Безпека під час воєнного стану

Про матеріал
Урок та презентація для 6 класу з предмету "Здоров'я, безпека та добробут "
Перегляд файлу

Лілія САБАДАШ,

вчитель предмету «Здоров‘я, безпека та побут» та предмету «Основи здоров’я», Свіршковецький ліцей, 0969365714

Захист життя під час повітряних атак

Курс: «Здоров‘я, безпека та побут», 6 клас

Тема: Захист життя під час повітряних атак.

Мета: ознайомити учнів  з сигналами повітряної тривоги; розповісти, де можна укритися під час повітряної тривоги; ознайомити зі змістом екстреного наплічника; формувати ціннісне ставлення до свого життя і здоров’я.

Очікувані результати: називає сигнали оповіщення про повітряну тривогу; прогнозує наслідки своїх дій в непередбачуваних і надзвичайних ситуаціях. Визначає потенційні небезпеки навколишнього середовища для здоров’я й безпеки людини. Діє за алгоритмом відповідно до інструкцій у небезпечних ситуаціях.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: ноутбук, презентація, відеоматеріали.

Хід уроку:

Організаційний момент.

На жаль, війна ввірвалася в нашу країну, у наше життя. Бути обізнаним вкрай необхідно для нашого життя, тому не тільки сьогоднішній урок, а всі наступні уроки особливо важливі у вивченні.

Актуалізація опорних знань.

На минулому уроці ми з вами говорили про безпеку та небезпеку. Давайте пригадаємо:

- Що таке безпека та небезпека?

- Дайте визначення ризику.

- Які бувають ризики?

- Назвіть приклади виправданих та невиправданих ризиків

Вивчення нового матеріалу.

Сьогоднішні ми з вами поговоримо про те, як зберегти життя під час повітряних атак. Зараз вмикнеться голосний звук, будьте  готові і не злякайтеся. (Вмикається звук). https://tinyurl.com/5bscz5jw.

Повітряна тривога

  •        Що це за звук, чи чули ви такий звук раніше? (Так. Це звук повітряної тривоги).
  •        Що ж таке повітряна тривога?
  •        В яких ситуаціях вмикаються сигнали оповіщення?
  •        Які сигнали оповіщення є у вашому населеному пункті? Коли їх застосовують?
  •        Чи наявні сигнали оповіщення у нашому навчальному закладі?
  •        Чи наявна у вас персональна сирена оповіщення?

(Дати відповідь на запитання допоможе матеріал підручника ст.18 та малюнок 5, робота з підручником.)

Також створено сайти з мапами, на яких в реальному часі показано, в яких регіонах оголошено повітряну тривогу або існує загроза обстрілу громади.

Вправа «Працюємо разом»

Зараз пропоную вам дослідити такі застосунки і сайти та їх функції. (наприклад, такі за посиланням або QR-кодом).

Укриття

Куди потрібно вирушати після сигналу оголошення повітряної тривоги?

Об’єднання учнів у дві групи .

І група. Дивиться відео про варіанти укриттів за кюар кодом  підручнику.

ІІ група. Опрацьовує матеріал підручника ст.19.

Запитання для обговорення:

• Чому небезпечно ховатися у підвалі будинку, де немає другого виходу?

• Чому у будинку потрібно дотримуватись правила двох стін?

Вправа «Евакуація»

Запитання для обговорення:

• Які ризики можуть бути під час евакуації учнів, якщо у класі панікують і не виконують вказівки вчителів?

• На що потрібно звернути увагу, коли заходите у приміщення?

• Які знаки вказують напрямок руху під час евакуації?

Руханка (за посиланням) https://tinyurl.com/33heacrb

Робота у групах «Алгоритм дій за сигналом «Повітряна тривога»»

Об’єднання учнів у дві групи.

1.Учні розглядають схему алгоритму дій за сигналом «Повітряна тривога» (підручник, с. 20),за допомогою цього алгоритму обговорюють ситуації і думають, як краще вчинити.

І група • Микита разом з мамою їде в автомобілі містом. На телефон надійшло сповіщення про повітряну тривогу.

ІІ група • Ліля з подругами гуляла в парку. Раптом вони почули звук сирени, що повідомляє про повітряну тривогу.

2. Учні придумають по одній своїй ситуації і розповідають, як будуть діяти їх герої внаслідок оголошення повітряної тривоги.

Вправа «Екстрений наплічник»

1. Самостійно учні опрацьовують інформацію про екстрений наплічник і розглядають мал. 7 (підручник, с. 21).

Чому потрібно брати з собою в укриття наплічник? (варіанти відповідей учнів)

2. Вправа «Мозковий штурм»

Учні по черзі розкують, що вони б насамперед поклали у екстрений наплічник.

3. Перегляд відео про наповнення екстреного наплічника. https://tinyurl.com/2p9ujpa4

Рефлексія

«Настрій уроку»

Отже, сьогодні ми з вами ознайомилися з сигналами повітряної тривоги; дізналися, де можна укритися під час повітряної тривоги; ознайомилися зі змістом екстреного наплічника. Тому зараз із вами пограємося кубиком Блума.

Оцінювання учнів.

Домашнє завдання. Вивчити параграф 3, разом з батьками намалюйте план евакуації з дому до укриття.

Література:

1. І.Д.Бех, Т.В.Воронцова,В.С.Пономаренко, С.В.Страшко «Здоровя, безпека та побут» 6 клас, 2023р.

2. https://tinyurl.com/5bscz5jw.

3. https://tinyurl.com/33heacrb.

4. https://tinyurl.com/2p9ujpa4.

docx
Додав(-ла)
Сабадаш Лілія
Додано
23 грудня
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку