Батьківські збори на тему: «Роль і місце родини у формуванні навичок безпечної поведінки дітей в Інтернеті. Булінг.»

Про матеріал

Мета: ознайомити батьків з правилами онлайн-безпеки для дітей; обговорити зміст посібника для батьків «Діти в інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі»; вирішити ряд педагогічних задач, що стосуються даних тем; попередити наслідки впливу на особистість несприятливих факторів і чинників.

Перегляд файлу

 

 

Батьківські збори на тему:

«Роль і місце родини у формуванні навичок безпечної поведінки дітей в Інтернеті. Булінг.»

 

 

 

 

                                                                                  Підготувала кл. керівник 8 класу

                                                                                 Кацило Н.М.

 

 

 

 

 

Мета: ознайомити батьків з правилами онлайн-безпеки  для дітей;  обговорити зміст посібника для батьків «Діти в інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі»; вирішити ряд педагогічних задач, що стосуються даних  тем; попередити наслідки впливу на особистість несприятливих факторів і чинників

Обладнання:  виставка книг:

1.     Сухомлинський В.О. Вибрані твори в п’яти томах – К.: 1976, т.2.

2.     Савченко О.Я.  Сімейне виховання. – К.: Рад. шк., 1979.

 

Зміст батьківських зборів

І.  Організаційна частина

ІІ.  Основна частина

1.     Висвітлення теми і питань, які виносяться для обговорення з батьками:

1.1Повідомлення про вплив інтернету на розвиток сучасної дитини.

      1.2.Інтернет-загрози для дітей.

      1.3 Булінг

 ІІІ.  Підсумок зборів

1.     Інтерактивна вправа ” Коло думок ”.

2.     Пам’ятки батькам.

Хід зборів

 

І.   Оргчастина

         Повідомлення про порядок проведення зборів

ІІ.   Основна частина

1. Висвітлення теми і питань, які виносяться для                                 обговорення з  батьками.

1.1. Повідомлення про вплив Інтернету на розвиток сучасної дитини.

У наш час стрімко розвивається техніка, з’являються нові інформаційні технології. Здавалося б, не так уже й давно персональні комп’ютери були дивиною, а зараз вони є майже в кожному офісі, магазині. Все більше комп’ютерів з’являється вдома, мобільні телефони за своїми можливостями наближаються до комп’юерів, у яких є все – від органайзера до ігор. Звичайно, комп’ютери значно полегшують наше життя – в цьому їх безперечний «плюс». Про переваги комп’ютерів знають навіть малюки.

Вдосконалення інформаційних технологій створює умови для ефективного розвитку сучасного суспільства. Комунікаційні засоби стали невід’ємною складовою життя людей у всіх сферах діяльності. Мобільні телефони, комп’ютери та інтернет, розширивши комунікаційні, просторові й часові межі, розкрили нові можливості для спілкування, освіти, праці, відпочинку та творчої самореалізації особистості. Кількість користувачів мобільних телефонів та інтернету щодня невпинно збільшується. Більшою їхньою частиною є молодь. Незважаючи на безумовно позитивну роль сучасних комунікаційних засобів та інтернету, існують певні ризики у використанні інформаційних тех-нологій. Особливу небезпеку незахищений інформаційний простір приховуєдля дітей. Інтернет може містити інформацію агресивного чи соціально небезпечного змісту. А надання переваги віртуальному світу перед реальним справляє негативний вплив на психіку і здоров’я дитини та може погіршити нетільки зір, поставу та сон, але й викликати тривожність, дратівливість, соціальну дезадаптованість і узалежнену поведінку.

   1.2.Інтернет-загрози для дітей.

Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро.

Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.

Діти, як найбільш активна й допитлива аудиторія, часто першими знайомляться з новими технологіями, такими як інтернет, випереджаючи в технічній освіченості батьків. У цьому є позитивний бік: підвищення рівня ерудиції, формування навичок спілкування з людьми. Але є й негативний: відсутність життєвого досвіду, як правило, підвищує ризик зіткнутися з онлайн-загрозами.

У сучасному світі активізуються такі негативні явища серед дітей та учнівської̈ молоді як насильство, кібертретирування, секстинг, булінг тощо, що не може не викликати стурбованості й посиленої уваги широких кіл громадськості, освітян, батьків.

Цілком логічно, що виникає необхідність захистити, убезпечити, попередити наслідки впливу на особистість несприятливих факторів і чинників.

Вже ні для кого не таємниця, що суспільний запит спрямований на школу, яка є місцем, де дітей не тільки навчають, а, перш за все, школа є простором для їх повноцінного розвитку, осередком успішних, креативних і щасливих людей. А такий омріяний заклад освіти можливий лише в атмосфері фізичного комфорту, сприятливого соціального та психологічного клімату, який підтримує особистість, яка розвивається, вчасно реагує на її потреби та з повагою ставиться до її особливостей.

Для дітей та молоді несприятливі впливи середовища насамперед виявляються у вигляді складних ситуацій у міжособистісному спілкуванні (конфлікти з батьками, друзями, учителями, нерозуміння з оточуючими тощо), у проявах психологічного та емоційного насильства (ігнорування, приниження, погрози, недоброзичливе ставлення тощо), у дії несприятливих факторів, пов’язаних із процесом навчання.

Найголовнішою проблемою, що стосується цькування в закладі освіти, експерти називають розрив між поколіннями. Причинами цього є природна втрата монополії батьків на авторитет, посилення цінностей індивідуалізму в суспільстві, який витісняє на другий план цінності сім’ї, та розвиток інформаційних технологій, що дозволяє дітям самостійно отримувати необхідну інформацію.

Саме через цей розрив у комунікації поколінь 48% дітей, відповідно до того ж опитування UNICEF, ніколи не розповідали про випадки насильства в закладі освіти, а 25% – говорили про це не з дорослими, а з другом, братом чи сестрою. З тих, хто мовчать, – 40% соромляться про це говорити, а 22% заявили, що це нормальне явище.

Агресія і залякування серед школярів стали серйозною проблемою в Україні. За даними дослідження ЮНІСЕФ понад 80% дітей у віці від 11 до 17 років стикалися із цькуванням у закладах освіти, 24% дітей стали жертвами булінгу, а 48% з них нікому не розповідали про ці випадки. Батьки звертаються в поліцію тільки в тих випадках, коли вже завдано тілесних ушкоджень дітям – щонайменше, середньої тяжкості.

Форми шкільного булінгу можуть бути різними: систематичні кепкування з будь-якого приводу (наприклад щодо зовнішнього вигляду дитини); задирство; фізичні та психічні приниження; різного виду знущання; бойкот та ігнорування; псування особистих речей та ін.

Діти, які зазнали різного роду насильства, самі стають агресивними, що найчастіше виливається на більш слабких, молодших за віком дітей, на тварин. Часто їхня агресивність виявляється в грі, часом спалахи гніву не мають видимої причини. Деякі з них, навпаки, надмірно пасивні, не можуть себе захистити. І в тому, і в іншому випадку порушується контакт, спілкування з однолітками. У занедбаних, емоційно депривованих дітей прагнення будь-яким шляхом привернути до себе увагу іноді виявляється у вигляді зухвалої, ексцентричної поведінки.

 

1.     Інтерактивна вправа  Коло думок ”.

         Батьки об'єднуються  в три групи, витягують різнокольорові паперові долоні. Класний керівник пропонує групам на цих долонях закінчити речення: “ Я зможу забезпечити своїй дитині безпечний Інтернет, бо...” (одна відповідь на долоні) і передати її іншій групі по колу.

    Групи, які отримують долоні з висловлюваннями іншої групи, дописують свою пропозицію, не повторюючи думки попередньої тощо.   

         Класний керівник збирає ці паперові долоні та зачитує написане батьками.

         2.  Побажання батькам.

Сьогодні ми з вами торкнулися важливої теми, що стосується і морального обличчя наших дітей і, насамперед їх здоров я. 
А здоров я дітей – «крихка кришталева кулька», і тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя і середовище. 
Батько і мати – найкращі вихователі, і тому вони мають вплив на своїх дітей навіть тоді, коли їх нема вдома. Пам’ятайте, що дитина – дзеркало своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так само і в дітях відбивається особистість батька та матері. Майбутнє належить тільки дітям. Робіть все, щоб дитинство і майбутнє наших дітей були прекрасними. Любові й довіри, щирості та взаєморозуміння, успіхів та щастя вам та вашим дітям!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
1144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку