Бесіда "Ми такі різні, але такі однакові!"

Про матеріал
Мета: навчити учнів, гуманному та відвертому ставленню один до одного, розвивати вміння товаристкості та дружелюбності. Виховувати любов та взаємоповагу до "оточуючого середовища"
Перегляд файлу

Бесіда

Ми такі різні, але такі однакові!

В останній час , у нашому суспільстві, чомусь поширюється думка : «Я кращий за інших!», «Я маю право робити , що захочу!», «Я дитина, і мені нічого не буде!», «Ти ніхто, бо я кращий за тебе (маю, кращий одяг, більше кишенькових, багатших батьків…)» …Але чому, така думка виникає?  Чому дитина дозволяє собі в грубій формі, спілкуватися з іншою дитиною? У зв’язку з чим і від чого , від яких дій, від чиїх дій або вчинків залежить такий вид поведінки?

Сьогодні, ми будемо разом з вами, шукати відповіді на поставлені питання.

Наша мета: знайти поняття «толерантності», «вихованості», «відповідальності». Виховувати спостережливість, уважність до інших людей, здатність бачити і розуміти відмінність іншої людини від себе, вчити встановлювати стосунки на доброзичливій основі; виховувати чуйність, взаємоповагу, людяність, терпимість і небайдужість; виховувати почуття взаємодопомоги  та дружнього прийняття іншої людини; сприяти формуванню ціннісних установок, тощо

Тож, давайте разом з вами помандруємо в тенетах нашого мозку!

Питання для обговорення:

  1. «Я кращий за інших!» - чия це думка? Хто так говорить? Хто дозволяє так говорити?
  2. «Я маю право робити , що захочу!» - Хто сказав, що це правильна думка?
  3. «Я дитина, і мені нічого не буде!» - як ви вважаєте, це правильна думка?
  4. Як в вважаєте, чи має дитина право ображати іншу?
  5. Чи має дитина право, грубіянити, обзивати, насміхатися та принижувати іншого?
  6. Як ви вважаєте, чи можна змінити ставлення такої дитини, до оточуючих?
  7. Як ви вважаєте, чи можна це з робити за допомогою поняття «толерантності», «вихованості», «відповідальності»?
  8. Як ми, як очевидці, можемо вплинути на таку дитину?
  9. На вашу думку, хто винен у таких поняттях дитини?

Щойно, ми зробили маленький розбір: вчинки, дії, наслідки… А тепер, давайте подумаємо, чи відповіли ми на всі питання, що були поставлені, чи зрозуміли ми причину і наслідки, чи хотіли б ви щось додати?

  1. Наведіть приклад з життя?
  2. Наведіть приклад з класу.

Толерантність – це повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження та самовиявлення людської особистості. Формуванню толерантності сприяють знання, відкритість, спілкування та свобода думки, совісті й переконань. Також толерантність – це єдність у різноманітті, те, що переходу від війни до культури миру. Для громадян це, передусім, активна позиція, що формується на основі визнання універсальних прав та основних свобод людини.

  1. А ми вміємо терпіти?
  2. Ми повинні терпіти?

"Вихованість — це вміння поводитись". Що ж означає вміння поводитись у колективі? Бути вихованою людиною — це і вміння вітатись, і підтримувати в товаристві розмову, і правильно їсти, одягатись, і вміння поводитись у громадських місцях.

  1. Ми з вами виховані люди?
  2. Чи правильно бути вихованим?

Відповідальність –  (своїми словами)це почуття людини за щось. Це почуття дає змогу побачити людину та її внутрішній світ: як вона бачить себе і як вона діє безпосередньо. Відповідальність включає в себе багато аспектів, але найголовніше, що нам треба зрозуміти, що за любий вчинок ми несемо відповідальність (причинно-наслідковий зв’язок).

  1. У вас є відповідальність?
  2. В кого її немає?

Тож поняття ми з вами розібрали і обговорили. А тепер скажіть мені будь ласка, як ви вважаєте:

  • чи всі ми рівні в нашому житті?
  • Чи має хтось право вас образити?
  • Чи є хтось кращий за вас?
  • Чи маємо ми право принижувати іншу особу?
  • Хто дав вам право, так поводитися?
  • Хто ми, якщо дозволяємо собі таку поведінку?

Вправа-психологічна з побажанням:

Я пропоную вам, закріпити свої теперішні відчуття: візьміть аркуш паперу, складаємо його в двоє. Відкрийте свою «картку», і напишіть в середині, послання.

Чого бажаєте дізнатися,

про що жалкуєте і хочете позбутися,

хто або що вам заважає це зробити,

що готові зробити, щоб виправити вчинки?

А тепер, візьміть послання і покладіть біля серця! Послання ми писали собі! А чи хочеться нам себе обманювати чи підводити? Ні! Тому будьте добрі, не забувайте, що всі ми народжені однаково, на планеті Земля; всіх нас народила матінка; всі ми розмовляємо; всі ми маємо розум!Ми рівні, ми однакові! І в той самий час ми дуже різні і прекрасні!!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kitsenko Victoria
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 березня 2019
Переглядів
3109
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку