Біологічна гра "Найрозумніший"

Про матеріал
Позакласна робота з біології на узагальнення. Цікаві підібрані запитання ,які будуть підібрані для повторення матеріалу.
Перегляд файлу

image 

«Гра – основа успішного навчання»

 

 

 

 

 

 

 

 

image                   «Найрозумніший»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Підготувала:

image                                                               Дерев’янко Ю.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  

-         узагальнити та поглибити знання учнів з біології;

-         розвивати логічне мислення, швидкість реакції, кмітливість, застосовувати свої знання в нестандартних ситуаціях; 

-         сприяти вихованню активної життєвої позиції в навчанні й житті, допитливості, доброзичливості, взаємоповаги, стриманості.

Форма роботи: інтелектуальна гра

Обладнання та матеріали: протокол змагань, проектор, ноутбук

                                                      Хід заходу

Учитель:

Добрий день вам, любі учні — І дівчата, і хлоп'ята!  Ви прийшли на нашу зустріч,  І я рада вас вітати. Пропоную я сьогодні 

Вам, залишивши уроки,  На шляхах біологічних

Теж нові зробити кроки.

 

Вас вітає гра «Найрозумніший».  

Тож, сьогодні, за ігровими стійками ми дізнаємося хто ж здобуде звання «Найрозумніший».

На уроці задавати

                    Буду різні запитання,            Хто із вас усіх сильніший –               Це покаже нам змагання.

                            Є питання і серйозні,

                              Є питання й жартівливі,                            Тому будьте ви уважні,                             Тому будьте ви кмітливі. 

І. Відбірковий тур

 Беруть участь 15 учасників. На екрані висвітлюються 10 запитань.  Кожне запитання 1 бал.  Запитання:

1.        Як називаються листки Хвойних? (Хвоя)

2.        Найбільший птах у світі (Страус)

3.        Чим представлений внутрішній скелет ланцетника? (Хордою) 

4.        Яку злакову рослину використовують як будівельний матеріал? (Бамбук)

5.        Який найпоширеніший та найважливіший пігмент рослин? (Хлорофіл)

6.        Як називаються клітини, з допомогою яких здійснюється    нестатеве розмноження? (Спори)

7.        Скільки кіл кровообігу в земноводних? (2)

8.        У кого очі обертаються незалежно від тіла? (У хамелеона)

9.        Яка рослина може замінити вату? (Мох сфагнум)

10.   Як називають личинку метелика? (Гусінь)  

              (10 балів)

ІІ. Інформаційна частина

В цей час журі обирає шість учасників для основного туру. Враховується швидкість та правильність виконання завдань.

Учитель:

А не задавалися Ви питанням, хто є найрозумнішою людиною в світі? Тоні Бьюзен і Реймонд Кін вирішили це з'ясувати. Цілих 20 років вони опитували людей для того, щоб в результаті скласти рейтинг десяти найбільш геніальних персон в історії людства.

Дослідникам вдалося опитати понад сто тисяч людей з різних куточків нашої планети. Причому виявлення геніїв проводилося відразу в декількох номінаціях:

üВраховувалося, наскільки новаторськими були досягнення того чи іншого «розумника».

üВизначалося, чи була творчість «номінантів» багатостороннім.

üЗ'ясовувалося, наскільки впливовою була людина в своїй сфері діяльності.

üОцінювалася універсальність відкриттів і винаходів діяча.

üКрім того, аналізувалися сила, енергія, харизма геніїв, їх вплив на подальшу історію людства.

 Отже, ось вони - розумні люди планети Земля:

Вільям Шекспір - творець репертуару англійського театру, багатогранний і найглибший автор епохи Відродження;

Зодчі - архітектори, які побудували єгипетські піраміди;

Йоганн Вольфганг фон Гете - німецький поет, прозаїк, драматург, філософ, натураліст і державний діяч;

Мікеланджело- італійський скульптор, поет, мислитель, живописець, архітектор - один з титанів Ренесансу;

Олександр Македонський - найбільший полководець, цар, завойовник, творець світової держави;

Ісаак Ньютон - британський математик, механік, астроном і фізик, який відкрив закон всесвітнього тяжіння;

Томас Джефферсон - третій президент Сполучених штатів Америки, один з батьків-засновників цієї держави;

Леонардо да Вінчі - великий італійський художник (живописець, скульптор, архітектор) і вчений (анатом, математик, фізик, натураліст), ще один з універсальних діячів Ренесансу;

Фідій - архітектор Афін;

Альберт Ейнштейн - вчений, який заснував сучасну теоретичну фізику, і громадський діяч.

Даний список цікавий, насамперед, тим, що він доводить: проявити геніальність можна практично в будь-якій сфері життя: у літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі, у всіх видах науки, у військовій справі.

Якщо Ви талановиті, працьовиті і вмієте підходити до своєї роботи з душею - як до єдиного і дорогому для Вас покликанням - то цілком можна сподіватися, що через деякий час саме Ви будете очолювати рейтинг найрозумніших і успішних людей всіх часів і народів

ІІІ. Основний тур

Учні займають місця за ігровими стійками (партами) Завдання:

1.             Яка хвойна рослина є листопадною:

                  а) модрина;

б) гінкго;

в) ялиця;

г) тис?

2.             Скільки тичинок у квітці Хрестоцвітих:

а) 4;

б) 6;

в) 10;

г) 3?    

3.             Як називається плід сливи та вишні:

а) ягода;

б) гарбузина;

в) кістянка;

г) яблуко?

4.             Хто оселяється на коренях бобових рослин:

а) миші;

б) бульбочкові бактерії;

в) віруси;

г) одноклітинні водорості?

5.             Як у народі називають арахіс:

а) горішки;

б) насіння;

в) земляний горіх;

                               г) наземний горіх?           

6.             Як називають личинку жаби:

а) жабенятко;

б) хвостатик;

в) пуголовок;

г) німфа?

7.             Назвіть органели руху евглени зеленої:

а) псевдоніжки;

б) війки;

в) ніжки;

г) джгутик.

8.             Жук-переселенець із Північної Америки:

а) жук-носоріг;

б) колорадський;

в) водомірка;

г) жук-олень?

9.             Що є основою зовнішнього скелета членистоногих:

а) целюлоза;   

б) крохмаль;

в) хітин;

г) глікоген?

10.        Де самка річкового рака виношує запліднені ікринки?:

а) на спині;

б) на черевних ніжках;

в) біля ротового отвору;

г) на грудних ніжках?

11.        Який тип травлення характерний для павуків:

а) внутрішнє;

б) зовнішнє;

в) позаклітинне;

г) внутрішньоклітинне?

12.        У кого з плазунів з’являється вперше неповна перегородка в серці:

а) у ящірки прудкої;

б) у хамелеона;

в) у крокодила;

г) у черепахи?

13.        Хто може пожертвувати частиною себе, щоб залишитися в живих: а) змія;

б) ящірка;

в) крокодил;

г) страус? 

14.        Який антибіотик отримали із цвілевих грибів:

а) амоксицилін;

б) левоміцетин;

в) пеніцилін;

г) граміцидин?

15.        У кого з птахів найдовший язик:

а) дятла;

б) сороки;

в) лелеки;

г) пінгвіна?

16.        Як називають науку, що вивчає птахів:

а) орнітологія;

б) мікологія;

в) іхтіологія;

                               г) бріологія?            

17.        Хто чує ногами:

а) кіт;

б) коник;

в) щур;

г) жаба.

18.        Рослина, яка «пече вогнем»:

а) ряска;

б) бузина;

в) кропива;

г) осот?

19.        Яка тварина може «вилазити» зі шкіри:

а) змія;

б) дощовий черв’як;

в) ящірка;

г) п’явка? 

20.        Птах — символ вірності:

а) лелека;

б) ластівка;

в) лебідь;

г) горобець.

21.        На гектарі доброго пасовища їх близько 3 тонн. Кого саме?

а) мишей;

б) черв’яків;

в) бактерій;

г) комах.

22.        У людини є 32 зуби, а у синички?

а) 12;

б) 22;

в) жодного;

г) 34.

23.        Скільки шийних хребців у жирафи:

а) 4;

б) 7;

в) 8;

г) 12?

24.        Який учений відкрив явище подвійного запліднення у покритонасінних рослин: а) К. Лінней;

б) С.Г. Навашин;

в) М. Ломоносов;

г) В. Вернадський?

25.        Назвіть суцвіття, яке формується у представників родини Айстрові: а) китиця; 

б) кошик;

в) зонтик; 

г) складний колос?

26.        Видозмінений пагін бульба спостерігається у рослин з родин:

а) Злаки; 

б) Пасльонові; 

в) Лілійні; 

                         г) Бобові?

27.        Вкажіть формулу квітки родини Хрестоцвіті:

а) Ч4 П4 Т2+4 М1; 

б) О(2)+2Т3М1;

в) Ч(5)П(5)Т(5) М1

г) О3+3 Т3+3 М1?

28.        Скільки пар ніг мають дорослі комахи:

а) 2; 

б) 3; 

в) 4; 

                         г) 5?

29.        Укажіть науку, яка вивчає гриби:

а) вірусологія;

б) цитологія;

в) мікологія;

г) бактеріологія?

30.        Укажіть кратність збільшення мікроскопа, у якого на окулярі є позначка «10х», а на об’єктиві — «60х»:

а) 100; 

б) 160; 

в) 250;

г) 600? 

31.        Яку водорість називають «морською капустою»?

а) анфельція; 

б) улотрикс; 

в) саргасум;

г) ламінарія:

32.        Зазначте, cкільки джгутиків має клітина хламідомонади:

а) один; 

б) два; 

в) три;

г) чотири?

33.        Зовнішний шар в будові гідри це…

 

а) ентодерма

б) ектодерма

в) шкірно-м’язові клітини

г) мезодерма?

34.        Відновлення організмом втрачених частин тіла..

                  а) регенерація

б) подразливість

в) обмін речовин

г) нервова регуляція?

35.        Молочна планарія відносяться до класу:

а) круглі черви;

б) війчасті;

в) сисуни;

г) стьожкові?

ІV. Завдання для глядачів  Журі підбиває підсумки

Загадки:

У теплий дощик народився,

Парасолькою накрився,

Може б з лісу пострибав, Якби другу ногу мав. 

Гриб

 

У ставку живе на дні,

 Має диво-клешні дві,  Залізає в очерет,  Ходить задом наперед.

                                  Рак

 

Я маленька, зелененька,

 Дуже спритна і гарненька,  Як за хвіст мене піймати,  Можу я його віддати.

Ящірка

Ану, хто із вас вгадає, Що за звір ніг вісім має? Снує з ниток тонкі сіті, Щоб мушки в них ловити?

                                  Павук

 

Що то воно: у воді водиться,

З хвостом родиться,

А як виростає,

                                                                                              Хвіст відпадає?                                          

Жаба

              Хто мене вб'є, свою кров проллє.                                            

Комар

 

                                                            Під землею птиця кубло звела і яєць нанесла.               

                                                                                                      Картопля

 

Що то за голова, що лиш зуби й борода?

Часник

ІV. Підведення підсумків

Гра до кінця підходить.  І сумнівів немає, 

Нам зараз переможців  Рахунок визначає. Відзначимо двох учнів Які добре грали.. 

Бажаю, щоб реваншу 

Наступний раз дістали.

           

Журі визначає номінації:

ІІІ місце - «Юний розумник».

ІІ місце - «Біолог-інтелектуал».

Учню-переможцю,

Від нас аплодисменти!  А ось і нагороди — 

Щасливі гри моменти. Журі визначає переможця в номінації «Найрозумніший».

Учитель:

Приходьте ж на уроки, Беріть підручник в руки. 

Нехай завжди вам будуть 

Цікавими науки

 

 

 

 

Додаток 1

                                                            Протокол змагань

 

image 

 

 

ІІІ місце - «Юний розумник» - __________________________________________

 

ІІ місце - «Біолог-інтелектуал» - ______________________________________

 

І місце - «Найрозумніший» - _________________________________


 

11

 

pdf
Додав(-ла)
Либиченко Юля
Додано
19 квітня 2023
Переглядів
1078
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку