Бінарний урок з географії та інформатики на тему: "Населення Африки. Держави Африки. Позначення на контурній карті держави Африки, розв’язування задач засобами Excel"

Про матеріал
Мета уроку: • навчити учнів основних понять тем, читати та аналізувати географічні карти та активізовувати пізнавальну активність; • розвивати вміння аналізувати та порівнювати, виділяти головне, установлювати причинно-наслідкові зв’язки та на практиці використовувати географічні дані і вміння створювати організаційні діаграми і формули в табличному процесорі Excel; • виховувати всесторонньорозвиненого учня та формувати його екологічну культуру. • сформувати предметні компетенції щодо технологій опрацювання даних у табличній формі.
Перегляд файлу

Бінарний урок з географії та інформатики на тему: «Населення Африки. Держави Африки. Позначення на контурній карті держави Африки та їх столиці, розв’язування задач засобами табличного процесора.»

Автор: вчитель географії Удовіченко Ольга Володимирівна і вчитель інформатики Корольова Марина Валеріївна

Мета уроку:

  • навчити учнів основних понять тем, читати та аналізувати географічні карти та активізовувати пізнавальну активність;
  • розвивати вміння аналізувати та порівнювати, виділяти головне, установлювати причинно-наслідкові зв’язки та на практиці використовувати географічні дані і вміння створювати організаційні діаграми і формули в табличному процесорі Excel;
  • виховувати всесторонньорозвиненого учня та формувати його екологічну культуру.
  • сформувати предметні компетенції щодо технологій опрацювання даних у табличній формі.

Учень повинен пояснювати призначення:

середовища табличного процесора;

пунктів меню табличного процесора;

панелей інструментів;

лінійок і смуг прокрутки;

рядка формул і поля назви;

робочої області;

комірки й типи даних;

смуга перебору аркушів.

Учень повинен вміти:

відкривати, переглядати і зберігати електронні книжки;

створювати книги й аркуші;

переміщуватись аркушем і книгою;

вводити дані у комірки, форматувати й редагувати їх вміст;

вводити формули у комірки;

виділяти діапазони комірок із заданою адресою;

форматувати дані, комірки та діапазони комірок;

копіювати, переміщувати й вилучати вміст комірок і діапазонів комірок, створювати діаграми.

Обладнання: комп’ютери ПК з встановленими ОС та MCOffice, (дана) інструкція, картки-завдання, карта, контурні карти, презентація, файли-заготовки.

Тип уроку: урок-дослідження.

Хід уроку

І Організаційний момент

«Я піду куди завгодно, якщо мені доведуть, що це вперед»

     Девід Лівінгстон.

На попередніх уроках ми з вами вивчали материк Африка, а сьогодні продовжимо знайомитися з материком, але на політичній карті світу.

Очікувані результати.

У Вас є невеликі картки на яких ми пропонуємо, щоб ви написали, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і наклейте їх на пальму.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

Прийом «Географічний практикум»

Вчитель географії: Для того щоб пригадати весь вивчений матеріал за минулі уроки перейдіть за посиланням і виконайте завдання: https://learningapps.org/display?v=p84r200ct18 або роздатковий матеріал у вигляді катрок-завдань.

З великих літер складіть слово. Яке слово у вас склалося? Молодці! Це гора АТЛАС.

Вчитель інформатики: На попередніх уроках ми з вами розглядали основні прийоми роботи з електронними таблицями, на прикладі Microsoft Excel.

Давайте пригадаємо основні моменти попереднього уроку, для цього потрібно розгадати кросворд.

Молодці, ви справились з завданням!

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Вчитель географії:  Африка найжаркіший материк, та попри це тут протікає найдовша річка світу в найбільшій пустелі світу. Африканське прислів’я говорить, що людина, яка прибула до Африки, навіть із розплющеними очима, однаково сліпа. Багата природа материка привертає увагу своєю незвичністю, казковою красою. Але при цьому вона дика, тому дуже сувора. Мандрівники часто потрапляють тут у халепу.

Вчитель інформатики: Щоб почати мандрівку, мандрівникам потрібно мати карту. Її у мене немає, але у мене буде цікава інформація, яку я отримаю від вас і, в свою чергу, представлю вам інформацію про можливості електронного процесора Excel.

IV Вивчення нового матеріалу

Вчитель географії: материк Африка другий за чисельністю населення та площею континент після Євразії. Африка налічує 61 державу, 54 з яких незалежні, 10 остівних,14 внутрішньоконтинентальних, та 37 держав з виходом до морів і океанів. На минулому уроці ми з вами розподілилися на команди. У кожної команди  було домашнє завдання дослідити державу Африки, яку вони обрали.

Давайте почнемо мандрувати! Ми сідаємо на корабель і пливемо в Північно-африканську державу Єгипет.

Виступ першої групи учнів-дослідників

Позначте у своїх контурних картах цю державу. Продовжуємо мандрівку Червоним морем пливемо в Ефіопію.

Виступ другої групи учнів-дослідників

Позначте у своїх контурних картах цю державу. Далі через Аденську затоку і Індійський океан мандруємо до держави Південна Африка.

Виступ третьої групи учнів-дослідників

Позначте у своїх контурних картах цю державу. Мандрівка продовжується Атлантичним океаном до держави Нігерії.

Виступ четвертої групи учнів-дослідників.

Позначте у своїх контурних картах цю державу.

Вчитель інформатики: Головним призначенням електронних таблиць є обробка даних, які містяться у комірках, за формулами. Сьогодні ваше головне завдання правильно застосовувати формули, а також побудувати діаграми  в програмі Microsoft Excel.

Давайте спробуємо це зробити. Спочатку виконаємо обчислення, які знаходяться у файлах-заготовках у папці Африка на Робочому столі. А потім побудуємо діаграму для кращого аналізу результатів роботи.

V Закріплення нових знань

Вчитель інформатики: Дослідники, для того, щоб закріпити всі отримані знання на цьому уроці, ми пропонуємо вам пройти географічно-інформаційний тест. На робочому столі в папці Африка відкрийте тест «Населення Африки. Розв’язування задач в табличному процесорі». (виставлення оцінок по тесту) 

VI Підсумок уроку

Події, які ми притягуємо в наше життя, якими б вони не були, необхідні для того, щоб ми навчилися того, чого повинні навчитися. Яким би не був наш наступний крок, він потрібен для того, щоб досягти того місця, куди ми обрали шлях.

Отже, сьогодні ми мандрували одним з найбільших і найгарячіших континентів світу. Сподіваємося, що вам сподобалось. Так як континент Африка є одним з найбільших постачальників екзотичних фруктів ми сьогодні хотіли вас пригостити одним із фруктів.

 

VII Домашнє завдання

Географія: Параграф 19-20

Інформатика: повторити параграф 26.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Населення держави

 

Столиця

 

Площа

 

Грошова одиниця

 

Релігія

 

Офіційна мова

 

Раса, народність

 

Розвиненість країни

 

 

Населення держави

 

Столиця

 

Площа

 

Грошова одиниця

 

Релігія

 

Офіційна мова

 

Раса, народність

 

Розвиненість країни

 

 

Населення держави

 

Столиця

 

Площа

 

Грошова одиниця

 

Релігія

 

Офіційна мова

 

Раса, народність

 

Розвиненість країни

 

 

Населення держави

 

Столиця

 

Площа

 

Грошова одиниця

 

Релігія

 

Офіційна мова

 

Раса, народність

 

Розвиненість країни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу африка и ексельКартинки по запросу африка и ексель

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Населення Африки. Держави Африки. Позначення на контурній карті держав Африки та їх столиці, розв’язування задач засобами табличного процесора.

Номер слайду 2

«Я піду куди завгодно, якщо мені доведуть, що це вперед» Девід Лівінгстон. Епіграф уроку

Номер слайду 3

Вправа «Знайди пару»Острів Півострів Місто. Протока. Мис. Мадагаскар (А)Гібралтар (С)Рас-Енгела (А)Сомалі (Т)Каїр (Л)

Номер слайду 4

Вправа «Знайди пару»Яке слово у вас склалося?АТЛАС

Номер слайду 5

Розгадайте кросворд       2                                           4                  1                        6       3                              5                                                             

Номер слайду 6

Перевірте свої відповіді       2 д              і              а             г  4 к            р  н    1к л іт и н к а   и           м  г  6 ф       3 ді  а п а зо н             р           5 ф о рм а т            у               л             а                 

Номер слайду 7

Починаємо подорож

Номер слайду 8

Єгипет

Номер слайду 9

Ефіопія

Номер слайду 10

Південна Африка

Номер слайду 11

Нігерія

Номер слайду 12

Повторимо правила поведінки та безпекив комп’ютерному класіhttp://vsimppt.com.ua/http://vsimppt.com.ua/

Номер слайду 13

Робота на комп'ютеріКраїна. Площа. Населення. Гусота населення. Південна Африка122000056720000 Ефіопія1104000105000000 Єгипет100000085000000 Нігерія924000167000000     Всього   

Номер слайду 14

Закріплення знань. Тест «Населення Африки. Розв’язування задач в табличному процесорі».

Номер слайду 15

Підсумок уроку. Події, які ми притягуємо в наше життя, якими б вони не були, необхідні для того, щоб ми навчилися того, чого повинні навчитися. Яким би не був наш наступний крок, він потрібен для того, щоб досягти того місця, куди ми обрали шлях.

Номер слайду 16

Домашнє завдання. Географія: Параграф 19-20Інформатика: повторити параграф 26.

Номер слайду 17

Дякуємо за подорож!

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

Бінарний урок з географії та інформатики на тему: «Населення Африки. Держави Африки. Позначення на контурній карті держави Африки та їх столиці, розв’язування задач засобами табличного процесора.»

Автор: вчитель географії Удовіченко Ольга Володимирівна і вчитель інформатики Корольова Марина Валеріївна

Мета уроку:

  • навчити учнів основних понять тем, читати та аналізувати географічні карти та активізовувати пізнавальну активність;
  • розвивати вміння аналізувати та порівнювати, виділяти головне, установлювати причинно-наслідкові зв’язки та на практиці використовувати географічні дані і вміння створювати організаційні діаграми і формули в табличному процесорі Excel;
  • виховувати всесторонньорозвиненого учня та формувати його екологічну культуру.
  • сформувати предметні компетенції щодо технологій опрацювання даних у табличній формі.

Учень повинен пояснювати призначення:

середовища табличного процесора;

пунктів меню табличного процесора;

панелей інструментів;

лінійок і смуг прокрутки;

рядка формул і поля назви;

робочої області;

комірки й типи даних;

смуга перебору аркушів.

Учень повинен вміти:

відкривати, переглядати і зберігати електронні книжки;

створювати книги й аркуші;

переміщуватись аркушем і книгою;

вводити дані у комірки, форматувати й редагувати їх вміст;

вводити формули у комірки;

виділяти діапазони комірок із заданою адресою;

форматувати дані, комірки та діапазони комірок;

копіювати, переміщувати й вилучати вміст комірок і діапазонів комірок, створювати діаграми.

Обладнання: комп’ютери ПК з встановленими ОС та MCOffice, (дана) інструкція, картки-завдання, карта, контурні карти, презентація, файли-заготовки.

Тип уроку: урок-дослідження.

Хід уроку

І Організаційний момент

«Я піду куди завгодно, якщо мені доведуть, що це вперед»

     Девід Лівінгстон.

На попередніх уроках ми з вами вивчали материк Африка, а сьогодні продовжимо знайомитися з материком, але на політичній карті світу.

Очікувані результати.

У Вас є невеликі картки на яких ми пропонуємо, щоб ви написали, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і наклейте їх на пальму.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

Прийом «Географічний практикум»

Вчитель географії: Для того щоб пригадати весь вивчений матеріал за минулі уроки перейдіть за посиланням і виконайте завдання: https://learningapps.org/display?v=p84r200ct18 або роздатковий матеріал у вигляді катрок-завдань.

З великих літер складіть слово. Яке слово у вас склалося? Молодці! Це гора АТЛАС.

Вчитель інформатики: На попередніх уроках ми з вами розглядали основні прийоми роботи з електронними таблицями, на прикладі Microsoft Excel.

Давайте пригадаємо основні моменти попереднього уроку, для цього потрібно розгадати кросворд.

Молодці, ви справились з завданням!

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Вчитель географії:  Африка найжаркіший материк, та попри це тут протікає найдовша річка світу в найбільшій пустелі світу. Африканське прислів’я говорить, що людина, яка прибула до Африки, навіть із розплющеними очима, однаково сліпа. Багата природа материка привертає увагу своєю незвичністю, казковою красою. Але при цьому вона дика, тому дуже сувора. Мандрівники часто потрапляють тут у халепу.

Вчитель інформатики: Щоб почати мандрівку, мандрівникам потрібно мати карту. Її у мене немає, але у мене буде цікава інформація, яку я отримаю від вас і, в свою чергу, представлю вам інформацію про можливості електронного процесора Excel.

IV Вивчення нового матеріалу

Вчитель географії: материк Африка другий за чисельністю населення та площею континент після Євразії. Африка налічує 61 державу, 54 з яких незалежні, 10 остівних,14 внутрішньоконтинентальних, та 37 держав з виходом до морів і океанів. На минулому уроці ми з вами розподілилися на команди. У кожної команди  було домашнє завдання дослідити державу Африки, яку вони обрали.

Давайте почнемо мандрувати! Ми сідаємо на корабель і пливемо в Північно-африканську державу Єгипет.

Виступ першої групи учнів-дослідників

Позначте у своїх контурних картах цю державу. Продовжуємо мандрівку Червоним морем пливемо в Ефіопію.

Виступ другої групи учнів-дослідників

Позначте у своїх контурних картах цю державу. Далі через Аденську затоку і Індійський океан мандруємо до держави Південна Африка.

Виступ третьої групи учнів-дослідників

Позначте у своїх контурних картах цю державу. Мандрівка продовжується Атлантичним океаном до держави Нігерії.

Виступ четвертої групи учнів-дослідників.

Позначте у своїх контурних картах цю державу.

Вчитель інформатики: Головним призначенням електронних таблиць є обробка даних, які містяться у комірках, за формулами. Сьогодні ваше головне завдання правильно застосовувати формули, а також побудувати діаграми  в програмі Microsoft Excel.

Давайте спробуємо це зробити. Спочатку виконаємо обчислення, які знаходяться у файлах-заготовках у папці Африка на Робочому столі. А потім побудуємо діаграму для кращого аналізу результатів роботи.

V Закріплення нових знань

Вчитель інформатики: Дослідники, для того, щоб закріпити всі отримані знання на цьому уроці, ми пропонуємо вам пройти географічно-інформаційний тест. На робочому столі в папці Африка відкрийте тест «Населення Африки. Розв’язування задач в табличному процесорі». (виставлення оцінок по тесту) 

VI Підсумок уроку

Події, які ми притягуємо в наше життя, якими б вони не були, необхідні для того, щоб ми навчилися того, чого повинні навчитися. Яким би не був наш наступний крок, він потрібен для того, щоб досягти того місця, куди ми обрали шлях.

Отже, сьогодні ми мандрували одним з найбільших і найгарячіших континентів світу. Сподіваємося, що вам сподобалось. Так як континент Африка є одним з найбільших постачальників екзотичних фруктів ми сьогодні хотіли вас пригостити одним із фруктів.

 

VII Домашнє завдання

Географія: Параграф 19-20

Інформатика: повторити параграф 26.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Населення держави

 

Столиця

 

Площа

 

Грошова одиниця

 

Релігія

 

Офіційна мова

 

Раса, народність

 

Розвиненість країни

 

 

Населення держави

 

Столиця

 

Площа

 

Грошова одиниця

 

Релігія

 

Офіційна мова

 

Раса, народність

 

Розвиненість країни

 

 

Населення держави

 

Столиця

 

Площа

 

Грошова одиниця

 

Релігія

 

Офіційна мова

 

Раса, народність

 

Розвиненість країни

 

 

Населення держави

 

Столиця

 

Площа

 

Грошова одиниця

 

Релігія

 

Офіційна мова

 

Раса, народність

 

Розвиненість країни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу африка и ексельКартинки по запросу африка и ексель

zip
Додано
30 квітня 2021
Переглядів
651
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку