Як урізноманітнити урок англійської мови та розвитк мовлення у 2 класі? Просто поєднати ці предмети. Цікаві види роботи стимулюють учнів до навчання та активної роботи на уроці.
Подорож до країни Ввічливості
Бінарний урок української та англійської мов
2 клас
Тема. Побудова речень та діалогу
Мета. Вчити дітей використовувати слова ввічливості, вводити їх у речення, будувати діалоги. Розвивати навички дотримання мовленнєвого етикету в усному і писемному мовленні. Виховувати шанобливе ставлення до співрозмовника. Активізувати пізнавальну діяльність дітей, створити творчу атмосферу в колективі учнів, підвищити інтерес до вивчення матеріалу.
Тип уроку. Урок-подорож
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
В нас сьогодні в класі гості,
Привітайтесь.
Пісенька-привітання англійською мовою.
Hello, hello ,hello
Hello,friends, hello,
hello ,hi, hello, hi
hoorey ,hello, hi,
ho-o-rey , hello, hi!
Всі мерщій сідайте, діти, Домовляємось не шуміти, На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно, плідно працювати.
- Якби у нас був звичайний робочий урок, я б вам сказала, що ми з вами будемо складати речення та діалог. Але ж урок у нас сьогодні незвичайний – на нас чекає захоплююча подорож. Цікаво яка?
На шкільну електронну адресу прийшов лист від професора Будьласка із країни Ввічливості. Послухайте його:
(Демонстрування листа на екрані)
«Любі діти! Запрошую вас до країни Ввічливості, жителі якої самі виховані та ввічливі на всій Землі. Шлях до неї нелегкий. Та я впевнений, що ви зможете отримати ключ від моєї країни!»
-Діти, щоб дістатись до країни Ввічливості, вам необхідно пройти випробовування. Скажу, що жителем цієї країни може бути представник будь-якої країни. Так як найпоширеніша мова світу – англійська, професор буде передавати листи із завданнями листоношею-англійцем. За кожне правильне виконання завдання ми з вами будемо отримувати частину ключа від Країни Ввічливості і, сподіваюсь, під кінець уроку в нас буде цілий ключ.
Ну, що вирушаємо?
Насамперед відкриємо зошити для розвитку зв’язного мовлення і запишемо дату:
29 листопада.
1. Перед тим, як відправитись у далекий путь, ми з вами пройдемо нашими «стежинами народної мудрості».
- Продовжте, будь ласка, речення: «Короткі влучні вислови повчального характеру – це … (прислів’я)».
-Прошу прочитати перше завдання на ст. 12.
Діти читають та пояснюють розуміння прислів’їв:
Слово до слова – складається мова.
Пташка красна пір’ям, а людина – знаннями.
Від теплого слова і лід розмерзає.
- Молодці, діти! Ви добре справились із цим завданням. Добре розумієте народну мудрість, тому і отримуєте першу частину ключа.
2. - А ось і наша листоноша. Здрастуйте! Хто вам потрібен?
Відбувається діалог англійською мовою між листоношею та учнем.
ДІАЛОГ : «Лист від листоноші» №1
Учень отримує листа, в якому – наступна зупинка – «Острів скарбів».
Найкращий скарб людини – це її «золоті слова», або «чарівні слова». Якщо людина їх знає та використовує в повсякденному житті, то можна сказати, що це багата людина. Отож відшукаємо ці скарби на острові.
Діти дають короткі відповіді.
? Робота в парах: Знайди відповідність
hello |
привіт |
Thank you |
дякую |
sorry |
Вибач |
Bye |
бувай |
Good morning |
Доброго ранку |
А зараз на практиці застосуємо ваші знання.
- Привітайтесь один з одним спочатку українською, потім англійською мовами.
- Подякуйте один одному.
- Попросіть пробачення.
- Попрощайтесь.
Скарбом чарівних слів ви всі володієте. Перечитаємо їх, звертаючи увагу на правопис цих слів. (Показ слайдів).
3. А ось і знову лист. Кому він на цей раз адресований?
(Діалог листоноші та учня англійською мовою.)
ДІАЛОГ : «Лист від листоноші» № 2
P: Ok , this letter is for you ( віддає лист Максиму, він відкриває та достає лист, демонструє його класу
Наступна наша зупинка – «Містечко вихованих людей».
а) Читання третього завдання. Звернути увагу на написання слів.
б) Робота з малюнками.
- Кого ви бачите на першому малюнку? Дівчинка купляє хліб. Що вона повинна сказати продавцеві?
Запис речення в зошит: Доброго дня! Дайте мені, будь ласка, білий хліб і батон. Дякую!
Складання та запис речення: Доброго ранку! Вибачте, скажіть, будь ласка, котра година. Дякую.
в) Віршована гра «Добав слово» (англійською мовою, з супровідом слайдів на екрані)
Я уже учу английский,
Этим очень я горжусь.
И сегодня всем, что знаю
Я с друзьями поделюсь:
Бабушку зову я granny,
Маму - mummy
Папу - dad
Брата называю - brother,
Он доволен -
He is glad!
Прибежала кукла – doll:
Отобрали мячик – ball.
Кто забрал?
Мальчишки – boys,
Унесли игрушки – toys,
Вмиг найду я забияк
Всё верните!
Bring them back!
Вдруг я вижу —
Мышка – mouse
Забежала в домик - house
Увидала кошку – cat
И нырнула в шапку – hat.
Да, забыла рассказать,
Как животных называть:
Ослик по – английски – donkey,
Обезьянка — в рифму – monkey
Кошка – cat, собака – dog,
А лягушка просто frog.
Horse- лошадка,
Cow- корова.
Повтори-ка все их снова.
— А как море?
— Море? — sea.
Что-нибудь ещё спроси...
Солнце?- sun,
А moon- луна.
Как загадочна она...
Лучик по-английски ray,
Посмотри сюда скорей:
Видишь, как он светел, ясен,
Как прозрачен и прекрасен…
Звёзды - stars
В вышине светят- shine
Тебе и мне.
4. Фізкультхвилинка. Весела руханка під супровід пісеньки«Head, Shoulders, Knees&Toes – Exercise Song For Kids». (відеоролік)
5 Тук- тук ( виходить листоноша)
ДІАЛОГ : «Лист від листоноші» № 3
«Містечко незовсім вихованих дітей».
а) Розігрування учнями сценки «Суперечка про ввічливість» та обговорення діалогу дітей:
- Ти що, з привітом? Цій бабулі треба сказати: «Будьте ласкаві, сідайте, будь ласка». Зрозуміло? А так вона і не захоче сісти на твоє дурнувате місце!
- Ти поки будеш говорити свої довгі ослячі слова, бабуля, може, взагалі вилізе з автобуса.
– Не хвилюйся, бабка не така спритна, як коник-стрибунець. Сам скаче, а на інших киває.
б) Виконання четвертого завдання (зошит ст. 13). Декламування вірша Валентина Кириленка «Запам’ятала» та обговорення доречності вживання слова «до побачення».
6. тук тук ( виходить листоноша)
ДІАЛОГ : «Лист від листоноші» № 4
«Галявина вихованих звірят».
а) Перегляд уривку із мультфільму «Чуня»та обговорення ролі слів ввічливості при досягненні мети.
б) Відгадування загадок.
– А з ким зараз ми зустрінемося, зараз відгадаємо.
Влітку сіренький,
А взимку біленький,
Довгі вуха має,
Швидко стрибає.
(Зайчик)
Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий,
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Влітку любить полювати,
А зимою – в лігві спати.
Як зачує він весну —
Прокидається від сну.
(Ведмідь)
в) Робота над складанням діалогу (завдання 5 ст. 13)
- Розгляньте малюнки.
- Що робили зайченята на галявині?
- Що робило ведмежа?
- Яка неприємність трапилася?
- Як поступив ведмедик в даній ситуації?
- Як ви думаєте, вибачили зайченята ведмедику?
- Прочитайте початок діалогу та складемо його продовження.
(- Давайте я позбираю грибочки.
- Ми тобі допоможемо.)
- Запишіть, будь ласка, продовження діалогу в зошити. Не забудьте, що кожна нова репліка записується з нового рядочка, на початку якого необхідно поставити тире.
(Перевірка записаного.)
г) Підсумок.
- Молодці, діти! Ви добре справилися із завданням. Бажаю вам, щоб ви поводилися розумно, виховано в будь-якій ситуації, могли достойно виправити помилки, які інколи трапляються в нашому житті!
(Діти отримують останню чистину ключа.)
Song “ Good bye” ” ( аудіо додаток до підручника О.Карп’юк , 1 клас , 2012р)
Good bye good bye, good bye
Good bye friends, good bye
Good bye ,bye, good bye , bye
Good bye good bye, good bye
Good bye good bye, good bye!
1