Батьківські збори по-новому. Моя сім’я – це світ моєї дитини
Мета: Розширити, поглибити уявлення про сім’ю, її значення в житті людини, дитини; розвивати мислення, творчу уяву, почуття обов’язку перед родиною
Обладнання: аркуші паперу, аркуш паперу з вогнем і дровами, парти розставлені по центру/в коло
Хід зборів
Вчитель: Шановні батьки! Сьогодні ми зібралися тут, щоб поговорити про наших дітей. Особливу увагу звернемо на роль сім’ї у вихованні. Сім’я – це найбільший чинник, що впливає на психоемоційний стан дитини. Він може бути позитивним і негативним. Позитивний - тоді, коли дитина відчуває, що найближчі для неї люди (мами, тата, сестри, брати) ставляться до неї з любов’ю, турботою. Але жодна соціальна група не зможе завдати стільки шкоди у вихованні дітей, як може зробити сім’я.
Вправа ‘Чим я найбільше пишаюся’
Вчитель: Давайте привітаємо один одного. Робити будемо по черзі: скажете своє ім’я та назвете те, чим найбільше пишаєтеся у своєму житті
Рефлексія щодо виконаної вправи
Вправа ‘ Асоціації’
Батьки записують чи малюють на аркушах паперу те, з чим асоціюється щаслива родина.
Опісля батьки об’єднуються в 3-4 групи, обговорюють те, що записали, шукають спільні і відмінні риси. На аркуші А4 створюють спільний образ щасливої родини.
Пропонується об’єднатися всім батькам і на аркуші формату А1 створити спільний для всіх батьків образ щасливої родини.
Рефлексія щодо виконаної вправи
Що було легко, що – важко?
Які спільні риси ви побачили?
Які відмінності ви знаходили?
Які виникали спірні риси?
Чи важко самому стати щасливою родиною?
Чи всі риси ‘щасливої родини’ присутні у вашій родині?
Вправа ‘Створюємо родинне вогнище’
Вчитель: Всі ми чули фразу ‘родинне вогнище’. З чим воно асоціюється?
Це символ тепла, затишку, гостинності, злагоди. Пропоную створити власне родинне вогнище. Щоб вогнище давало тепло і світло, нам потрібно підкладати до нього ‘дрова’. На наших ‘дровах’ ми напишемо, що потрібно зробити, яких зусиль докласти, щоб наша родина була щасливою та затишною.
Рефлексія щодо виконаної вправи
Вправа ‘Кодекс родинного середовища дитини’
Учасники мають поєднати розрізані частини висловів
Дитину постійно критикують |
вона вчиться ненавидіти |
Дитину постійно хвалять |
вона стає замкнутою |
Дитину постійно висміюють |
вона вчиться бути шляхетною |
Дитину постійно підтримують |
вона вчиться цінувати себе |
Дитина росте в докорах |
вона вчиться жити з почуттям провини |
Дитина росте в терпимості |
вона вчиться розуміти інших |
Дитина росте в чесності |
вона вчиться бути справедливою |
Дитина росте в безпеці |
вона вчиться вірити в людей |
Дитина живе у ворожнечі |
вона вчиться бути агресивною |
Дитина росте в розумінні та дружелюбності |
вона вчиться знаходити любов у цьому світі |
Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти
Дитину постійно хвалять, вона вчиться бути шляхетною
Дитину постійно висміюють, вона стає замкнутою
Дитину постійно підтримують, вона вчиться цінувати себе
Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини
Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших
Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою
Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей
Дитина живе у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною
Дитина росте в розумінні та дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі
Рефлексія щодо виконаної вправи. Найбільший дефіцит, який відчувають діти – це дефіцит уваги. Батьки часом не знаходять часу, забувають або соромляться приголубити дитину просто так. Побоювання того, що вони можуть розпестити дитину, змушує бути батьків надмірно суворими з ними.
Вчитель: У нас всіх є можливість вибору. Але діти сім’ї не вибирають, тому нам потрібно зробити все, щоб сім’я стала для дитини саме тим світом, де затишно і безпечно.