Пропоную розробку уроку хімії ( 11 клас академічний і профільний рівні) для проведення залікового оцінювання по темі "Спирти" у формі інтелектуального змагання.
Градизька гімназія імені Героя України Олександра Білаша
Глобинської районної ради району Полтавської області
Урок - змагання
«О, розумнику»
11 клас академічний і профільний рівень
(Залікове оцінювання по темі
«Спирти»)
Підготувала
учитель хімії
Радочин В.В.
Градизьк - 2017
Тема. Узагальнення знань по темі «Насичені одноатомні спирти".
Мета : контроль знань учнів по темі; розвиток пізнавальної активності учнів;
виховання уважності.
Тип уроку : інтелектуальне змагання.
Обладнання : Картки із цифрами 1, 2, 3, 4 - 13 комплектів, фішки – зірочки,інтерактивний комплекс, ящик з реактивами:етанол, розчин Люголю,розчин NaOH, склянка з водою, пробірка, пробіркотримач, сухе пальне, підставка для пального,сірники.
Хід уроку.
І. Організація класу.
II. Повідомлення теми і завдань уроку.
III. Інтелектуальне змагання " А ну-мо, хіміки"
Перевірку знань по вивченій темі "Насичені одноатомні спирти" сьогодні ми проведемо у вигляді змагання, в якому візьмуть участь всі учні класу. Щоб оцінювання було об'єктивніше, змагання проведемо в кілька турів. Для 2 відбіркових турів клас поділяється на 2 половини. Учасники займають місця за передніми партами по 1учню.
Правильна відповідь на кожне запитання оцінюється 1 балом. Складність запитань поступово зростає. Для відбіркового туру дається 6 запитань у вигляді тестів. Учні, які набирають 6 балів продовжують змагання у II турі. Зрозуміли умови ?
Починаємо.
I відбірковнй тур, від якого звільняється 1 з кращих учнів.
Для участі у першому відбірковому турі запрошуються...
На екран по черзі проектуються запитання.
1) етанол 2) пентанол 3) гексанол 4) метанол
6. Спирти, які містять 1 гідроксильну групу в своєму складі називаються:
1)насиченими; 2) ароматичними; 3) одноатомними; 4) одноосновними .
Учні,що змагалися у І відбірковому турі забирають зі столів свої фішки - зірочки і займають останні парти по 2 учні, а на II відбірковий тур запрошується друга половина класу, з якої теж 1 кращий учень звільняється від змагання і допомагає учителю.
II відбірковий тур.
1. Спирти - це 1) вуглеводи;
2. Перший член гомологічного розряду спиртів :
1) метанол; 2) етанол; 3) пропанол; 4) пентанол.
3. Функціональна група спиртів : 1) –NH2 2) -ОН 3) – С=O 4) – С=O
4. За звичайних умов серед спиртів немає :
1) газів; 2) твердих речовин; 3) рідин ?
1) СзН7ОН 2) С7Н15ОН 3) С2Н5ОН 4) С5Н12ОН
Учні, які набрали 6 балів у відбіркових турах продовжують змагання в півфінальному турі. Тут вони одержать ще 3 складних тестових завдання. В півфіналі продовжують змагання 2 помічники учителя на відбіркових турах.
Півфінальний тур,
1. Формула бутан -2 -олу :
1) СН2 =СН-СН2 –СНз; 2) СН2ОН-СН2-СН2-СН3;
3) СНз-СНОН-СН2-СНз; 4) СНз-СH = СH-СНз.
1) обміну; 2)сполучення 3) розкладу 4) заміщення.
Після півфінального туру мають 9 балів і будуть змагатися у фіналі... Побажаємо їм успіхів.
Фінальний тур.
Учні працюють біля дошки, одержують 3 завдання, які дадуть їм можливість набрати 10, 11, 12 балів.
1. Записати структурну формулу 2-метилпентан- 2-олу та 1 його ізомера і гомолога. Дати їм назви.
2. Як добути хлоретан ? Скласти рівняння реакцій.
3. Як добувають медичний ефір ? Складіть рівняння реакції, вкажіть умови її здійснення.
Всі завдання виконані. Підведемо підсумки.
Найбільшу кількість балів набрали... Вітаємо їх.
Підрахуємо кількість зірочок, які ви одержали в ході змагання. Це ваша оцінка за тему. А переможцю сьогоднішнього завдання я пропоную супергру - крім 12 балів переможця чекає ще й солодкий приз.
Завдання для супергри -
продемонструвати якісну реакцію на етанол, пояснюючи її. (Йодоформна проба.)
IV. Підведення підсумків уроку.
Відкрийте щоденники і поставте оцінку. Я перевірю і розпишусь. Хто розчарований цим результатом має рівно тиждень, щоб покращити знання по темі.