Батьківські збори «Важливість спілкування у родині» Мета: показувати важливість спілкування з батьками: допомагати батькам усвідомити їхній вплив на становлення особистості дитини. Учитель: Отож ви переконалися, що вам треба знати. А щоб знати, варто більше спілкуватися. Дитина потребує, щоби ї постійно говорили : «Як добре, що ти в мене є», «Я рада тебе бачити», «Ти мені подобаєшся», «Мені добре коли ми разом». Любити дитину треба не за те що вона гарна, розумна, здібна, відмінник чи помічник; а проста так — просто за те, що вона є.
Батьківські збори
«Важливість спілкування у родині»
Мета: показувати важливість спілкування з батьками: допомагати батькам усвідомити їхній вплив на становлення особистості дитини.
Хід зборів
Учитель. Доброго вечора, шановні батьки! Рада вітати вас у стінах нашої школи! Сподіваюся, що наша зустріч буде корисною для вас. Ми будемо говорити про прості Істини, із якими стикаємося щодня, але не завжди надаємо їм необхідного значення.
Повідомлення теми зборів
Учитель. Тeмa нашої зустрічі «Важливість спілкування у родині».
А почати хочу з метафори
Метафора: «Річка та береги» де діти – річка, батьки – береги.
Мені подобається порівнювати дитину з водою. Це — річка: весела стрімка, бурхлива.. Або ж глибока та: повільна. Вона тече собі, куди їй заманеться, рухаючись вільно й невимушено. Але рух кожної річки визначає її русло Береги, які ми називаємо «батьками», ніби завжди попереду, і визначають основний напрямок її руху. І лише тоді, коли батьки знають, як виховати дитину, мають свої стійкі ціннісні настанови та розуміють, що є важливим для дитини, — там береги міцні й надійні. Тоді й річка почувається захищеною и упевненою.
Де ви бачили береги, які б тиснули на річку чи змушували її текти в інший бік? Річка тече вільно, згідно зі своєю природою — береги лишень трішки скеровують її рух. А річка, яка не має берегів, розтікається, поступово перетворюючись на болото. Так і дитина, яка не відчуває підтримки, розумного контролю з боку батьків, яка не має життєвих орієнтирів, чіткого усвідомлення своїх справжніх бажань і потреб, часто потрапляє під чужий вплив або тиск оточення.
Діти повторюють своїх батьків, вони ніби віддзеркалюють їхню поведінку, манери спілкування. Та головне - засвоюють саме ті цінності, ті головні життєві принципи, які сповідують батьки. Тому й помиляються ті батьки, які впевнені, що дитина буде робити так, «як я говорю». Насправді ж вона буде робити так, «як я роблю», тому батькам важливо бути послідовними і в думках, і в переконаннях, і в діях. (Коментарі батьків)
Учитель. Батьки впливають на дітей передусім власною особистістю. Не дарма народна мудрість повчає: «Який батько, такий син». Особисті якості батьків впливають на дітей через безпосереднє спілкування та спільну діяльність. Однак, як свідчать дослідженні у спілкуванні батьків і дітей є серйозні недоліки.
Кожна дитина - це таємна квіточка. І найголовніше завдання — це допомогти їй розквітнути.
Учитель: З якою квіткою ви порівнюєте свою дитину і чому?
(відповіді батьків)
Гра-практикум «Долонька дитини»
На вирізаній із паперу «дитячій долоньці» написати:
Учитель: А зараз пропоную вам зібрати долоньки,на яких робили записи ви і на яких робили записи ваші дітки. (Батьки порівнюють, аналізують скільки пальчиків «зійшлося»).
Учитель: Отож ви переконалися, що вам треба знати. А щоб знати, варто більше спілкуватися. Дитина потребує,щоби ї постійно говорили : «Як добре, що ти в мене є», «Я рада тебе бачити», «Ти мені подобаєшся», «Мені добре коли ми разом». Любити дитину треба не за те що вона гарна, розумна, здібна, відмінник чи помічник; а проста так — просто за те, що вона є.
Учитель;. А закінчити нашу зустріч хочу повчальною історією. -
Історія для натхнення
Якось один чоловік повернувся додому із роботи пізно: як завжди втомлений і знервований. Аж тут побачив що на порозі його чекає семирічний син.
Тату, можна в тебе щось спитати?
Звичайно, що сталася?
Тату. .. Яка б тебе зарплатня?
Це не твоє діло — обурився батько. — І навіщо це тобі?
— Ну, взагалі. 500. А що?
Син подивився на нього знизу вверх дуже серйозно.
— Тату, а ти можеш мені позичити 300?
— Ти запитував лише для того, щоб я дав тобі грошей на якусь дурну іграшку? — закричав батько. — Негайно йди до себе в кімнату і лягай спати і не можна ж бути таким егоїстом Я працюю ціляй день, страшенна втомлююсь а ти себе так по водиш.!
Хлопчик тихо пішов до своєї кімнат зачинивши за собою двері.. Батько продовжував стояти на порозі й обурюватися проханням дитини. «Та як він сміє питати мене про зарплатню, щоб потім просити грошей?!
Згодом він заспокоївся і почав розмірковувати: - Може йому дійсно щось дуже важливе потрібно цупити? Та грець із ними, із тими трьома сотнями, адже він у мене жодного разу ще не просив грошей!»
Коли чоловік зайшов у дитячу кімнату, син уже був у ліжку.
— Я. здається тобі дуже грубо відповів. V мене був важкий день, просто зірвався Пробач мені. Ось, — тримай гроші, які ти просив.
Хлопчик сів на ліжко та усміхнувся:
— Ой. тату, дякую!
Потім він заліз під подушку й дістав кілька зім'ятих банкнот. Його батько, побачивши, що в дитини вже є гроші знову обурився. А малюк склав yсі купюри разом, ретельно перерахував. І подивився на батька.
Учитель: Я впевнена, що після сьогоднішньої зустрів ваша дитина ніколи не промовить останні слова прослуханої розповіді.
Отже, підсумок нашої зустрічі — це правила, які ми повинні разом скласти (метод «Сувої»).
1. Частіше спілкуватися з дітьми,
2. Вислуховувати дитину.
З. Дитина повинна бачити навколо добро й красу.
4. Ніколи не підвищувати голос на дитину. Крик - ознака знервованості некультурності людини
5. Любити своїх дітей, знати їх.
Учитель: Ми склали загальні правила і я вручаю вам цю гарну, живу, тендітну квітку. Це — образ вашої дитини. Передавайте її із рук до рук і дивлячись на неї, продовжте розповідь за початком: «Я хочу, щоб мій син (моя донька) стали …… були. …. Для цього я…….»