Брейн-ринг – захоплююча інтелектуально-пізнавальна гра, призначена для розумового розвитку дітей, вдосконалення і тренування їх пам'яті, мислення та уяви.
Учні об'єднуються в дві команди, які заздалегідь отримали завдання: назвати свою команду, обрати капітана, девіз, привітання до суперника та журі, опрацювати задану літературу. Із запрошених гостей формується журі. Проводиться жеребкування, щоб визначити порядок участі команд у змаганнях. За правильні відповіді команді нараховуються бали.
Оголошення теми, мети заходу.
Оголошуємо склад журі:
Капітани команд розіграють, хто буде виступати першим.
1. Конкурс. Візитна картка команди
Команди по черзі оголошують свою назву, девіз, музиче привітання.
2 конкурс. Розминка.
Команди ставлять по чотири питанні своїм суперникам, що вимагають швидкої відповіді.
За відсутності відповіді гравці кажуть: «Далі».
3 конкурс: Конкурс капітанів
Капитани сами обирають паперці із запитаннями( по 2 запитання кожному)
Далі музична перерва1.
Слово жюрі.
4. конкурс. Бліц-турнир.
За 30 секунд гравці повинні дати як найбільш відповідей.
Питання задає викладач. Якщо не знаєте відповідей, говоримо: «Далі»
5.Конкурс «Заморочки з бочки"
Члени команди(4) витягують питання. Обговорюють його усі разом і відповідають за 1 хвилину.
6. конкурс. Чорна скринька.
Капітану зав'язують очі, і той,керуючись указівками-підсказками членів тільки своєї команди, називають предмет(по три предмети для кожного капітана)
Слово журі…
7. Конкурс. «Маска, відкрийся».
Капітани дістають папірці з описом елементу
За хвилину, порадившись, вони повинні відгадати назву елемента.
8.Конкурс. « Відгадай-ка»
9. Конкурс вболівальників: « Як ми знаємо хімію»
Слово надається журі…
ДНЗ «Ананьївський професійний аграрний ліцей»
Позакласний захід з хімії.
Брейн-ринг «Віват, Хімія, віват!»
Підготувала:
викладач хімії, біології та екології
Дамаскіна Тамара Василівна
2018 р.
Брейн-ринг – захоплююча інтелектуально-пізнавальна гра, призначена для розумового розвитку дітей, вдосконалення і тренування їх пам'яті, мислення та уяви.
Освітня мета: закріплення та розширення набутих знань з хімії.
практична мета: застосування набутих знань, умінь і навичок на практиці.
Виховна мета: згуртування колективу, розвиток навичок роботи в команді.
Розвиваюча мета: формування вмінь і навичок використовувати наявні знання при вирішенні проблемних ситуацій, формування вмінь виступати перед аудиторією, формулювати свої думки, демонструвати свій артистизм, працювати з різноманітними джерелами інформації.
Хід заходу
І. Організаційний момент.
Учні об’єднуються в дві команди, які заздалегідь отримали завдання: назвати свою команду, обрати капітана, девіз, привітання до суперника та журі, опрацювати задану літературу. Із запрошених гостей формується журі. Проводиться жеребкування, щоб визначити порядок участі команд у змаганнях. За правильні відповіді команді нараховуються бали.
ІІ. Оголошення теми, мети заходу.
Слово викладача.
Шановні учні! На кінець навчального року ви отримали певні знання з хімії. Сьогодні ми проводимо брейн-ринг між двома командами і побачимо їх глибокі знання, кмітливість, артистичні здібності учасників та їх вміння сприймати з гумором як перемогу так і поразку, адже це тільки гра.
Отже, розпочинаємо наш брейн-ринг.
ІІІ. Основний зміст заходів
Брейн-ринг з хімії між учнями 90 та 91 електромонтерів.
На сцену запрошується команда 9о електромонтерів(прізвища учнів)
На сцену запрошується команда 91 електромонтерів(прізвища учнів)
Оголошуємо склад журі:
Капітани команд розіграють, хто буде виступати першим.
Запрошуємо команду 90 електромонтерів
1. Конкурс. Візитна картка команди
Команди по черзі оголошують свою назву, девіз, музиче привітання.
Дві команди: «Електрон» та «Протон»
1 команда «Електрон» оголошує свою назву, девіз.
Ми покажемо, що вмієм!
Ми здивуємо усіх.
Приготуйтеся, команди,
Наш хімічний всім привіт! Музичне привітання.
2 команда «Протон» оголошує свою назву, девіз.
Хімію вивчай охоче—
І в халепу ти не вскочиш!
Будеш знати про неї все.
Вона користь принесе! Музичне привітання.
2 конкурс. Розминка.
Команди ставлять по чотири питанні своїм суперникам, що вимагають швидкої відповіді.
За відсутності відповіді гравці кажуть: «Далі».
Перша команда.
1. Найтугоплавкіший метал
2 . Елементи, сполуки яких використовуються у виробництві сірників
3. Як припинити горіння?
4. Який метал показує температуру?
Друга команда.
1. Який оксид у твердому стані називають «сухим льодом»?
2. Чим можна «погасити» соду?
3. Який неметал світиться в темряві?
4. Бром це метал чи неметал?
3 конкурс: Конкурс капітанів
Капитани сами обирають паперці із запитаннями( по 2 запитання кожному)
Конкурс капітанів продовжується.
Для них спортивний конкурс.
Капітани повинні як мого більше пострибати на скакалці за одну хвилину . А ми будемо рахувати усі разом.
Далі музична перерва1.
Слово жюрі.
4.Конкурс. Бліц-турнир.
За 30 секунд гравці повинні дати як найбільш відповідей.
Питання задає викладач. Якщо не знаєте відповідей, говоримо: «Далі»
І команда
1. Нестача якого хімічного елементу приводить до карієсу зубів?
2. Який метал притягується магнітом?
3 Яка кислота є в шлунковому соці людини?
4. Який метал є в молоці?
5. Як по-іншому назвати ацетилсаліцилову кислоту?
6. Яка формула кухонної солі?
7. Які водорості містять йод?
8. Який метал найкраще проводить струм?
9. Який метал може намагнічуватись?
10. Слово срібло, а мовчання…
11. Речовина, яка прискорює хід реакцій, а сама не витрачається.
2 команда.
1. Коли молоко скисає, яка утворюється кислота?
2. Як по-іншому назвати аскорбінову кислоту?
3. Який мінерал найтвердіший?
4. Який метал показує температуру?
5. Чим ми дихаємо?
6. Якого газу в повітрі найбільше?
7. З чого виготовляють папір?
8. Хто створив періодичну систему?
9. Що важче: кілограм заліза чи свинцю?
10. Без чого не зварити ні борщу, ні каші?
11. Силіцій –це метал чи неметал?
Члени команди(4) витягують собі питання. Обговорюють його усі разом і відповідають
за 1 хвилину.
1 команда.
1. Яку речовину Леонардо да Вінчі назвав «соком життя»? (вода)
2. За його здатність світитися в темряві алхімік Бранд назвав його «холодним вогнем» (білий фосфор)
3. Одна із найбільш титулованих корисних копалин, «королева енергетики», «королева копалин». Раніше її називали «зеленою олією», а за часів Бориса Годунова – «густою водою, що горить» (нафта)
4. Г.-Х. Андерсен написав казку про солдатика, вилитого з цього металу(олово)
2 команда
1. У прислів’ї його пропонують кувати поки воно гаряче (залізо).
2. Чий це вислів: «Палити нафту – це все одно, що палити асигнації»
(Д. І. Менделєєв)
3. Які коштовні прикраси не можна довго зберігати, не одягаючи їх? (Перли.
Коли вони стикаються з шкірою людини, то вбирають вологу і зберігаються
4. «Ти не маєш ні смаку, ні запаху, ні кольору, тобою насолоджуються. Ти не
просто необхідна для життя, ти і є життя».
Про що говорить Антуан де Сент Екзюпері. (вода)
6. конкурс. Чорна скринька.
Капітану зав’язують очі, і той,керуючись указівками-підсказками членів тільки своєї команди, називають предмет(по три предмети для кожного капітана)
1команда.
2 команда
Якщо нічия, зав’язуємо очі двом капітанам. Третій предмет.
Музична пауза2.
Слово журі…
Капітани дістають папірці з описом елементу
За хвилину, порадившись, ви повинні відгадати назву елемента.
1 команда
Маска 1.
Я не менш гарна, ніж золото і дуже на нього схожа. Мій рід дуже старовинний, йому приблизно 7 тисяч років. З моєю допомогою 5 тисяч років тому спорудили 147 метрову піраміду Хеопса. З мене виготовили щит герою троянської війни Ахіллу. Я дуже музикальна, у мене чудовий голос. Я вмію зцілювати, без мене у людини розвивається недокрів'я, слабкість. Хто я? (мідь).
Маска 2.
Мене вважали милістю Божою, символом миру в східних країнах. Я дорожча за золото, бо без мене не можна обійтись. (сіль - NaCl)
2 команда
Маска 1.
В стародавні часи деякі народи цінили мене більше, ніж золото. Вважається, що я прибулець із космосу. Я і воїн, і трудівник. У мене справжня чоловіча робота. Без мене людина слабка і немічна. Мій покровитель – бог війни. Хто я? (залізо).
Маска 2.
Моя назва означає безжиттєвий? Хто я? (Нітроген)
8.Конкурс . «Відгадай-ка»
1 команда.
1. Метал я кольоровий,
І провідник чудовий,
У проводах я також є.
Відгадай ім’я моє. (Мідь)
2.Кислота я найсильніша,
Нелетка і масляниста.
У кислотному ряду
Командиром я стаю. (Сірчана кислота)
3. Є складна речовина,
Що містить Оксиген вона.
З двох елементів
Складається,
І як вона називається ? (Оксид)
4. Я - елемент усім відомий,
В повітрі майже невагомий,
Мене рослини полюбляють,
На номер схожий всі це знають. (Нітроген)
2 команда.
1. Хто я ? Знаєте чи ні ?
Добре, трохи підкажу !
Кожною гранню я блищу!
Блиск дивує мій всіх вас.
Впізнаєте ? Я - … (Алмаз)
2.Струму добрий провідник,
у світі третій мандрівник,
З букви “А” я починаюсь.
Сріблясто– білий , ще й згинаюсь. (Алюміній)
3. Господарці необхідна ,
І при випичці потрібна. (Сода)
4. Я - газ найлегший і безбарвний,
Не отруйний і нешкідливий,
Об'єднуючись з киснем,
А для пиття даю всім воду. (Водень)
Музична пауза 3.
Послухаємо журі…
8. Конкурс вболівальників: « Як ми знаємо хімію»
1. Яка латинська назва води?( Аква)
2. Єдиний рідкий метал (Ртуть)
3. Атоми якого металу надають крові червоного кольору?( Заліза)
4. Назвіть формулу кухонної солі?(NaCI)
5. Що називають «білою смертю»?(сіль)
Методичний коментар: перетворити вислів на відоме прислів’я чи приказку
1. Порція цього продукту вагою 20 грам може зіпсувати харчовий продукт вагою 200 кілограм (Ложка дьогтю псує бочку меду)
2. За переклад кожного речення – 1 бал)
3. Не все Аурум блищить.
4. Білий як кальцій карбонат.
5. Ферумний характер.
6. Слово – Аргентум, а мовчання – Аурум.
7. За купрумний гріш повісився.
8. Багато Н2О витекло.
А зараз слово надається журі, яке не тільки оголосить результати гри, а й назве найактивніших, найартистичніших учасників.
(слово журі. Нагородження переможців)
Вітаю всіх переможців і дякую всім учасникам брейн-рингу
1