Дефектологічний аспект
ПІБ дитини ______________________________ клас ____
Показники розвитку ______________________20__/20__ н.р.
|
||||||||||||||||||||||||
Психічні процеси |
||||||||||||||||||||||||
Пам’ять |
||||||||||||||||||||||||
Види пам’яті, які домінують |
||||||||||||||||||||||||
За змістом: |
Способом: |
Тривалістю: |
За аналізатором: |
|||||||||||||||||||||
образна |
|
довільна |
|
короткочасна |
|
зорова |
|
|||||||||||||||||
словесно-логічна |
|
мимовільна |
|
довготривала |
|
слухова |
|
|||||||||||||||||
рухова |
|
|
|
оперативна |
|
рухова |
|
|||||||||||||||||
емоційна |
|
|
|
короткочасна |
|
|
|
|||||||||||||||||
Індивідуальні особливості |
||||||||||||||||||||||||
Швидкість |
|
Точність |
|
Міцність |
|
Запам’ятовування |
|
|||||||||||||||||
достатня |
|
достатня |
|
достатня |
|
механічне |
|
|||||||||||||||||
недостатня |
|
недостатня |
|
недостатня |
|
смислове |
|
|||||||||||||||||
Готовність до відтворення |
|
Відтворення |
|
Обсяг |
|
|||||||||||||||||||
нормальне |
|
впізнавання |
|
згадування |
|
нормальний |
|
|||||||||||||||||
сповільнене |
|
повне |
|
достанє |
|
звужений |
|
|||||||||||||||||
|
|
неповне |
|
недостатнє |
|
|
|
|||||||||||||||||
Увага |
||||||||||||||||||||||||
Індивідуальні особливості |
||||||||||||||||||||||||
Стійкість |
Концентрація |
Переключення |
Розподіл |
Об’єм |
||||||||||||||||||||
стійка |
|
достатня |
|
Легке |
|
Достатній |
|
достатній |
|
|||||||||||||||
нестійка(поверхова) |
|
недостатня (розсіяна) |
|
Ускладнене (повільне) |
|
ускладнений |
|
недостатній |
|
|||||||||||||||
Сприймання (індивідуальні особливості) |
||||||||||||||||||||||||
Фіз. поруш. за модальністю |
За формою |
Цілісність |
Предметність |
Узагальненість системність |
||||||||||||||||||||
зорове |
|
простору |
|
цілісне |
|
достатня |
|
достатня |
|
|||||||||||||||
слухове |
|
часу |
|
фрагментране |
|
низька |
|
низька |
|
|||||||||||||||
сенсорне |
|
руху |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
інше |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Уявлення (індивідуальні ососбливості) |
||||||||||||||||||||||||
Диференційованість |
Повнота |
Детальність |
|
|
||||||||||||||||||||
достатня |
|
достатня |
|
достатня |
|
|||||||||||||||||||
недостатня |
|
збіднена |
|
поверхова |
|
|||||||||||||||||||
Мислення |
||||||||||||||||||||||||
Домінуючий вид |
За формою: |
Наочно-дійове |
|
Наочно-образне |
|
Словесно-логічне |
|
|||||||||||||||||
Разгорненням |
|
відтворювальне |
|
інтуітивне |
|
|
|
|||||||||||||||||
Характерні індивідуальні особливості мислення |
||||||||||||||||||||||||
Самостійність |
Критичність |
Гнучкість |
Послідовність |
Швидкість |
||||||||||||||||||||
достатня |
|
достатня |
|
достатня |
|
достатня |
|
достатня |
|
|||||||||||||||
недостатня |
|
малокритичність |
|
недостатня |
|
недостатня конкретність, ситуативність |
|
недостатня сповільненість, інертність |
|
|||||||||||||||
|
|
некритичність |
|
|
|
|||||||||||||||||||
Індивідуальні особливості механізму мислення |
||||||||||||||||||||||||
1.Аналіз і синтез |
||||||||||||||||||||||||
Виділення |
Ситуативність |
Обсяг |
Прич.-насл.зв’язки |
Класифікація |
||||||||||||||||||||
достатнє |
|
встановлює |
|
достатній |
|
встановлює |
|
достатнє |
|
|||||||||||||||
недостатнє |
|
ускладненнням |
|
збіднений |
|
ускладненням |
|
недостатнє |
|
|||||||||||||||
не виділяє |
|
не встановлює |
|
|
|
не встановлює |
|
не володіє |
|
|||||||||||||||
2.Порівняння |
||||||||||||||||||||||||
Володіння кри-теріями порівняння |
Домінантне порівняння |
Виділення функ-ціональних ознак |
Систематизація |
Узагальнення |
|
Абстрагування |
|
|||||||||||||||||
достатнє |
|
відмінність |
|
достатнє |
|
достатнє |
|
достатнє |
|
достатнє |
|
|||||||||||||
недостатнє |
|
подібність |
|
недостатнє |
|
недостатнє |
|
недостатнє |
|
недостатнє |
|
|||||||||||||
не володіє |
|
|
|
не володіє |
|
стереотипічна |
|
не володіє |
|
не володіє |
|
|||||||||||||
Примітки:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рекомендації:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Фізіологічний розвиток |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Загальна мотрика |
порушена |
|
не порушена |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Індивідуальні особливості фізіологічного розвитку |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Хода |
Великі рухи |
Зор.-рух. узгодженність |
Оральний праксис |
Дрібна моторика |
Психосоматика |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
рівна,легка |
|
зкоординовані |
|
порушена |
|
порушений |
|
грубо порушена |
|
обтяжена |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
хитка,млява |
|
незграбні, координація ускладнена |
|
не порушена |
|
не порушений |
|
порушена |
|
необтяжена |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ходіння на пальчиках |
|
стереотипії(рухові ритуали) |
|
|
|
|
|
розвинута |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Емоційно-вольова сфера, соціально-моральна. Особливості організаційної і регулятивної діяльності. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Комунікативний розвиток |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Встановлення контакту |
Зоровий контакт |
Потреба в контакті з оточуючими |
Організаційна поведінка |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
легко |
|
прямий |
|
достатня |
|
сформована |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
поступово |
|
недостатньо регульований «повз» |
|
виражена недостатність |
|
з труднощами |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
формально |
|
відсутність фіксації |
|
відсутність (ігнорування) |
|
не сформована |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сенсорні стимули |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
нормальна чутливість |
|
гіперчутливість |
|
виокремлення афективно значущих відчуттів |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
стереотипічні рухи |
|
аутостимуляції |
|
гіпочутливість(торпедні реакції) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Емоційно-вольовий стан. Індивідуальні особливості поведінки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Емоційні реакції |
Розуміння дій інших |
Вираження і контроль власних станів |
Вольова активність |
Самооцінка |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
адекватні |
|
сформоване |
|
достатній |
|
достатня |
|
адекватна |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
неадекватні |
|
несформоване |
|
ускладнений |
|
знижена |
|
знижена |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
лабільні |
|
не достатнє |
|
відсутній |
|
відсутня |
|
завищена |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
підвищена чутливість |
|
|
|
|
|
підвищена |
|
мінлива |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
знижена чутливість |
|
|
|
|
|
|
|
стійка |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Домінантні індивідуальні особливості емоційно-вольової сфери |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
полюсність емоцій |
|
ініціативність |
|
безініціативність |
|
рішучість |
|
нерішучість |
|
емоційна незрілість |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
впертість |
|
активність |
|
пасивність |
|
апатичність |
|
холодність |
|
капризність |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
навіюваність |
|
самостійність |
|
адаптивність |
|
страхи |
|
інертність |
|
сором’язливість |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Домінантні індивідуальні особливості поведінки |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
керована |
|
малокерована |
|
польова пове-дінка(хаотичне переміщен.) |
|
деструктивність |
|
асоціальна (дромоманія та ін) |
|
нав’язливість |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
некерована |
|
хвороблива прихильність до звичного |
|
аутостимуляції (самоагресія) |
|
страхи |
|
демонстратив-на |
|
прояви агресії |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Працездатність |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Інтерес до співпраці |
Сприйняття допомоги |
Реакція на зауваження |
Мотивація до навчання |
|
Реакція на зовн.мотивацію |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
виразний |
|
позитивно |
|
адекватна |
|
адекватна |
|
позитивна |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
епізодичний |
|
негативно |
|
неадекватна |
|
знижена |
|
негативна |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
відсутній |
|
не сприймає |
|
не реагує |
|
переважають органічні потреби над пізнавальними |
|
не реагує |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Навчуваність |
|
Характер діяльності |
|
Темп і працездатність |
|
Оволодіння досвідом (перенесення знань на практику) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
достатній р-нь |
|
активний |
|
рівномірний |
|
достатній |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
знижена |
|
пасивний |
|
нерівномірний з проявами імпульсивності(збудження) |
|
знижений |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
регрес |
|
мінливий |
|
нерівномірний з проявами астенії(гальмування) |
|
відсутній |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Характер діяльності |
Предметно-практичні дії |
Ігрова активність |
|
Гра |
|
Мотиво-результативні зв’язки |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
стійкий |
|
самостійні, адекватні |
|
розвинута |
|
предметна, рольова, процесуальна |
|
встановлює |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
нестійкий |
|
нерішучі, стимульовані, регульовані розум. діями |
|
знижена |
|
використання предметів адекватне, маніпулює ними |
|
з ускладненням |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
формальний |
|
імпульсивні, регульовані розумовими діями |
|
імпульсивні втручання |
|
не завжди використовує адекватно, маніпулює ними |
|
не встановлює |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
відсутність мотивів |
|
нерішучі, нерегульовані розумовими діями |
|
схильність до самоти |
|
неадекватна, неспецифічні маніпуляції |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
імпульсивні, неусвідомлені |
|
|
|
ігрові навички відсутні |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Соціально-моральний розвиток |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Навички побутової адаптації |
Навички гігієни, одягання |
Навички харчування |
Розуміння соц. норм і правил |
|
Оволодіння соц.-мор. нормами поведінки |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
сформовані |
|
сформовані |
|
сформовані |
|
достатній |
|
сформовані |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
на стадії формування |
|
на стадії формування |
|
на стадії формування |
|
знижений |
|
частково сформовані |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
не сформовані |
|
не сформовані |
|
не сформовані |
|
не розуміє |
|
не сформовані |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Планування діяльності |
самостійні спроби планування з урахуванням кінцевої мети |
|
складає примітивний план дій за допомогою дорослого |
|
виконує без аналізу, не усвідомлюючи кінцеву мету і не маючи плану дій. |
|
планування діяльності відсутнє |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Примітки:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рекомендації:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Індивідуальна характеристика імпресивного і експресивного мовлення |
|||||||||||||||||||||
Розуміння зверненого мовлення |
0-й р-нь: не сприймає,іноді реагує на інтонації |
|
Ситуативний р-нь: розуміє 1-2 складову соц.- побутову інструкцію, не співвідносить слова з зображенням |
|
Номінативний р-нь: орієнтується в простих іменниках, дієсловах,їх зображенням, зовсім відсутнє розуміння непрямих відмінків |
|
|||||||||||||||
Предикативний р-нь: розуміє 2-3 складову інструкцію,легко орієнтований в непрямих відмінках, розуміння деяких прийменників(в,на,біля) |
|
Розчленований р-нь: розуміє складні інструкції,розрізнює словозміни, словотворення. |
|
||||||||||||||||||
Стан експресивного мовлення |
|||||||||||||||||||||
Фонематичне сприйняття |
Звуковий аналіз і синтез |
Звуковимова |
Складова структура слова |
Активний,пасивний словник |
|||||||||||||||||
не сформоване |
|
відсутність аналізу |
|
без порушень |
|
не порушена |
|
збіднений |
|
||||||||||||
грубо недорозвинене |
|
грубе недорозвинення |
|
поліморфне порушення |
|
незначно порушена |
|
розвинутий |
|
||||||||||||
недорозвинене |
|
недорозвинений |
|
мономорфне порушення |
|
грубо порушена |
|
відсутні слова ознаки, дій, ін.. |
|
||||||||||||
порушення звуко-складового сприймання |
|
достатній |
|
відсутня |
|
відсутнє мовлення |
|
домінують іменники,дієслова,недостатні ін. частини мов-ня |
|
||||||||||||
розвинене |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Фраза |
|
відсутня |
|
лепетні елементи, жести |
|
1-2 слівне речення,аморфні слова-корені |
|
проста, з 2-3 слів, аграматична |
|
||||||||||||
жестове мовлення |
|
однослівна |
|
слова-штампи, словопотік без сенсового навантаження |
|
ехолалія |
|
складна за структурою,розгорнута |
|
||||||||||||
Граматична будова |
|
відповідно нормі |
|
сформовано недостатньо |
|
не сформовано |
|
||||||||||||||
Зв’язне мовлення |
Діалогічне мовлення |
Складання розповіді |
Переказ |
Повнота переказу |
|||||||||||||||||
не сформоване |
|
не сформоване |
|
складає за малюнком |
|
не складає, причинно-наслідкові зв’язки не встановлює |
|
повний, близький до тексту |
|
||||||||||||
грубий недорозвиток |
|
грубий недорозвиток |
|
складає за серією малюнків |
|
складає з допомогою та наочним матеріалом |
|
недостатньо повний |
|
||||||||||||
сформоване недостатньо |
|
сформоване недостатньо |
|
не складає |
|
складає з допомогою без наочного матеріалу |
|
не складає |
|
||||||||||||
розвинуте |
|
розвинуте |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Примітки:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рекомендації:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Просторові уявлення |
||||||||||||||||
В напрямках відносно себе |
Взаємовідношення зовнішніх об’єктів і тіла |
Вербалізація просторових уявлень |
|
Орієнтування на аркуші зошиті |
|
|||||||||||
орієнтується |
|
орієнтується |
|
сформована |
|
орієнтується |
|
|||||||||
з ускладненням |
|
з ускладненням |
|
недостатньо сформована |
|
з ускладненням |
|
|||||||||
не орієнтується |
|
не орієнтується |
|
не сформована |
|
не орієнтується |
|
|||||||||
|
||||||||||||||||
Пори року |
Дні тижня |
Часини доби |
|
Місяці |
|
Одиниці часут (сек,хв.,год) |
|
|||||||||
знає, називає, розуміє порядок послідовності,осн.ознаки |
|
знає, називає, розуміє порядок послідовності, осн.ознаки |
|
знає, називає, розуміє порядок послідовності,осн.ознаки |
|
знає, називає, розуміє порядок послідовності,осн.ознаки |
|
сформовані |
|
|||||||
знає назви, плутає порядок, осн.ознаки |
|
знає назви, плутає порядок, осн.ознаки |
|
знає назви, плутає порядок, осн.ознаки |
|
знає назви, плутає порядок, осн.ознаки |
|
недостатньо сформовані |
|
|||||||
називає з допомогою,недостатнє розуміння ознак |
|
називає з допомогою,недостатнє розуміння ознак |
|
називає з допомогою,недостатнє розуміння ознак |
|
називає з допомогою,недостатнє розуміння ознак |
|
не сформовані |
|
|||||||
не сформовані |
|
не сформовані |
|
не сформовані |
|
не сформовані |
|
|
|
|||||||
Диференціація «зараз, згодом,раніше, пізніше» |
сформовані |
|
недостатньо сформовані |
|
не сформовані |
|
||||||||||
Примітки:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рекомендації:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Математична складова |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сенсорні еталони |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кольори |
Геометричні форми |
Розрізняє, називає |
Якісні ознаки |
Поняття «ціле, частина» |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
знає, називає,спів від-носить |
|
знає, називає,співвідно-сить |
|
|
|
|
|
сформовані, розрізняє, називає,порівнює за ними |
|
розуміє |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
не знає, не вказує, співвідносить |
|
не знає, не вказує, співвідносить |
|
|
|
|
|
недостатньо сформовані, розрізняє і називає з допомогою,плутається в назвах порівнювальних величин |
|
не розуміє |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
не знає, не співвідносить |
|
не знає, не співвідносить |
|
|
|
|
|
порівнює переважно за розмірними характеристиками,з допомогою дорослого |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
знає відтінки |
|
знає об’ємні фігури |
|
|
|
|
|
не сформовані, не порівнює |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Числовий ряд |
в межах 1-5 |
|
5-10 |
|
10-20 |
|
20-100 |
|
> 100 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Порядкова лічба |
Обернена лічба |
Рахунок |
Співвіднесення кіл-сті з цифрою |
Числовий ряд викладає |
Числа-сусіди |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
сформована |
|
сформована |
|
механічний |
|
сформоване |
|
самостійно |
|
сформована |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
ускладнена |
|
ускладнена |
|
малоусвідом-лений |
|
з допомогою |
|
з допомогою |
|
ускладнена |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
не сформована |
|
не сформована |
|
усвідомлений |
|
не сформоване |
|
не сформоване |
|
не сформована |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Склад числа |
Математичні знаки |
Попереднє, наступне |
Поняття «скільки,котрий» |
Арифметичні дії |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
сформований |
|
1-2 |
|
3-4 |
|
+ |
|
- |
|
розуміє |
|
сформовані |
|
усно |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
з допомогою |
|
5-6 |
|
7-8 |
|
> |
|
< |
|
не розуміє |
|
на стадії формування |
|
на пальцях, рахівна лінійка |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
не сформований |
|
9 |
|
10 |
|
= |
|
* |
|
|
|
не сформовані |
|
не виконує |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Порівняння множин |
Графічне зображення цифр |
Читання і запис прикладів |
Розв’язування задач |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
виконує за однаковими якісними ознаками |
|
пише правильно |
|
розуміє, вміє читати і записувати самостійно |
|
структурні компоненти |
|
розв’язування,розуміння змісту |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
виконує за різними якісними ознаками |
|
виконання окремих елементів невірне |
|
розуміє, вміє читати і записувати з допомогою |
|
розуміє |
|
самостійне |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
не виконує |
|
дзеркальне відтворення |
|
не усвідомлює практичний зміст |
|
з ускладненням |
|
потребує допомоги |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
самостійно |
|
не розуміє, обводе за шаблонами |
|
|
|
не розуміє |
|
зміст не розуміє, не розв’язує |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
з допомогою |
|
не розуміє, відмова від написання, хаотичне письмо |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Примітки:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рекомендації:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Навички читання і письма |
|||||||||||||||||||||||
Навички письма |
|||||||||||||||||||||||
Каліграфічне письмо |
Розрізнення мовних одиниць (буква,слово, речення) |
Письмо під диктовку |
Списування |
||||||||||||||||||||
достатньо сформоване |
|
сформоване |
|
букв |
|
письмо без помилок |
|
букв |
|
достатньо грамотне |
|
||||||||||||
порушення на письмі |
|
недостатньо сформоване |
|
складів |
|
помилки, зрідка користується наочністю |
|
складів |
|
з помилками |
|
||||||||||||
не сформоване |
|
не сформоване |
|
слів |
|
Численні помилки |
|
слів |
|
не сформоване |
|
||||||||||||
|
|
|
|
речень |
|
Не сформоване |
|
речень |
|
|
|
||||||||||||
Основні характерні помилки на письмі |
|||||||||||||||||||||||
відсутність знаків пунктуації |
|
зливання воєдино |
|
не притримується графічної сітки |
|
||||||||||||||||||
надмірність знаків пунктуації |
|
не використовує велику букву |
|
виходить за межі робочого рядка |
|
||||||||||||||||||
плутання букв подібних за написанням |
|
помилки при написанні елементів букв |
|
помилки у з’єднанні букв |
|
||||||||||||||||||
плутання букв подібних за звучанням |
|
дзеркальне письмо |
|
неакуратне письмо,малорозбірливе |
|
||||||||||||||||||
пропуск букв, складів |
|
забування букв |
|
виправлення, наведення |
|
||||||||||||||||||
Навички читання |
|||||||||||||||||||||||
Знання букв |
Темп читання |
Спосіб читання |
Розуміння прочитаного |
Розуміння прочитаного іншим |
Переказ прочитаного |
||||||||||||||||||
сформоване |
|
критично низький |
|
по буквений |
|
повне розуміння |
|
повне розуміння |
|
самостійний |
|
||||||||||||
недостатньо сформоване |
|
повільний |
|
змішаний (побукв.+поскл.) |
|
розуміння з опорою на наочність, допомогою |
|
неповне, фрагментарне зміна змісту |
|
за навідними запитаннями |
|
||||||||||||
не сформоване |
|
помірний |
|
відривний складовий |
|
неповне розуміння, фрагментарне |
|
грубе спотворення змісту |
|
не може переказати |
|
||||||||||||
|
|
швидкий |
|
плавний складовий |
|
неповне, поруш. співвіднесення |
|
не розуміє, за сюжетом не слідкує |
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
складовий з цілісним прочитанням слів |
|
не розуміє |
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
словами |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Характерні помилки при читанні |
|||||||||||||||||||||||
заміна букв у складі |
|
не зливає букви у склади |
|
не зливає склади у слова |
|
||||||||||||||||||
плутає букви за оптичними озн. |
|
плутає букви за акустичн. озн. |
|
переставлення складів |
|
||||||||||||||||||
пропуск складів |
|
пропуск букв |
|
забуває букви |
|
||||||||||||||||||
Примітки:________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рекомендації:_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вчитель-дефектолог ______________________ Підпис __________ Дата _________