Чому вода потребує охорони?

Про матеріал
Донести до свідомості дітей цінність води; з’ясувати з дітьми причини надмірного використання води і проблеми забруднення водних ресурсів; проаналізувати власні звички щодо користування водою; виховувати свідоме відношення до збереження водних ресурсів планети, виховувати любов до життя; виховувати бережливе ставлення до води.
Перегляд файлу

Тема.  Чому вода потребує охорони

Мета: донести до свідомості дітей цінність води; з’ясувати з дітьми причини надмірного використання води  і проблеми забруднення водних ресурсів; проаналізувати власні звички щодо користування водою; виховувати свідоме відношення до збереження водних ресурсів планети, виховувати любов до життя; виховувати бережливе ставлення до води.
 

Обладнання: мультимедійна презентація; частини прислів’їв для роботи в парах; таблиці для самооцінювання; картки для роботи в групах та цеглинки Лего.

 

Хід заняття

Ранкове коло

І. Організаційний момент

1. Привітання

Станьте, діти, всі рівненько,

Посміхніться веселенько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали!

- Який настрій у вас? Зробіть його на обличчі.

- Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.

- Я дарую вам всім свою усмішку, гарний настрій, тепле слово і запам’ятайте на майбуття:
Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхнулося, спочатку сам посміхнись життю!


3. Гра «Мікрофон»
- Пограємо у вже відому вам гру «Мікрофон».
- Що б ви хотіли дізнатися з відомої вам теми уроку?

Свої запитання починайте словами
«Я хочу знати …
(Учні передають «Мікрофон» один одному і формулюють запитання, вчитель записує їх на дошці)
Орієнтовані запитання учнів:
Я хочу знати….. Щось новеньке про воду. Де знаходиться вода в організмі, якщо нам в музеї води говорили, що вода становить 80% маси тіла людини?
 

2. Фенолонічне спостереження.

ІІ. Основна частина

1. Вчитель:  Тож ми з вами продовжуємо говорити про воду та її значення у житті. І тема нашої зустрічі «Чому вода потребує охорони.

Всі ми знаємо, що вода – це не просто дар природи, це – основа життя. З її появою з’являється життя, а без неї все гине. Ось як про це сказав французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері: «У тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху,  тебе неможливо описати, тобою насолоджуюся, не знаючи, що ти таке. Ти не тільки потрібна для життя, ти — саме життя». (Слайд 4).

22 березня всі святкують День води. А чому? – ви запитаєте. Бо вода потребує захисту, адже з кожним роком її кількість меншає, їй загрожує небезпека.

Запаси прісної води – це лише сльозинка на очах Землі. На 100 л солоної води припадає 2 л прісної.           (Слайд)

2. Поміркуймо.

- Для яких потреб використовують воду у вашій сім’ї?

(Відповіді дітей)

3. Практичне завдання (Слайд)

Проаналізуйте дані таблиці, у якій наведено витрати води для потреб однієї людини на добу. Висловіть припущення, як можна зменшити витрати води.

У рік людина в середньому використовує 40 000 літрів води

Нині в багатьох країнах світу вже не вистачає прісної води. До таких країн належить і Україна. Швидкість, з якою тече вода з крану:

1 хвилина – 3-4 літри води

5 хвилин – 15-20 літрів

1 година – 200 – 240 літрів

 


- А хто ж забруднює водойми? (Слайд 8).

 

4. Фізкультхвилинка

За схемою розкажіть, як людина використовує воду.

5. Робота в групах. (Слайд15).

 Завдання потрібно виконати групою. Вам необхідно розробити послідовність дій з водою для її економії. (Слайд16).

  • Вода для зубної щітки. 1 група
  • Ощадливий душ. 2 група
  • Миска для миття посуду. 3 група

При перевірці виконання послідовно піднімаємо цеглинки Лего, вислуховуємо всі групи.

6. Словникова робота

   Охоро́на води́ — система заходів, спрямованих на попередження й усунення забруднення.

7. Крісло автора. Поміркуй. Слайд 17

Якими властивостями наділено воду в українських казках?

Якою водою повертають здоров’я та життя героям казок?

Що ви знаєте про живу та мертву воду?

8. Робота в зошитах.  Слайд 18

Придумай і намалюй знак «Водоохоронна зона».

9. Перегляд відео  Слайд 19

«Охорона водойми від забруднення»

ІІІ. Підсумкова частина.

Висновок

Воду широко використовують у побуті й на виробництві. Вода – це джерело життя на Землі, тому до неї потрібно ставитися дбайливо.

22 березня відзначають Всесвітній день води!

Чи знаєте ви, що кожен літр забрудненої води, потрапляючи у водойму, робить непридатними для пиття 100 літрів чистої води.

А забруднена вода призводить до важких захворювань. А вам, щоб не хворіти, треба гарно та  смачно їсти, займатися спортом і добре відпочивати.

Існує такий вислів: «Закрути міцніше кран, щоб не витік океан». Якщо з крана постійно капає вода, то протягом місяця марно витікає близько 400 літрів води. І тому наше першочергове завдання – зменшувати витрати води.

Ну що ж, час біжить швидко, і нам пора прощатися. Але пам’ятайте, що чиста вода потрібна всім, без неї неможливе життя на Землі. До нових зустрічей! До побачення!

 

 

docx
Додано
5 червня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку