Різдвяні дива І
-
Завдання на відповідність. Поєднайте несподівану подію із героєм, з яким вона сталася. (1б.)
-
Василько А Онімів, посірів, здувся, як повітряна кулька. Його підмінили!
-
Дідусь Мороз Б Розуміє мову тварин, рослин, бо не може говорити до людей.
-
Єва В На блакитні очі набігли сльози, стало жаль стрункої красуні.
-
Ослик Хвостик Г Протрюхикав на коні й загубив підкову.
-
Про кого з героїв вивчених творів йдеться? Визначте за описами. (1б.)
-
12 літ, блакитні очі, біляве волосся, подарунок від батька.
-
Не проста. Золота. Схожа на місяць. Зачарувала роззяв.
-
Добра, гралася в саду, обіймала ручками стовбури дерев.
-
Низький зріст, довгий ніс, скривлені губи, подібний до підземного троля.
-
Завдання на відповідність між засобами художньої виразності та прикладами до них. (2б.)
-
Епітет А тріщав вогонь, сичав борщ;
-
Персоніфікація Б білі, наче молочні, хмари; дерева стояли, наче мертві;
-
Гіпербола В зійшлися і роззявили роти сімсот роззяв;
-
Порівняння Г тремтячий голос; невимовний смуток;
Д Нечиталюк, лілії.
-
Поєднайте літературний термін із його визначенням. (2б.)
-
Різдвяне оповідання А подробиця, містить підтекст, характеризує змальоване
явище.
-
Художня деталь Б різновид метафори, надання неістотам, явищам,
тваринам людських рис.
-
Персоніфікація В твір, в якому йдеться про події напередодні Різдва або
під час його святкування.
-
Різдвяна казка Г твір, у якому діють чарівні істоти, фантастичні події
відбуваються на Святий вечір чи на Різдво.
Д обрядове різдвяне дійство з колядками, сценами про
народження Ісуса.
-
Порівняйте Власні почуття і переживання у переддень Різдва з настроєм у родині Василька («Ялинка» М.Коцюбинський) (3-4 моменти) (2б.)
Переддень Різдва у моїй родині, Переддень Різдва у родині Василька,
мій настрій настрій хлопчика
-
Висловіть власне міркування (5-6 речень) щодо рядків, взятих із вивчених творів. Обираємо одну тезу. (4б.)
-
Найбільша радість приходить після найбільшого смутку і туги («Єва і білосніжна квітка лілії»);
-
Ніколи не здавайся! Ніколи! Бог любить зухвалих!
-
Це дуже важливо мріяти! Мрії підкоряються дуже сильним і впертим натурам!
-
Щастя належить тільки тим, хто готовий за нього боротися і навіть страждати («Різдвяна історія ослика Хвостика» О.Гаврош).
Різдвяні дива ІІ
1. Завдання на відповідність. Поєднайте несподівану подію із героєм, з яким вона сталася. (1б.)
-
Василько А Усі його мрії збулися! Навіть ті, про які він і не просив.
-
Дівчинка Б Помітила усмішку Богородиці, повернення голосу.
-
Єва В Побачив хрест і зрадів, бо дорога вела до села, де жив дядько.
-
Ослик Хвостик Г Знайшла підкову, наказала їй світити на вікні.
2. Про кого з героїв вивчених творів йдеться? Визначте за описами. (1б.)
1. Зелене, струнке, веселе. Маяло гілочками. Підтяте, впало на сніг.
2. Совісна. Хоче повернути загублену річ. Їде в Лапландію.
3. Найбільше хотілося говорити людською мовою, почути звук власного голосу.
4. Актор. Неперевершено грає роль у різдвяній виставі. Прикра подія.
-
Завдання на відповідність між засобами художньої виразності та прикладами до них. (2б.)
-
Епітет А сум літав по хаті, ялинка тремтіла;
-
Персоніфікація Б довга, як стежечка, смужка; сніг сяяв сріблом; тремтіла, як
у пропасниці;
-
Художня деталь В зійшлися і роззявили роти сімсот роззяв;
-
Порівняння Г найгарніше Різдво; ніжно-фіалковий сніг ; гарне личко;
Д Нечиталюк, лілії.
4.Поєднайте літературний термін із його визначенням. (2б.)
-
Різдвяне оповідання А подробиця, містить підтекст, характеризує змальоване явище.
-
Художня деталь Б різновид метафори, надання неістотам, явищам,
тваринам людських рис.
-
Персоніфікація В твір, в якому йдеться про події напередодні Різдва або
під час його святкування.
-
Різдвяна казка Г твір, у якому діють чарівні істоти, фантастичні події
відбуваються на Святий вечір чи на Різдво.
Д обрядове різдвяне дійство з колядками, сценами про
народження Ісуса.
-
Вкажіть почуття, які переповнювали ослика Хвостика на кожному етапі під час його вимушеної мандрівки до міста («Різдвяна історія ослика Хвостика» О.Гаврош). (2б.)
Шлях ослика Хвостика
1. Околиця села, 2. Стежка в лісі 3. У ромів 4. У парку 5. Біля церкви, духовний центр стаєнка
-
Висловіть власне міркування (5-6 речень) щодо рядків, взятих із вивчених творів. Обираємо одну тезу. (4б.)
-
Найбільша радість приходить після найбільшого смутку і туги («Єва і білосніжна квітка лілії»);
-
Ніколи не здавайся! Ніколи! Бог любить зухвалих!
-
Це дуже важливо мріяти! Мрії підкоряються дуже сильним і впертим натурам!
-
Щастя належить тільки тим, хто готовий за нього боротися і навіть страждати («Різдвяна історія ослика Хвостика» О. Гаврош).