Краматорська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 10 з профільним навчанням
Урок добра в 2 класі (виховна година)
Вчитель Клебча О.А., вища категорія
Тема. Душевна щедрість.
Мета: навести дітям приклад душевної щедрості, вміння співчувати і приходити на допомогу тим, хто потрапив у біду; розвивати уміння аналізувати позитивні та негативні риси людей, їх вчинки; виховувати бажання творити добро, не зважаючи ні на що.
Обладнання: проектор, 11 слайдів, мультфільм «Казка про жадібність», оповідання «Він живий» (за В.Кавою), чорний та червоний олівці, віяло.
Зміст уроку
І. Організаційний момент. Налаштування. (слайд 1)
У нас сьогодні не простий урок. На ньому присутні гості, а гостям ми дуже раді.
Бажаю, щоб сьогоднішній урок приніс вам радість. Я вірю в те, що в вас все вийде. Успіху!
ІІ. Мотивація.
Часто ми можемо оцінити чийсь вчинок, сказати: добрий він чи поганий. Але іноді ми не відчуваємо своєї провини, не розуміємо, в чому ми не праві. Такі ситуації трапляються набагато частіше, ніж ми з вами думаємо. Сьогодні ми спробуємо розібратися з тим, що ми можемо змінити в собі.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
а ш е Д у в н д щ і е р т ь с (слайд 2, 3)
Словникова робота. (слайд 4)
Душа – невидима субстанція, яка існує поза тілом людини. Це внутрішній світ, свідомість людини.
Щедрість – це коли людина полюбляє ділитися, із задоволенням робить подарунки, легко віддає своє, не скупиться.
ІV. Актуалізація опорних знань.
3. У слова жадібний є багато синонімів. Прочитаємо ці слова. (слайд 6)
4.Слово вчителя.
Я всміхаюсь сонечку!
Здраствуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці!
Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику!
Лийся мов з відра!
Друзям усміхаємось
Зичимо добра!
V. Вивчення нового матеріалу.
VІ. Усвідомлення змісту уроку.
Він живий!
У кінці городу за густо – зеленою картоплею, за стіною золотоголових соняшників сховалося під похилими вербами копанка. Ой, як вабить туди Славу!
Але за копанкою зелено – червоним муром стоять верболози. Там, казала мама, живе дід Шило. У нього в руках аж тисяча голок – циганок, і ними він штрикає дітей, які наближаються до копанки…
Слава сидить на призьбі, зорить туди, де дихає прохолодою копанка. Але перед очима весь час крутяться оті довгі й гострі голки – циганки і не дають ногам зірватися з місця й щодуху побігти стежкою.
Раптом від копанки лине пронизливий хлоп’ячий крик. Слава перелякано здригається: невже дід когось схопив і безжалісно штрикає голками?
Слава незчувся, як ноги кинули його на стежку. І вже тільки свистить у вухах та соняхи здивовано похитують голівками десь у синьому небі.
Хлопці стоять так тісно, що Слава ледь проліз між ними. Він хутко глянув на темнувату воду: посеред копанки безпорадно борсався їжак, а хлопці наввипередки кидали в нього грудки, не даючи пристати до берега.
У Слави самі сльози бризнули з очей.
- Він же…він…живий!
Опам’ятався Слава у воді. Схопив нещасного їжака, притиснув до грудей. Він зовсім не відчував, що на їжаку повнісінько гострих – пре гострих, як голки колючок.
Міні – тест
Чому Слава боявся піти до копанки?
Як Слава опинився біля копанки?
Що зробив Слава, побачивши їжака у воді?
Про що говорить вчинок Слави?
VІІ. Рефлексія.
Так, дійсно, доброта і щедрість перемагає над жадібністю.
Прочитаємо молитву. (слайд 11)
Благослови ж нас Боже, бути милосердними один до одного. Дай нам сили і наснаги зберегти і примножити людську доброту. Благослови, Боже!
Ви молодці, гарно працювали. Дякую.