Бінарний урок з математики "Площа прямокутника та квадрата" до Міжнародного дня прав людини

Про матеріал
Бінарний урок з математики "Площа прямокутника та квадрата" до Міжнародного дня прав людини
Перегляд файлу

Бінарний  урок  математики 5 клас

Тема : «Площа прямокутника  і квадрата»

до Міжнародного дня прав людини

Формування компетентностей;

  • предметна компетентність: домогтися  засвоєння поняття одиниці  вимірювання площі, формувати вміння обчислювати площу прямокутника  та площу квадрата
  • ключові компетентності:
  • математична компетентність – оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині, розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту;
  • спілкування державною мовою – чітко, лаконічно та зрозуміло формувати думку;
  • спілкування іноземними  мовами-спілкуватися іноземною мовою з використанням числівників, математичних понять і найуживаніших термінів.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: плакат і таблиці, картки із завданнями, плакат співпраці «Площа прямокутника та квадрата»    у 5 класі.

 

Хід  уроку

І. Організаційний етап ( урок проходить у вигляді   бінарного заняття гри в доміно)

 

ІІ Перевірка домашнього завдання

На минулому уроці  ми з вами вже розв’язували   задачі на площу та периметр прямокутника.

Яке завдання було?  (відповідь учня) Перевіримо його!

ІІІ  Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми закріпимо навички розв’язування задач з використанням формул периметру та площі прямокутника. Перш ніж почати  перевіримо як ви засвоїли матеріал попереднього уроку. Проведемо математичний диктант. Записуємо в зошитах число, класна робота. Математичний диктант.

ІV  Актуалізація опорних знань учнів

Кожне завдання в 2 бали . Тому у кожного з вас є шанс отримати 10 балів

Математичний диктант.

  1. Що таке одничний квадрат?
  2. Що означає виміряти площу фігури?
  3. Формула для обчислення площі прямокутника.
  4. Формула для обчислення площі квадрата.
  5. Залежність між одиницями  вимірювання площі.

Обмінюємось зошитами з сусідом. Перевіряємо відповіді.

V Вдосконалення вмінь, відпрацювання навичок

Гра подібна  до «Індивідуальне  лот». На дошці прикріплений плакат, розбитий на 9 рівних частин. Це плакат співпраці. На плакаті  знаходяться 9  різних задач,  розв’язавши які  учні  отримують повне зображення. Перед учнями також є 9 фрагментів зображення. На кожному  фрагменті написано правильну відповідь на одну задачу. Якщо правильно спів ставити  задачу та відповідь,  то отримуємо зображення.

C:\Users\HP\Downloads\FB_IMG_1638905581651.jpgC:\Users\HP\Downloads\FB_IMG_1638905578890.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 01

Одна сторона прямокутника дорівнює 18 см,

а сусідня сторона на 12 см довша за неї.

Обчисліть периметр прямокутника.

Розв’язання:

а= 18 см

b= ? на 12см довша

Р пр. = ?

b = 18+12=30 (см)- сусідня сторона

C:\Users\HP\Downloads\IMG_20211208_093921_6.jpgР пр = 2(а+ b)=2(18+30)= 96 (см)

Відповідь: 96 сантиметрів периметр прямокутника.

Завдання 02

Одна сторона прямокутника дорівнює 18 см,

а сусідня сторона на 12 см довша за неї.

Обчисліть площу  прямокутника.

Розв’язання:

а= 18 см

b= ? на 12см довша

S пр = ?

b = 18+12=30 (см)- сусідня сторона

S пр = а* b=18*30= 540 (см2)

Відповідь: 540 сантиметрів квадратних  площа  прямокутника.

Завдання 03

Периметр  прямокутника дорівнює 144 см,

а одна з його сторін  43 см .

Знайдіть сусідню сторону.

Розв’язання:

Р пр = 144 см

а= 43 см

b= ?

Підставивши у формулу периметра прямокутника дані числа, маємо рівняння:

2(43+ b)=144

C:\Users\HP\Downloads\IMG_20211208_095837_8.jpg86+2b=144

2b=144-86

2b= 58

b =29 см

Відповідь: 29 сантиметрів сусідня сторона

Завдання 04

Одна сторона прямокутника дорівнює 12 см,

а сусідня  в  3 рази  довша за неї.

Обчисліть площу прямокутника.

а= 12 см

b= ?  в 3 рази довша

S пр = ?

Розв’язання:

b = 3*12=36 (см)- сусідня сторона

S пр = а* b=12*36= 432 (см2)

Відповідь: 432 сантиметри квадратних  площа  прямокутника.

Завдання 05

Знайдіть площу квадрата, периметр якого дорівнює 156 см.

Р кв = 156 см

S кв =?

Розв’язання: використавши формулу периметра квадрата,

знайдемо його сторону

4а=156

а=156:4

а=39 (см) – сторона квадрата

S кв= а* b=39*39= 1521 (см2)

Відповідь: 1521 сантиметр квадратний  площа  квадрата.

Завдання 06

Периметр  прямокутника дорівнює 144 см,

а одна з його сторін - 43 см

Знайдіть площу прямокутника.

Р пр = 144 см

а= 43 см

S пр = ?

Розв’язання:

C:\Users\HP\Downloads\IMG_20211208_095435_8.jpgПідставивши у формулу периметра прямокутника дані числа, маємо рівняння:

2(43+ b)=144

86+2b=144

2b=144-86

2b= 58

b =29 см – друга сторона прямокутника

S пр = а* b=29*43=1247 (см2)

Відповідь: 1247 сантиметрів квадратних  площа  прямокутника.

Завдання 07

Периметр  прямокутника дорівнює 148 см,

а одна з його сторін - 51 см.

Знайдіть площу прямокутника.

Р пр = 148 см

а= 51 см

S пр = ?

Розв’язання:

Підставивши у формулу периметра прямокутника дані числа, маємо рівняння:

2(51+ b)=148

b +51=148:2

b+51=74

b= 74-51

b =23 см – друга сторона прямокутника

S пр = а* b=23*51=1173 (см2)

C:\Users\HP\Downloads\IMG_20211208_094314_7.jpgВідповідь: 1173 сантиметрів квадратних  площа  прямокутника.

Завдання 08

Знайдіть площу квадрата, периметр якого дорівнює 124 см.

Р кв = 124см

S кв = ?

Розв’язання:

використавши формулу периметра квадрата,

знайдемо його сторону

4а=124

а=124:4

а=31 (см) – сторона квадрата

S кв= а* b=31*31= 961 (см2)

Відповідь: 961 сантиметр квадратний  площа  квадрата.

Завдання 09

Периметр прямокутника дорівнює 5 м 6 дм,

а одна із його сторін  у 6  разів більша за сусідню.

Знайдіть площу прямокутника.

Р пр = 5м 6 дм

а= ?

b= ?  в 6разів більша

S пр = ?

Розв’язання:

Нехай сторона а= х см, тоді сторона b= 6х.  А периметр = 5м 6дм=560 см

Використавши формулу периметра прямокутника . Складаємо рівняння:

2(х+6х)=560

х+6х=560:2

7х=280

х=40 (см) – одна сторона прямокутника

Тоді друга сторона дорівнює

6х = 6*40=240 (см)

S пр.= 240*40=9600

Відповідь: 9600 сантиметрів квадратних  площа  прямокутника.

V Підбиття підсумків урок.

Після розв’язання всіх завдань та отримання зображення, обговорюємо  з учнями основні тези, записані на плакаті.

 Рефлексія

C:\Users\HP\OneDrive\Зображення\Знімки екрана\2022-12-03 (2).png

VІ Домашнє завдання:

І Запишіть англійською мовою слова: кут, трикутник, прямокутник, квадрат. За потреби скористайтеся словником, перекладачем в Інтернеті або допомогою вчителя іноземної мови.

C:\Users\HP\Downloads\IMG_20211215_100052_7.jpgІІ Скільки квадратів зі стороною 12 см потрібно для того, щоб скласти прямокутник довжиною 60 см і шириною 24 см?

Відповідь: 10 квадратиків.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 квітня 2023
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку