Біологічна Квест-гра «Різноманітність рослин»

Про матеріал
Мисюра Антоніна Мета: повторити, закріпити та перевірити знання про різноманітність рослин, екологічні групи та життєві форми рослин; продовжувати розвивати інтерес до вивчення біології за допомогою гри, виховувати взаєморозуміння та роботу в команді, повторити правила поведінки в природі. Обладнання: маршрутні листи, карти з маршрутами, секундоміри, пазли розрізані на п’ять часток, кросворди, конверти з словами для прислів’я та прикмети, сканворди, малюнки різних рослин, мікроскопи, назви відділів, мікропрепарати. Клас: 6-7 класи.
Перегляд файлу

Біологічна Квест-гра «Різноманітність рослин»

Виконала студентка групи БП-16-1

Мисюра Антоніна

Мета: повторити, закріпити та перевірити знання про різноманітність рослин, екологічні групи та життєві форми рослин; продовжувати розвивати інтерес до вивчення біології за допомогою гри, виховувати взаєморозуміння та роботу в команді, повторити правила поведінки в природі.

Обладнання: маршрутні листи, карти з маршрутами,  секундоміри, пазли розрізані на п’ять часток, кросворди, конверти з словами для прислів’я та прикмети, сканворди, малюнки різних рослин, мікроскопи, назви відділів, мікропрепарати.

Клас: 6-7 класи.

Хід гри:

Маршрутний лист.

Станція

Час проходження завдання

Загальний час

Кіл-ть помилок

Примітка

Підпис судді

1

Практична

 

 

 

 

 

2

Логічна

 

 

 

 

 

3

Екологічна

 

 

 

 

 

4

Краєзнавча

 

 

 

 

 

5

Морфологічна

 

 

 

 

 

6

Загадкова

 

 

 

 

 

 

Результат

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний момент.

Ознайомлення учасників квесту з технікою безпеки та правилами поведінки в ботанічному саду.

ІІ. Повідомлення правил гри.

Кожній команді дається маршрутний лист. В ньому ви побачите, яка для вашої команди послідовність станцій. Вам треба буде відвідати п’ять станцій: «Логічна», «Практична», «Морфологічна», «Екологічна» та «Краєзнавча».

Ваша задача не тільки швидко пройти всі етапи, але і правильно, бо за кожну вашу помилку до загального часу вкінці гри буде додано по 5 секунд. На кожній станції знаходиться суддя, якому ви віддаєте маршрутний лист. Як тільки він розповів вам завдання, час відліку розпочинається і закінчується тільки тоді, коли ви впевнені, що все зробили вірно. Тільки після цього вчитель зупиняє час, перевіряє вашу відповідь, заповнює маршрутний лист.

Після проходження кожної станції, не забудьте забрати маршрутний лист, з яким ви ще отримаєте частинку пазла. Після останнього завдання у вас на руках будуть всі складові  пазлу.  Ваша подорож закінчується на станції «Загадковій», де  ви складаєте пазл, на зворотному боці якого є ребус. Зупиняється ваша гра тільки після того, коли ви його розгадуєте  і кажете фінальне слово.

Правила почуті. Командири зараз підійдуть до головного судді і отримають за своїми маршрутними листами карти їх проходження. А я бажаю вам удачі.

ІІІ. Хід гри.

Практична станція.

На столах кабінету стоять мікроскопи, біля кожного розміщена табличка з назвою відділу. Учні повинні знайти відповідний мікропрепарат і налаштувати мікроскоп для його перегляду.

Мікропрепарати (напис біля мікроскопу):

  1.         Стебло моху (Відділ Мохоподібні).
  2.         Чоловіча шишка сосни (Відділ Голонасінні).
  3.         Спороносний колосок хвощу (Відділ Хвощеподібні).
  4.         Заросток папоротника (Відділ Папоротеподібні).
  5.         Спорангій зозулиного льону (Відділ Мохоподібні).
  6.         Спірогира (Відділ Зелені водорості).
  7.         Сорус папороті (Відділ Папоротеподібні).
  8.         Соломину ржі (Клас Однодольні).
  9.         Стебло кукурудзи (Клас Дводольні).

Екологічна станція.

Різні картки учні повинні розкласти за запропонованими життєвими формами та трав’янисті рослини за екологічними групами (Життєві форми: дерева, чагарники, трав’янисті рослини).

Картки: каштан, береза, клен, груша, калина, латаття біле, глечик жовтий, очерет, папороть, лілія, дзвоник, волошка, ромашка.

Логічна станція.

Дається кросворд.

 

 

1к

 

3л

 

 

 

 

 

2с

п

о

р

а

н

г

і

й

 

 

 

 

 

 

р

 

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

е

 

і

 

 

4п

 

 

 

 

 

 

 

н

 

н

 

 

о

 

 

 

 

 

 

 

е

 

а

 

 

д

 

 

 

 

 

 

 

в

 

5р

и

з

о

ї

д

и

 

 

 

 

и

 

і

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

щ

 

я

 

 

о

 

7к

 

 

 

 

 

е

 

 

 

 

ж

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

 

м

 

 

 

 

 

 

 

 

6с

и

м

б

і

о

з

 

 

 

 

 

 

к

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

й

 

 

 

  1. Видозмінений підземний пагін, вперше з’являється у хвощів та папоротей. Бере участь в вегетативному розмноженні.
  2. Орган нестатевого розмноження, в якому розвиваються спори.
  3. Найвідоміша бура водорість,  її друга назва – морська капуста.
  4. Рослина, яка за всіма ознаками мала б належати до однодольних, але має дві сім’ядолі.
  5. Багатоклітинні волосоподібні вирости, якими кріпляться мохи до ґрунту.
  6. Усі форми співіснування організмів різних видів.
  7. Твірна тканина рослини, яка дозволяє стовбуру рости в товщину, і забезпечує існування дерев’янистих рослин та чагарників.

Морфологічна станція.

Виявіть всі терміни, що стосується даної теми. Букви знаходяться або прямо, або під прямим кутом.

х

в

о

щ

с

п

о

р

п

о

о

я

к

л

і

о

ф

р

р

л

в

и

с

ф

і

с

ф

ж

и

ц

я

і

р

а

а

г

н

у

м

т

 

  1. Їстівна червона водорість, яку в народі ще називають червоним морським салатом (Порфіра).
  2. Він бере активну участь в формуванні торфу (Сфагнум).
  3. Представник декоративних папоротей (Орляк).
  4. Густа рідина, яку виділяють смоляні ходи (Живиця).
  5. Угруповання, у яких переважають деревні рослини (Ліс).
  6. Рослина, яка щорічна утворює два види вертикальних наземних пагонів, які відходять від кореневища (Хвощ).
  7. Особина нестатевого покоління (Спорофіт).

Краєзнавча станція.

Ця зупинка складається з двох етапів.

1 етап – загадки.

  1.          Дивна в лісі є трава –

Не лопух, не кропива.

Коли хочуть щастя, влітку

Все шукають її квітку.

Хоч півсвіту обійди –

Того цвіту не знайти.

Папороть.

  1.          Мале дитятко

на землю впало – деревом стало.

Насінина.

  1.          Печуть мене, варять мене,

Їдять мене, хвалять мене.

Картопля.

  1.          У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

Калина

  1.          На полі я був синенький,

Край води я був біленький,

Опинився в човнику швиденькім,

Потім під ножиком гостреньким.

Льон

2 етап – з слів скласти одну прикмету та одне прислів’я.

Прислів’я: верби/ Де/ там/ чисті/ ростуть/ джерела/ води (Де ростуть верби, там чисті джерела води).

Прикмета: Шкірка /на цибулі/тонка –/ зима буде/ м’яка; /тверда і товста – /зима буде /суворою.

ІV. Завершальний етап.

З отриманих пазлів скласти цілісну картинку, на зворотній стороні учні знайдуть ребус. Його відгадка – буде фінальне слово, яке закінчує саму гру.

Тема. . Наша планета живий організм

Охорона рослин

V. Підведення підсумків.

Рахується загальний час, кількість помилок. Оцінюється робота кожної команди.

 

 

doc
До підручника
Біологія 7 клас (Довгаль І.В., Ягенська Г. В., Жолос О. В., Ходосовцев О. Є., Костіков І. Ю., Волгін С. О., Додь В. В., Сиволоб А. В., Скрипник Н.В., Толстанова Г. М.)
Додано
13 січня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку