: скажіть, як вас звати, і продовжуйте: «Я цікава(ий) тим, що…». Вправа «Клубочок» - Зараз ми проведемо невелику розминку. Отже, у мене в руках клубок ниток для в’язання. З них ми будемо в'язати візерунок нашої групи. Учасник, у чиїх руках знаходиться клубок, має сказати побажання. Потім обмотати нитку навколо свого пальця і перекинути клубок будь-якому іншому учаснику тренінгу. Клубок має побувати  в руках у кожного.

- От скільки приємних побажань ми почули, а тепер пропоную підняти  руки вгору та поглянути, що в нас вийшло.

- На що це схоже? (припущення) Вправа «Загадкова скринька» - Погляньте, що в мене є. Так, це скринька, в яку я поклала певний предмет.  Пропоную вам вгадати його. Правила:  Скриньку не можна відкривати.  Її можна трясти.  Кожен може задати тільки одне закрите запитання.  Якщо є версії, можна повідомити «Це…?»  - Так, це ключі. Сьогодні ми  відкриємо для себе двері в НУШ. А дехто – до серця дитини. 4. Обмін інформацією - Джерелом людського життя є сім’я. Саме там дитина починає пізнавати навколишній світ, у який прийшла. Саме в сім’ї формуються характер, світогляд дитини, її моральні орієнтири, естетичні смаки тощо. Батьки як найперші вихователі  можуть зробити для щастя свого сина чи доньки значно більше, ніж будь-хто. Вправа «Ми - батьки». Діти – це наше майбутнє. Від часу народження ваших дітей ви мріяли, якими вони будуть, коли виростуть, ким стануть у майбутньому. Поділіться своїми мріями. А допоможе нам у цьому вправа «Ми- батьки» .  (Учасники отримують три стікера: зеленого, синього та червоного кольорів. Їм пропонується на кожному зі стікерів продовжити речення (стосовно своєї реальної дитини): •на зеленому стікері — «Як мати я хочу бачити свою дитину…»; •на синьому стікері — «Як мати для цього я роблю…»; •на червоному стікері — «Як мати я ніколи…».       По закінченню учасники прикріплюють стікери на аркуш з написами «Я хочу…», «Я роблю…», «Я ніколи …»).      - Чи легко було продовжити речення «Як мати для цього я роблю…»  - Чи завжди вдається у реальному житті виконувати ваш варіант  речення «Як мати я ніколи…»? Вправа «Сніжинка» - У вас в руках серветка. Зараз, не ставлячи запитань, чітко виконуйте мої розпорядження.  Згорніть її навпіл, відірвіть куточок серветки, згорніть її знову навпіл, відірвіть ще куточок, знову згорніть навпіл і відірвіть куточок…

Розгорніть ваші серветки, подивіться, які вони всі гарні, і які всі різні. Як і ви всі діти різні, але кожен гарний посвоєму. У цьому можна впевнитись на уроці. Учитель надає інформацію всім дітям однакову й одночасно, але сприймають її всі по-різному. Кожен з нас- особистість. І не треба дитину змінювати, сприймайте та любіть її таку, якою вона є!  Пам᾽ятайте! Для щастя людині потрібні обійми – 8-36 разів на день. Вправа «Ти молодець тому, що...» (в парах). -  Зараз одному з вас необхідно сказати фразу, яка розпочинається словами «Мене не люблять за те, що ...». Ваш партнер повинен відповісти фразою «Все одно, ти молодець тому, що ...». Потім потрібно помінятися ролями й повторити вправу.

Що ви відчули під час виконання цієї вправи? Чи легко було говорити про себе? Що ви відчували, коли вас підтримували?  Уявіть  дитину на своєму місці. Чи щаслива буде ваша дитина, якщо ви будете її підтримувати, стимулювати до успіху? Руханка для батьків Пропоную  батькам переміститися (піднятися) за ознаками, які їм притаманні:  праворуч стають ті, у кого є донька;  ліворуч – у кого є син (Якщо батьки мають і доньку і сина, то обирають місце за бажанням.);  посередині- хто вважає себе доброю матір’ю, люблячим  батьком;  на місці залишаються ті, хто прийшов на збори примусово, без настрою.  Подякуйте собі, привітайте одне одного оплесками. Руханка «Молекули» (зразок руханки для дітей) - Уявіть себе  атомами, які хаотично рухаються у просторі. -Об᾽єднайтесь у молекули по 2. - Вільний рух. «Рука до руки по 3». «Коліно до коліна 2» «Спина до спини по 2».

5. Групові обговорення Об’єднання учасників у чотири групи за порами року (зима, весна, літо, осінь).

ЛЕГЕНДА ПРО ПИХАТОГО МАНДАРИНА

Колись давно у старому Китаї жив розумний, але надзвичайно пихатий мандарин (державний урядовець). Цілий день він тільки те й робив, що приміряв багате вбрання і вихвалявся своїм розумом. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось країну облетіла звістка, що неподалік оселився чернець, розумніший за мандарина. Мандарин страшенно розлютився, але не виказав цього ні жестом, ні словом. Задумав він оголосити поєдинок і відстояти славу наймудрішого нечесним способом:  «Візьму я в руки метелика, сховаю його за спиною і спитаю, що у мене в руках — живе чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе, я задушу метелика, а якщо мертве — випущу його». І ось настав день поєдинку. У пишній залі  зібралося багато людей, усім кортіло побачити змагання найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинились, і до зали увійшов невеликий худорлявий чоловік. Він підійшов, привітався і сказав,  що готовий відповісти на будь-яке запитання. Тоді пихатий мандарин запитав: «Скажи- но мені, що я тримаю в руках — живе чи мертве?». Мудрець усміхнувся й відповів: «Усе у твоїх руках». Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів, радісно тріпочучи яскравими крильцями.  Обговорення:  — Як ви розумієте вислів «Усе у твоїх руках »?  — Від кого залежить рішення, яке ми приймаємо?  Висновок. Усе, що робить людина, залежить, у першу чергу, лише від неї.

 

Перегляд відео: (https://www.youtube.com/watch?v=uR1-eo2ujyQ) - Ви впізнали себе? - Який можна зробити висновок? Вправа «Скріпка» Після того, як кожному видається звичайна канцелярська скріпка, учитель пропонує  розігнути її. - Чи легко, Вам було це зробити? - Відновіть скріпку. - Вам вдалося відновити її первинний вигляд? - Уявіть, що це здоров᾽я людини. - Який випливає висновок?  (Втрачене здоров᾽я неможливо відновити повністю. Профілактика завжди ефективніша, ніж лікування).  - Діти – наше майбутнє, але і ми – майбутнє наших дітей! Батьки не лише дають їй життя, вони відповідають за збереження її здоров’я, становлення її особистості, починаючи з перших днів. 

 

Перші дні дитини в НУШ. Які вони? Яка ця  НУШ?

- Пропоную відео https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=uWPd RjpQMmo https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=oEP3z aKAe4U

Головна ідея Нової української школи — компетентнісне навчання. Це означає, що учні не просто набуватимуть знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. Школа має сформувати ядро знань, на яке накладатимуться уміння, як користуватися цими знаннями, цінностями та навичками.

- Які ваші очікування від сучасної школи?

 РЕФЛЕКСІЯ

Що було корисно, цікаво для вас. Може ви щось дізналися нового про себе або про члена колективу? Що б ви хотіли змінити в тренінгу, якщо буде така ж тема?

ПРИТЧА

Одного разу сонце і вітер посперечалися, хто з них сильніший. Раптом вони побачили мандрівника, що крокує по дорозі, і вирішили: хто швидше зніме його плащ, той сильніше. Почав вітер. Він став дути, що є сили, намагаючись зірвати плащ з людини. Він задував йому під воріт, у рукава, але у нього нічого не виходило. Тоді вітер зібрав останні сили і дув на людину сильним поривом, але людина тільки краще застебнув плащ, зіщулився і пішов швидше. Тоді за справу взялося сонце. "Дивись, - сказало воно вітрі. - Я буду діяти по-іншому, ласкаво ". І, дійсно, сонце почало ніжно пригрівати подорожує спину, руки. Людина розслабився і підставив сонця своє обличчя. Він розстебнув плащ, а потім, коли йому стало жарко, то і зовсім його зняв. Так сонце, перемогло, діючи по-доброму, з любов'ю.             Я хотіла б на останок побажати вам бути добрими, чесними, справедливими, гідними поваги інших, людьми, які всі свої незгоди і непорозуміння вирішують толерантним способом. Історія про «Рай і пекло» (відео) https://www.youtube.com/watch?v=ZCFmI64_ID0

docx
Додано
21 березня 2020
Переглядів
742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку