Бінарний урок з географії та інформатики на тему: «Населення Африки. Держави Африки. Позначення на контурній карті держави Африки та їх столиці, розв’язування задач засобами табличного процесора.»
Автор: вчитель географії Удовіченко Ольга Володимирівна і вчитель інформатики Корольова Марина Валеріївна
Мета уроку:
Учень повинен пояснювати призначення:
середовища табличного процесора;
пунктів меню табличного процесора;
панелей інструментів;
лінійок і смуг прокрутки;
рядка формул і поля назви;
робочої області;
комірки й типи даних;
смуга перебору аркушів.
Учень повинен вміти:
відкривати, переглядати і зберігати електронні книжки;
створювати книги й аркуші;
переміщуватись аркушем і книгою;
вводити дані у комірки, форматувати й редагувати їх вміст;
вводити формули у комірки;
виділяти діапазони комірок із заданою адресою;
форматувати дані, комірки та діапазони комірок;
копіювати, переміщувати й вилучати вміст комірок і діапазонів комірок, створювати діаграми.
Обладнання: комп’ютери ПК з встановленими ОС та MCOffice, (дана) інструкція, картки-завдання, карта, контурні карти, презентація, файли-заготовки.
Тип уроку: урок-дослідження.
Хід уроку
І Організаційний момент
«Я піду куди завгодно, якщо мені доведуть, що це вперед»
Девід Лівінгстон.
На попередніх уроках ми з вами вивчали материк Африка, а сьогодні продовжимо знайомитися з материком, але на політичній карті світу.
Очікувані результати.
У Вас є невеликі картки на яких ми пропонуємо, щоб ви написали, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і наклейте їх на пальму.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
Прийом «Географічний практикум»
Вчитель географії: Для того щоб пригадати весь вивчений матеріал за минулі уроки перейдіть за посиланням і виконайте завдання: https://learningapps.org/display?v=p84r200ct18 або роздатковий матеріал у вигляді катрок-завдань.
З великих літер складіть слово. Яке слово у вас склалося? Молодці! Це гора АТЛАС.
Вчитель інформатики: На попередніх уроках ми з вами розглядали основні прийоми роботи з електронними таблицями, на прикладі Microsoft Excel.
Давайте пригадаємо основні моменти попереднього уроку, для цього потрібно розгадати кросворд.
Молодці, ви справились з завданням!
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Вчитель географії: Африка найжаркіший материк, та попри це тут протікає найдовша річка світу в найбільшій пустелі світу. Африканське прислів’я говорить, що людина, яка прибула до Африки, навіть із розплющеними очима, однаково сліпа. Багата природа материка привертає увагу своєю незвичністю, казковою красою. Але при цьому вона дика, тому дуже сувора. Мандрівники часто потрапляють тут у халепу.
Вчитель інформатики: Щоб почати мандрівку, мандрівникам потрібно мати карту. Її у мене немає, але у мене буде цікава інформація, яку я отримаю від вас і, в свою чергу, представлю вам інформацію про можливості електронного процесора Excel.
IV Вивчення нового матеріалу
Вчитель географії: материк Африка другий за чисельністю населення та площею континент після Євразії. Африка налічує 61 державу, 54 з яких незалежні, 10 остівних,14 внутрішньоконтинентальних, та 37 держав з виходом до морів і океанів. На минулому уроці ми з вами розподілилися на команди. У кожної команди було домашнє завдання дослідити державу Африки, яку вони обрали.
Давайте почнемо мандрувати! Ми сідаємо на корабель і пливемо в Північно-африканську державу Єгипет.
Виступ першої групи учнів-дослідників
Позначте у своїх контурних картах цю державу. Продовжуємо мандрівку Червоним морем пливемо в Ефіопію.
Виступ другої групи учнів-дослідників
Позначте у своїх контурних картах цю державу. Далі через Аденську затоку і Індійський океан мандруємо до держави Південна Африка.
Виступ третьої групи учнів-дослідників
Позначте у своїх контурних картах цю державу. Мандрівка продовжується Атлантичним океаном до держави Нігерії.
Виступ четвертої групи учнів-дослідників.
Позначте у своїх контурних картах цю державу.
Вчитель інформатики: Головним призначенням електронних таблиць є обробка даних, які містяться у комірках, за формулами. Сьогодні ваше головне завдання правильно застосовувати формули, а також побудувати діаграми в програмі Microsoft Excel.
Давайте спробуємо це зробити. Спочатку виконаємо обчислення, які знаходяться у файлах-заготовках у папці Африка на Робочому столі. А потім побудуємо діаграму для кращого аналізу результатів роботи.
V Закріплення нових знань
Вчитель інформатики: Дослідники, для того, щоб закріпити всі отримані знання на цьому уроці, ми пропонуємо вам пройти географічно-інформаційний тест. На робочому столі в папці Африка відкрийте тест «Населення Африки. Розв’язування задач в табличному процесорі». (виставлення оцінок по тесту)
VI Підсумок уроку
Події, які ми притягуємо в наше життя, якими б вони не були, необхідні для того, щоб ми навчилися того, чого повинні навчитися. Яким би не був наш наступний крок, він потрібен для того, щоб досягти того місця, куди ми обрали шлях.
Отже, сьогодні ми мандрували одним з найбільших і найгарячіших континентів світу. Сподіваємося, що вам сподобалось. Так як континент Африка є одним з найбільших постачальників екзотичних фруктів ми сьогодні хотіли вас пригостити одним із фруктів.
VII Домашнє завдання
Географія: Параграф 19-20
Інформатика: повторити параграф 26.
Населення держави |
|
Столиця |
|
Площа |
|
Грошова одиниця |
|
Релігія |
|
Офіційна мова |
|
Раса, народність |
|
Розвиненість країни |
|
Населення держави |
|
Столиця |
|
Площа |
|
Грошова одиниця |
|
Релігія |
|
Офіційна мова |
|
Раса, народність |
|
Розвиненість країни |
|
Населення держави |
|
Столиця |
|
Площа |
|
Грошова одиниця |
|
Релігія |
|
Офіційна мова |
|
Раса, народність |
|
Розвиненість країни |
|
Населення держави |
|
Столиця |
|
Площа |
|
Грошова одиниця |
|
Релігія |
|
Офіційна мова |
|
Раса, народність |
|
Розвиненість країни |
|
Бінарний урок з географії та інформатики на тему: «Населення Африки. Держави Африки. Позначення на контурній карті держави Африки та їх столиці, розв’язування задач засобами табличного процесора.»
Автор: вчитель географії Удовіченко Ольга Володимирівна і вчитель інформатики Корольова Марина Валеріївна
Мета уроку:
Учень повинен пояснювати призначення:
середовища табличного процесора;
пунктів меню табличного процесора;
панелей інструментів;
лінійок і смуг прокрутки;
рядка формул і поля назви;
робочої області;
комірки й типи даних;
смуга перебору аркушів.
Учень повинен вміти:
відкривати, переглядати і зберігати електронні книжки;
створювати книги й аркуші;
переміщуватись аркушем і книгою;
вводити дані у комірки, форматувати й редагувати їх вміст;
вводити формули у комірки;
виділяти діапазони комірок із заданою адресою;
форматувати дані, комірки та діапазони комірок;
копіювати, переміщувати й вилучати вміст комірок і діапазонів комірок, створювати діаграми.
Обладнання: комп’ютери ПК з встановленими ОС та MCOffice, (дана) інструкція, картки-завдання, карта, контурні карти, презентація, файли-заготовки.
Тип уроку: урок-дослідження.
Хід уроку
І Організаційний момент
«Я піду куди завгодно, якщо мені доведуть, що це вперед»
Девід Лівінгстон.
На попередніх уроках ми з вами вивчали материк Африка, а сьогодні продовжимо знайомитися з материком, але на політичній карті світу.
Очікувані результати.
У Вас є невеликі картки на яких ми пропонуємо, щоб ви написали, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і наклейте їх на пальму.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
Прийом «Географічний практикум»
Вчитель географії: Для того щоб пригадати весь вивчений матеріал за минулі уроки перейдіть за посиланням і виконайте завдання: https://learningapps.org/display?v=p84r200ct18 або роздатковий матеріал у вигляді катрок-завдань.
З великих літер складіть слово. Яке слово у вас склалося? Молодці! Це гора АТЛАС.
Вчитель інформатики: На попередніх уроках ми з вами розглядали основні прийоми роботи з електронними таблицями, на прикладі Microsoft Excel.
Давайте пригадаємо основні моменти попереднього уроку, для цього потрібно розгадати кросворд.
Молодці, ви справились з завданням!
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Вчитель географії: Африка найжаркіший материк, та попри це тут протікає найдовша річка світу в найбільшій пустелі світу. Африканське прислів’я говорить, що людина, яка прибула до Африки, навіть із розплющеними очима, однаково сліпа. Багата природа материка привертає увагу своєю незвичністю, казковою красою. Але при цьому вона дика, тому дуже сувора. Мандрівники часто потрапляють тут у халепу.
Вчитель інформатики: Щоб почати мандрівку, мандрівникам потрібно мати карту. Її у мене немає, але у мене буде цікава інформація, яку я отримаю від вас і, в свою чергу, представлю вам інформацію про можливості електронного процесора Excel.
IV Вивчення нового матеріалу
Вчитель географії: материк Африка другий за чисельністю населення та площею континент після Євразії. Африка налічує 61 державу, 54 з яких незалежні, 10 остівних,14 внутрішньоконтинентальних, та 37 держав з виходом до морів і океанів. На минулому уроці ми з вами розподілилися на команди. У кожної команди було домашнє завдання дослідити державу Африки, яку вони обрали.
Давайте почнемо мандрувати! Ми сідаємо на корабель і пливемо в Північно-африканську державу Єгипет.
Виступ першої групи учнів-дослідників
Позначте у своїх контурних картах цю державу. Продовжуємо мандрівку Червоним морем пливемо в Ефіопію.
Виступ другої групи учнів-дослідників
Позначте у своїх контурних картах цю державу. Далі через Аденську затоку і Індійський океан мандруємо до держави Південна Африка.
Виступ третьої групи учнів-дослідників
Позначте у своїх контурних картах цю державу. Мандрівка продовжується Атлантичним океаном до держави Нігерії.
Виступ четвертої групи учнів-дослідників.
Позначте у своїх контурних картах цю державу.
Вчитель інформатики: Головним призначенням електронних таблиць є обробка даних, які містяться у комірках, за формулами. Сьогодні ваше головне завдання правильно застосовувати формули, а також побудувати діаграми в програмі Microsoft Excel.
Давайте спробуємо це зробити. Спочатку виконаємо обчислення, які знаходяться у файлах-заготовках у папці Африка на Робочому столі. А потім побудуємо діаграму для кращого аналізу результатів роботи.
V Закріплення нових знань
Вчитель інформатики: Дослідники, для того, щоб закріпити всі отримані знання на цьому уроці, ми пропонуємо вам пройти географічно-інформаційний тест. На робочому столі в папці Африка відкрийте тест «Населення Африки. Розв’язування задач в табличному процесорі». (виставлення оцінок по тесту)
VI Підсумок уроку
Події, які ми притягуємо в наше життя, якими б вони не були, необхідні для того, щоб ми навчилися того, чого повинні навчитися. Яким би не був наш наступний крок, він потрібен для того, щоб досягти того місця, куди ми обрали шлях.
Отже, сьогодні ми мандрували одним з найбільших і найгарячіших континентів світу. Сподіваємося, що вам сподобалось. Так як континент Африка є одним з найбільших постачальників екзотичних фруктів ми сьогодні хотіли вас пригостити одним із фруктів.
VII Домашнє завдання
Географія: Параграф 19-20
Інформатика: повторити параграф 26.
Населення держави |
|
Столиця |
|
Площа |
|
Грошова одиниця |
|
Релігія |
|
Офіційна мова |
|
Раса, народність |
|
Розвиненість країни |
|
Населення держави |
|
Столиця |
|
Площа |
|
Грошова одиниця |
|
Релігія |
|
Офіційна мова |
|
Раса, народність |
|
Розвиненість країни |
|
Населення держави |
|
Столиця |
|
Площа |
|
Грошова одиниця |
|
Релігія |
|
Офіційна мова |
|
Раса, народність |
|
Розвиненість країни |
|
Населення держави |
|
Столиця |
|
Площа |
|
Грошова одиниця |
|
Релігія |
|
Офіційна мова |
|
Раса, народність |
|
Розвиненість країни |
|