Сценарій засідання батьківського ліцею: "Здоров'язбережувальні технології в умовах дошкільного закладу та сім'ї"

Про матеріал

Сценарій засідання батьківського ліцею містить консультацію про раціональне харчування, загартування , педагогічні ситуації та порадник для батьків про вживання здорової іжі. Цей сценарій можна використовувати для проведення батьківських зборів та для інших форм роботи з батьками у дошкільному закладі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Здоров’язбережувальні технології в умовах дошкільного закладу та сім’ї

                        (засідання батьківського ліцею )

 

 

 

 

 

Завдання : поглибити знання батьків про значення оздоровлення , режиму                     дня, дотримання гігієни для збереження та зміцнення здоров’я  дітей; вказати , що умовами збереження здоров’я є правильно організована діяльність , сприятливі умови побуту

 

                                       План

  1. Раціональне харчування – консультація медсестри (додаток 1)

 

  1. Вплив загартування на збереження здоров’я(додаток 2)

 

  1. Значення режиму в житті дитини

 

  1. Педагогічний практикум

 

  1. Порадник для батьків

 

 

 

 

 

Здорові діти - багатство й окраса країни. Про їх здоров'я піклуються всі: батьки, лікарі, вчителі, вчителі, пихователі. Бо здоров'я - не лише відсутність хвороби. За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я - це стан повного фізичного, психічного І соціального благополуччя. Виростити молоде покоління витривалим - справа великої державної ваги.

Як відомо , здоров'я людини закладається в дитячому віці і обумовлен способом життя та економічними умовами. Сьогодні з вами, шановні батьки ми будемо говорити про відповідальність дошкільного закладу та сім'ї за здоровий спосіб життя дітей, так як, майже весь час вони перебувають під безпосереднім впливом батьків та вихователів, які повинні не тільки виховувати і навчати дітей, а й дбати про їхнє здоров'я

Отже здоровий спосіб життя — це система поведінки людини (дитини), яка включає в себе:

  •       раціональне харчування
  •       дотриманяя режиму
  •       фізичну активність
  •       використання спеціальних методів загарзуваняя

Компоненти здорового способу життя забезпечують дитині міцне здоров’я, гармонійний розвиток . Вміння його вести -ознака високої культури дорослого, досвідченості та відповідальності.

1.Почнемо із раціонального харчування- воно є одним із важливих факторів, що забезпечує життя, здоров'я та розвиток дитини, інтенсивний перебіг процесу, характерних для дитячого організму, може бути забезпечений тільки при отриманні дітьми їжі відповідно їх віковим потребам. Чим молодший вік дитини, тим більше значення харчового фактору. Раціональне харчування має сприятливий вплив на фізичний та нервово-психічний розвиток дітей, підвищує опірність організму до захворювання. Проблема раціонального харчування завжди була предметом неухильної уваги і турботи, особливо в дошкільник закладах.

ЗАПИТАННЯ 

Алло Віталіївно, скажіть, будь ласка, якими принципами потрібно керуватись, складаючи харчовий раціон дитини?

 ВІДПОВІДЬ (прикладається) (додаток І)

Думаю не зайвим буде нагадати прислів'я : "У здоровому тілі -здоровий дух'1 - так як мова піде про загартування.

2 .Загартування - це розвиток здатності організму адаптуватись дол. Тих умов навколишнього середовища в якому він перебуває (спеки, холоду, вітру, опадів). Воно є дуже поширеним оздоровчим заходом, що запобігає застудним захворюванням у дітей.

У медичній літературі можна знайти безліч загартування. Воно здійснюється за рекомендаціями М. Амосова, І. Аршовського, Нікітіних і П. Іванова. Але в кожній із цих методів домінують три активних сфери: повітря, вода, сонце.

Повітря підвищує стійкість організму до хвороб; поліпшує роботу серця, легень, обмін речовин. День проведений без свіжого повітря, -втрачений для дитини

Вода - це джерело здоров'я, еліксир життя. Вона благотворно впливає на центральну нервову систему, знімає втому. Під впливом холодної води посилюється вентиляція легень, дихання стає глибшим і вільнішим, у крові збільшується кількість гемоглобіну, еритроцитів і лейкоцитів. Судячи з цього вода - універсальний засіб для життєдіяльності організму.

Загартувальна ж сила сонячних ванн полягає у впливі на організм ультрафіолетових променів, саме ці променів підвищують захисні функції організму і дозволяють протистояти простудним захворюванням, поліпшують роботу імунної системи.

В нашому дитячому закладі проводиться також ряд заходів спрямованих на підвищення опору організму до негативних факторів зовнішнього середовища.

Яка саме робота по загартуванню проводиться у нашому дошкільному закладі розповість Шкабура Ніна Володимирівна - старша медична сестра по оздоровленню.

(Розповідь прикладається) (Додаток 2)

3.Однією з важливих ланок усієї системи виховання в дошкільного закладі є режим дня. Його значення полягає перш за все в тому, що він сприяє нормальному функціонуванню внутрішніх органів, правильний режим забезпечує врівноважений, бадьорий стан дитини, захищає нервову систему від перевтоми, створює сприятливі умови для фізичного і психічного розвитку малюка.

Складаючи режим дня потрібно враховувати: вікові та індивідуальні особливості дитини; особливі стани дітей - період видужання; період адаптації до дитячого закладу; умови проживання вдома, пору року.

Режим дня дітей дошкільного віку будується з урахуванням того, що діти сплять у день один раз 2 - 2,5 год, час активного неспання подовжується до 6 - 6,5 год, їх нічний сон становить 10-11 год, отримують чотириразове харчування.

Період неспання в цьому віці заповнюється пізнавальною діяльністю, трудовими процесами, іграми, прогулянками. Ці компоненти режиму забезпечують вирішення завдань усебічного фізичного, розумового, морального, естетичного, трудового виховання.

Слід запам'ятати, що функціональні можливості дітей 3-7 років зумовлені й обмежені віком, станом здоров'я та рівнем їх працездатності, що враховуються при складанні раціонального режиму дня.

Надзвичайно важливим елементом режиму в цьому віці обов'язкові заняття, у процесі яких у дошкільному закладі у дітей формується якості, необхідні для навчальних занять у школі: активність, ініціатива, творчість, уміння керувати тонкими рухами кисті, оволодіння елементами письма, навичками читання. Програмою виховання і навчання у дитячому садку

передбачено різноманітні заняття, зокрема, залежно від віку, тижневий графік включає від 10 занять у молодших до 13-14 у старших дошкільнят.

Наукові дослідження (Г.М.Риженко, В.І.Теленчі, А.М.Нерсесян та ін.) показали, що заняття мають суттєвий вплив на функціональний стан дітей. При цьому можна говорити про важчі (знайомство з навколишнім середовищем, розвиток мови, математики) та легші з них (малювання, аплікації, конструювання, ліплення). Це треба мати на увазі під час складання розкладу. Доцільним є поєднання одного заняття - із динамічним компонентом (музичні і фізкультурні). Оскільки у старшій і підготовчій до школи групах чотири рази на тиждень (при п'ятиденному тижні) проводиться по три заняття, одне із них повинно бути музичним або з фізичної культури. Такий розпорядок занять забезпечує нормальну планування занять треба пам'ятати, що найкраща працездатність у дітей на початку тижня, тому на ці дні плануються важчі заняття. Максимальна тривалість заняття для дітей 3-5 років повинна бути до 15 хв, 5-7 років - до 25-30 хв. При побудові кожного заняття необхідно враховувати, що працездатність у дітей неоднакова протягом усього заняття. Близько п'яти хвилин триває процес звикання до матеріалу, тому новий матеріал слід пропонувати дітям ближче до середини заняття.

Велике значення в навчанні дітей дошкільного віку має їх правильне трудове виховання. Види дитячої праці різноманітні. В молодших групах трудове виховання виявляється у формуванні в дітей навиків самообслуговування, елементарної допомоги дорослим під час сервірування столу, підготовки до заняття, при догляді за рослинами, тваринами. У середній групі діти активно беруть учать у трудовому житті - накривають на стіл, витирають пил із рослин, працюють на грядках (сіють насіння, висаджують квіти, поливають їх). Дітей старшого дошкільного віку треба привчати до прибирання своєї постелі, чищення взуття, приготування нескладних страв» на городі вони можуть перекопати і розрихлити землю, підготувати грядки і клумби, садити та поливати рослини, збирати урожай. Тривалість роботи на городі - від 20 хв для дітей старших груп, до 10 хв. для дітей молодших груп. Тоді через кожні п'ять хвилин - перерва на 1-2 хв.

успішне виконання режиму дня передбачає також створення оптимальних гігієнічних умов життя дітей. Для цього треба утримувати приміщення в чистоті, своєчасно і правильно проводити санітарну обробку меблів, іграшок, посуду, підтримувати правильний температурний і повітряний режим, мати достатнє освітлення всіх групових приміщень. Діти повинні бути одягненні у належний їх їх віку і сезону. Дитячі меблі мають відповідати віку, зростові дітей даної групи.

сон дитини будь-якого віку повинен проходити в оптимальних умовах - після спокійної гри, в тиші, у добре провітреній кімнаті або на свіжому повітрі.

Особливу увагу вихователі групи повинні звернути на максимальне зниження гіподинамії (малої рухомості) та посилення рухової активності дітей.        Важливим завданням, яке вирішується в дитячих закладах педагогічним та медичним персоналом, є ідивідуалізація режиму. Діти в період адаптації, після гострих захворювань (в стадії одужання), з відхиленнями в стані здоров'я, з нестійкими реакціями нервової системи втомлюються швидше, ніж здорові, врівноважені діти. Вони стають неуважними, менш дисциплінованими. їм потрібно створювати полегшений, ощадний режим, в окремих випадках їх звільняють від занять і навіть на деякий час звільняють із групи даючи можливість зосередитись і заспокоїтися за індивідуальною грою. Такі діти потребують ретельного дозування фізичного навантаження та спеціального добору загартовуючих впливів.

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

І. Складіть режим для своєї дитини, погодьте його з вихователями дитячого закладу. Дотримуйтесь його

 

  1. Порадник  для батьків

Для нормальної життєдіяльності організм повинен отримувати достатню кількість поживних речовин, якісно відповідних адаптаційним можливостям шлунково-кишкового іракту дитини та рівню обмінних процесів. До найважливіших компонентів харчування входять : жири, білки. вуглеводи, мінеральні речовини. А от слово "нітрати", лякає всіх. Та мало хто знає, шо ж це таке насправді й звідки вони накопичуються в овочах.

Виявляється, нітрати - це не якісь хімічні забруднювачі, що через недогляд потрапили у грунт, а через нього в овочі. Для рослин нітрати - одна з основних поживних речовин, джерело азоту, з якого рослина будує свої білки. Певну кількість цього будівельного матеріалу вона запасає наперед у клітинних вакуолях.

Ці необхідні речовини рослини беруть як з мінеральних, так і з органічних добрив. Отож безпідставною є "народна" версія про те, що раніше не було "хімії" і нітратів.

Утім, при незбалансованому внесенні добрив в овочах накопичується підвищена кількість нітратів, що негативно позначається на здоров'ї людей, котрі вживають ці овочі. Існують й інші причини дисбалансу нітратів. На їх вміст виливають освітлення, температура повітря і грунт. Так, для нормальної переробки нітратів рослинам потрібне сонячне світло: чим більше його, тим успішніше нітрати переробляються на білки. Тому овочі вирощені в умовах недостатнього освітлення і короткого дня (скажімо тепличні) містять високі дози нітратів.

Надмірна вологість у поєднані з низькою температурою також сприяє надмірне накопичення нітратів. Отож, в холодне, вологе літо їх у рослинах більше. А в спекотному посушливому кліматі інтенсивне поливання сприяє зниженню концентрації нітратів у грунті і рослинах. Поливання стимулює ріст, а рослини, які швидко ростуть, використовують, а не накопичують нітрати.

До речі, різні овочі по-різному накопичують нітрати. Найбільше їх у рослин родини хрестоцвітих: капусті, редьки, буряку, редисці, а також у зелені - різних салатах і пряних травах. А от помідори, баклажани, солодкий перець, часник, горох, а також фрукти нітратів містять значно менше. Небажаним перетворенням нітратів перешкоджають:

  •       аскорбінова кислота (вітамін С)
  •       молочнокислі продукти
  •       зелений чай

До речі, молочнокислі продукти - не зовсім те саме, що кисломолочні.

Кисломолочні продукти теж входять до цієї групи, а також й інші, шо примані внаслідок молочнокислого бродіння : квашені капуста й огірки, хлібний свас. Отож всі салати корисно заправляти сметаною, кефіром чи хоча б запинати х квасом.

Ось ще кілька порад, які допоможуть вам зробити так, щоб до столу потрапило якомога менше нітратів.

Особливо важливо врахувати такі нюанси, готуючи для дітей, адже вони шачно шумливіші до нітратів. Допустима доза для дитини у 60 разів нижча як іля дорослих.

  • Урожай збирати увечері - в цей час у рослинах нітратів міститься на 30...40% менше.
  • Рівень нітратів залежить і від віку рослин - у молодих він вищий.
  • Різні частини рослин містять різну кількість нітратів, і ак в листовій пластинці їх менше, ніж в черешках. У картоплі нітратів менше в середині бульби і більше ближче до поверхні.
  • У зовнішніх листках капусти їх більше, ніж у середніх. У моркві найбільший їх вміст у верхівці, а у буряку, навпаки, ближче до хвостика. В огірках, кавуна, дині їх більше ближче до шкірки і менше там де насіння. У гарбуза і кабачка навпаки найбільше нітратів у насіннєвій коморі, а також біля плодоніжки.

Кулінарна обробка дає змогу значно знизити вміст нітратів в овочах. Окріп чищення і виділення найбільш "ризикованих" частин, можна використовувати ще вимочування і відварювання . Так, вміст нітратів у відвареній картоплі на 50...80% нижчий, ніж у сирій.
Дуже часто маленькі дітки відмовляються їсти. Одні кажуть "Не хоче -не треба. Захоче - поїсть". Інші використовують всю свою майстерність, щоб хоч шо-небудь дитина з'їла.

ПЕДАГОГІЧНА ЗАДАЧА :

Дитина не хоче їсти. Бабуся намагається примусити її з 'їсти належну порцію, відволікаючи від їжі казками та примовками. Мати обіцяє купити нову іграшку. Батько каже : "Нехочеш -не їж"

ЗАПИТАННЯ ДО БАТЬКІВ :

Хто ж з них правий? Шановні батьки, оцініть ситуацію.

ВІДПОВІДЬ БАТЬКІВ:____________________________________

Харчування дитини вимагає спокійної обстановки, відсутності стресових перевантажень, привабливого вигляду їжі, естетики сервіровки столу. Сприяє розвитку культурно-гігєнічних навичок : дитина вчиться правильно поводитися за столом, засвоює правила користування ложкою, виделкою, ножем та серветкою. Якщо всі ці вимоги будуть виконуватись, дитина обов'язково захоче скуштувати привабливої, смачної страви. Так, що удачі вам, шановні батьки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Педагогічний    практикум

Ситуація 1

У родині росте квола, бліда дитина, яка часто застуджується . Батько намагаєтьс заохотити її до занять   спортом залучити до ранкової гімнастики, поступового загартування. мама виступає категорично проти. " Не чіпай дитини, - каже мати. - Бачиш яка вона слабенька ? "

Питання . Дайте оцінку  позиціям батька і  матері . Як   би ви діяли  в подібній ситуації ?

Відповідь батьків:-----------------

У процесі загартування покращується здатність до регуляції тепла. Система­тичне   загартування допомагає організму боротися із захворюваннями, особливо із застудними. Загартування впливає на загальний стан здоров'я та поведінку дитини.

Ситуація 2

Буває у дитини   поганий   апетит, не все запропоноване вами, вона з'їдає.

Питання.  Як  ви вчините в такій  ситуації?

Відповідь батьків:------------------

-Навчіться не помічати поганого апетиту дитини. Не реагуйте   хворобливо на те, що дитина мало їсть   і демонстративно   відсуває тарілку. Не хоче їсти   -

спокійно   і по дружньому відпустіть її   із-за   столу, хай терпить до вечері.

Урешті   здоровий інстинкт   візьме своє, і їсти захочеться.

- На апетит   також впливає зміна обставин. Підіть на прогулянку, і ви побачите, з

яким   апетитом після цього їстиме    ваша дитина.

- Урешті,утримуйтесь від розмов про те, що дитина мало, або   майже нічого не

їсть, бо вони   шкідливі. - Пам'ятайте , що апетит залежить від сервірування столу , естетичного

оформлення страв , уміння дитини користуватися    ложкою, виделкою,    володіння

елементарними навичками    культури споживання їжі.

 

 

 

 

Ситуація З

Трапляється , що діти погано засинають.

Дехто каже :" Спи , а то зараз Бабайку (бабу Ягу) покличу *\

Дехто   стукає в стінку, ще щось вигадує , аби налякати дитину.

Питання :   Оцініть ситуацію.

Як ви розв'яжете    цю проблему?

Відповідь батьків:------------------

* Один малюк засинає швидко , поцілувавши маму в щічку, з іншим треба

фішечки  посидіти.

* Деякі діти   самі бояться спати.  Не  поспішайте   ,  порозмовляйте з ними.

Скажіть що все на світі на ніч засинає : сонечко, рослини, тварини і навіть   іграшки лягають спати ,   і всі    малята закривають оченята і сплять.

* розкажіть любиму казочку своєму   дитяті.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Принципи харчування.

В повсякденному харчуванні обов'язково мають бути: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, клітковина, вода.

Для дітей перш за все необхідне споживання повноцінного білка. Адже іе основний будівельний матеріал для організму. В разі його нестачі виникає •альмування росту. Необхідно пам'ятати, що саме в продуктах тваринного юходження білки є повноцінними. Дуже корисним для організму дітей та іідлітків є біле м'ясо птахів (грудинка), як джерело легкозасвоюваного ювноцінного білка, шо практично не містить жиру. Телятина та нежирна :винина відіграє важливу роль у кровотворенні (зокрема, його вживання >екомендують при недокрів'ї як джерело заліза). Джерелом білка є також шця, риба, молоко, сир, картопля, свіжа капуста, гречана, рисова, вівсяна срупа.

Жири - теж частинка тіла людини. Після травлення їх організм ндкладас „про запас" - під шкірою та навколо життєво важливих органів, гаких як серце, печінка і нирки. Вони захищають нас від холоду і запобігають юшкодженню внутрішніх органів і кісток. Тому деяка кількість підшкірного киру дуже необхідна для підтримання здоров'я. Найбільш необхідні для >рганізму жири знаходяться в молоці, вершковому маслі, сметані, кефірі, шгуртах, яєчному жовтку, жирній рибі (оселедець, скумбрія, сардини), іерафінованій олії. Ці жири знижують рівень холестерину в крові, зменшують ризик виникнення серцево-судинних захворювань.

Корисність вуглеводів для організму в тому, що вони сприяють юрмалізації процесів травлення, дають відчуття ситості на тривалий час, а іеякі швидко втамовують голод (фрукти, мед, цукор). Вуглеводи дуже салорійні. їх надлишок у раціоні може привести до ожиріння (особливо в іитячому віці).

Здоровий раціон не обходиться без клітковини, оскільки вона юпомагає виводити відходи з організму. Вона також надає нашій їжі .об'єму", підсилює моторику кишечника, нормалізує травлення і допомагає сонтролювати вагу.

У здоровому харчуванні ніяк не обійтись без води. Вона не вважається юживною речовиною, але виконує життєво необхідні функції: сприяє обміну >ечовин, виводить токсичні відходи.

Слючовими компонентами здорового раціону є вітаміни і мінерали. Вони акож містяться у їжі і є важливим джерелом протеїну, вуглеводів та жирів, їітаміни й мінерали легко руйнуються у процесі обробки їжі, тому так іажливо щодня їсти хоча б трохи сирих овочів і фруктів.

Найпоширенішими з вітамінів є:

  • Вітамін А сприяє росту, потрібний для нормального зору. Його багато у моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі. Вітаміни групи В необхідні для розумової І фізичної праці. Містяться вони у житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м'ясі.
  • Вітамін С запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікує цингу. Багато його в капусті, картоплі, помідорах, цибулі, шипшині, часнику, лимонах, чорній смородині.
  • Вітамін В зміцнює кістки, запобігає рахітові. Міститься в молоці, печінці, житньому хлібі, яйцях, риб'ячому жирі.

На формування м'язової, кісткової, нервової тканин у дітей впливають мікроелементи: калій,кальцій,магній, залізо, йод, фосфор, цинк. Тому у харчуванні мають бути : яблука,абрикоси, вишня, виноград, ананаси, квасоля, огірки, капуста, риба, м'ясо, в яких їх найбільше. Необхідно, щоб їжа була різноманітною. Але є продукти, вживання яких треба обмежити. Це цукор, жир, сіль, борошняні вироби. Від надмірного вживання солодощів люди повнішають, у них псуються зуби, вони частіше хворіють. Надлишок в організмі солі теж може стати причиною захворювань.

Якщо ви полюбляєте тістечка, цукерки, пиріжки, інші солодощі та вироби з борошна, запам 'ятайте:

  • не їжте ці страви в проміжках між основними прийомами їжі;
  • їжте з радістю не лише морозиво і цукерки, але й цибулю, рибу, петрушку;
  • улюбленої страви вдень ви повинні з'їсти ні в якому разі не більше, ніж основної.

Правила споживання їжі.

Здоров'я залежить і від того, як швидко ви їсте і наскільки ретельно пережовуєте їжу. Тому:

  • не поспішайте, їжте безшумно, не плямкайте;
  • жуйте з закритим ротом:
  • не їжте зайвого, навіть якщо дуже смачно;
  • в тарілку кладіть рівно стільки, скільки зможете з'їсти;
  • з'їдайте все, що поклали до тарілки;
  • не їжте солодкого, коли не з'їсте першої та другої страви;
  • навчіться правильно користуватися ложкою, виделкою, ножем;
  • приберіть після себе, подякуйте за обід.

Ще одна важлива порада, якої потрібно дотримуватись під час їжі - не розмовляти. Адже дуже небезпечно, коли їжа може потрапити в дихальне горло (гортань), або навіть в легені. Щоб видалити її звідти, необхідна термінова операція.

Розпорядок харчування дітей може бути індивідуальним, залежно від умов життя, режиму дня, стану здоров'я, фізичної активності. Дітям рекомендується їсти 4 рази на день в один і той

гмо

За оцінками Держстандарту майже половна всіх продуктів, які реалізуються в Україні, містять генномодифіковані організми (ГМО). Тобто ця продукція зроблена з рослин, що мають неприродне походження і вирощені в „пробірках" генетиків. Чи є це шкодою для людського організму?

Над цим питанням вчені поки шо сперечаються. А споживачі хочуть, принаймі, знати, що їдять і, відповідно, мати вибір: або купувати свідомо продукти з ГМО, або обирати ті, що зроблені на природній основі. Тому з 1 липня 2010р. в Україні запроваджено обов'язкове маркування харчових продуктів на вміст ГМО. Покупцям, які не бажають споживати ГМО, варто бути уважними з продуктами із написом „містить рослинні білки" -ймовірно, у їх склад входить модифікована соя. Найчастіше модифікації піддаються: соя, ріпак, соняшник, картопля, полуниця, помідори, кабачки, паприка, салат. Найбільше ГМО містять: ковбасні вироби, напівфабрикати, соуси, приправи, майонез, кетчуп, молочні продукти, соєве молоко, згущене молоко, шоколад, борошно, продукти швидкого приготування, морозиво, чіпси, жувальні гумки.

 

 

 

Додаток 2

ЗАГАРТУВАННя

Оздоровчі сили   природи ( повітря , сонце , вода ) широко використовуються для зміцнення   здоров'я та загартування організму дитини.

Загартування -це ціла система заходів, спрямованих   на підвищення опірності організму людини , розвиток у неї здатності швидко і без шкоди для здоров'я пристосуватися до різноманітних умов навколишнього життя.

В садках застосовують два види загартовуючи заходів : повсякденні і спеціальні. Загартуванню в повсякденному житті сприяють   раціонально Підібраний   одяг, взуття, постіль; оптимальний температурний режим 6 застосування провітрювання , використання холодної води для миття рук, обличчя, полоскання рота, горла.

Організовуючи спеціальні процедури- додержуємося слідуючи   принципів:

а) послідовність

б) систематичність

в) індивідуальні особливості

Потрібно обережно і послідовно привчати дітей до сильніших подразників : поступово знижувати    температуру повітря або води , збільшувати час на повітряні та сонячні ванни.   Послідовність допомагає організму без шкоди для здоров'я звикнути до більш суворих умов життя. Загартування не можна проводити епізодично , час від часу , від нього не буде   користі , а навпаки може завдати серйозної шкоди здоров'ю дитини.   Тому, якщо в загартуванні трапилась перерва через хворобу   чи по іншій причині    - слід переглянути . як дозування так   і температуру.    Краще почати з   початку !

В нашому   садку   застосовуємо такі види загартування :

І гр.- 10 групи- " Вологе  обтирання рукавичкою" , вік з 2  до з років. 7гр.- 9гр.-II групи-" Контрастне   топтання   в тазах", вік з з років   до

  1. років.
  2. гр.- 12 групи и Контрастне обливання ніг", діти з4 років до 5 -ти років .

бгр.-8 групи "Обливання   ніг   з поступовим зниженням  температури -води", діти з 5 -ти років до 7 -ми років.

Вода швидко діючий і дуже ефективний засіб загартування. Водні процедури збуджують , тому їх краще застосовувати після денного сну.

Показником позитивного впливу загартовуючи процедур є добрий апетит, глибокий сон, радісний настрій , покращення здоров'я дитини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
11 січня 2018
Переглядів
6091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку