Бінарний урок з англійської мови та образотворчого мистецтва у 2-А класі
Тема: Пори року. Погода. Композиція «Перші проліски»
Мета уроку: розвивати предметні компетентності: формувати уявлення про відображення пір року, навчати передавати форму та колір квітки, закріпити і систематизувати знання учнів з вивчених тем, учити вживати вивчені структури у мовленні, розвивати фонематичний слух та мовну здогадку, удосконалювати навички аудіювання та читання; розвивати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, планувати свої дії);загальнокультурну компетентність (розвивати мовленнєві здібності, норми культури спілкування, образність мислення, уяву, фантазію, спостережливість); громадянську компетентність (здатність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи, стимулювати і підтримувати інтерес до вивчення іноземної мови)
Обладнання: ілюстрації перших весняних квітів, пір року, картини весняних пейзажів, музичний файл П.І.Чайковського «Пори року», «Вальс квітів», відеокліп «Весна»
Тип уроку: бінарний (англійська мова та образотворче мистецтво)
Хід уроку
І. Організаційний момент. Привітання
ІІ. Створення емоційної атмосфери
1.Повідомлення вчителя
- Діти, урок наш сьогодні незвичайний. Ми поєднаємо знання з англійської мови та вміння з образотворчого мистецтва.
2.Очікування
- То чого ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?(відповіді дітей)
3.Мотивація
- Діти, а навіщо ми вивчаємо англійську мову? (відповіді дітей) І сьогодні ви переконаєтеся в тому, що знання з англійської мови можна легко застосувати й до інших шкільних предметів.
ІII. Введення в іншомовне середовище
1.Перегляд відеокліпу «Весна». Аудіювання
- Давайте розпочнем наш урок з перегляду відеокліпу.
- Яку пору року ви уявили, переглядаючи відеокліп? Які знайомі слова ви почули?
2. Бесіда з елементами опису погоди
- Які пори року ви знаєте? Яка пора року зараз? Яка погода зараз? Який зараз місяць?
3. Побудова «Асоціативного куща» («Погода», «Пори року»)
Розподіл слів, що на дошці на дві групи.
4. Мовленнєва зарядка. Повторення вірша
- Давайте згадаємо вірш про пори року(промовляння хором)
- А хто розкаже вірші про весну? (5-7 учнів розповідають вірші).
5. Робота з підручником (читання вірша с.123)
IV. Опрацювання нового матеріалу
1. Бесіда з елементами розповіді
- Які зміни відбуваються в живій і неживій природі навесні?(відповіді дітей)
- Немає на землі нічого прекраснішого і ніжнішого за квіти. Квіти давно і міцно ввійшли в наш побут. Подарувати їх означає висловити людині свої щирі почуття поваги і любові. Сьогодні на уроці ми ближче познайомимося з квітами, які розквітають найпершими навесні.А також вивчимо їх назви англійською і навчимося малювати проліски.
- А допоможе нам сьогодні наша гостя: богиня весни, квітів - Флора.
2. Зустріч з Флорою (під музику виходить дівчинка одягнена в костюм Флори)
Флора: Добридень, дітки.
Я – Флора, давня богиня, зелен роду берегиня.
І вродлива й гордовита, вся квітками оповита.
Розсипаю квіти всюди, аби радість мали люди.
І дерева, трави, квіти – то мої неначе діти.
Весна дарує нам перші квіти. Підкажіть, які з них ви знаєте?
(діти називають, вчитель прикріплює квіти на дошці)
- А зараз пропоную разом з Флорою відпочити.
Фізкультхвилинка
3. Вивчення нових лексичних одиниць
- А зараз ми вивчимо назви первоцвітів англійською.
4. Відгадування загадок
- Щоб ви краще запам’ятали назви первоцвітів Флора принесла з собою загадки.
1)Має гарні жовті вічка
Й фіолетову спідничку.
Запах ніжний і духмяний
Наповняє ліс весняний (Фіалка)
2)Дзвіночки-перлинки на ніжці тонкій,
Такі запашні і тендітні такі.
В широкому листі, немов у гіллі,
Ховають від сонця голівки малі (Конвалія)
3)Він морозу не злякався
У пухнасту шубу вбрався.
Сам торішній лист пробив
Й фіолетово розцвів (Сон-трава)
4)Невеликі пелюстки мають темні смужки.
Наче золотий пісок, в квітках жовтий є пилок.
А в землі сидить сітчаста
цибулиночка куляста (Крокус)
– Чому ці дві квітки в червоній рамочці? (Підсніжник і крокус)
Вони занесені до спеціальної охоронної книги разом з іншими видами тварин і рослин, які можуть зникнути. Книгу цю називають Червоною книгою.
V. Малювання проліска та створення виставки на дошці «Квітуча лісова галявина»
1. Бесіда
- Погляньте на плакат, розміщений на дошці. Що він вам нагадує?
- А які ви бачите кольори? А давайте повторимо їх назви англійською.
- Зараз кожен з вас на аркуші паперу намалює одну із перших весняних квіточок – пролісок, а потім прикріпммо ваші малюнки на нашу галявину і перетворимо її на квітучу.
2. Демонстрація послідовності зображення проліска
(Вчитель показує на дошці, учні замальовують ескіз квітки простим олівцем)
- Які кольори ви використаєте для розфарбовування квітки?(повторення назв кольорів англійською мовою)
3. Самостійна практична робота учнів
(Згадати техніку виконання та вид образотворчого мистецтва)
4. Бесіда про письменників, які писали про квіти вірші та оповідання. Перегляд виставки книг з шкільної бібліотеки.
VІ. Підсумок уроку
1. Заповнення галявини квітами
- Діти, підніміть свої квіточки і покажіть один одному. Ви, мабуть, помітили, що вони всі вийшли різного розміру. А тепер давайте правильно розмістимо їх на нашій галявині. Квіти, які ростимуть далеко – маленькі і високо, а які ближче – великі і низько. Як на цьому малюнку.
2. Рефлексія
- Чи справдились ваші очікування від уроку? Що найбільше сподобалось?
3. Домашнє завдання
Читати вірш с.123 , вивчити за бажанням напам’ять або намалювати улюблену пору року.