12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Дайджест «Знайомтесь ЕQ та SQ»

Про матеріал

Дайджест стане в нагоді як класному керівнику, так і заступнику директора. В ньому представлена узагальнена інформація та поняття про емоційний та соціальнний інтелект. Інфографіка і цифрах та фактах.

Перегляд файлу

Дайджест «Знайомтесь ЕQ та SQ»

Єрмякіна О.Г.,

вчитель початкових класів ,

спеціаліст

 

IQ  дає тобі роботу, а   ЕQ - кар'єру.

«Людство вступило в еру надзвичайно емоційних навантажень. Ми можемо протистояти цьому лише, виховуючи волю, навчившись керувати емоціями і розумно переборювати так звані емоційні стреси.» П.К. Анохін

 

 Школа лише маленька частинка соціуму нашої держави. І як не крути все, що відбувається в світі, країні, родині має великий вплив на нас з вами. Пропоную переглянути лише факти.

  • За два роки жертвами неоголошеної війни на Сході України стали більше 30 тисяч осіб, із яких загинули 9 тисяч, більше 21 тисячі отримали поранення. Близько 1,6 мільйона українців були вимушені залишити свої оселі та переїхати в інші міста.
  • За даними мультимедійної платформи іномовлення України, за останні п’ять років міліція фіксує зростання фактів домашнього насильства зі 110 тисяч випадків до 165 тисяч (дані на листопад 2016). При чому 95% – 99% жінок і дітей, які пішли на вулицю і стали безхатченками, пов’язують це з домашнім насильством.
  • За результатами телефонного опитування щодо проблеми шкільного буллінгу, проведеного командою ЮНІСЕФ Україна та ГО «Український інститут соціальних досліджень» в рамках проекту U-Report, 49% респондентів зазначили, що в школі над ними знущались. Більшість із постраждалих нікому про це не розповіли. Основна причина – тому, що соромились. І лише 4% (!) розповіли вчителю.
  • У всесвітньому рейтингу щастя world happiness report україна з 87 місця у 2013 році перемістилась на 123 в 2016. (Рейтинг було складено експертами з різних університетів світу на замовлення організації об’єднаних націй)

 

А тепер звернемося до проекту нового Державного стандарту початкової школи, в якому зазначено, що «розвиток наскрізних умінь буде індикатором впровадження компетентнісного підходу на рівні конкретної шкільної практики. Орієнтування на наскрізні вміння забезпечує рівновагу між знаннями, вміннями, ставленнями учнів та їхніми реальними життєвими потребами. Наскрізні уміння слугують підставою для інтеграції освітніх галузей. У проекті Сандарту початкової освіти розглядаються такі наскрізні вміння в розвитку:

  1. Розв'язую проблеми
  2. Критично мислю
  3. Творчо мислю (креативність)
  4. Співпрацюю
  5. Ефективно спілкуюся
  6. Розвиваю власний емоційний інтелект
  7. Досліджую
  8. Організовую свою діяльність
  9. Рефлексую
  10. Читаю вдумливо (1)

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про освіту
(Прийняття від 05.09.2017. Набрання чинності 28.09.2017 )

Освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об’єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.

Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

У 90-х роках ХХ століття критичної маси набули спостереження про те, що широковідомий та загальновживаний при прийомі на роботу на той час показник інтелекту людини IQ (intelligence quotient) насправді не обіцяв ні кар’єрного зростання, ні взагалі значних професійних успіхів.

Дослідники переймалися питанням, чому люди, що блискуче закінчували навчальні заклади, не досягали подібних результатів в роботі, в той час як їхні колись набагато менш успішні товариші, значно їх випереджали. До того ж, для них була характерна загальна незадоволеність життям та стосунками з людьми (за даними спостережень за життєвим шляхом 95 студентів Гарварда 1940-х років та за 81 кращими учнями середніх шкіл в Іллінойсі).

Було зроблено висновок, що чинники, які допомагають людині будувати кар’єру, створювати і зберігати сім’ю, розвивати і утримувати соціальні зв’язки – це дещо інше, ніж академічна успішність та результати навчання. Ці чинники було названо явищем емоційного інтелекту, яке з того часу активно й бурхливо досліджується та розвивається.

Тож бачимо на скільки актуальним є питання розвитку соціального та емоційного інтелекту. Але що це?

Термін "соціальний інтелект" був введений у психологію Е. Торндайк в 1920 р. для позначення "далекоглядності в міжособистісних відносинах". Соціальний інтелект – здатність правильно розуміти поведінку людей.

Соціальний інтелект – це інтелект індивіда, що формується в ході його соціалізації, під впливом умов соціального середовища.

Соціальний інтелект:

  • Знання і правильне застосування соціальних норм і стандартів;
  • Здатність адаптуватися в різноманітних соціальних групах;
  • Уміння знайти правильний підхід до кожної людини;
  • Гнучкість комунікативної тактики;
  • Делікатність, толерантність

Термін ‘Емоційний Інтелект’ (ЕQ) з’явився у 90-х роках минулого століття. його було запропоновано вченими Пітером Саловеєм (Peter Salovey) та Джоном Д. Майєром (John D. Mayer). Однак найбільшого свого поширення він набув після виходу в світ книги  Деніеля Гоулмана (Daniel Goleman) «Емоційний інтелект. Чому він може значити більше, ніж IQ».

Емоційний інтелект - EQ  - це показник нашої здатності до спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття інших людей.

Емоційний інтелект: Даніель Гоулман, 

  • Здатність розуміти власні почуття та почуття інших;
  • Вміння контролювати сплески емоцій;
  • Здатність адекватно оцінювати складну ситуацію та вірно діяти;
  • Вміння диференціювати позитивні та негативні почуття;
  • Вміння виважено приймати рішення

Складові емоційного інтелекту: Від чого ж залежить показник емоційного інтелекту? У цілому, його значення зумовлюється трьома основними якостями: самоконтролем, здатністю розуміти почуття інших людей та реалістичним оптимізмом. Щоб підвищити свою емоційну стійкість, доцільно розвивати всі три якості.

На відміну від IQ, емоційний інтелект можна розвивати в будь-якому віці. Якщо логічні здібності розвивають до 17 років, максимум до 25 (ось чому так важливо не змарнувати цей період в освіті), то пік розвитку EQ – це 40 років.

Якщо тобі понад 30 років, а ти можеш сміятися і плакати, як дитина, і цим пишаєшся – то з EQ у тебе все гаразд.

Девіз Соціального та Емоційного Інтелекту: БУДЬТЕ ПРИВІТНИМИ.

 

Саме соціальний інтелект надає можливість дитині адекватно розуміти емоційний стан і особистісні особливості оточуючих, встановлювати дружні відносини з однокласниками, раціонально вирішувати виникаючі конфлікти, коректно взаємодіяти з оточуючими дітьми і дорослими.

На підставі вищерозглянутого  можна з високою мірою ймовірності припустити, що наявність у людини таких властивостей сприяє збереженню її здоров’я як  фізичного, так і психічного, досягненню нею статусу суб’єктивного, психологічного та соціального благополуччя.

 

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку