Батьківські збори «Ефективне батьківство. Про особливості спілкування з дітьми 11-12 років»

Про матеріал
У презентації викладено інформацію щодо ефективного батьківства: стилі виховання, типові помилки, "Я-повідомлення" та інше. А також про особливості спілкування з молодшими підлітками (11-12 років).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала: психолог, класний керівник С. С.Ісмаілова. Батьківські збори. Ефективне батьківство. Про особливості спілкування з дітьми 11-12 років

Номер слайду 2

Мета: емоційне налаштування. Пригадайте, як ви лагідно звертаєтеся до дитини вдома. Ми будемо кидати м’яч. Той, хто його отримає, називає своє звертання. Вправа «Лагідне ім’я»

Номер слайду 3

Кожний учасник отримує паперову «пір’їнку», на якій йому пропонується протягом 5 хв записати власні очікування від зборів. Після того як усі записали свої очікування, учасники по черзі підходять до лелеки, зачитують свої сподівання й скотчем приклеюють «пір’їнки» Очікуваннявправа «Лелека»

Номер слайду 4

"Виховати хороших дітей важливіше, ніж побудувати чудовий будинок чи здобути багатство."— Сократ"Бути хорошим батьком — це не означає лише дати життя дитині, а й навчити її жити."— Хуліо Іглесіас

Номер слайду 5

це складний і відповідальний процес, який приносить як радість, так і випробування. Хоча виховання дітей може бути одним із найзначущіших життєвих досвідів, воно також має свої "підводні камені", які важливо враховувати, щоб забезпечити гармонійний розвиток як дитини, так і сімейних стосунків. Батьківство —

Номер слайду 6

1. Неправильні очікування. Деякі батьки очікують, що їхні діти будуть у всьому схожими на них або досягнуть того, чого вони самі не змогли. Це може створити непотрібний тиск на дитину. Рішення: Приймати дитину такою, якою вона є, допомагати розкрити її індивідуальність.2. Відсутність емоційного контакту. У сучасному світі, де часто бракує часу через роботу та побутові обов'язки, емоційний зв'язок між батьками і дітьми може страждати. Рішення: Регулярно спілкуватися, цікавитися почуттями дитини, проводити якісний час разом. Основні підводні камені батьківства:

Номер слайду 7

3. Гіперопіка або надмірний контроль. Постійне бажання захистити дитину може завадити їй навчитися самостійності та відповідальності. Рішення: Дозволяти дитині робити помилки та вчитися на них, давати свободу у рамках безпеки.4. Конфлікти між батьками. Нерідко розбіжності в підходах до виховання стають причиною суперечок. Це може негативно вплинути на психіку дитини. Рішення: Домовлятися про спільні правила виховання, відкрито обговорювати розбіжності. Основні підводні камені батьківства:

Номер слайду 8

5. Ігнорування власних потреб. Багато батьків настільки зосереджені на дитині, що забувають про себе, що призводить до емоційного вигорання. Рішення: Дбати про себе, знаходити час для відпочинку та власного розвитку.6. Непослідовність у вихованніЯкщо батьки змінюють правила або не дотримуються домовленостей, це може заплутати дитину. Рішення: Встановлювати чіткі межі та дотримуватися їх. Основні підводні камені батьківства:

Номер слайду 9

Навчайтеся бути батьками: читайте книги, відвідуйте тренінги, спілкуйтеся з іншими батьками. Слухайте дитину та поважайте її думку. Працюйте над своїми емоціями: виховання потребує терпіння та емпатії. Пам'ятайте, що ідеальних батьків не існує — головне, намагатися стати кращою версією себе. Як уникнути труднощів?

Номер слайду 10

Батьківство — це постійний процес навчання, але з любов'ю, терпінням і бажанням розуміти свою дитину ви зможете подолати будь-які труднощі.

Номер слайду 11

1. Авторитарний стиль. Характеризується суворими правилами, високими вимогами та мінімальною емоційною підтримкою. Приклад:"Ти мусиш виконати це, бо я так сказав!"Дитина має слухатися без запитань.2. Авторитетний (демократичний) стиль. Поєднує високі вимоги з емоційною підтримкою, залучає дитину до обговорення правил. Приклад:"Я хочу, щоб ти вчасно лягав спати, тому що це впливає на твоє здоров'я. Давай разом вирішимо, як це зробити."Основні типи батьківської поведінки:

Номер слайду 12

3. Потуральний (ліберальний) стиль. Мінімум вимог і правил, батьки надають дитині багато свободи. Приклад:"Хочеш гратися допізна? Гаразд, тільки будь обережним».4. Ігноруючий (байдужий) стиль. Низький рівень як контролю, так і підтримки. Батьки можуть бути зайняті власними справами. Приклад: "Роби, що хочеш, мені все одно."Основні типи батьківської поведінки:

Номер слайду 13

5. Гіперопікаючий стиль Надмірний контроль і увага, відсутність можливості для дитини бути самостійною. Приклад: "Я вирішу за тебе, що тобі краще робити.«Основні типи батьківської поведінки:

Номер слайду 14

Авторитарний: дитина може стати замкненою або повністю залежною від правил. Авторитетний: найчастіше формує впевнених у собі та самостійних дітей. Потуральний: може призвести до розбещеності чи відсутності дисципліни.Ігноруючий: підвищує ризик емоційних і поведінкових проблем. Гіперопікаючий: обмежує самостійність і розвиток відповідальності. Баланс між любов’ю та дисципліною — основа гармонійного виховання. Як стиль впливає на дитину:

Номер слайду 15

Вік 11–12 років є перехідним періодом між дитинством і підлітковим віком, який називають передпідлітковим. У цей час відбувається багато фізіологічних, емоційних і соціальних змін. Для батьків важливо розуміти ці особливості, щоб підтримати дитину та забезпечити здоровий розвиток. ОСОБЛИВОСТІ ВІКУ 11-12 РОКІВ. ЯК БАТЬКАМ ДІЯТИ

Номер слайду 16

1. Фізичні зміни. Початок статевого дозрівання, яке може викликати дискомфорт чи сором’язливість. Швидке зростання, зміни у вазі, розвиток вторинних статевих ознак.2. Емоційна нестабільність. Підвищена чутливість до критики. Настрій може часто змінюватися через гормональні зміни.3. Соціальний розвиток. Прагнення до незалежності. Важливість однолітків зростає, дитина може прагнути схвалення у своєму колі. Особливості віку 11–12 років:

Номер слайду 17

4. Інтелектуальний розвиток. Посилюється критичне мислення. З'являється здатність аналізувати та оцінювати ситуації.5. Самооцінка та самоідентифікація. Діти починають шукати себе, свою унікальність. Можливі сумніви в собі через порівняння з однолітками. Особливості віку 11–12 років:

Номер слайду 18

1. Будьте терплячими. Пам’ятайте, що емоційні вибухи часто не спрямовані особисто проти вас. Не реагуйте агресією на перепади настрою. Забезпечте підтримку. Давайте зрозуміти, що ви завжди готові вислухати й допомогти. Підтримуйте інтереси дитини, навіть якщо вони здаються вам незначними.3. Дозвольте більше свободи. Важливо давати дитині можливість приймати власні рішення (у безпечних межах). Підтримуйте самостійність, але залишайтеся поруч, щоб допомогти за потреби.4. Уникайте порівнянь. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми чи її братами/сестрами. Хваліть за досягнення та зусилля, навіть якщо результат не ідеальний. Як батькам діяти:

Номер слайду 19

5. Розмовляйте про зміни у тілі та емоціях. Відверто обговорюйте статеве дозрівання, але з повагою до сором’язливості дитини. Навчіть дитину приймати себе та своє тіло.6. Слідкуйте за впливом однолітків. Цікавтеся друзями дитини, але не критикуйте їх. Допоможіть розвивати навички спілкування та вирішення конфліктів.7. Контролюйте використання гаджетів та інтернету. Встановіть чіткі правила використання технологій. Навчіть дитину безпеки в інтернеті.8. Станьте прикладом. Ваші дії важливіші за слова. Дитина в цьому віці активно копіює поведінку батьків. Як батькам діяти:

Номер слайду 20

Батькам потрібно балансувати між наданням свободи та встановленням чітких меж. Ваша підтримка, любов і довіра допоможуть дитині пройти цей непростий період із мінімальними стресами та закласти основу для здорових стосунків у майбутньому. Висновок

Номер слайду 21

"Ти-повідомлення" і "Я-повідомлення" — це способи спілкування, які значно впливають на те, як діти сприймають слова батьків. "Ти-повідомлення" можуть звучати як звинувачення чи критика, тоді як "Я-повідомлення" допомагають уникнути конфліктів і сприяють конструктивному діалогу."Ти-повідомлення" і "Я-повідомлення"

Номер слайду 22

1. Ти-повідомлення. Фокусуються на дитині, її помилках чи поведінці. Звучать як звинувачення, що може викликати захисну реакцію чи образу. Наприклад: "Ти ніколи не слухаєш!«2. Я-повідомлення. Фокусуються на власних почуттях і ставленні до ситуації. Допомагають зберегти атмосферу довіри й краще пояснити свої очікування. Наприклад: "Я почуваюся засмученим, коли мене не чують."Різниця між "Ти-повідомленнями" та "Я-повідомленнями"

Номер слайду 23

Ситуація: Дитина не прибрала кімнату. Ти-повідомлення:"Ти такий неохайний! Завжди в тебе безлад!" Я-повідомлення:"Мені неприємно заходити до кімнати, коли там безлад. Я хотіла б, щоб ти прибрав її до вечора.«2. Ситуація: Дитина багато часу проводить у телефоні. Ти-повідомлення:"Ти постійно сидиш у телефоні, нічого корисного не робиш!" Я-повідомлення:"Я хвилююся, коли ти так довго сидиш у телефоні. Хотілося б, щоб ми разом обговорили, як краще організувати твій час."Приклади для батьків:

Номер слайду 24

3. Ситуація: Дитина не зробила домашнє завдання. Ти-повідомлення:"Ти такий ледачий! Чому знову не зробив уроки?" Я-повідомлення:"Мені складно залишатися спокійною, коли бачу, що домашнє завдання не зроблене. Це важливо для твоїх успіхів."4. Ситуація: Дитина неслухняна. Ти-повідомлення:"Ти завжди робиш усе наперекір мені!" Я-повідомлення:"Мені боляче, коли ти ігноруєш мої прохання. Я очікую, що ти мене вислухаєш."Приклади для батьків:

Номер слайду 25

5. Ситуація: Дитина сперечається. Ти-повідомлення:"Ти завжди сперечаєшся! Тобі нічого не можна пояснити!" Я-повідомлення:"Я відчуваю себе виснаженою, коли наші розмови перетворюються на суперечки. Я хочу, щоб ми обговорювали все спокійно."Приклади для батьків:

Номер слайду 26

1. Описуйте свої почуття: починайте речення зі слів "Я відчуваю..." або "Мені здається...".2. Пояснюйте причину: чітко поясніть, чому вам важлива певна поведінка.3. Фокусуйтеся на рішенні: замість звинувачень пропонуйте спосіб вирішення проблеми. Такий підхід сприяє створенню довіри, поваги й взаєморозуміння у стосунках із дитиною. Як перейти на "Я-повідомлення":

Номер слайду 27

Під час розмови дотримуйтеся спокійного тону. Давайте дитині право на вибір та висловлення власної думки. Хваліть дитину за конструктивні пропозиції та готовність до діалогу. Рекомендації для батьків:

Номер слайду 28

Ось, які висвітлюють проблеми у стосунках дітей і батьків. Вони можуть стати корисними для обговорення важливості уваги, довіри та підтримки у сім'ї.1. "Alike" (2015, Іспанія)• Тема: Проблема батьківського тиску та стандартизації у вихованні.• Сюжет: Анімаційний фільм про батька й сина, які намагаються жити в суспільстві, що пригнічує творчість і індивідуальність.• Посил: Важливо підтримувати унікальність дитини й не нав’язувати рамки, що заважають їй розвиватися.2. "Paperman" (2012, США)• Тема: Батьківська неуважність через кар’єру.• Сюжет: У фільмі йдеться про хлопчика, який намагається привернути увагу свого батька, зайнятого роботою.• Посил: Діти потребують більше уваги та взаємодії з батьками, навіть у напружених життєвих обставинах.короткометражні фільми

Номер слайду 29

3. "The Present" (2014, Німеччина) Тема: Емоційна підтримка у складних ситуаціях. Сюжет: Хлопчик, що має інвалідність, отримує особливий подарунок від матері. Це змінює його ставлення до життя. Посил: Любов і підтримка батьків допомагають дітям долати труднощі.4. "Baggage" (2017, США) Тема: Емоційні травми через байдужість. Сюжет: Фільм показує, як емоційний "багаж", отриманий у дитинстві, впливає на людину в дорослому житті. Посил: Байдужість або неповага до почуттів дитини може залишити глибокі рани.короткометражні фільми

Номер слайду 30

5. "Gift" (2014, Сінгапур) Тема: Нерозуміння між поколіннями. Сюжет: Розповідається про хлопчика, який у дитинстві не цінував турботу свого батька, але згодом усвідомив її важливість. Посил: Часто ми недооцінюємо жертви й любов батьків, поки не подорослішаємо.короткометражні фільми

Номер слайду 31

Переглядайте їх разом із дітьми. Обговорюйте теми, підняті у фільмах. Робіть висновки про важливість довіри та взаєморозуміння у стосунках. Як використовувати ці фільми:

Номер слайду 32

«Нове життя... Від нього ми чекаємо чогось дивного і світлого, обов'язково шасливого. Наш лелека несе в дзьобі немовля - кожного з нас- шляхом до нових знань і відкриттів. Що ж побажати цій дитині?» Пропонує батькам на стрічці написати побажання дітям. Вправа «Побажання дітям»

Номер слайду 33

Побажання батькам

Номер слайду 34

pptx
Додано
22 грудня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку