Бесіда "Етикет спілкування"

Про матеріал
Матеріал цієї бесіди можна використовувати під час дистанційного навчання. Дана розробка містить добірку змістовних матеріалів про етикет спілкування.
Перегляд файлу

Тема: Етикет спілкування.

Мета:

- виховна: виховувати почуття поваги до себе та інших, чуйність.

-навчальна: ознайомити з поняттям «чемність», «ввічливість», «етикет», поглибити знання про правила поведінки в різних ситуаціях, вчити висловлювати власну думку, навчити працювати в парах, робити висновки.

-розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, зв’язне мовлення.

Обладнання: вірш «Чемний кіт», оповідання В.О.Сухомлинського «Скажи людині «Доброго дня!», «розсипані» прислів’я, сигнальні картки, таблиця «Правила етикету які я….», плакат «Дерево ввічливих слів».

Хід бесіди:

  1. Діти, послухайте вірш, та подумайте, про що ми сьогодні з вами поговоримо.

Вірш «Чемний кіт».

Якось містом кіт гуляв, з усіма вітався:

- Няв! І у відповідь взаємно з ним усі вітались чемно.

Ось поважний слон іде.

Поклонився: - Добрий день!

Зебра, модниця смугаста, усміхнулась мило:

- Здрастуй! Бегемот йому услід крикнув радісно:

- Привіт! А з малим телям корова запитала:

 - Як здоров’я? Пролітали мимо ґави.

Поцікавились: - Як справи?

Переходив лев дорогу, поздоровкався до нього.

Сірий ослик висловухий зняв поштиво капелюха.

Я про чемного кота розповів тобі до речі.

- Ну й дитина золота! Бач, які манери ґречні!

 

-То що, ви здогадалися, яка тема нашого заняття?(гарні манери, правила поведінки).

Так, сьогодні ми поговоримо про етикет – встановлені норми та правила поведінки  людей в суспільстві.

  1. Послухайте оповідання, та подумайте, чи правильно вчинив хлопчик.

Оповідання В. О. Сухомлинського «Скажи людині «Доброго дня!»

Лісовою стежинкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як десь далеко вистукує дятел та струмочок дзюркотить у лісовій гущавині.

Аж тут син побачив, що назустріч їм іде бабуся.

— Тату, куди бабуся йде? — питає син.

— Зустрічати або проводжати, — каже батько й усміхається. — Ось як ми зустрінемося з бабусею, ти й скажеш: “Доброго дня, бабусю!”

— Навіщо ж казати ці слова? — дивується син. — Ми ж її не знаємо.

— А ось зустрінемось, скажемо бабусі ці слова, тоді й побачиш, навіщо.

Ось і бабуся.

— Доброго дня, бабусю! — каже син.

— Доброго дня, — каже батько.

— Доброго вам здоров’я, — відповідає бабуся і усміхається.

І хлопчик побачив: усе довкола змінилось. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легенький вітерець, і листя заграло, затремтіло. У кущах заспівали пташки — раніше їх і не чути було.

На душі в хлопчика стало легко.

— Чому це воно так? — питається син.

— Бо ми побажали людині доброго дня.

Система запитань:

  1.              Де гуляли батько з сином?(в лісі).
  2.              Кого зустріли батько з сином у лісі?(бабусю).
  3.              Чому батько сказав синові привітатися з бабусею?(щоб навчити сина ввічливим словам, щоб виявити повагу до бабусі).
  4.              Чому хлопчик все ж привітався з бабусею?(йому було цікаво, що ж станеться).
  5.              До чого призвело те, що хлопчик привітався з бабусею?(бабуся усміхнулась, хлопчикові стало легко на душі, все навколо стало яскравішим).
  6.              А якби хлопчик не привітався , що було б?(бабусі і батькові було б неприємно).
  7.              Чи вітаєтесь ви, коли зустрічаєте незнайомих людей?
  8.              Що відчула бабуся, коли до неї привітались?(їй було приємно, вона відчула себе потрібною, у неї піднявся настрій).
  9.              Що відчув тато, коли син послухався його і привітався?(він відчув гордість за свого сина).
  10.         Що відчув хлопчик, коли привітався?(йому стало легко на душі )
  11.         Що ви відчуваєте по відношенню до хлопчика?
  12.         Що ви відчуваєте по відношенню до бабусі?
  13.         Чи хотіли б ви бути схожими на цього хлопчика?
  14.         Який висновок можна зробити з ситуації, що склалася в оповіданні?
  15.         То чи завжди потрібно вітатись до незнайомців?

Зараз ми з вами пограємо в гру «Що треба сказати?», я задаю вам загадки, а ви відповідаєте.

  1.              Допоміг тобі товариш-

Поспіши з подякою,

Не забудь йому сказати

Гарне слово….(дякую)

  1.              Коля наш образив Таню

Чути схлипування, плач,

Що сказати треба Колі?

Люба Танечко….(пробач)

  1.              Як задачу вирішити

Дуже-дуже важко

Тут сказати треба другу:

Допоможи….(будь ласка)

  1.              Мовчки коля одягнувся,

В друга досить вже гулять.

І забув хороше слово

На прощання всім сказать.

Що треба сказати?(до побачення)

  1.              Біг Віталік по доріжці.

Через Сашу раптом впав.

Саша мовчки відвернувся

І нічого не сказав.

Що треба сказати?

  •                  Мені дуже приємно, що ви знаєте так багато ввічливих слів.
  •                  Як часто ви ними користуєтесь?

Попрацюйте в парах. На кожній парті є прислів’я, але слова, з якого воно складається «розсипались». Допоможіть їм знайти своє місце і дізнайтесь, що це за прислв’я.

Будьте, як дома, а поводьтесь, як в гостях.

Непроханий гість гірше татарина.

Любиш в гостях бувати, люби ж гостей і приймати.

Як ви розумієте зміст цих прислів’їв?

Чи стосуються вони нашої теми?

Чому?

Гра «Можна – не можна»

Перед вами картки  зеленого та червоного кольорів.

Коли ви почуєте твердження, що, на вашу думку, відповідає нормам етикету, то підніміть зелену картку, а якщо не відповідає – червону.

  •                  Можна штовхати інших при вході в транспорт.

Чому ?

  •                  Можна брати без черги що-небудь в магазині.

Чому?

  •                  Можна поступатися місцем старшим.

Чому?

  •                  Можна їсти морозиво або тістечко в транспорті.

Чому?

  •                  Можна сидіти у вагоні, поклавши ногу на ногу.

Чому?

  •                  Можна закривати рот рукою, коли чхаєш або кашляєш.

Чому?

  •                  Можна жартувати над фізичними недоліками інших.

Чому?

 

  1. Давайте поглянемо на картинки та скажемо, хто порушує правила  етикету в школі. (презентація)

Вправа «Дерево чарівних слів».

На дошці, ви можете побачити дерево «чарівних слів».(На дошці закріплено плакат з стовбуром та гіллям дерева) .

Діти, яка зараз пора року?

Що відбувається з деревами восени?

От і з нашого дерева опали зовсім усі листочки. Давайте допоможемо йому знову стати гарним та пишним.

У кожного з вас є «листочок». Напишіть на ньому ввічливе слово, яким будете  користуватися, та прикріпіть його на наше дерево.

Подивіться, яке воно стало гарне, пишне. Це доводить, що у вашому класі навчаються справді ввічливі діти.

 

Будьте, як дома, а поводьтесь, як в гостях.

 

Непроханий гість гірше татарина.

 

Любиш в гостях бувати, люби ж гостей і приймати.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Максимчук Надія Андріївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Етика, 2 клас, Виховна робота
НУШ
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
2449
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку