Батьківські збори: «Роль і місце родини у формуванні навичок безпечної поведінки підлітків в Інтернеті»

Про матеріал
Мета:  формування у батьків стійкої мотивації до дотримання безпечних форм поведінки їх дітей в мережі Інтернет.;  озброїти відомостями щодо ризиків в Мережі;  сформувати розуміння необхідності дотримання правил поведінки в Інтернет. Обладнання: проектор, ноутбук, екран, презентація « Історія Інтернет», ватман, фломастери, стікери, клей, пам’ятки для учнів та батьків ( буклети) Тип зборів: тематичний. «Є багато шляхів подолання небезпек, якщо людина хоч щось готова говорити і робити.» Сократ
Перегляд файлу

 

 

Батьківські збори: «Роль і місце родини у формуванні навичок безпечної поведінки підлітків в Інтернеті»

Мета:

  • формування у батьків стійкої мотивації до дотримання безпечних форм поведінки їх дітей в  мережі Інтернет.;
  • озброїти відомостями щодо ризиків в Мережі;
  • сформувати розуміння необхідності дотримання правил поведінки в Інтернет.

Обладнання: проектор,  ноутбук, екран, презентація « Історія Інтернет», ватман, фломастери, стікери, клей, пам’ятки для учнів та батьків ( буклети)

Тип зборів: тематичний.

 «Є багато шляхів подолання небезпек,

якщо людина хоч щось готова

 говорити і робити.»

Сократ

Хід зборів

 

   І.Організаційний момент.

            Вибір голови зборів та секретаря.

 

ІІ. Оголошення теми та мети зборів

 

ІІІ. Виступ класного керівника.

Лекція( з супроводом презентації )

 

Відомо,що сім’я  - той самий осередок  де відбувається формування особистості дитини. Саме в родині закладаються основи поведінки в реальному світі, і віртуальний простір не становить винятку. 

Поки ми  роздумуємо над тим «пускати» чи « не пускати» наших дітей в Інтернет, вони  - вже там. І ми знову з Вами запізнилися.

Батькам слід приділяти серйозну увагу вихованню дітей  і поглиблювати їхню обізнаність про загрози  інформаційного середовища. І сьогодні ми з вами зібралися великою сім’єю, щоб поговорити про « Безпечний Інтернет»

 

Запитання для батьків

  1. Чи знайомі Ви  з мережею Інтернет?
  2. Назвіть причини, з яких ви заходите в Інтернет?
  3.  У яких мережах ви зареєстровані?

 

  1.  Чи спілкуєтеся ви з незнайомцями?
  2.  Чи був у вас який-небудь неприємний випадок  який  стався з вами особисто, пов'язаний з Інтернетом?
  3.  Чи вважаєте ви, що Інтернет - це вільний простір, в якому за своїм розсудом можна робити все, що забажаєш?

7.  Чи шкодить Інтернет вашому фізичному здоров'ю?

  1.  Як ви вважаєте, чи шкодить Інтернет вашій  моралі?
  2. Як ви вважаєш, чи шкодить Інтернет вашому  психічному здоров'ю?

 

 

  1.  Як ви вважаєте, чи шкодить Інтернет вашому  культурному рівню?

 

Проблема безпеки  в Інтернеті постала сьогодні особливо гостро в усьому світі. Адже аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі молодшає.

Питання це  дуже важливе. Саме для цього впроваджена програма «Безпека дітей в Інтернеті», яка включає цілий ряд заходів, спрямованих на навчання дітей, вчителів та батьків правилам безпечного користування Інтернетом, а також на створення відповідного законодавчого та нормативного середовища.

7 лютого - День безпечного Інтернету.

В Україні цей день відзначається вже четвертий рік поспіль, завдяки ініціативи компанії «Майкрософт Україна». З моменту заснування були проведені сотні активностей, спрямованих на захист дітей в Інтернеті.

  Проблема є важливою та актуальною на сьогодні.

Мережа Інтернет  може містити  небезпеку. Багато випадків пов'язано з комп'ютерною ігровою залежністю дітей. Нажаль, в той час, коли сучасні вдосконалені технології покращують можливості комунікації і життя багатьох людей, деякі з них стають небезпечними для дітей.

Ми сьогодні з Вами повинні на собі перенести всі ті небезпеки, які можуть чекати дитину при роботі в мережі Інтернет.   

А що ж таке Інтернет?... (презентація « Історія Інтернет»)

 

  • Після запуску Радянським Союзом штучного супутника Землі в 1957 році Міноборони США вирішило, що на випадок війни Америці потрібна надійна система передачі інформації. Агентство передових оборонних дослідницьких проектів США (DARPA) запропонувало розробити для цього комп'ютерну мережу.

 

  • Комп'ютерна мережа була названа ARPANET (англ. Advanced Research Projects Agency Network). Перший сервер ARPANET було встановлено 1 вересня 1969 року в Каліфорнійському університеті в Лос-Анджелесі. Комп'ютер «Honeywell 516» мав 12 КБ оперативної пам'яті.

 

  • До 1971 року була розроблена перша програма для відправки електронної пошти по мережі, котра відразу стала дуже популярна.

 

 

  • У 1973 році до мережі були підключені через трансатлантичний телефонний кабель перші іноземні організації з Великобританії та Норвегії, мережа стала міжнародною.

 

  • У 1970-роках мережа в основному використовувалась для пересилки електронної пошти, тоді ж з'явилися перші списки поштової розсилки, групи новин і дошки оголошень.
  • До кінця 1970-х років почали бурхливо розвиватися протоколи передачі даних, які були стандартизовані в 1982-83 роках. Активну роль в розробці і стандартизації мережевих протоколів відігравав Джон Постел.

 

  • 1 січня 1983 мережа ARPANET перейшла з протоколу NCP на TCP / IP, який успішно застосовується до цих пір для об'єднання мереж. Саме у 1983 році термін «Інтернет» закріпився за мережею ARPANET.

       IP-адреса - унікальна адреса пристрою, підключеного до локальної мережі і (або)                   Інтернету.

 

  • У 1984 році була розроблена система доменних імен. 
           У 1984 році Національний науковий фонд США заснував обширну міжуніверситетських мережу NSFNET, яка була складена з дрібніших мереж і мала значно більшу пропускну здатність, аніж ARPANET.

 

  • У 1988 році був винайдений протокол Internet Relay Chat, завдяки чому в Інтернеті стало можливе спілкування в реальному часі (чат).
  • У 1989 році в Європі, в стінах Європейської ради з ядерних досліджень (фр. Conseil Européen Pour La Recherche Nucleaire, CERN) народилась концепція Всесвітньої павутини. Її запропонував знаменитий британський вчений Тім Бернерс, він же протягом двох років розробив протокол HTTP, мову HTML і ідентифікатори URI.

 

  • У 1990 році мережа ARPANET припинила своє існування, повністю програвши конкуренцію NSFNet. У тому ж році було зафіксовано перше підключення до Інтернету по телефонній лінії.

 

  • У 1995 році Всесвітня павутина стала основним постачальником інформації в Інтернеті, обігнавши по трафіку протокол пересилки файлів FTP, був утворений Консорціум всесвітньої павутини (W3C).
  •   З 1996 року Всесвітня павутина майже повністю підміняє собою поняття «Інтернет

 

  • До 1997 року в Інтернеті нараховувалось вже близько 10 млн комп'ютерів, було зареєстровано більше 1 млн доменних імен. Інтернет став дуже популярним засобом для обміну інформацією.

 

  • Нині підключитися до Інтернету можна через:
    • супутники зв'язку
    • радіо - канали
    • кабельне телебачення
    • телефон
    • стільниковий зв'язок
    • спеціальні оптико-волоконні
    • лінії або електропроводу.

 

 

 

  • Бездротове підключення до Інтернет (Wi-Fi)?:

        Сьогодні кожен, маючи ноутбук з можливістю бездротового зв'язку, зможе оцінити зручність Wi-Fi.

        Бездротова Wi-Fi мережа дозволяє одночасно декільком користувачам мати доступ в                  Інтернет, використовувати різні мережеві і Wi-Fi пристрої.

 

  • Установка доступу в Інтернет через стільниковий зв'язок (GPRS):

         Стільниковий телефон дозволяє підключитися до Інтернет з будь-якого місця, де є стільниковий зв'язок. Це дуже зручно, якщо Вам потрібно встановити доступ в Інтернет, не використовуючи телефонну лінію і комп'ютерні мережі.

 

 

  • Доступ в Інтернет? Через локальну (домову) мережу

    У підключення до Інтернет по локальній (домовик) мережі (LAN) маса достоїнств: висока швидкість доступу, постійне і надійне з'єднання, яке не залежить від телефонної лінії. Для підключення до локальної мережі будинок, де Ви живете, повинен обслуговуватися провайдером мережі.

 

  • Установка доступу в Інтернет? Через модем (Dial-Up)

       Комутований доступ Dial-Up не є сучасним способом доступу в Інтернет - для передачі даних використовується модем, що підключається до аналогової телефонної лінії. Показник швидкості для Dial-Up не б'є рекорди, однак це найдоступніший і найменш витратний спосіб підключення.

 

Ми - батьки. Люди дорослі й статечні, ми часом зі щирим здивуванням запитуємо себе й навколишніх: і що вони - наші діти - знайшли для себе такого привабливого в тому Інтернеті?

У всьому світі діти та підлітки є найбільшими користувачами інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), вони широко користуються  ПК, мобільними телефонами,   включаючи пересилку MSM і SMS, шукають інформацію на Інтернет сторінках, пишуть листи та відправляють їх через електронну пошту, створюють свої блоги, спілкуються в чатах та соціальних мережах, в пірінгових комунікаціях обмінюються музикою та фільмами, обговорюють проблеми в форумах, використовують вебкамеру, Skype, та грають в он-лайнові ігри.

Завдяки різним видам комунікації молоді люди можуть виражати себе більш вільно та комфортно. Вони з цікавістю вивчають різні пропозиції у віртуальному просторі. Однак, вони стали досить незахищеними до негативних аспектів ІКТ.  І ми вчителі проводимо для Ваших дітей  тренінги, виховні  години, бесіди,конкурси малюнків. Все це ви можете побачити на нашому шкільному сайті за посиланням:

 

 http://vviskaschool.klasna.com/uk/site/bezpeka-v-interneti-1.html

 

http://vviskaschool.klasna.com/

 

 

 

Чим же  небезпечний Інтернет для дитини?

У Інтернеті кожен собі знайти спроможен,

На голову свою турботу нелегку.

Там шахраї гуляють, пригод собі шукають

І віруси так хочуть до тебе в комп ускочить.

Сидиш за монітором з неділі до неділі,

Ти, друже, вже залежний, бо був необережний.

Біди не хочеш мати, то треба пильнувати,

Щоб не зробити лиха, для себе і сім’ї.

 

Перша небезпека – віртуальне спілкування. Інколи саме воно викликає віртуальну залежність не тільки підлітків, а у дорослих. Вони дають можливість будь-кому приєднатись до „Інтернет спільноти": людям будь-якого віку, національності, статі, релігії і культури, де зв'язки, знання, обмін ідеями можуть відбуватись напряму та негайно. Віртуальна природа такої спільноти дає можливість членам діяти анонімно чи дискутувати під вигаданим ім'ям, яке називається ніком. Зазвичай люди, які приймають участь у віртуальному спілкуванні, спілкуються під вигаданим ім‘ям.

Давайте подивимось, як це виглядає. Уявіть собі, що Ви зараз в Інтернеті. Для віртуального спілкування вам потрібен нік.

 

IV. Виконання ігрових вправ

1.Вправа » Сонечко»

         

На ватмані намальовано сонечко без промінів і висить воно на дощці.

Кожному  батьку  роздаються стікери і завдання вигадати собі прозвисько («нікнейми»), якими вони користуються при спілкуванні в Інтернет просторі або хотіли б використовувати, та написати їх на стікерах. Кожний виходить з квіткою наклеює стікер з нікнеймом на сонечко, так щоб стікер став промінем.

Уявіть собі, що тепер Ви пишете листи іншим нікам.

 

2. Вправа  «Хто надіслав тобі листа?»

Кожному видається стікери.  Напишить позитивне побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким зі стікерів з нікнеймами на аркуші з сонечком. Кожен має наклеїти побажання до чужого нікнейму так щоб власники нікнеймів  не бачили хто надає їм побажання. Учасники отримають побажання до свого нікнейму і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення»

 

У 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення. Так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою. Якого віку ця людина, статі, національності, які нахили.

Друга – педофіли. Велика кількість дітей, підлітків та молоді користуються е-майлами, моментальними повідомленнями (ICQ, Windows Live Messenger) або чатами (online chat rooms). Так звані „віртуальні друзі" - це також часто незнайомі люди, але які спілкуються регулярно і яким молоді люди довіряють. Тому спілкуючись, молодь, що знаходяться наодинці перед своїм комп'ютером, повинна повністю покластися на себе, щоб розрізнити брехню від правди.

В нашому випадку, Ви добре знайомі між собою, можете вгадати відправника за почерком. Але в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.

Саме таке спілкування приваблює дітей і педофілів.

 

3. Гра «Хто тебе вдарив?»

Завдання: Учасник тренінгу виходить в центр і повертається спиною. Інший  виходить, стукає по плечу і сідає на місце. Учасник повинен відгадати, хто це зробив.

Важко відгадати. хто це зробив, звідки нанесено удар. Ви на цьому прикладі можете відчути силу удару і подивитися, хто це зробив. В Інтернеті все набагато складніше. Висилаючи своє фото, діти та підлітки не можуть знати, як це фото може бути використано. Але легко, маючи тільки обличчя дитини, і використавши новітні комп'ютерні технології, скомпонувати порнографічні знімки. Їх потім „порнодільці" виставляють в Інтернет або шантажують ними батьків. Це третя небезпека. діти з заохочення відвідують порно сайти, інформація з яких може негативно вплинути на життя (наркотики. суїцид, насильство та жорстокість та інше). Статистика стверджує, що 44% дітей стверджують, що порно – фото, які вони побачили на сайтах були їм огідні. Дитяча порнографія в Інтернеті є великою проблемою, оскільки розповсюджується легко, швидко та дешево.

Четверта небезпека – веб –камери. Статистика свідчить, що 23% дітей віком від 7-11 років відповіли. що їм подобається ідея показувати своє життя в Інтернеті, 22% відповіли. що вже це зробили. Приклад, в Києві на одному з заводів дільці орендували цех. В зазначений час вони привозили дівчат віком від 14 років і перед камерами вони виконували різні забаганки клієнтів, які демонструвалися на весь Інтернет. За  це платяться великі гроші, тому цей вид порнографії буде розвиватися дуже швидко.

V.Повідомлення вчителя

Із статистики  « Київстар»

  • 24% дітей віком 7-15 років зустрічались з друзями, з якими познайомились через Інтернет.
  •  Інші 24% дуже б хотіли це зробити.
  • Більшість дітей ішла на зустріч з друзями, але 25% були одні (незважаючи на такий малий вік).
  •  У 58% випадків зустріч з „другом" була неприємним сюрпризом, тому що діти зрозуміли, що їх віртуальний друг брехав про себе. Підлітки були здивовані при зустрічі з тими, з ким мали зв'язки по Інтернету в 48% і шоковані в 28%. Причини ті ж самі.

Діти дуже часто  жалілись, що «віртуальні» друзі при зустрічі виявлялись набагато старшими (дорослими чоловіки), ніж вони про себе писали, і фото, які вони висилали не відповідало дійсності.

Світова практика свідчить, що комп'ютерні ігри та спілкування в мережі стали заміняти дітям реальне життя і вони не завжди можуть відрізнити, в якому з цих світів вони знаходяться і хто насправді є другом для них.

Думаю що ви будете проводити  із своїми дітьми бесіди, вони повинні знати, що головні експерти всіх життєвих ситуацій є ви – їхні батьки. Нагадуйте,розказуйте про існування зловмисників і про потенційні небезпеки Інтернету

           Фахівці "Київстар" та Інституту психології ім.Г.С. Костюка НАПН України презентували посібник для батьків з онлайн безпеки спільно розроблений у рамках соціальної програми "Безпека дітей в Інтернеті". У посібнику розкрито можливості сучасних інформаційних Інтернет-технологій і мобільного зв'язку та способи безпечної поведінки дитини у віртуальному просторі. Згадане видання знайомить батьків із симптомами психічної та фізичної залежності від Інтернету, пропонує рекомендації фахівців з Інтернет-безпеки батькам дітей різних вікових категорій, поради щодо організації Інтернет-життя дитини, наводить перелік корисних сайтів для батьків.

      

VI..Корисні сайти для Вас і Вашої дитини

http://www.onlandia.org.ua  - Ресурс з он-лайн  безпеки. Електронна пошта.

http://lingualeo.ru/ - Англійська мова - вивчення онлайн, ігрова форма. Українські словарі. Он-лайн перекладач. Дитячий портал: новини, спілкування, розваги, навчання. Більш підходить для дітей старшого віку.

http://podarynok.at.ua/    - Творчість, хенд-мейд.

http://sonyashnik.com/ Розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.

http://maluk.in.ua    Розвиваючі ігри, творчість.

http://www.posnayko.com    Журнал «Пізнайко»: вірші, казки, творчість.

http://prostir.museum      Музеї України: фото, статті.

http://ukrainaincognita.com  Живописні міста України: інформація, фото.

http://sport.ua -  Новини всіх видів спорту в Україні. Поради для маленьких підприємців та ін.

ВСЬОГО - близько півсотні сайтів та порталів на різні смаки та уподобання.

 

 

 

 

VII. Підсумок

Шановні батьки! Не залишайте поза увагою перебування дітей в Інтернеті. Наше  з Вами спільне завдання - навчити дітей використовувати Інтернет правильно. Так само, як ми вчимо дітей безпеки в реальному житті - на вулиці та дорозі.

«Дерево мудрості»

  • Чим я можу допомогти дитині? Тобто розробляються правила поведінки в мережі Інтернет, використовуючи опорні слова.

Хід вправи

  1. Прикріпити аркуш паперу з намальованим деревом
  2. Роздати учасникам стікери  із завданням

« Закінчить речення»

• Пам'ятай про….

• Подбай про….

• Ніколи не…

• Завжди…

• Думай про…

• Зверни увагу на…

• Постарайся…

• Порадься з…

• Дізнайся про….

• Не забудь….

• Ні в якому разі не…

• Зроби…

3. Кожен учасник зачитує по колу, що він написав і приклеює свій папірчик на дерево. Дерево розквітає

Ми з Вами сьогодні дізналися чим є небезпечним Інтернет. Для Вас ми  розробили  буклет « Контроль дітей в Інтернеті», та   пам’ятка учням «Безпека дітей в Інтернеті»  Більше надавайте уваги дитині, контролюйте  її перебування в мережі, користуйтеся  програмами батьківського контролю, дивіться, які сайти  відвідує ваша дитина. Довірливі стосунки допоможуть вам ужити своєчасних заходів у випадку виникнення ситуації, що загрожує дитині.

А на закінчення хочу Вам прочитати вірш

 Батьки і діти

Батьки і діти — це любов і сльози,
Це вічне щастя і одвічний біль.
Це сонце і тепло, сніги й морози,
Мед на вуста й на вічні рани сіль.
Як на троянді — колючки і квіти,
Так і в житті є радість і печаль.
Високі мрії й дуже різні діти...
Чомусь таке трапляється, на жаль.
Всім хочеться все мати в ідеалі,
Причому водночас і без зусиль.
Щоб щастя без труда та без печалі
Пливло саме у руки звідусіль.
Та у житті такого не буває.
Запам’ятати треба в чому річ:
Зоря щаслива лиш тоді засяє,
Якщо трудитись будеш день і ніч.
А діти — це і щастя, і турбота,
Відповідальність і тривога теж.
Без відпочинку й вихідних робота,
Любов така, яка немає меж

 

Дякую всім, хто не залишився байдужим до проблеми, яку ми сьогодні обговорювали. Думаю спільними зусиллями зможемо захистити наших дітей від будь – якого зла.

1