Знаю, люблю Україну свою
Брейн-ринг
3-4клас
Мета:Учити розуміти та поважати споконвічні традиції, звичаї українського народу. Закріпити знання дітей про Батьківщину, державні та народні символи. Розвивати інтерес до історії рідного краю; вміння спілкуватися під час обговорення командою питань. Виховувати почуття приналежності до свого народу, його духовної і матеріальної культури; патріотизм та дружелюбні відносини між членами команд та почуття поваги до команди-суперника.
Хід гри
Сьогодні нашу виховну годину «Знаю, люблю Україну свою» ми проведемо у вигляді інтелектуальної гри «Брейн-ринг». Гра, на якій наші учасники можуть довести, що справжні патріоти, козаки і козачки,добре володіють знаннями про свою Батьківщину. По закінченні гри переможці отримають призи.
(Попередньо учасники поділені на дві команди. Обрані назви команд і капітани. Запрошені гості- діти з паралельного класу. Присутнє журі , яке буде оцінювати роботу гравців і команд, це діти старших класів.)
1. Загадки про Україну.
Кожна команда отримує роздруковані загадки про Україну. За певний проміжок часу потрібно записати відповіді і листки здати для журі.
Кожна правильно відгадана загадка – 1 бал.
2. Танграм.
Завдання: скласти із геометричних фігур козака або коня.
3. Запитання про козаків .
За певний проміжок часу команди мають дати відповіді на запитання про козаків або Україну.
(за кожну правильну відповідь зараховується 1 бал)
Питання до гри
1. Коли відзначають свято козацтва в Україні?
2. Що означає слово «козак»?
3. Де жили козаки?
4. За якими зовнішніми ознаками можна було розпізнати козака?
5. Яка зброя була у козаків?
6. Як називали житло козаків?
7. Назвіть першого засновника Запорізької Січі.
8. Хто був вірним , найближчим другом козака?
9. Як називалася страва, яку подавали на сніданок козаку?
10. Як називали учнів, яких приставляли до досвідчених козаків?
11. Чим займалися козаки у вільний час?
12. Хто був покровителем козаків?
4. Скласти пазл.
Скласти пазл із заламінованої і розрізаної копії картини Ільї Рєпіна «Як козаки турецькому султану листа писали»
Зразок є на дошці, але увага ведучого на нього не звертається.
Бали нараховуються за швидкість і правильність.
5. У писаря.
Написати за певний час чим більше слів пов’язаних із Україною,
козацтвом.
1 слово- 1бал.
6. Одяг козака.
На окремих картках зображено різний вид одягу. Відібрати ті картинки на яких зображений одяг козаків.
7.Розгадування ребусів.
Кожна команда одночасно отримує картинки з ребусами.
1 правильно розгаданий ребус- 1 бал
8. Виконання пісні про Україні обома командами.
Між конкурсами були хвилинки- цікавинки. Цікаві моменти із життя козаків,які готували і розповідали учні-глядачі.
Журі оголошувало результати кожного конкурсу .
Поки звучить пісня журі підводить підсумки гри для оголошення результату.
Усі учасники і гості гри отримують солодкі призи.