Календарно-тематичне планування "Основи християнської етики. 2 клас" складено відповідно до Програми “Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів” рекомендованої Міністерством освіти і науки України (Лист 1/ІІ-6347 від 13 липня 2010 року)
Календарно-тематичне планування
на 2018-2019 н. р.
Основи християнської етики
2 клас
Живу й навчаюсь
у родині
І семестр
№ з/п |
Дата проведення
|
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|||
Розділ І. Моя сім’я та родина |
||||||
1 |
|
Вступ. |
|
|||
2 |
|
Любов будує родину. Любов – основа сім’ї. Любов дарує життя. Де любов і доброта – там Бог. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що любов є основою створення сім’ї; - розуміє, що "любити" означає "дарувати", "давати"; - висловлює свою думку про зв'язок любові в сім’ї з добрими вчинками. |
|||
3 |
|
Моя родина. Перша родина на землі – творіння Боже. Святість і єдність родини. Християнська родина. Завдання родини. |
Учень / учениця: - переповідає біблійну історію про створення перших людей; - розуміє, що таке родина; - називає основні риси християнської родини; - наводить приклади християнської поведінки членів родини. |
|||
4 |
|
Батько в сім’ї. Відповідальність за родину перед суспільством та Богом. Батьківська турбота. |
Учень / учениця: - розуміє відповідальність батька за сім’ю; - пояснює, що Бог є Отцем усіх людей; - наводить приклади батьківської турботи про сім’ю. |
|||
5 |
|
Мама в сім’ї. Материнська любов. Мама – перша вчителька й вихователька. |
Учень / учениця: - розповідає про материнську любов; - наводить приклади маминої науки дітям; - називє слова вдячності й пошани; - допомагає мамі.
|
|||
6 |
|
Дитина в сім’ї та родині. Народження дитини – радість у родині. Важливість імені. Дитина – Божий дар батькам. |
Учень / учениця: - розуміє, що поява дитини в сім’ї є Божим дарунком; - усвідомлює важливість імені для людини; - пояснює, чому діти – благословення для батьків.
|
|||
7 |
|
Обов’язки дітей у сім’ї та родині. Послух батькам. Повага до старших та турбота про них. Взаємодопомога. Відповідаль - ність за честь родини. |
Учень / учениця: - називає основні обов’язки дітей перед батьками; - усвідомлює необхідність послуху батькам; - наводить приклади взаємодопомоги в сім’ї; - усвідомлює, що слід берегти честь родини. |
|||
8 |
|
Урок узагальнення «Моя сім’я та родина» |
|
|||
Розділ II. Моя сім’я та родина |
||||||
9 |
|
Спілкування в родині. Ввічливість і доброзичливість у спілкуванні. Взаємоповага та взаємодовіра. Щаслива та родина, де панує згода і любов. |
Учень / учениця: - розуміє важливість довіри й поваги у спілкуванні; - пояснює важливість довіри; - називає ввічливі слова, необхідні для спілкування у родині. |
|||
10 |
|
Родинний дім. Рідний дім – місце затишку та довіри. Дім – місце спілкування з рідними та з Богом. |
Учень / учениця: - називає адресу свого дому; - пояснює, чому дім називають "рідним"; - дотримується чистоти й порядку в домівці; - усвідомлює, що дім є найкращим місцем для спілкування сім’ї. |
|||
11 |
|
Мудрість батьківського навчання. Батько й мати розуму навчають. Досвід батьків – джерело муд - рості. Заповіді Божі – основа української виховної традиції. Повчання кн. Володимира Мономаха. Батьківське благо - словення. |
Учень / учениця: - усвідомлює важливість науки батьків; - пригадує повчання кн. Володи -мира Мономаха про батька; - пам’ятає заповідь "шануй батька свого і матір свою…"; - наводить приклади, коли батьки благословляють дітей; - пригадує мудрі поради своїх батьків. |
|||
12 |
|
Мудрість батьківського навчання. Батько й мати розуму навчають. Досвід батьків – джерело муд - рості. Заповіді Божі – основа української виховної традиції. Повчання кн. Володимира Мономаха. Батьківське благо - словення. |
Учень / учениця: - усвідомлює важливість науки батьків; - пригадує повчання кн. Володи - мира Мономаха про батька; - пам’ятає заповідь "шануй батька свого і матір свою…"; - наводить приклади, коли батьки благословляють дітей; - пригадує мудрі поради своїх батьків.
|
|||
13 |
|
Свято в родині. Свята твоєї родини. Християнське розуміння свят. Свято в житті християнської родини. |
Учень / учениця: - називає родинні свята; - називає християнські свята та їх зміст; - розповідає, як відзначають родинне свято у сім’ї. |
|||
14 |
|
Вдячність дітей своїм бать - кам. Вдячність батькам за опіку, науку та виховання. Подяка дітей батькам. |
Учень / учениця: - відчуває вдячність батькам; - виявляє подяку батькам. |
|||
15 |
|
Спішімо творити добро. Добро та милосердя. Приклади справ милосердя. |
Учень / учениця: - наводить приклади добра і милосердя; - пояснює, як можна виявляти милосердя. |
|||
16 |
|
Різдво Христове в Україні. Християнська родина у Святвечір. Різдвяні пісні та щедрівки. |
Учень / учениця: - пригадує святкування Різдва у своїй родині; - пояснює, чому ми святкуємо Різдво; - відтворює почуті колядки та щедрівки. |
|||
17 |
|
Різдво Ісуса Христа – свято єдності родини. Радість різдвяних зустрічей у родині та в Церкві. Народження Спасителя – радість для людей. |
Учень / учениця: - переповідає біблійну оповідь про народження Ісуса Христа; - співає колядки.
|
|||
18 |
|
Урок узагальнення «Моя сім’я та родина» |
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|
ІІ семестр |
|
|||
№з/п |
|
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|
|
|
Розділ III. Мій рід і народ |
|||||
19 |
|
Земля мого роду. Місце, де народилися батьки, діди, прадіди. Важливість знання свого роду. Традиції роду. |
Учень / учениця: - може назвати місце народження своїх батьків; - називає імена бабусь і дідусів; - пояснює вислів "земля твого роду"; - розповідає про важливі події у своїй родині.
|
|||
20 |
|
Земля мого роду. Місце, де народилися батьки, діди, прадіди. Важливість знання свого роду. Традиції роду. |
Учень / учениця: - може назвати місце народження своїх батьків; - називає імена бабусь і дідусів; - пояснює вислів "земля твого роду"; - розповідає про важливі події у своїй родині. |
|||
21 |
|
Моя рідня. Родинні зв’язки та їх значення. Відповідальність за честь роду. Історична пам’ять про свій рід. |
Учень / учениця: - розуміє значення слів "сім’я", "рід", "рідня"; - наводить приклади, як берегти й примножувати честь своєї рідні та роду. |
|||
22 |
|
Земля мого народу. Україна – земля мого народу. Відповідальність за рідну землю. |
Учень / учениця: - розуміє зміст слова "народ"; - називає столицю України; - називає основні символи своєї країни; - виконує духовний гімн України "Боже великий, єдиний…". |
|||
23 |
|
Духовні багатства мого наро - ду. Ми – діти українського народу. Найбільший скарб народу – віра в Бога. Українська мова та пісня. Українська культурна спадщина. Пам’ять про загиблих за Батьківщину. Обов’язок оберігати та примножувати культурну спадщину народу. |
Учень / учениця: - виконує пісні про рідну землю; - наводить приклади християнської спадщини народу (література, живопис, музика, архітектура тощо); - розповідає про героїв, загиблих за Батьківщину (у своїй місцевості); - шанує історичну й духовну спадщину українського народу. |
|||
24 |
|
Духовні багатства мого наро - ду. Ми – діти українського народу. Найбільший скарб народу – віра в Бога. Українська мова та пісня. Українська культурна спадщина. Пам’ять про загиблих за Батьківщину. Обов’язок оберігати та примножувати культурну спадщину народу. |
Учень / учениця: - виконує пісні про рідну землю; - наводить приклади християнської спадщини народу (література, живопис, музика, архітектура тощо); - розповідає про героїв, загиблих за Батьківщину (у своїй місцевості); - шанує історичну й духовну спадщину українського народу. |
|||
25 |
|
Гостинність та щедрість ук - раїнців. Доброзичливість. Щирість. Традиції гостинності. |
Учень / учениця: - розповідає про народні традиції гостинності; - наводить приклади. |
|||
26 |
|
Урок узагальнення «Мій рід і народ» |
|
|||
Розділ IV. Мій рід і народ
|
||||||
27 |
|
Роль духовних провідників у житті нашого народу. Духовні провідники. Життя подвижників – приклад для наслідування. |
Учень / учениця: - розуміє зміст поняття "духовний провідник народу"; - називає духовних провідників українського народу; - пояснює, чому ці люди є духовними провідниками. |
|||
28 |
|
Роль духовних провідників у житті нашого народу. Духовні провідники. Життя подвижників – приклад для наслідування. |
Учень / учениця: - розуміє зміст поняття "духовний провідник народу"; - називає духовних провідників українського народу; - пояснює, чому ці люди є духовними провідниками. |
|||
29 |
|
Великодні звичаї в україн - ській родині. Підготовка до свята Пасхи. |
Учень / учениця: - усвідомлює, що таке піст; - розповідає про підготовку родини до свята Воскресіння Христового (Пасхи).
|
|||
30 |
|
Воскресіння Христове – най - більше християнське свято. Перемога життя над смертю. |
Учень / учениця: - переповідає біблійну оповідь про Воскресіння Ісуса Христа; - розповідає, як християни вітаються в день Воскресіння Христового. |
|||
31 |
|
Роль жінки у житті народу. Жінка – мати, подруга, сестра, бабуся. Жінка – мудра вихователька молодого покоління. Жінки-мироносиці. |
Учень / учениця: - пояснює роль жінки в житті народу; - наводить приклади жертовності жінок та пояснює їх роль у житті; - переповідає біблійну історію про відвагу жінок-мироносиць. |
|||
32 |
|
Славні українські роди.
|
Учень / учениця: - називає найславніші українські імена; - пояснює, чому ці люди мають велику шану в українському суспільстві. |
|||
33 |
|
Славні українські роди.
|
Учень / учениця: - називає найславніші українські імена; - пояснює, чому ці люди мають велику шану в українському суспільстві. |
|||
34 |
|
Урок узагальнення. «Дружна родина, добра дити- на – щасливий народ, церква і держава» |
|
|||
|
|
|
|
|||