Безпечне користування Інтернетом. Критичне оцінювання інформації, отриманої з Інтернету.
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Відтворення і коригування опорних знань
IV. мотивація навчальної діяльності
Правила (5 хв)
Хід вправи:
« Давайте домовимось про декілька правил для успішної роботи. Якщо ви згодні ви плескаєте в долоні».
Правила можуть бути такі:
Вправа «Мозковий штурм» (7 хв)
Хід вправи:
Педагог-тренер пропонує учасникам подумати яку користь приніс нам Інтернет.
В кінці вправи тренер робить висновок, що користь інтернету очевидна.
Інформаційне повідомлення. (5 хв)
Інтернет – потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля. Але разом із тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей так і для дорослих. Які ж небезпеки можуть вас чекати у всесвітній павутині?
Отже, як безпечно використовувати Інтернет?
V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Вправа «Інкогніто» (7 хв)
Хід вправи:
Педагог-тренер пропонує учасникам написати позитивне повідомлення комусь із класу та приклеїти його зверху на стікер одержувачу. Власники нікнеймів мають відгадати від кого їм прийшов лист.
Після того, як всі учасники спробувати відгадати від кого їм прийшов лист педагог тренер ставить запитання для обговорення:
Як правило, діти не часто відгадують, від кого вони отримали листа. Тому тренер робить висновок: «Іноді в Інтернеті діти вашого віку знайомляться з іншим людьми в Інтернеті, не знаючи насправді хто вони, можуть передавати їм свою особисту інформацію, інформацію про сім’ю, доходи, дозвілля тощо. Як тут, так і там, в Інтернеті, хто реально прислав нам повідомлення ви не знаєте”.
Запам’ятайте, в Інтернет-просторі важко зрозуміти, хто знаходиться по той бік комп’ютера, тому повідомляти інформацію про себе чи свою сім’ю, пересилати інформацію незнайомцям в мережі небезпечно.
Вчитель: А зараз ми трохи відпочинемо. Фізкультпауза.
Вправа «Карусель»
За певний відрізок часу члени кожної групи повинні виконати завдання і за сигналом передати свою картку сусідній групі. Ті, отримавши нову картку, читають завдання і відповіді, що внесли учні попередньої групи, та доповнюють відповіді своїми. Після цього командир кожної групи оголошує написане з урахуванням версій інших груп.
1.Учениця 4-го класу Софія Мережна зайшла на незнайомий сайт. Раптом на
екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити Софії?
(Завжди питай батьків про незнайомі речі в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що ні)
2. Софія Мережна, буваючи в Інтернеті, часто стикається з неприємною
інформацією, яка "лізе з усіх боків", вона заважає їй працювати в Інтернеті. Як
Соні позбутися від непотрібної інформації, щоб користуватися тільки цікавими їй сторінками.
(Щоб не стикатися з неприємною і агресивною інформацією в Інтернеті,
встанови на свій браузер фільтр, або попроси зробити це дорослих - тоді можеш сміливо користуватися цікавими тобі сторінками в Інтернеті).
3. Софія Мережна на уроці інформатики створила собі електронну скриньку.
Тепер вона може обмінюватися повідомленнями зі своїми друзями. Сьогодні на
адресу її електронної пошти прийшло повідомлення: файл з грою від
невідомого користувача. Як їй вчинити ?
(Не скачуй і не відкривай невідомі тобі чи надіслані незнайомцями файли з Інтернету. Переконайся, що на твоєму комп'ютері встановлений брандмаузер і антивірусне програмне забезпечення. Навчися їх правильно використовувати. Пам'ятай про те, що ці програми повинні своєчасно оновлюватися).
4. На уроці природознавства Соні задали знайти зображення динозаврів. Вона
захотіла скачати картинку в Інтернеті, натиснула кнопку "завантажити", на
екрані з'явилося повідомлення відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті.
Як вчинити Соні?
( Якщо хочеш скачати картинку або мелодію, але тебе просять відправити смс – не поспішай! Спочатку перевір цей номер в Інтернеті - чи безпечно відправляти на нього смс і чи не обдурять тебе. Зробити це можна на спеціальному сайті.)
5. Софія Мережна познайомилася в Інтернеті з учнем 6-го класу Віталіком
Незвичайним. Віталік не вчиться з Софією в одній школі, і взагалі Соня його
жодного разу не бачила. Одного разу Віталік запросив Соню, зустрітися з ним у парку. Що робити Соні?
(Не зустрічайтеся без батьків з людьми з Інтернету наживо. В Інтернеті багато людей розповідають про себе неправду.)
6. Новий друг Софії Мережної, з яким вона познайомилася вчора в Інтернеті
попросив її терміново повідомити йому таку інформацію: номер телефону,
домашню адресу, ким працюють батьки. Соня повинна:
(Ніколи не розповідай про себе незнайомим людям: де ти живеш, навчаєшся, свій номер телефону. Це повинні знати тільки твої друзі та родина!)
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Перегляд відео
Вправа «Редактор Word»
Хід вправи:
Учасниками пропонується вишикуватися в одну шеренгу. Тренер озвучує або показує на інтерактивній дошці текст який потрібно «надрукувати».
Наприклад:
Україна,
Рідний край,
Поле, річка,
Синій гай.
Любо стежкою іти
Тут живемо я і ти.
Учасники називають по одній літері 1-й – У, 2-й – К, пропуск між словами – всі учасники плескають у долоні. Якщо учасник помиляється, то він вибуває з гри, а всі решта починають спочатку.
Далі педагог-тренер ставить запитання:
Чи сподобалось вам друкувати в «редакторі»?
Чи легко це було зробити?
Висновок. Мережа Інтернет – швидкий віртуальний світ, в якому постійно треба мати концентровану увагу, щоб не потрапити в халепу.
VIІ. Узагальнення та систематизація знань
Бесіда з елементами опитування
Вправа “Правила розумного користувача Інтернету” (10 хв)
Хід вправи:
Педагог тренер пропонує учасникам тренінгу відповісти на запитання:
І пропонує розробити свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».
Наприклад:
Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.
Я буду залишати негарні веб-сайти.
Я буду зберігати свій пароль в таємниці.
Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.
Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.
Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.
VII. Домашнє завдання
Підручник § 11 ст. 96-105
VIІІ. Підсумки уроку
Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
1. Що сьогодні дізналися нового?
2. Чого навчилися?
3. Що сподобалось на уроці, а що ні?
4. Чи виникали труднощі?
ІX. Оцінювання роботи учнів