Будь завжди природі другом

Про матеріал
Необхідно виховувати у дітей любов до свого краю, природи, людей...Вчити бережливо ставитися до всього живого, що тебе оточує, збагачувати та охороняти природу.
Перегляд файлу

Пізнавальний розвиток: навчити дітей ввічливо спілкуватися з ровесниками та дорослими, показати перевагу доброти, чуйності над байдужістю. Продовжувати ознайомлювати з казками та оповіданнями В.О.Сухомлинського, розуміти зміст прочитаного, оцінювати поведінку героїв.

 Розвивати інтерес до природи, почуття відповідальності за її збереження, вчити бережно поводитись в природі.

Соціально – моральний розвиток: розширити і закріпити вміння вживати 

слова ввічливості, домагатися доброзичливої атмосфери в груповій кімнаті. Формувати уявлення про життєдіяльність людини в природному довкіллі, її позитивний та негативний вплив на природу.

Фізичний розвиток: підтримувати рухову активність дітей , інтерес до виконання роботи, вчити підтримувати доброзичливі, дружні взаємини між собою, розвивати дрібну моторику пальців. Спонукати до рухової активності, ініціювання своїх дій.

Художньо – естетичний розвиток: вчити дітей правильно  складати папір

« гармошкою», перегинаючи його навпіл, склеювати дві частини в одну. Розвивати естетичне сприйняття, відчуття величини, просторового розміщення, уяви, індивідуальну творчість дітей. Розуміти зміст прислів’їв та художніх творів, оцінювати поведінку свою та інших людей. Вихо­вувати позитивне само - та світосприйняття, чемність, слухняність.

Мовленнєвий розвиток: активізувати словник дітей ввічливими словами та різними мовними  формами ( будь ласка, вибачте, добрий день, до побачення). Розвивати  монологічне та діалогічне мовлення, фантазійне та творче мислення, уяву,  міміку, жести, відповідати на запитання вихователя повним реченням, підтримувати бесіду.

Креативний розвиток: спонукати дітей до розвитку фантазії, сприяти розвитку допитливості, творчої ініціативи, вміння міркувати, бажання творити. Виховувати охайність, акуратність та посидючість.

Попередня робота: читання творів В. Сухомлинського « Скажи людині: «Доброго дня!»,  « Чому дідусь такий добрий сьогодні», « Черствість, байдужість», « Соромно перед соловейком», оповідання В. Осєєвої «Чарівне слово», вивчення прислів’їв та приказок про ввічливість, бесіда про поводження в природі, про бережливе ставлення до всього живого.

Обладнання: модель «Сухого дерева», кленове листя, звуки лісу в грамзаписі, кольоровий папір, клей, паперові малі яблучка, груші та сливи, камінчики, прислів’я та приказки про ввічливість.

                

 

                                   Хід заняття.

Вихователь: До гостей всі поверніться, їм привітно посміхніться, привітайтесь!

Діти: Добрий день, вам гості милі, дуже раді всі ми вам. Раді ми гостей вітати та заняття починати.

Вихователь: Діти, що ви тільки що зробили?

В.д: Привіталися з гостями.

Вихователь: Сідайте на стільці. Діти,сьогодні я прокинулася, подивилася у вікно та й замислилась: цікаво, а з чого починається новий день? Діти, як ви думаєте: з чого починається новий день?

Все це вірно: із сонечка, умивання, сніданку… Але давайте подумаємо, якими словами ми визначаємо прихід нового дня?

Так, ми бажаємо всім, кого ми зустрічаємо «доброго ранку!»

Давайте пригадаємо, якими словами зустрічає вас зранку матуся, бабуся, тато. Коли приходите до дитячого садка, що ви кажете друзям, вихователеві? (Доброго ранку! Добридень! Доброго здоров’я! Вітаю вас! Привіт! )

Вихователь: Діти, а коли ви зустрінете на вулиці свого друга чи родича, що ви йому скажете?

В.д: Доброго дня, привіт.

Вихователь: Молодці, це все слова вітання. Ввічливі люди завжди вітаються, бажають одне одному здоров’я, доброго дня, ранку.

Вихователь: А хто з вас, діти, пригадає вірш про привітання?

Дитина: Доброго ранку, - мовлю за звичаєм,

                Доброго ранку -  кожному зичу я.

                 Доброго дня вам, людям бажаю,

                 Вечором добрим, стрічних вітаю.

                 І посміхаються в відповідь люди

                 Добрі слова ж бо, для кожного любі.

 

Вихователь: З давніх – давен, люди привчали вживати чарівні слова навіть малесеньких дітей. Щоб стати культурною, вихованою людиною, потрібно змалку привчатись бути ввічливим, доброзичливим.

                                  Вбігають два їжачки, сваряться.

  1. їжачок: Це моє яблуко, віддай.
  2. Їжачок: Ні, моє.
  1. Їжачок: Я перший знайшов яблуко!
  2. Їжачок: Неправда, це я перший побачив яблуко.
  1. Їжачок: Віддай мені яблуко, я тобі кажу!
  2. Їжачок :А ось і не віддам!

 

Вихователь: Ой, дивіться які сварливі їжачки завітали до нас з лісу. Діти, а що можна про них сказати? Які вони?

Дитина: Не виховані, не культурні, сварливі.

Вихователь: А чому ви, діти, так думаєте?

Дитина: Вони забігли в кімнату до нас, не постукавши у двері, не запитали дозволу, чи можна зайти та не привітались ні з ким.

Їжак 1: Ой, справді, ми негарно повелись. Ми просто не знаємо як слід себе поводити.

Їжак 2: Допоможіть нам, діти, навчіть нас бути ввічливими та добрими.

                Гралися ми з ним і посварились

                Ходимо тепер надуті.

                Знали б як – то помирились.

                 Що ж нам діяти, як бути

Вихователь: Діти, як ви думаєте, що потрібно зробити, щоб їжачки знову стали хорошими друзями?

Дитина: Треба їх помирити.

Вихователь: Які ви знаєте мирилки?

      Дитина:  Мирилка летіла,

                  На плече сіла,

                  Сказала тихенько:

                  «Миріться швиденько».

Дитина: Битися - не билися,

                 Трохи посварилися,
                  Потім посміялися,
                  Друзями зосталися.

Їжачки подають один одному руку, обнімаються.

  1. Їжак: Дякуємо, діти, що нас помирили.

Вихователь: Залишайтесь їжачки у нас на занятті і ви багато цікавого почуєте та дізнаєтесь. А щоб ви більше не сварились, ми вам подаруємо цілий кошик яблук, для вас та ваших друзів – їжачків.

Вихователь: Діти, давайте для їжачків пригадаємо ще раз ввічливі слова.

Дитина: Тільки сонечко зійде

                 у вікно загляне

                 Ми  підійдем до вікна

                 Скажем: «Добрий ранок!»

Дитина: Якщо ти когось штовхнув

                 Треба «Вибачте» сказати

                  А щоб хтось тебе почув

                  То «будь – ласка» проказати.

Дитина: Треба дякувати всім,

                      Хто тобі допомагає

                 Розтопить  серце всякого

                 Сердечне слово «дякую».

Дитина:  Коли згасає сонце у росі,

                 й зоря лягає лагідно на плечі,

                 Серед знайомих голосів

                  Ми чуєм: « Добрий вечір!»

Вихователь:  Діти, а ви хочете дізнатися, чому слова – вітання в народі називають «чарівними»? Послу­хайте уважно оповідання В.О. Сухомлинського «Скажи людині «Здрастуйте!"»

3.Читання оповідання.

Лісовою стежечкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як далеко десь стукає дятел та лісовий струмочок дзюрчить у лісовій гущині. Аж тут син побачив: назустріч їм іде бабуся з ціпком.

  • Тату, куди вона йде? — питає син.
  • Зустрічати або проводжати,— каже батько й усміхається.

Ось як ми зустрінемося з нею, ти скажи їй одне-однісіньке слово: - «Здрастуйте!».

  • Навіщо їй казати це слово? — дивується син. Вона ж зовсім незнайома.
  • А ось зустрінемося, скажемо їй це слово, тоді побачиш навіщо. Побачиш, що станеться. Ось і бабуся.
  • Здрастуйте! — каже син.
  • Здрастуйте! — каже батько.
  • Здрастуйте! — каже бабуся й усміхається. І хлопчик тоді здиву­вався: усе довкола змінилося. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легкий вітерець, і листя заграло, затремтіло. В кущах зас­півали пташки — раніше їх не чути було. На душі хлопчика легко-легко стало.
  • Чому це воно так? — питається син.
  • Бо ми сказали людині «Здрастуйте!»

4.Обговорення за змістом оповідання.

  •              Сподобалось оповідання?
  •              Як воно називається?
  •              Про кого йдеться в оповіданні?
  •              Що сказав батько?
  •              Чи послухався його син?
  •              Як змінилося все навколо подорожніх?
  •              Як можна назвати людей, які при зустрічі вітаються? (ввічливими, чемними…)
  •              Діти, скажіть мені будь ласка, які слова ви вважаєте ввічливи­ми?
  •              Вихователь: А зараз ми пограємо з вами в мовленнєву гру                  « Камінчики ввічливості». Ви берете із вази камінчик,  беручи,  розповідаєте про ситуацію, в якій ви вчинили ввічливо, чемно, як вихована дитина.
  •              Згадайте будь-який випадок зі свого життя, коли вам допомогла ввічливість.
  •              Як ви вчините, коли  хтось грубо розмовлятиме з вами або з вашими друзями?

Вихователь: Бачу ви трішки стомилися, давайте відпочинемо.

                               ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Багато вже зробили добрих справ, але попереду багато ще роботи…

Тому зараз підніміться, землі нашій поклоніться,

Що дає всім силу, і до сонця потягніться

Йому щиро посміхніться, щоб були щасливі.

Вліво – вправо нахиліться, веретенцем покрутіться,

І з’являться сили, а тепер усі сідайте, працювати починайте.

Вихователь:  А тепер я пропоную пограти з вами в гру « Закінчи речення».

1.Якщо мій товариш захорів, то я….

2. Коли мені потрібна допомога, то я…

3. Мені подарували нову іграшку і я…..

4. Старенька бабуся не може перейти вулицю, то я…..

5. Коли я бачу знайомих людей, то я…..

Вихователь: Давайте пригадаємо прислів’я про вічливість.

  1. -Ввічливість нічого не коштує, але багато дає.
  2. -Добре слово людині, що дощ у посуху.
  3.  Ввічливість нічого не коштує, але багато дає.
  4. Життя дано на добрі справи.
  5. Життя дано на добрі справи.

Вихователь: Молодці, ви всі чемні та виховані діти. Ще одна цікава гра, яка називається « Що ти зробиш, якщо?»

  1. Ваш  друг впав і розбив коліно, з рани тече кров?
  2. Сестричка загубила іграшку і плаче?
  3. бабуся почастувала смачним пиріжком?
  4. Тато зробив годівничку?
  5. В тебе є велосипед, а в друга немає?

Вихователь: Потрібно завжди бути ввічливим та добрим до людей. Я прошу  Злату заспівати  для вас пісню про ввічливість.

Якщо в тебе на душі сховалася печаль,

Краще другові скажи: « Будь- ласка, виручай!»

Вдвох весело залюбки гратися й радіти.

Бо найкраще на Землі – виховані діти.

Ось, будь – ласка, дякую, вибачте, бувайте!

Цих важливих добрих слів Ви не забувайте!

Надобраніч, добрий день, здрастуйте, пробачте.

Бути ввічливим завжди набагато краще!

Вихователь:  А тепер давайте вирушимо в осінній ліс. Яка пора року зараз?  Як називається останній місяць осені? Які тварини живуть в лісі? Як ми їх називаємо? А вдома які тварини живуть? Чи вміють вітатися домашні тварини ?

В.д…

Вихователь: А які звуки можна почути в осінньому лісі?

В.д…

Вихователь: Давайте послухаємо звуки осіннього лісу( Звучить в грамзаписі звук вітру, опале листя під ногами, біжить струмочок, кричить ворона).

Вихователь: А як слід поводити себе в лісі? Ось подивіться, що тут лежить?

В.д.. Сміття. Давайте його приберемо в пакет. ( Діти збирають сміття).

Вихователь: Хіба можна залишати сміття в лісі?

Вихователь: Давайте пограємо в дид. гру «Так чи ні.» В мене на столі листочки, якщо добра справа то ми почіпимо листок на дерево, якщо так поводити себе не можна то листочок кинемо під дерево.

  1. Руйнувати гнізда  пташок можна?
  2. Допомагати птахам взимку?
  3. Голосно кричати в лісі?
  4. Залишати після себе вогнище, сміття?
  5. В ліс можна ходити без батьків?
  6. Збирати малину, суниці?
  7. Рвати оберемками квіти?
  8. Ламати гілля дерев, кущів?

Вихователь: А тепер вже час додому повертатись , справами важливими займатись.

       (Діти сідають на стільці за столи).

Вихователь: Я бачу наші їжачки засумували за своїми друзями, тому я пропоную зробити для них чарівних їжачків з кольорового паперу.

В кожного з вас на столі є різнокольоровий папір. Якої він форми? Щоб зробити їжачка потрібно скласти папір гармошкою ( показую як, рівномірно, перегнути навпіл та та склеїти між собою). Ось бачите, яки А потім наклеїти на спинку їжачка який гарний вийшов їжачок, а тепер наклею я йому на спинку яблуко чи грушу. Зрозуміли, як все потрібно робити їжачка? Але перед тим, як приступити до роботи, розімнемо свої пальчики.

                                             Гніздечко:

В соловейковім гніздечку – долоні складаємо «мисочкою» разом, показуючи «кругленьке гніздечко».

Зовсім крихітні яєчка – утворюємо маленькі кільця з вказівного і великого пальця обох рук.

Раз, два, три, чотири, п’ять – по черзі торкаємося пальчиків на одній руці вказівним пальцем другої руки.

Скільки буде солов’ят? – усі пальці правої руки обхоплюємо долонею лівої руки. Ворушимо пальцями правої руки – показуємо солов’ят.

Вихователь: А тепер приступаємо до роботи, щоб вам краще працювалось, буде звучати спокійна музика. ( Діти працюють, ходжу між столами, спостерігаю та даю поради)

Вихователь: Чудові їжачки у вас вийшли. Думаю ми всі їх після заняття розкладемо на лісовій галявині, буде гарно та весело. То скажіть мені, яким потрібно бути кожен день?

В.д… ввічливим, добрим, щедрим. Любити та оберігати природу.

Дитина: Давайте будем дружно жити,

                 Щоб легко всім було,

                  І кожного любити

                  Усім нести тепло.

Дитина: Йтиму садом, полем, а чи лугом,
                буду я природі вірним другом.
                Не столочу навіть і трави.
                Я скажу їй: — Зеленій, живи!
                Коли лісом буду я іти,
                теж посію зерна доброти.
                Побажаю дереву і пташці,
                щоб вони жили у мирі й щасті.

Дитина: Давайте жити в мирі

                У злагоді й теплі.

                Слова хороші й щирі.

                Хай линуть по землі.

Вихователь: всіх запрошую на веселий танок.

                   «ЯКЩО ВЕСЕЛО ЖИВЕТЬСЯ».

Якщо весело живеться роби так, - 2 рази

Якщо весело живеться

Друг найкращий посміхнеться,

Якщо весело живеться роби так.

      Якщо весело живеться всім ура – 2 рази

Якщо весело живеться друг, найкращий усміхнеться

Якщо весело живеться всім ура.

     Якщо весело живеться роби туп - 2 рази

     Якщо весело живеться друг найкращий усміхнеться

      Якщо весело живеться роби туп.

      Якщо весело живеться роби так  2 рази.

      Якщо весело живеться всім ура,

      Якщо весело живеться друг найкращий посміхнеться,

      Якщо весело живеться робити туп.

      Вихователь: Ось і закінчилося наше заняття,

Завантаження...
doc
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку