Брейн-ринг з математики "Веселий математик"

Про матеріал
Мета: Поглибити математичні знання школярів; сприяти розвитку кругозору. розвивати логічне мислення, просторову уяву, обчислювальні навички школярів; інтерес до математики, її історії; виховувати інтерес і любов до математики, цілеспрямованість, наполегливість.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Брейн-ринг з математики

для учнів 4 класу

«Веселий математик»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Підготувала 

             вчитель початкових класів

             Володимирывської  ЗОШ І-ІІІ ступенів

             Влощинська Людмила Олександрівна

 

       2021рік.

 

Мета: Поглибити математичні знання школярів; сприяти розвитку кругозору.         

розвивати логічне мислення, просторову уяву, обчислювальні навички   школярів; інтерес до математики, її історії;

виховувати інтерес і любов до математики, цілеспрямованість, наполегливість.

Обладнання: Ребуси, картки із завданнями, конверти, ілюстративний матеріал.

Хід брейн-рингу

І. Організаційна частина.                                              

ІІ. Основна частина

Вчитель:Відгадайте загадку:

Ця наука вчить цифри писати,

Додавати, множити і віднімати. (Математика)

 

Математику царицею наук

 Ми по праву вважаємо.

 На її честь брейн-ринг розпочинаємо.

     Ми зібрались сьогодні, щоб провести математичний брейн-ринг  «Веселий математик» для учнів 4 класів, який допоможе нам виявити ваші знання зматематики. Окрім знань, у змаганнях допомагатимуть дружба, взаємодопомога, винахідливість, кмітливість.

Учень    Щось відоме й нове

Зустрічає  скрізь тебе.

                 Все уважно  розглядай,

Точнувідповідь давай!

 

Учень   Щоб помилокуникати,

               Треба розумрозвивати,

Гостре око, слух, терпіння.

                І про тебевсамкінець

               Люди скажуть: «Молодець!»

Правила гри

  1. У грі беруть участь 2 команди по 5 учнів.
  2. По черзі ставляться запитання командам.
  3. Гра складається з 6 конкурсів.
  4. Завдання кожної команди набрати як можна більшу кількість балів. Для цього необхідно правильно і швидко відповісти на питання.

Учень Вельмишановне журі!

                До вас ми шлем своївітання.

Бажаємо гарного настрою вам,

                А нам – успіху в змаганнях!

 

Вчитель: Я буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати. Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами, неправильну – 0. Отже, почали змагатися.

І.  Перший конкурс складається з 2 частин і називається він «Розминка»

  1. Задачі-жарти.

(Зараховуються бали тій команді, яка швидше підніме руку).

1. Двоє хлопчиків грали в шахи 40 хвилин. Скільки хвилин грав кожен із них? (40хв)

2. Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За який час можна зварити три яйця? (4хв)

3. Що буде з козою, коли їй мине 4 роки? (піде 5рік)

4. Півень голосно кричить, 100 душ може розбудить.

Скільки треба півнів взяти, щоб іще душ 100 підняти? (1півень)

2) Задачі-вірші.

1. Білка моркву посадила штук 17 там вродило.

5 зайців по 3 зірвали. Скільки білочці зосталось? (17-5х3=2)

2. В чотирьох кутках сидять в кожнім по дві кішки.

А у котиків-котят – по 4 ніжки. Скільки, діти, ноженят у кошенят?

(4х2х4=32)

3. На обід 7 кошеняток позбігалось до стола.

Мама-киця мишеняток по три кожному дала.

І собі ще трьох лишила. Скільки всіх мишей зловила? ((7+1)х3=24)

4. 16 морквин приніс мій тато, а 8 зайчиків було.

То скільки морквин треба дати, щоб усі порівно було? (16:8=2)

5. Побачила Ната, що мерзнуть каченята,

І стала для них взуття в’язати.

Сплела 14 черевичків вона та збилась з рахунку і стала сумна.

А може їй діти мої порахують?

То ж скільки качат черевички ті взують? (14:2=7)

6. 4 гудзики купили 20 копійок заплатили.

Добре, діти, полічіть, за 3 – скільки заплатить? (20:4х3=15)

Вчитель: Журі підбиває підсумки 1 конкурсу і оголошує результат.

ІІ.  Другий конкурс називається «Цікавий ребус»

На столі у двох команд є конверт з ребусами. Капітан його відкриває і разом з командою розгадують ребуси. Час: 3 хв.

Наприкінці виділеного часу відповіді з розгаданими ребусами капітан передає на перевірку журі. 1 ребус= 2 бали

                          Ребуси для 1 команди:

100 вп (стовп)

 і 100 рія (історія)

 мі 100 (місто)

3 зуб (тризуб)

Пі2л (підвал)

40ка (сорока)

7’я (сім’я)

Ві 3 ла

                         Ребуси для 2 команди:

100 лиця (столиця)

ті 100 (тісто)

На ми100 (намисто)

Р 1 а (родина)

3 га (тривога)

С 3 ж (стриж)

Ро 7’’а (роса)

Ві 3 ла

Журі оголошує результати 2 конкурсу.

ІІІ. Третій конкурс має назву «Математична скринька»

Вчитель:Цей конкурс говорить сам за себе. Як ви зрозуміли, всі запитання стосуватимуться математики. Отож капітани вибирайте завдання на салатових аркушах. Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами, неправильну – 0.

1 команда

1. Яке з чисел є найменшим натуральним?(1)

2. Яке число називають чортовою дюжиною?(13)

3. Він буває гострим, тупим, прямокутним.(Кут)

4. У батька є 6 синів. Кожний має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї?(7)

5. Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин будуть варитися 10 яєць?(4)

6.Як називаються компоненти дії додавання?(Доданок,доданок, сума)

7. Що більше 1кг чи 120г?(1кг)

2 команда

1. Назвіть найбільше двозначне число.(99)

2. Прямокутник, у якого всі сторони рівні…(Квадрат)

3. Півень, який стоїть на одній нозі важить 5кг.Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?(5кг)

4. Літак летить відстань від міста А до В за 1год 35хв, а зворотній переліт він здійснює за 95хв.Як це можна пояснити?(1год 35хв =95хв)

5. Як називаються числа при відніманні?(Зменшуване,від’ємник, різниця)

6. Що більше 1м чи 120см?(120см)

ІV.  Четвертий конкурс має назву «Хто спритніший?»

Вчитель: На столах у кожної з команд є конверт. У конверті є слово, з букв якого потрібно скласти якомога більше нових слів.

Для обох команд слово одне- ПАРАЛЕЛЕПІПЕД. Час відведений на цей конкурс: 5 хв.Кожне правильне слово = 1 бал.

 

 

 

 

 

Журі підбиває підсумки за 4 конкурси разом.

V.  П’ятий  конкурс «Калькулятор»

Вчитель: Учням роздаються чисті аркуші паперу на яких вони будуть робити обчислення. Кожна правильна відповідь = 1 бал.

Завдання для двох команд письмове.

1. Розставити дужки так, щоб рівності були правильними:

8х4-2=16                 4х4-4:2=6

2. На двох ставках плавало 42 качки. На першому ставку було на 2 качки менше, ніж на другому. Скільки качок було на першому ставку? (40)

3. Записати число 100 п’ятьма трійками. (33*3+3:3=100)

4. Записати число 100 чотирма дев’ятками. (99+9:9=100)

5. Із 7 паличок скласти 3 трикутники.

 

 Гра «Збудуйко» (з геометричних фігур збудувати предмет )

1 трикутник

1 квадрат великий і 2 маленьких

2 прямокутника великий і маленький

(Наклеіти на папір) Журі оцінює

 

Вчитель: А зараз проведемо вирішальний Шостий конкурс для капітанів, який має відповідну назву«Битва капітанів», максимальна кількість балів за цей конкурс - 10.

Задача для капiтана 1 команди.

Якщо дiвчинка купитъ 4 цукерки, то у неї залишиться 48 к. А якщо вона купить 6 цукерок, то залишитъся лише 32 к. Скiльки коштує одна цукерка?

Відповідь: (6-4=2(ц.); 48-32=16(к); 16:2=8(к))

Задача для капiтана 2команди.

У трьох дiвчаток разом 27 цукерок. У Марiйки на 3 цукерки бiльше, нiж у Олi, а у Катрусi удвiчi бiльше цукерок, нiж у Олі. Скiльки цукерок у кожної дiвчинки?

  1)3*2=6 (ц)  - Оля

2) 6*2=12(ц) -  Катруся             3) 27:3=9(ц) Марійка

Відповідь: (У Олі 6 цукерок, у Катрусi 12 цукерок, у Марійки - 9).

ІІІ. Заключна частина.

Підведення підсумків.

Журі підводить підсумки по 6 конкурсах і оголошує переможця.

Нагородження переможців.

docx
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку