Батьківські збори "Сім'я та школа: шляхи ефективної співпраці "

Про матеріал

Однією з головних і найпоширеніших форм роботи з усіма батьками є батьківські збори. На думку більшості вчителів, на батьківських зборах класний керівник може вирішувати практично всі завдання, які школа ставить у роботі з батьками.
Представляємо вашій увазі батьківські збори у вигляді тренінгу. Приємного перегляду!!!!

Перегляд файлу

1

 

Вправа «Знайомство»

Назвати своє  ім’я, ім’я своєї дитини і коротко відповісти на питання: «Що мені подобається у моїй дитині?»  або  «Яка моя дитина?».

Обговорення

  • Що дало вам виконання цієї вправи?

Вправа для мам

Досить часто батьки звинувачують своїх дітей у тому, що ті не відповідають сформованому ідеалові, не завжди добре вчаться, не завжди допомагають по господарству, не завжди прислуховуються до зауважень чи порад дорослих. Нерідко лунають фрази: «Ми такими не були», «У наш час такого не було».

Шановні мами, я прошу вас всіх підвестися!

А тепер прошу сісти тих, хто вважає фізичні покарання припустимими у вихованні дитини.

Сядьте ті, хто може прийшовши додому зірвати на дитині свій поганий настрій, своє роздратування.

… хто вирішує у присутності дитини свої дорослі проблеми.

… хто за останній тиждень не знайшов часу, щоб зазирнути у щоденник сина чи доньки.

… хто вчора не поцілував дитину на ніч.

 

 А тепер сядьте ті, хто трішечки прикрасив дійсність.

Як бачимо, ми самі – не ідеальні матері, але нам так хочеться, щоб наші діти були ідеальними, завжди розуміли нас, завжди слухали. Ми часто збуваємо, що людина – не лише із самих чеснот, але і із недоліків. Деякі легко скоригувати і виправити, інші – доволі складно. І цей процес – у руках матері та батька, у руках вихователя. Тому батьківство вважається найскладнішою і найвідповідальнішою справою. 

Вправа «Ми батьки…»

І етап. Психолог пропонує продовжити речення:

«Як батько (мати) я хочу бачити свою дитину…»

«Як батько (мати) для цього я роблю…»

«Як батько (мати) я ніколи…»

ІІ етап. Всі доповнення вивішуються на ватман, узагальнюються.

Обговорення

  • Чи замислювались ви над шляхами досягнення того, що хочете?
  • Чи завжди вам вдається у реальному житті виконувати те, що записали?

Вправа «Мета покарання»

Існують ситуації, коли дитина робить щось не так. Якщо наша реакція на таку поведінку відсутня, це означає, що ми згодні з нею.

  • Чи караєте ви своїх дітей? Вам це подобається? Чому?
  • В яких ситуаціях покарання необхідні?

 

Правила покарання Володимира Леві

  • Покарання не повинно шкодити здоров’ю дитини – ні фізичному, ні психічному. Більше того покарання повинно бути корисним.
  • Якщо є сумніви, покарати чи ні, не карайте. Навіть, якщо зрозуміли, що надто м’які, довірливі і нерішучі. Ніякої «профілактики», ніяких покарань «про всяк випадок».
  • За один раз – одне. Навіть якщо провин велика кількість , покарання може бути суворим, але тільки одне за все одразу, а не по одному за кожну провину. Салат із покарань – страва не для дитячої душі. Покарання – не за рахунок любові, щоб не трапилось, не обмежуйте в схваленні і нагороді на які вона заслуговує.
  • Строк давності. Краще не карати, ніж карати з запізненням. Покарання із запізненням навіюють дитині минуле, не дають стати іншою.
  • Покараний – пробачений. Інцидент вичерпаний. Сторінка перегорнута. Про старі гріхи ні слова. Не заважайте починати життя спочатку.
  • Без приниження. Щоб не сталося, якою б не була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною, як перемога вашої сили над її слабкістю, як приниження. Якщо дитина вважає, що ви не справедливі, покарання подіє тільки у зворотній бік.
  • Дитина не повинна боятися покарання. Не покарання вона має боятися, не гніву нашого, а нашого засмучення. Необхідно прийняти, як реальність, що дитина не будучи досконалою, не може не засмучувати тих, хто її любить.

Мозковий штурм «Коли ми хвалимо своїх дітей?»

Назвіть форми і види похвал, заохочень.

Вправа «Дерево усвідомленого батьківства»

Завдання – представити усвідомлене батьківство у вигляді дерева у якому:

  • Коріння та основа – визначення поняття «усвідомлене батьківство».
  • Гілка знання – те, що допоможе батькам у розвитку і вихованні дитини (знання з педагогіки, вікової психології..)
  • Гілка почуттів – почуття батьків до своїх дітей (любов, співпереживання, терпіння, радість за досягнення, почуття міри)
  • Гілка умінь – уміння, що допомагають успішно виконувати функцію батьківства (спостерігати, спілкуватися, навчати самообслуговування, спрямовувати і переконувати)
  • Гілка рис характеру – те, що притаманне свідомим батькам (відповідальність, доброта, справедливість, мудрість)

Вправа «Моя дитина – мій портрет»

Аркуш паперу згинають навпіл. На одній половині учасники за допомогою слів та словосполучень малюють свій портрет у дитинстві, друга половина аркушу призначена для складання портрета сина чи доньки.

Обговорення

  • Чи схожі ви і ваша дитина?
  • Чим викликані відмінності?
  • Чи завжди ми згадуємо своє дитинство, коли оцінюємо слова, поведінку, вчинки своїх дітей?
  • Чи слід це робити частіше? Чому?

Вправа «Поради батькам»

 

Візьміть на пам'ять про нашу зустріч пам’ятку з порадами.

Сім батьківських заповідей

  1. Не вважайте дитину своєю власністю – вона Божа.
  2. Любіть її такою, якою вона є, навіть якщо вона не надто талановита, не в усьому досягає успіхів.
  3. Не очікуйте, що вона виросте саме такою, якою хочете ви, - допоможіть їй стати собою.
  4. Запам’ятайте:  найголовніший ваш обов’язок – розуміти і втішати. Ви – не суддя, не приклад 

для наслідування, а людина, на грудях якої можна виплакатися і у п’ять і в п’ятдесят років.

  1. Не переймайтеся, якщо не можете чогось зробити для сина чи доньки. Найгірше, якщо можете, а не робите.
  2.  Усвідомте: для дитини зроблено замало, якщо зроблено не все.
  3. Не очікуйте на вічну вдячність: ви дали життя своїй дитині, вона віддячить вашим онукам.

(за Янушем Корчаком)

 

Заключне слово Бажаю вам гармонії, мудрості у стосунках з вашими найкращими у світі дітьми.

1

 

doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1399
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку