Бесіда за круглим столом. Права та обов’язки підлітків.

Про матеріал

Бесіда за круглим столом.

Права та обов'язки підлітків.

Мета. Ознайомити батьків, дітей з основними положеннями Конвекції ООН про права дитини, формувати у дітей навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій; сприяти розвиткові моральних почуттів і хороших рис особистості.

Перегляд файлу

Бесіда за круглим столом.

Права та обов’язки підлітків.

 

Мета. Ознайомити батьків, дітей з основними положеннями Конвекції ООН про права дитини, формувати у дітей навички використання отриманих знань при вирішенні реальних життєвих ситуацій; сприяти розвиткові моральних почуттів і хороших рис особистості.

 

 

План.

1.Підлітки мають знати свої права.

2.Законодавство, яке тебе захищає.

3.Відповідальність підлітків при порушенні законів України.

4.Моральні права та обов’язки людини.

 Обладнання. Конвекція про права дитини; Конституція України; газетні та журнальні статті; „скринька порушень” в якій знаходяться запитання написані підлітками (анонімно чи з підписом) про те, що турбує або цікавить їх з приводу питань, про порушення їхніх прав (з власного досвіду чи досвіду друзів). Відповіді на питання дадуть гості круглого столу; вислови:

„Сьогодні діти -  завтра народ.”

„Легше любити весь світ, ніж одну дитину.”

                                                  (В. Сухомлинський).

„Діти – живі квіти землі.”

                                                 (М. Горький).

                                       „Кожна дитина має право на увагу, на ласку, на                 

похвалу.”

                                                (Є. Аркін).

„Що більше у дитини волі, то менше необхідності у покараннях. Що більше похвали, то менше покарань.”

                                                   (Я. Корчак).

„Кулак – нам совість, і закон нам меч!”

               Англійський король Річард 3

„Нехай здійсниться справедливість, навіть якщо загине світ!”

              Французький король Франціск 1

„Закон – павутиння: джміль пролетить, а муха зав’язне.”

               Народне прислів’я

 

 

Хід бесіди.

Вступне слово вчителя.

16 липня 1990 року пам’ятний і великий день в історії українського народу. Україна здобула свою незалежність. Перед усім світом постала держава з давньою славною історією, оригінальною культурою духовною культурою, з своїми символами, мовою, чесними, працьовитими, миролюбними людьми – українським народом.

13 останніх років – то роки нашого воскресіння, єднання, осмислення своєї історії і долі. А перед ними, цими роками, були століття і століття, якими українці йшли до своєї держави.

За такий невеликий період існування суверенної України значно зріс авторитет нашої держави на міжнародній арені. Про це свідчить вступ України до Ради Європи, інтенсивний і плідний діалог з такими поважними міжнародними організаціями як Європейський Союз, Північноатлантична Асамблея, Центральна Європейська Ініціатива, а також двосторонні зв’язки в усіх регіонах світу.

Важливим документом, який був схвалений Генеральною Асамблеєю 20 листопада 1989 року, стала Конвекція про права дитини, ратифікована Верховною Радою України 27 лютого 1991 року

Україна на шляху розбудови демократичної правової держави, пріоритет права в якій має бути першочерговим. Тому, якщо ви сьогодні виховаєте в собі повагу до права з тим, щоб вимоги стали вашими переконаннями, а повсякденне додержання юридичних норм – звичкою, вам гарантовано комфортну позицію у суспільстві.

Нині надзвичайно важливим є здобуття всіма нашими громадянами глибоких правових знань, осягнення високого рівня правової культури, законів, а також уміння застосовувати свої знання законодавства у повсякденному житті.

Ви не повинні стояти осторонь зазначених процесів, оскільки молодь – це та сила, яка в змозі здійснити перетворення на краще і забезпечити справедливіше майбутнє держави.

Про основні права дітей, згідно закону, я прошу докладніше розповісти помічника судді Мамаєва Віталія Анатолійовича та вчителя права Марченка Миколу Миколайовича.

       З метою поліпшення становища з охорони прав дітей в Україні і приведення національного законодавства у відповідність до положень „Конвенції про права дитини” 26 квітня 2001року. Президент України підписав Закон „Про охорону дитинства”. Законодавство про охорону дитинства ґрунтується на Конституції України, Конвенції ООН про права дитини, міжнародних договорах, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, і складається з цього Закону та інших нормативно-правових актів, що регулюють суспільні відносини у цій сфері.

Виконання Конвенції ООН про права дитини контролюється статтею 9 Конституції України. В Україні реалізується Національна програма „Діти України”.

Про законодавство, яке вас захищає, детальніше розповість слідчий прокуратури Зеленко Сергій Олександрович.

 

Інтерактивна вправа.

А зараз я пропоную учасникам круглого столу поділитися на дві групи. Кожній групі пропоную опрацювати приклади проступків підлітків. Членам кожної групи необхідно визначити, чи будуть підлітки нести відповідальність (і яку) за вказані проступки.

Приклади проступків для першої групи:

  1. Сімнадцятирічна дівчина, хвора на венеричну хворобу, вступила у статевий зв’язок із однокласником, не сказавши йому про це. Чи несе дівчина відповідальність, чи ні? (Так, кримінальну – ст.133 Кримінального кодексу України „Зараження венеричною хворобою”).
  2. Троє хлопців на шкільній дискотеці розпили пляшку горілки і почали чіплятися до дівчат. Чи несуть підлітки відповідальність за свої дії? (Так, адміністративну, за ст..178 Кодексу України про адміністративні правопорушення („Розпиття спиртних напоїв у громадських місцях і поява в громадських місцях у нетверезому вигляді”), якщо їм виповнилося 16 років; якщо ні, протокол складають на батьків (ст..184) „Не виконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків щодо виховання дітей”).

Приклади проступків для другої групи:

  1. Шістнадцятирічна дівчина мріяла про нове модне взуття. На речовому ринку, дочекавшись, коли увагу продавця відвернули, вона вкрала туфлі. Чи несе вона відповідальність, і якщо так, то яку? (Так, кримінальну, за ст..185 Кримінального кодексу України („Крадіжка”)).
  2. Сімнадцятирічний Сашко сказав Наталці, що коли вона не почне з ним разом курити маріхуану, він перестане з нею зустрічатися, а в школі розповість усім, що вона – дівчина легкої поведінки. Наталка злякалась і спробувала курити „травку”. Чи несе Сашко відповідальність за свої дії? (Так, кримінальну, за ст..315 Кримінального кодексу України („Схилення до вживання наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів”)).

Прокоментувати відповіді пропонуємо учаснику круглого столу оперуповноваженому кримінальної міліції у справах неповнолітніх Погорєлов Микола Олександрович.

          А зараз настав час звернутися до „Скриньки порушень”. (Вчитель зачитує питання, а гості засідання дають відповіді).

У своєму житті людина керується не тільки правовими нормами, а і моральними. Сьогодні у нас присутній протоієрей отець Василій надаємо йому слово.

На сьогоднішній зустрічі ми з вами обговорили права, обов’язки та відповідальність підлітків. І з’ясували, що основним правом людини є право на життя.

Тільки два тижні назад, першого вересня. на першому уроці, ми з вами говорили про життя. Всі ви добре пам’ятаєте тему першого уроку „Життя людини – найвища цінність”. Ми обговорювали в чому полягає сенс життя, з’ясовували свою неповторність та особливість, раділи новому дню, раділи життю, мріяли.

 В цей день раділи і мріяли учні всієї країни, мріяли учні і в Осетії та на Донбасі. Згідно Конвенції про права дитини вони також мали право на життя. Але з’явилися люди які не поважають законів, які зазіхнули на найдорожче – життя дітей.

(Всі учасники засідання круглого столу отримують свічки, запалюють їх.)

Я пропоную вшанувати пам’ять про загиблих дітей та працівників школи в Осетії хвилиною мовчання.

(Хвилина мовчання.)


(Учні виходять із запаленими свічками на середину класу і читають вірші.)

Учень.

 Нам би про душу хоч не забути,

Нам би хоч трохи добрішими бути,

Ми лише раз, так уже повелося,

Живемо на цій грішній землі...

Хай прокинуться сплячі душі,

Що, як квіти у квітнику.

Що потребують дощу і суші

На довгім життєвім шляху.

Хай романтика Віри й Любові,

Слова людського тепла й доброти

Нам порожнини в душах заповнить,

Куди вже війнули ранкові вітри

Учень.

Кажімо більше ніжних слів, знайомим, друзям і коханим.

Нехай комусь тепліше стане від зливи наших почуттів,

Нехай тих слів солодкий мед чиюсь загоїть рану,

Чи перший біль чи то останній –

Коли б то знати на перед.

Учень.

Кажімо більше ніжних слів, комусь всміхаймось ненароком,

То не життя людське коротке, короткі в нас слова черстві,

Кажімо більше ніжних слів.

Учень.

Лікуймо наші зболені серця,

Лікуймо наші душі зачерствілі,

Несімо правди непогасний стяг,

І кривда в нашу душу не поцілить.

Є ще спасіння від недуг людських,

Джерела віднайдімо лиш цілющі...

Мов подорожником торкнімося до них,

Й добром розквітнуть, просвітліють душі.

Окропімо серце щире, нечерстве,

Людського милосердя еліксиром,

Воно, хоч кволе, знову оживе,

У справедливість й людяність повірить.

Учень.

Не зобидь ні старця, ні дитину, поділись останнім сухарем,

Тільки раз ми на землі живемо, у могилу не бери провину.

Зло нічого не дає крім зла, вмій прощати, як прощає мати,

За добро добром спіши воздати – Мудрість завше доброю була.

Витри піт солоний із чола і трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому, чи вона зробила що могла.

Скільки сил у неї вистачало, щоб на світі більше щастя стало.

Підсумкове слово вчителя.

Ось і закінчилася наша зустріч. Я надіюся, що всі ви стали на сходинку вище у розумінні своїх конституційних та моральних прав і обов’язків.


docx
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
944
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку