Бесіда "Права дитини"

Про матеріал
Познайомити учнів з основними положеннями Конвенції про права дитини, поглибити знання про права обов»язки дітей. Формувати правову культуру.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

 

 

 

 

«Права дитини – мої права»

 

 

 

 

 

Класний керівник: Вишневська М.В.


Мета: знайомити учнів з основними положеннями Конвенції про права дитини, поглибити знання про права обов»язки дітей. Формувати правову культуру.

Обладнання: конвенція про права дитини, Конституція України, газетні та журнальні статті, вислови:

 

«Сьогодні діти – завтра народ»
«Легше любити весь світ, ніж одну дитину»
(В. Сухомлинський).


«Кожна дитина має право на увагу, на ласку, на повагу»
(Є. Аркін).


 

16 липня 1990 року назавжди залишилися в історії українського народу великим і пам»ятним днем. Україна здобула волю і незалежність. Перед усім світом постала держава з давньою славною історією, оригінальною духовною культурою, з своїми символами, мовою, чесними, працьовитими, миролюбними людьми – українським народом.
Сьогодні ми ознайомимося з основними принципами Конвенції про права дитини і обговоримо ряд суттєвих питань, що стосуються дітей. Найперше, що ж таке Конвенція? Конвенція – це угода, договір між державами з приводу якого-небудь питання. А ратифікувати – означає затверджувати міжнародний договір.

 

Отже, 27 лютого 1991 року Верховна Рада України затвердила Конвенцію про права дитини, проголошену 20 листопада 1989 року Асамблеєю ООН.

Проголошення і схвалення цього важливого документа свідчить про те, що держави-учасниці дбають про своє майбутнє, готові вжити всіх необхідних заходів для забезпечення захисту дитини від усіх форм дискримінації, зобов»язуються забезпечувати дитині такий захист і піклування, які є необхідними для її благополуччя.

Обговорення основних положень Конвенції.

Про що ж говориться в цьому документі? Перед вами – текст Конвенції. В статті 6 сказано, що кожна дитина має невід»ємне право на життя. Текст цієї статті близький до ст.27 Конституції України, в якій сказано, що кожна людина має невід»ємне право на життя. Текст цієї статті близький до ст.. 27 Конституції України, в якій сказано, що кожна людина має право на життя. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя. Обов»язок держави – захищати права людини. В Конвенції держави-учасниці зобов»язуються забезпечувати виживання і здоровий розвиток дитини . зверніть увагу на ст. 7. де говориться що дитина має право не розлучатися з своїми батьками всупереч їхньому бажанню за винятком випадків коли компетентні органи згідно з судовим рішенням визначають відповідно до застосованих закону і процедур що таке розлучення потрібне в інтересах дитини … держави учасниці забезпечують дитині здатній сформулювати свої власні погляди право вільно висловлювати ці погляди з усіх питань які торкаються дитини причому поглядам дитини приділяється належна увага відповідно до віку і зрілості . в конвенції також сказано що батьки несуть однакову відповідальність за виховання і розвиток дитини . але дитина яка тимчасово або постійно позбавлена свого сімейного оточення має право на особливий захист і допомогу які надаються державою . держави учасниці які визначають і дозволяють існування системи всиновлення забезпечують щоб першочергово враховувались інтереси дитини . 

 

У статті 24 конвенції сказано що держави учасниці визначають право дитини на користування найбільш досконалими послугами системи охорони здоров’я і засобами лікування хвороб та відновлення здоров’я. Держави-учасниці вживають необхідних заходів для забезпечення необхідної медичної допомоги та охорони здоров’я дітей .

– А чи серйозно відноситися ви до періодичних медичних оглядів дітей?

– Чи приділяєте належну увагу режиму дня і харчування?

– Як реагуєте на шкідливі звички – куріння вживання алкоголю?

Чи знаєте про те, що всесвітня організація охорони здоров»я повідомила що куріння – це причина 20 % смертей, а 0.25л. горілки для 12-13 річних дітей є уже смертельною дозою. У статті 27 говориться що держави-учасниці визнають право кожної дитини на рівень життя необхідний для фізичного розумового духовного морального і соціального розвитку дитини. Батьки або інші особи які виховують дитину несуть основну відповідальність за забезпечення у межах своїх здібностей і фінансових можливостей умов життя необхідних для розвитку дитини а держави –учасниці зобов’язуються у разі потреби надати матеріальну допомогу. Але знову хочу звернути вашу увагу на ось такий лист-крик душі дитини.

Не хочу жити бо хочу їсти те що рекламують по телевізору, що їдять мої однокласники. Хочу жити не в гуртожитку, а нашій сім’ї ніколи не світить нормальна квартира …

Звичайно що листів з подібним змістом чимало. Хто допоможе цим розчарованим дітям. Звичайно ж дорослі. В нашій країні створений дитячий фонд України який займається захистом прав дітей у наш нелегкий час.

В Конвенції також говориться про те що кожна дитина має право на освіту запроваджується безплатна і обов’язкова початкова освіта.

Сьогодні одне лиш можу сказати кожна дитина права мусить знати .

Без знання прав ні про який гармонійній розвиток особливості не можна говорити законів на захист прав підлітків у нашому суспільстві прийнято чимало і ми молоді повинні домагатися захисту своїх прав у державі .Але реалізація наших прав на мій погляд не можлива для розвитку системи соціальних інститутів в державі бо без оволодіння науковими юридичними знаннями не можна навчити людину користуватися своїми правами захищати їх.

 

Гра «Хто перший».

Учитель роздає картки на яких перелічені певні права й обов’язки і пропонує учням відповідно з’єднати їх стрілками. Виграє той хто перший виконає завдання.

Права.

На життя та охорону здоров’я .

На навчання .

На ігри розваги відпочинок 

На користування бібліотеками відвідування пам»яток культури.

На свободу об»єднань і мирних зібрань .

На захист від роботи яка шкодить здоров»ю і розвитку.

 

Обов»язки.
Дотримуватись правил дорожнього руху.

Берегти природу пам»ятки культури .

Старанно вчитися .

Дотримуватись правил особистої гігієни .

Дотримуватись моральних норм поведінки .

Виконувати посильну хатню роботу за дорученням батьків .

Дотримуватись розкладу дня й ощадливо використовувати час.

 

Учень. Вірш «Я маю право» .

Я маю право жити на землі .

Творити дихати учитись

Примножувать багатства всі її .

Своєю Україною гордитись .

Боротися за неї і за честь стоять .

Безкрайнії поля її любити .

І щовесни журавликів із вірою зустріти .

На золотаве сонце в небесах .

Що щедро Україну зігріває .

На соловейка спів в гаях.

І на любов батьків безмежну і безкраю.

1

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку