Бесіда
Ми такі різні, але такі однакові!
В останній час , у нашому суспільстві, чомусь поширюється думка : «Я кращий за інших!», «Я маю право робити , що захочу!», «Я дитина, і мені нічого не буде!», «Ти ніхто, бо я кращий за тебе (маю, кращий одяг, більше кишенькових, багатших батьків…)» …Але чому, така думка виникає? Чому дитина дозволяє собі в грубій формі, спілкуватися з іншою дитиною? У зв’язку з чим і від чого , від яких дій, від чиїх дій або вчинків залежить такий вид поведінки?
Сьогодні, ми будемо разом з вами, шукати відповіді на поставлені питання.
Наша мета: знайти поняття «толерантності», «вихованості», «відповідальності». Виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; виховувати почуття взаємодопомоги та дружнього прийняття іншої людини; сприяти формуванню ціннісних установок, тощо
Тож, давайте разом з вами помандруємо в тенетах нашого мозку!
Питання для обговорення:
Щойно, ми зробили маленький розбір: вчинки, дії, наслідки… А тепер, давайте подумаємо, чи відповіли ми на всі питання, що були поставлені, чи зрозуміли ми причину і наслідки, чи хотіли б ви щось додати?
Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань. Також толерантність – це єдність у різноманітті, те, що переходу від війни до культури миру. Для громадян це, передусім, активна позиція, що формується на основі визнання універсальних прав та основних свобод людини.
"Вихованість — це вміння поводитись". Що ж означає вміння поводитись у колективі? Бути вихованою людиною — це і вміння вітатись, і підтримувати в товаристві розмову, і правильно їсти, одягатись, і вміння поводитись у громадських місцях.
Відповідальність – (своїми словами)це почуття людини за щось. Це почуття дає змогу побачити людину та її внутрішній світ: як вона бачить себе і як вона діє безпосередньо. Відповідальність включає в себе багато аспектів, але найголовніше, що нам треба зрозуміти, що за любий вчинок ми несемо відповідальність (причинно-наслідковий зв’язок).
Тож поняття ми з вами розібрали і обговорили. А тепер скажіть мені будь ласка, як ви вважаєте:
Вправа-психологічна з побажанням:
Я пропоную вам, закріпити свої теперішні відчуття: візьміть аркуш паперу, складаємо його в двоє. Відкрийте свою «картку», і напишіть в середині, послання.
Чого бажаєте дізнатися,
про що жалкуєте і хочете позбутися,
хто або що вам заважає це зробити,
що готові зробити, щоб виправити вчинки?
А тепер, візьміть послання і покладіть біля серця! Послання ми писали собі! А чи хочеться нам себе обманювати чи підводити? Ні! Тому будьте добрі, не забувайте, що всі ми народжені однаково, на планеті Земля; всіх нас народила матінка; всі ми розмовляємо; всі ми маємо розум!Ми рівні, ми однакові! І в той самий час ми дуже різні і прекрасні!!!