Батьківські збори «Як допомогти дитині стати уважним».

Про матеріал
Познайомити батьків з поняттям «увага» і його основними властивостями. Вивчити в ході зборів ігрові вправи й ігри, які сприяють розвитку уваги в учнів. Учасники: класний керівник, батьки учнів, шкільний психолог.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Батьківські збори

 

«Як допомогти дитині стати уважним».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Вчитель початкових класів

 

 


«Як допомогти дитині стати уважним».

Мета:

1) познайомити батьків з поняттям «увага» і його основними властивостями;

2) вивчити в ході зборів ігрові вправи й ігри, які сприяють розвитку уваги в учнів;

Учасники: класний керівник, батьки учнів, шкільний психолог.

Підготовча робота..

1. Запрошення батьків на збори.

2. Проведення анкетування батьків.

Анкета для батьків

1. Чи часто ваша дитина відволікається під час виконання завдань

( підкресліть одну із запропонованих відповідей)?

- Так;

- важко сказати ( і так, і ні);

- ні

2. Чи можна назвати вашу дитину зосередженою, уважною?

- Так;

- Важко сказати ( і так, і ні);

- Ні.

3. Що ви робите для того, щоб у вашої дитини розвивалася увага?

 

Форма проведення: групова

Обладнання:

 обладнані ігрові місця для  батьківських груп

 аркуші з описом ігор;

 реквізити для ігор: м'яч, аркуші з текстами, олівці;

 комп'ютер для показу презентацій;

 листочки  для проведення рефлексії;

 рекомендації-пам'ятки для батьків

Хід зборів:

Вступна частина

1. Установлення вільної й довірчої атмосфери.

Звучить музика. Батьки займають місця, за синім, червоним і зеленим столом, у результаті чого утворяться три  групи учасників зборів.

2. Привітання.

Повідомлення теми й завдань батьківських зборів.

- Тема  батьківських зборів сьогодні « Як допомогти дитині стати уважним».

3. Очікування. Вправа «Мікрофон» Чого ви очікуєте від цих зборів?

(Батьки по черзі дають відповідь на запитання)

Мети зборів:

1) познайомити Вас, шановні батьки, з поняттям уваги і його основними властивостями;

2) вивчити в ході зборів ігрові вправи й ігри, які сприяють розвитку уваги в учнів

4. Вправа „Сонечко”

 Мета: прийняти правила для продуктивної співпраці учасників батьківського колективу

 На промінчиках  жовтого кольору батьки записують кілька умов  для ефективної роботи у колективі.

1.Говорити від себе, висловлюватися коротко й аргументовано.

3. Бути позитивно налаштованими.

4. Поважати думку іншого.

5. Бути щирим.

6. Не перебивати.

5 Вправа «Мозговий штурм» .

Батьківським групам пропонується продовжити наступну фразу:  « Уважна дитина- це ...» (Час для виконання завдання- 3 хв).

Представник кожної групи читає вголос колективно запропоновану фразу.

Класний керівник узагальнює думку учасників збори та ознайомлює з результатами анкетування .

Основна частина

-Успіхи  дитини в навчанні й інших видах діяльності багато в чому залежить від сформованості в нього здатності бути уважним.

Через недолік уваги дитині важко вчитися в школі. Маленький учень, немов не чує й не бачить того, що він повинен засвоїти й запам'ятати. У старших класах йому стає важще навчатися.

Що ж така увага? Увага - це здатність людини зосередитися на певних об'єктах і явищах. З навколишнього світу на нас одночасно впливає велика кількість джерел інформації. Засвоїти всю  інформацію неможливо, та й не потрібно. Але виділити з неї корисну, значиму в цей момент, важливу для прийняття правильних рішень зовсім необхідно. Цю функцію психічної діяльності й виконує увага. Охарактеризуємо основні властивості уваги, до яких ставляться концентрація, обсяг, стійкість, розподіл і перемикання.

Концентрація уваги - уміння зосередитися на потрібному об'єкті, окремих його частинах або ознаках, здатність вникнути в проблему, завдання. Людина з високою концентрацією уваги звичайно відрізняється гарною спостережливістю, організованістю. І навпаки, людина, у якого слабко розвинена ця властивість буває неуважним, незібраним.

Обсяг уваги характеризується кількістю одночасно сприйманих і утримуваних у свідомості об'єктів. Для дітей 7 років число таких об'єктів коливається від трьох до п'яти. При гарному обсязі уваги дитині легше робити операції порівняння, аналізу, узагальнення, класифікації. Якщо в дитини недостатній обсяг уваги, то  важко одночасно побачити, усвідомити всі необхідні ознаки речей або явищ, і в такому випадку помилки в рішенні поставленого завдання досить імовірні.

Стійкість уваги - це одночасна увага до двох або декількох об'єктів при одночасному виконанні дій з ними або спостереження за ними. Про особливості розподілу уваги судять по тому, легко або із працею дитині вдається робити кілька справ одночасно: писати лист і розмовляти, вирішувати завдання й відповідати на питання, займатися роботою й спостерігати за навколишнім і т.д. Перемикання уваги - це переміщення уваги з одного об'єкта на інший або з однієї діяльності на іншу у зв'язку з постановкою нового завдання. Про індивідуальні особливості перемикання уваги можна судити по тому, наскільки швидко дитина переходить від одного заняття до іншому, чи легко починає нову справу, втягується в роботу, чи може швидко закінчити яке-небудь заняття або постійно вертається до нього у своїх думках або діях.

Увага - це не раз і назавжди дана якість. Увагу можна й потрібно розвивати! Молодшому школяру це зробити дуже важко.  Необхідно допомогти навчитися керувати своєю увагою. І головними помічниками дитині можуть стати мама й тато.

- Я вважаю, що у вас виникли питання, які торкаються теми наших зборів. Відповіді на них вам допоможе знайти психолог школи.

7 «Шапка запитань»

(Батьки задають питання психологові.)

До числа ефективних засобів розвитку уваги й інших пізнавальних процесів особистості молодшого школяра відносяться ігри й ігрові вправи. З деякими з них я пропоную познайомитися на наших батьківських зборах

Практична частина.

1 Практикум.

Учитель групам батьків роздає аркуші з описом ігор або ігрових вправ для розвитку уваги. Протягом 10 хв. члени кожної мікрогрупи знайомляться з їхнім змістом і готують виступ, у якому необхідно коротко розповісти про те, як проводяться ці ігри з дітьми.

Одну з найбільш сподобавших ігор мікрогрупа демонструє. У ній можуть брати участь члени даної групи або всіх учасників батьківських зборів.

 

Гра « ПОВТОРИ ШВИДКО ».

Ведучий домовляється із гравцями, щоб вони повторювали за ним будь-які слова тільки тоді, коли він вимовляє слово «Будь ласка». Далі йде швидкий діалог-«перестрілка»:

- Ну почали! Будь ласка - «стіл».

Граючі повторюють: « Стіл».

                                   - «Вікно».

                                    - «Вулиця».

                                   -  «Квітка»

                                   -   Будь ласка - «Кішка» і т. д.

 

Гра « НЕ ЗІБ'ЮСЯ».

 По сигналу гравці починають рахунок до 30. Числа, що містять 3 або діляться на 3, називати не можна. Замість того щоб їх називати,  гравець хлопає. Самий уважний гравець той, хто не вимовив заборонене число.

Гра «ДОЛОНЬКИ»

Перший гравець називає довільне число і закреслює його, а другий в цей час намагається знайти це число на своїй долоньці (як знайде - закреслює). Перший, тим часом, швидко ставить хрестики в клітинах на своїй частині аркуша. Перемагає той, хто швидше заповнить хрестиками всі клітини свого поля.

Нет описания фото.

Вправи «БУКВОЇД»»

 

Дані надруковані тексти.

- Закресліть першу букву кожного слова в  тексті (1 хв.).

- Закресліть тільки букву «а» у тексті лінією в одному напрямку (1 хв).

Закресліть дві букви «а», «в» у кожному слові лініями в різних напрямках (2 хв.).

Ігрова вправа «ХТО УВАЖНИЙ?».

- Я пропоную вам, шановні батьки, уважно прослухати казку «Лисеня й жабеня» Г.Юдина й підрахувати в ній кількість слів зі звуком «л».

У лісі у великій калюжі, жило маленьке жабеня, що дуже любив ліпити із глини.

Вилізе з калюжі, набере глини й сидить ліпить. Спочатку він ліпив колобка. Потім став ліпити колобки й лимончики. Потім зліпив слона й уже після цього - лева на лижах і коня у човні. Звірі дивилися, сміялися й ласкаво гладили жабеняти по спині. Тільки одне лисеня (заздрив він, чи що?) приходив, усе ламав, так ще й дражнився.

-Зеленеє всіх зеленок - банькувате жабеня! І це тривало до тих тір, поки лисеня не виросло.

Прийшов він один раз до калюжі, сів поруч із жабеням, довго дивився, як він ліпить, і смутно сказав:

- Я  теж раніше ліпив, так тільки в мене нічого не виходило.

- Нічого! - сказало жабеня. - Ти не засмучуйся! Зате ти риєш самі хитрі нори.

Відповіді груп.

Заключна частина

 Рефлексія

-Пропоную представникам кожної робочої групи продовжити фразу:

« Сьогодні на батьківських зборах ми зрозуміли, що увага...»

-Батькам пропонується оцінити інформацію, отриману на зборах одним із трьох квадратиків червоного, синього, зеленого кольору.

Червоний колір - «вважаю інформацію, отриману на зборах корисної»;

синій колір - «вважаю інформацію, отриману на зборах недостатньо корисної»;

зелений колір - « мені на зборах було не цікаво».

 

« Пам'ятка батькам»

- допоможіть вашим дітям стати уважними;

- грайте разом з дітьми в різні ігри, що розвивають всі властивості уваги;

- навчите грати в шахи й шашки, адже ці ігри називають «школою уваги»;

- не забувайте про спортивні й рухливі ігри, завдяки яким можна розвивати не тільки силу й спритність, але й увага, уяву, швидкість мислення;

- учите дітей бути спостережливими - що вміють зауважувати зміни, що відбуваються в навколишньому світі, бачити незвичайне у звичайному, незнайоме в знайомому.

     Вправа «Прощання»

Класний керівник.  

Шановні батьки, я дякую вам за активну участь у роботі зборів і бажаю вам успіхів у вихованні дітей! Бажаю вам бути щасливими разом з вашими дітьми. Не забувайте, що вони мають на це право.

 

Подарунок на згадку

Мета.Закрипити досягнуті результати.Створити позитивний емоційний фон. (Кожному участнику роздається конвертик із грою.)

Гра доббль  «Весна»

Доббль (Dobble) -  це цікава, весела гра, яка розвиває зорове  сприйняття,увагу і реакцію.

Кожна карта уникальна, але на кажній парі карт зображена одна (і тільки одна) загальна для них  картинка. Саме на пошук цього співвідношення і побудована гра .Нет описания фото. Нет описания фото. Нет описания фото.Нет описания фото.