Брейн-ринг "У світі тварин"

Про матеріал
Мета заходу: розширити знання учнів про представників царства Тварини, показати їх різноманітність, особливості будови та способу життя, пристосування до умов середовища; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; виховувати любов, дбайливе ставлення до природи, допитливість, екологічний світогляд.
Перегляд файлу

Біологія 7 клас                                                                                           

Брейн –ринг «У світі тварин»

Мета:

навчальна: розширити знання учнів про представників царства Тварини, показати їх різноманітність, особливості будови та способу життя, пристосування до умов середовища;

розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення;

виховна: виховувати любов, дбайливе ставлення до природи, допитливість, екологічний світогляд.

Форма проведення: брей-ринг.

Методи проведення: бесіда, вікторина.

Правила гри:

1. З класу вибирається 3 команди із 6 людей. Кожна команда дає собі назву та вибирає командира.

2. Всі команди беруть участь в грі одночасно.

3. Правильну відповідь говорить командир, за яку команда отримує 1 бал.

4. Задача капітанів команд – вчасно сигналізувати про готовність команди дати відповідь на запитання за допомогою спеціальної сигнальної палички. Однак упродовж усього часу зачитування питання ця паличка повинна лежати на столі. Лише після того як ведучий скаже: «Час пішов!», капітани отримують право користуватися ними.

5. Журі за підтримки залу буде вирішувати, яка з команд першою заявила про свою готовність дати відповідь на запитання.

 

Те, що ми знаємо – обмежене

Те, чого ми не знаємо – нескінчене.

П. Лаплас

Хід гри

Запрошую Вас на брейн – ринг  ( з англ. Брейн – мозок, ринг – коло)

Кожна команда сидить за своїм столом. Ведучий зачитує запитання. Команда, яка першою відповіла, отримує 1 бал. В кінці гри журі підраховує кількість балів кожної команди і називає переможця.

1. Конкурс «Закінчити речення»

1)  На суходолі рак пересувається … (задом наперед)

2) Лангусти – великі ракоподібні, що зовні нагадують раків, але не мають … (клешень)

3) Павук визначає, чи потрапила здобич до павутини за допомогою … (сигнальної нитки)

4) Органи нюху та дотику, що розташовані на головогрудях ракоподібних – це … (вусики)

5) Передня частина тіла ракоподібних, що складається з двох зрослих частин називається … (головогруди)

6) Хеліцери виконують функцію … (щелеп)

7) Органи, що розташовані на голові і допомагають розрізняти оточуючі об’єкти та орієнтуватись у просторі – це … (очі)

8) Раки ростуть за рахунок … (линяння)

9) Членистоногі мають симетрію тіла … (двобічну)

10) Що означає „біологія" в перекладі з давньогрецької мови? (Наука про життя. Біос — життя, логос – наука)

11) Скільки ніг мають комахи? (6 ніг, 3 пари)

12) для чого рибі хвіст? (Виконує роль керма і двигуна)

13) Які птахи не літають? (Страуси, ківі, пінгвіни )

14) Які  тварини впадають в сплячку взимку? (Ведмідь)

15) Чиї пташенята не знають своєї матері? (Зозулі)

16) Яка річкова риба не має луски? (Сом)

17) Як занивається процес злиття жіночої та чоловічої статевої клітини? (Запліднення)

18) Скільки ходильних ніг у павука? (4 пари, 8 ніг)

2.  Конкурс « Далі….»

І команда

1. Хто тче без станка і рук. ( Павук)

2. Хто на собі кущ носить. (Олень, лось)

3. Хто хвіст лишає, як від ворога тікає. ( Ящірка) 

4. Ця тварина звичайна для нас, але священна в Індії. ( Корова)

5. Найменший птах – запилювач рослин. ( Колібрі, нектарниця)

6. Цей черв’як  використовується в медицині. ( П явка)

7. Ссавець, який літає. ( Кажан)

ІІ команда

1. Найбільша риба. ( Китова  акула)

2. Друга назва класу плазуни. ( Рептилії)

3. Найбільш розвинута залоза у птахів. ( Куприкова)

4. Нічний хижий птах. (Сова)

5. Надокучлива комаха – музикант біля вуха. ( Комар)

6. Самець дикої свині. ( Кабан )

7. Виріст грудини у птахів. ( Кіль )

ІІІ команда

1. Ця тварина має дзьоб, відкладає яйця, але не птах. (Качкодзьоб)

2. Найбільший ссавець. ( Синій кит )

3. Найбільший птах. ( Страус)

4. І назва птаха і фрукту. ( Ківі)

5. Найхитріша любителька курей. ( Лисиця)

6. Назва птаха і назва танцю. ( Чечітка)

7. Тварина яка має найбільше зубів. (Слимак)

3. Конкурс «Хто (що) зайвий (зайве) і чому?»

1)  Краб, омар, дафнія, креветка. (Дафнія – Гіллястовусі раки, краб, омар, креветка – Десятиногі раки)

2) Стравохід, шлунок, мальпігієві судини, рот. (Мальпігієві судини – органи виділення, стравохід, шлунок і рот – органи травлення)

3)  Голова, черевце, очі, груди. (Очі – органи чуття, голова, черевце та груди – відділи тіла)

4) Каракурт, тарантул, павук-хрестовик, павутинний кліщ. (Каракурт, тарантул, павук-хрестовик – ряд Павуки, павутинний кліщ – ряд Кліщі)

5) Хеліцери, клешні, трахеї, легені. (Клешні – органи, характерні для рака, хеліцери, трахеї і легені – органи, характерні для павука)

6) Лелека, ластівка, качкодзьоб, дятел. (Качкодзьоб – представник класу Ссавці, лелека, ластівка, дятел – представники класу Птахи)

7). Кенгуру, опосум, коала, ондатра ( ондатра)

8). Їжак, кріт, хохуля, єхидна (єхидна )

9). Качкодзьоб, єхидна, бегемот,про єхидна ( бегемот)

10). Кашалот, акула, дельфін, косатка ( акула)

11). Хом як, рись, білка, бобер (рись)

12). Олень, козуля, зубр, кінь ( кінь)

4. Конкурс  «Відгадай птаха»

Перестав   літери  і ти  відгадаєш, який птах вилупиться з яйця.


1.Страус – сатурс 

2.Пінгвін – ніпгнів

3.Лелека – келеха

4, Журавель – вужальре

5, Лебідь – беділь

6. Крижень – жрикень

7. Шуліка – лушіка

8.Беркут – те брук

9.Пугач - гучап

10.Дятел – делят

11.Перепілка – келепаріп.

12. Куріпка – рукікап

13. Рябчик – брякич

14.Соловей – войлесо

15.Ластівка – таківсал

16.Синиця – нясици

17. Горобець – боцорегь

18. Глухар – хуралг.


 

5. Конкурс «Заморочки із бочки»

Капітани команд тягнуть жеребки (номери завдань знаходяться в закритих посудинах). Запитання з галузі біологічних наук. На обдумування - 1хв. Оцінювання – 3б.

1. Про лицемірну людину, що удавано співчуває тому, кому заподіяла лихо, говорять, що в неї „крокодилячі сльози". А чи плаче крокодил насправді? Якщо „плаче", то чому?

Плач крокодила — це видалення з організму зайвих солей, через те, що нирки його - недосконалий орган.

2. Посадивши равлика на долоню, кожний з вас наспівував пісеньку: "Равлику, равлику, висунь ріжки, дам тобі хліба трошки. Якщо буде мало, дам кусочок сала." Прикро, але факт: заговір діє точно - равлик вилізає з раковини і висуває ріжки. Але це не ріжки, а що?..

Це органи чуття і смаку.

З. Його батьківщина - Індія. Тривалий час плоди цієї рослини вважали отруйними, а стародавні греки були певні, що той,  хто покуштує цей плід, ризикує втратити розум, і назвали його „яблуком божевілля". Потрібно було декілька століть, щоб він міцно увійшов до вжитку і став улюбленою їжею багатьох народів. Плоди його багаті на мінеральні сполуки, особливо на калій, який регулює обмін солей в організмі й виводить з нього надлишок води . Тому вони особливо корисні людям з серцево-судинними захворюваннями. Небезпідставно на сході їх назвали „овочем довголіття".

Баклажани.

4. Ця рослина може зростати лише на мілководді за доступної кількості тепла, тому її називають „сином води та сонця": над водою підіймаються лише листки та суцвіття цієї рослини. В Україні він достигає тільки в південних областях, де достатньо тепла. Вперше його почали  вирощувати  у Китаї близько 5тис. років тому. Прадавні китайці вважали його однією із п'яти священних рослин разом із просом, пшеницею, ячменем та соєю.

Рис.

5. Це велика кішка. Полює він зазвичай у сутінках. Смужки дозволяють йому бути непомітним, коли він полює на свою здобич: оленя, антилопу чи дикого кабана. Підстерігши здобич, він стрибає їй на спину.

Тигр.

6. Давні єгиптяни вважали ці дві рослини священними рослинами, їх приносили в жертву богам разом із хлібом та м'ясом. У щоденний раціон давньоримського солдата входила одна з цих рослин, як така, що запобігає захворюванням кишечнику та відновлює сили. Цим рослинам, особливо другій з них, приписували магічну здатність відлякувати „злих духів" та міфічних кровосисних істот -- вампірів. Обидві ці рослини багаті на вітамін С.

 Цибуля і часник.

6.  Конкурс «Художник»

   Ще Чарльз Дарвін зробив висновок, а потім учені неодноразово підтвердили, що дуже багато видів тварин належить до категорії рідкісних. На Землі з найрізноманітніших причин відбувається постійна зміна мешканців. У світі тварин кожен вид існує близько 1 млн. років, поступово він старіє і, зрештою, припиняє існування. А натомість з'являються нові види. Завдання командам: уявити, яка тварина з'явиться у недалекому майбутньому, зобразити її на малюнку і дати їй відповідну назву. Оцінювання за 5-бальною системою.

 

Підбиття підсумків. Підрахунок балів. Визначення команди переможця

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 травня 2019
Переглядів
2511
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку