26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок - змагання "О, розумнику" (Конспект Уроку хімії 11 клас, академічний і профільний рівні, залікове оцінювання по темі "Спирти")

Про матеріал

Пропоную розробку уроку хімії ( 11 клас академічний і профільний рівні) для проведення залікового оцінювання по темі "Спирти" у формі інтелектуального змагання.

Перегляд файлу

Градизька гімназія імені Героя України  Олександра Білаша

Глобинської районної ради  району Полтавської області

 

 

 

 

Урок - змагання

«О, розумнику»

 

11 клас академічний і профільний рівень

(Залікове оцінювання по темі

«Спирти»)

 

 

 

 

Підготувала

учитель хімії

 Радочин В.В.

 

Градизьк - 2017


Тема.  Узагальнення знань по темі «Насичені одноатомні спирти".

Мета :  контроль знань учнів по темі; розвиток пізнавальної активності учнів;  

            виховання уважності.

Тип уроку : інтелектуальне змагання.

Обладнання : Картки із цифрами 1, 2, 3, 4 - 13 комплектів, фішки – зірочки,інтерактивний комплекс, ящик з реактивами:етанол, розчин Люголю,розчин NaOH, склянка з водою, пробірка, пробіркотримач, сухе пальне, підставка для пального,сірники.

 

Хід уроку.

І. Організація класу.

II.  Повідомлення теми і завдань уроку.

III.  Інтелектуальне змагання " А ну-мо, хіміки"

Перевірку знань по вивченій темі "Насичені одноатомні спирти" сьогодні ми проведемо у вигляді змагання, в якому візьмуть участь всі учні класу. Щоб оцінювання було об'єктивніше, змагання проведемо в кілька турів. Для 2 відбіркових турів клас поділяється на 2 половини. Учасники  займають місця за перед­німи партами по 1учню.

Правильна відповідь на кожне запитання оцінюється 1 балом. Складність запитань поступово зростає. Для відбіркового туру да­ється 6 запитань у вигляді тестів. Учні, які набирають 6 балів продовжують змагання у II турі. Зрозуміли умови ?

Починаємо.

I відбірковнй тур, від якого звільняється 1 з кращих учнів.

Для участі у першому відбірковому турі запрошуються...

На екран по черзі проектуються запитання.
 

  1.    Вуглеводневий радикал насичених спиртів має загальну формулу:
                               1) СnН2n  ;   2) СnH2п+1.      3) СnН2п-2       4) СnН2п+2.
  2.   У назвах спиртів за міжнародною номенклатурою стоїть суфікс :
                           1) –ан        2) -ен     3) -ол    4) -аль.
  1.   Найкраще розчиняється у воді 
                   1) метанол;    2) бутанол;  3) гексанол; 4) пропанол.
  2.   Яка з формул відповідає етиловому спирту ? 
                 1) СНзОН      2) СНз-СН2-ОН    3) СНз-О-СНз     4) СНз-СH2H2-ОН
  3. Який із спиртів найбільш отруйний ?

1) етанол    2) пентанол    3) гексанол    4) метанол

6.  Спирти, які містять 1 гідроксильну групу в своєму складі називаються:  
         1)насиченими;   2) ароматичними;    3) одноатомними;    4) одноосновними .

 

Учні,що змагалися у І відбірковому турі забирають зі столів свої фішки - зірочки і займають останні парти по 2 учні, а на II відбірковий тур запро­шується друга половина класу, з якої теж 1 кращий учень звільняється від змагання і допомагає учителю.

II відбірковий тур.

 

1. Спирти - це       1) вуглеводи;

  1. нітрогеновмісні речовини;
  2. оксигеновмісні речовини;
  3. галогеновмісні речовини;

2. Перший член гомологічного розряду спиртів :  
                    1) метанол;       2) етанол;      3) пропанол;     4) пентанол.

3. Функціональна група спиртів :   1) –NH2       2) -ОН      3) – С=O    4) – С=O

 
 

4. За звичайних умов серед спиртів немає :
                    1) газів;      2) твердих речовин;    3) рідин ?

  1.    Найгірша розчинність у воді спирту, що має формулу :
                      1) С2Н5ОН   2) С6Н5ОН     3) СзН7ОН    4) С8Н17ОН
  2.        Майже несвітним полум'ям горить :

         1) СзН7ОН      2) С7Н15ОН     3) С2Н5ОН        4) С5Н12ОН

 

Учні, які набрали 6 балів у відбіркових турах продовжують змагання в півфінальному турі. Тут вони одержать ще 3 складних тестових завдання. В півфіналі продовжують змагання 2 помічники учителя на відбіркових турах.

Півфінальний тур,

1.  Формула   бутан -2 -олу :
           1) СН2 =СН-СН2СНз;        2) СН2ОН-СН2-СН2-СН3;

         3) СНз-СНОН-СН2-СНз;      4) СНз-СH = СH-СНз.

  1.    Водневий зв'язок впливає на :
                     1) горіння спиртів; 2) розчинність;
                     3) реакції дегідратації; 4) температури кипіння спиртів.
  2.    Під час внутрішньомолекулярної дегідрадації етанолу утворюється :
                     1) етан;   2) етилен;   3) ацетилен;   4) діетиловий етер.
  3.    Взаємодія спиртів із лужними металами належить до реакцій

   1) обміну;   2)сполучення        3) розкладу        4) заміщення.

Після півфінального туру мають 9 балів і будуть змагатися у фіналі... Побажаємо їм успіхів.

Фінальний тур.

Учні працюють біля дошки, одержують 3 завдання, які дадуть їм можливість набрати 10, 11, 12 балів.

1.  Записати структурну формулу 2-метилпентан- 2-олу та 1 його ізомера і гомолога.   Дати їм назви.

                2.  Як добути хлоретан ? Скласти рівняння реакцій.

         3.  Як добувають медичний ефір ? Складіть рівняння реакції, вкажіть умови її здійснення.

 

Всі завдання виконані. Підведемо підсумки.

Найбільшу кількість балів набрали...  Вітаємо їх.

Підрахуємо кількість зірочок, які ви одержали в ході змагання. Це ваша оцінка за тему. А переможцю сьогоднішнього завдання я пропоную супергру - крім 12 ба­лів переможця чекає ще й солодкий приз.

Завдання для супергри -

продемонструвати якісну реакцію на етанол, пояснюючи її. (Йодоформна проба.)

IV.  Підведення підсумків уроку.

Відкрийте щоденники і поставте оцінку. Я перевірю і розпишусь. Хто розча­рований цим результатом має рівно тиждень, щоб покращити знання по темі.

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
17 січня 2018
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку