Бесіда з елементами гри "Українська мова - наш скарб"

Про матеріал
Бесіда зелементами гри для учнів початкової школи.Мета: формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна; розширювати знання про красу і багатство української мови; виховувати любов до рідної мови, бажання розмовляти рідною мовою.
Перегляд файлу

Тема: Українська мова – наш скарб

Мета: формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без   якого не може існувати ні народ, ні Україна; розширювати знання про красу і багатство української мови; виховувати любов до рідної мови, бажання розмовляти рідною мовою.

Обладнання: презентація, мапа України, картки з прислів’ям,картки зі словами.

Форма проведення: бесіда з елементами гри
                                   

Хід роботи:


    I Вступна частина

    1.Привітання
       

         Ось лунає вже дзвінок,
        Всіх вас кличе на урок.
        Тільки чути: “Дзень - дзелень”
        Добрий день вам, діти!


  2.Перевірка готовності
       - Перевірте, будь ласка, чи усе зайве ви прибрали з парт.

  3.Повідомлення теми і мети
- Сьогодні ми будемо говорити з вами про рідну українську мову. Адже, вона для кожного з нас   найдорожча, найрідніша, найщиріша, наймиліша. Віками перевірено, що мова живе доти, доки нею  розмовляють, доки вона є особливою ознакою певної нації. Наша українська мова дуже багата і прекрасна, милозвучна та чарівна,, адже “Українська мова – наш скарб!”
Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні. Бо в ній – материнська любов і ласка, світ добра, краси і справедливості.
II Основна частина

 1. Утвори нове слово
  а) В запропонованих словах замінити одну букву так, щоб вийшло нове слово: Даша ( Маша, каша,   Саша, наша…)
  б)перестав букви, щоб утворилось нове слово: село ( осел), лісок ( сокіл), ручка ( курча)…
  в) поміняй місцями склади, щоб утворилось нове слово:банка - кабан, сосна – насос, нора – рано, рама – мара.

 2. Цікаві загадки

- Діти,зараз ми з вами відгадаємо декілька загадок,слухайте дуже уважно. Хто готовий відповідати піднімає руку.
    Дуже я потрібна всім -

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

(Книга)

 

То холодним, то гарячим

Вдома кожен мене бачив.

І співаю

Я від жару,

І пускаю

З носа пару.

(Чайник)

 

Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

Цю роботу я люблю,

Та від неї худну.

(Мило)

 

Шерсть гладенька

І м’якенька ,

Спинка гнеться,

Хвостик в’ється –

Тільки лапки

Цап – царапкки!

(Котик)

 

   3. Переклад речень

- Діти,а зараз перевіримо. чи можете ви перекладати  з російської мови на українську. Ваше завдання буде перекласти з російської мови українською крилаті вислови латинського походження.

Быстрее, выше, сильнее. (Швидше, вище, сильніше). В здоровом теле здоровый дух.

( У здоровому тілі здоровий дух). Выдержка приносит награду. (Витримка приносить нагороду). До победы не говори о триумфе. (До перемоги не кажи про тріумф).

 

  4. Закінчи прислів’я

- Діти, а чи знаєте ви що таке прислів’я?

- Добре. Тоді зараз я ставлю перед вами наступне завдання. На дошці зазначена перша частина відомих прислів’їв, а ви повинні здогадатися, яке саме прислів’я я маю на увазі,  і назвати його продовження.

 

Умій вчасно сказати і вчасно… (змовчати). 
Шабля ранить голову, а слово -… (душу). 
Більше діла - … (менше слів). 
Хто людей питає, …(той розум має). 
Книга вчить, (як на світі жить).

Зробив діло – (гуляй сміло).

Одна голова – добре, (а дві – краще).

Слово – не горобець, (вилетить – не впіймаєш).

Скажи мені, хто твій друг, (і я скажу, хто ти).


III Заключна частина

1. Підведення підсумків
      - Діти, про що була сьогодні наша вих.година?
      - Що вам запам’яталося найбільше?
      - Якою є мова?
      - Навіщо казати добрі слова?
      - Які добрі слова ви запам’ятали?

2. Прощання
     - До побачення!



 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку