Брейн-ринг з математики
для учнів 4 класу
«Веселий математик»
|
Підготувала вчитель початкових класів Володимирывської ЗОШ І-ІІІ ступенів Влощинська Людмила Олександрівна
2021рік.
|
Мета: Поглибити математичні знання школярів; сприяти розвитку кругозору.
розвивати логічне мислення, просторову уяву, обчислювальні навички школярів; інтерес до математики, її історії;
виховувати інтерес і любов до математики, цілеспрямованість, наполегливість.
Обладнання: Ребуси, картки із завданнями, конверти, ілюстративний матеріал.
Хід брейн-рингу
І. Організаційна частина.
ІІ. Основна частина
Вчитель:Відгадайте загадку:
Ця наука вчить цифри писати,
Додавати, множити і віднімати. (Математика)
Математику царицею наук
Ми по праву вважаємо.
На її честь брейн-ринг розпочинаємо.
Ми зібрались сьогодні, щоб провести математичний брейн-ринг «Веселий математик» для учнів 4 класів, який допоможе нам виявити ваші знання зматематики. Окрім знань, у змаганнях допомагатимуть дружба, взаємодопомога, винахідливість, кмітливість.
Учень Щось відоме й нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точнувідповідь давай!
Учень Щоб помилокуникати,
Треба розумрозвивати,
Гостре око, слух, терпіння.
І про тебевсамкінець
Люди скажуть: «Молодець!»
Правила гри
Учень Вельмишановне журі!
До вас ми шлем своївітання.
Бажаємо гарного настрою вам,
А нам – успіху в змаганнях!
Вчитель: Я буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати. Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами, неправильну – 0. Отже, почали змагатися.
І. Перший конкурс складається з 2 частин і називається він «Розминка»
(Зараховуються бали тій команді, яка швидше підніме руку).
1. Двоє хлопчиків грали в шахи 40 хвилин. Скільки хвилин грав кожен із них? (40хв)
2. Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За який час можна зварити три яйця? (4хв)
3. Що буде з козою, коли їй мине 4 роки? (піде 5рік)
4. Півень голосно кричить, 100 душ може розбудить.
Скільки треба півнів взяти, щоб іще душ 100 підняти? (1півень)
2) Задачі-вірші.
1. Білка моркву посадила штук 17 там вродило.
5 зайців по 3 зірвали. Скільки білочці зосталось? (17-5х3=2)
2. В чотирьох кутках сидять в кожнім по дві кішки.
А у котиків-котят – по 4 ніжки. Скільки, діти, ноженят у кошенят?
(4х2х4=32)
3. На обід 7 кошеняток позбігалось до стола.
Мама-киця мишеняток по три кожному дала.
І собі ще трьох лишила. Скільки всіх мишей зловила? ((7+1)х3=24)
4. 16 морквин приніс мій тато, а 8 зайчиків було.
То скільки морквин треба дати, щоб усі порівно було? (16:8=2)
5. Побачила Ната, що мерзнуть каченята,
І стала для них взуття в’язати.
Сплела 14 черевичків вона та збилась з рахунку і стала сумна.
А може їй діти мої порахують?
То ж скільки качат черевички ті взують? (14:2=7)
6. 4 гудзики купили 20 копійок заплатили.
Добре, діти, полічіть, за 3 – скільки заплатить? (20:4х3=15)
Вчитель: Журі підбиває підсумки 1 конкурсу і оголошує результат.
ІІ. Другий конкурс називається «Цікавий ребус»
На столі у двох команд є конверт з ребусами. Капітан його відкриває і разом з командою розгадують ребуси. Час: 3 хв.
Наприкінці виділеного часу відповіді з розгаданими ребусами капітан передає на перевірку журі. 1 ребус= 2 бали
Ребуси для 1 команди:
100 вп (стовп)
і 100 рія (історія)
мі 100 (місто)
3 зуб (тризуб)
Пі2л (підвал)
40ка (сорока)
7’я (сім’я)
Ві 3 ла
Ребуси для 2 команди:
100 лиця (столиця)
ті 100 (тісто)
На ми100 (намисто)
Р 1 а (родина)
3 га (тривога)
С 3 ж (стриж)
Ро 7’’а (роса)
Ві 3 ла
Журі оголошує результати 2 конкурсу.
ІІІ. Третій конкурс має назву «Математична скринька»
Вчитель:Цей конкурс говорить сам за себе. Як ви зрозуміли, всі запитання стосуватимуться математики. Отож капітани вибирайте завдання на салатових аркушах. Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами, неправильну – 0.
1 команда
1. Яке з чисел є найменшим натуральним?(1)
2. Яке число називають чортовою дюжиною?(13)
3. Він буває гострим, тупим, прямокутним.(Кут)
4. У батька є 6 синів. Кожний має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї?(7)
5. Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин будуть варитися 10 яєць?(4)
6.Як називаються компоненти дії додавання?(Доданок,доданок, сума)
7. Що більше 1кг чи 120г?(1кг)
2 команда
1. Назвіть найбільше двозначне число.(99)
2. Прямокутник, у якого всі сторони рівні…(Квадрат)
3. Півень, який стоїть на одній нозі важить 5кг.Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?(5кг)
4. Літак летить відстань від міста А до В за 1год 35хв, а зворотній переліт він здійснює за 95хв.Як це можна пояснити?(1год 35хв =95хв)
5. Як називаються числа при відніманні?(Зменшуване,від’ємник, різниця)
6. Що більше 1м чи 120см?(120см)
ІV. Четвертий конкурс має назву «Хто спритніший?»
Вчитель: На столах у кожної з команд є конверт. У конверті є слово, з букв якого потрібно скласти якомога більше нових слів.
Для обох команд слово одне- ПАРАЛЕЛЕПІПЕД. Час відведений на цей конкурс: 5 хв.Кожне правильне слово = 1 бал.
Журі підбиває підсумки за 4 конкурси разом.
V. П’ятий конкурс «Калькулятор»
Вчитель: Учням роздаються чисті аркуші паперу на яких вони будуть робити обчислення. Кожна правильна відповідь = 1 бал.
Завдання для двох команд письмове.
1. Розставити дужки так, щоб рівності були правильними:
8х4-2=16 4х4-4:2=6
2. На двох ставках плавало 42 качки. На першому ставку було на 2 качки менше, ніж на другому. Скільки качок було на першому ставку? (40)
3. Записати число 100 п’ятьма трійками. (33*3+3:3=100)
4. Записати число 100 чотирма дев’ятками. (99+9:9=100)
5. Із 7 паличок скласти 3 трикутники.
Гра «Збудуйко» (з геометричних фігур збудувати предмет )
1 трикутник
1 квадрат великий і 2 маленьких
2 прямокутника великий і маленький
(Наклеіти на папір) Журі оцінює
Вчитель: А зараз проведемо вирішальний Шостий конкурс для капітанів, який має відповідну назву«Битва капітанів», максимальна кількість балів за цей конкурс - 10.
Задача для капiтана 1 команди.
Якщо дiвчинка купитъ 4 цукерки, то у неї залишиться 48 к. А якщо вона купить 6 цукерок, то залишитъся лише 32 к. Скiльки коштує одна цукерка?
Відповідь: (6-4=2(ц.); 48-32=16(к); 16:2=8(к))
Задача для капiтана 2команди.
У трьох дiвчаток разом 27 цукерок. У Марiйки на 3 цукерки бiльше, нiж у Олi, а у Катрусi удвiчi бiльше цукерок, нiж у Олі. Скiльки цукерок у кожної дiвчинки?
1)3*2=6 (ц) - Оля
2) 6*2=12(ц) - Катруся 3) 27:3=9(ц) Марійка
Відповідь: (У Олі 6 цукерок, у Катрусi 12 цукерок, у Марійки - 9).
ІІІ. Заключна частина.
Підведення підсумків.
Журі підводить підсумки по 6 конкурсах і оголошує переможця.
Нагородження переможців.