Діагностична робота за розділом "Різдвяні дива"

Про матеріал
Діагностична робота з української літератури у 6 класі за розділом "Різдвяні дива" (за програмою Т.О.Яценко). Має 2 варіанти. Містить завдання на відповідність та творчого характеру. За правильно виконану роботу учень може отримати максимально 12 б.
Перегляд файлу

Різдвяні дива І

  1. Завдання на відповідність.   Поєднайте несподівану подію із героєм, з яким вона сталася. (1б.)
  1. Василько              А Онімів, посірів, здувся, як повітряна кулька. Його підмінили!
  2. Дідусь Мороз      Б Розуміє мову тварин, рослин, бо не може говорити до людей.
  3. Єва                        В На блакитні очі набігли сльози, стало жаль стрункої красуні.
  4. Ослик Хвостик    Г Протрюхикав на коні й загубив підкову.

 

  1. Про кого з героїв вивчених творів йдеться? Визначте за описами. (1б.)
  1. 12 літ, блакитні очі, біляве волосся, подарунок від батька.
  2. Не проста. Золота. Схожа на місяць. Зачарувала роззяв.
  3. Добра, гралася в саду, обіймала ручками стовбури дерев.
  4. Низький зріст, довгий ніс, скривлені губи, подібний до підземного троля.
  1. Завдання на відповідність між засобами художньої виразності та прикладами до них. (2б.)
  1. Епітет                    А  тріщав вогонь, сичав борщ;
  2. Персоніфікація     Б  білі, наче молочні, хмари; дерева стояли, наче мертві;
  3. Гіпербола              В зійшлися і роззявили роти сімсот роззяв;
  4. Порівняння           Г тремтячий голос; невимовний смуток;

                               Д  Нечиталюк, лілії.

  1. Поєднайте літературний термін із його визначенням. (2б.)
  1. Різдвяне оповідання        А  подробиця, містить підтекст, характеризує змальоване

                                               явище.

  1. Художня деталь                Б різновид метафори, надання неістотам, явищам, 

                                                 тваринам людських рис.

  1. Персоніфікація                  В твір, в якому йдеться про події напередодні Різдва або 

                                                під час його святкування.

  1. Різдвяна казка                   Г твір, у якому діють чарівні істоти, фантастичні події

                                               відбуваються на Святий вечір чи на Різдво. 

                                            Д обрядове різдвяне дійство з колядками, сценами про           

                                                   народження Ісуса.

  1. Порівняйте Власні почуття і переживання у переддень Різдва з настроєм у родині Василька («Ялинка» М.Коцюбинський) (3-4 моменти) (2б.)

 

Переддень Різдва у моїй родині,                 Переддень Різдва у родині Василька,

https://bigpic.net.ua/wp-content/uploads/134353168712334_36655.jpg мій настрій                                                                            настрій хлопчика                                                 

                                                                                                                             

                                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                     Висловіть власне міркування (5-6 речень) щодо рядків, взятих із вивчених творів. Обираємо одну тезу. (4б.)
  • Найбільша радість приходить після найбільшого смутку і туги («Єва і білосніжна квітка лілії»);
  • Ніколи не здавайся! Ніколи! Бог любить зухвалих!
  • Це дуже важливо мріяти! Мрії підкоряються дуже сильним і впертим натурам!
  • Щастя належить тільки тим, хто готовий за нього боротися і навіть страждати («Різдвяна історія ослика Хвостика» О.Гаврош).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Різдвяні дива ІІ

1. Завдання на відповідність.   Поєднайте несподівану подію із героєм, з яким вона сталася. (1б.)

  1. Василько             А Усі його мрії збулися! Навіть ті, про які він і не просив.
  2. Дівчинка              Б Помітила усмішку Богородиці, повернення голосу.
  3. Єва                        В Побачив хрест і зрадів, бо дорога вела до села, де жив дядько.
  4. Ослик Хвостик    Г Знайшла підкову, наказала їй світити на вікні.

2. Про кого з героїв вивчених творів йдеться? Визначте за описами. (1б.)

          1. Зелене, струнке, веселе. Маяло гілочками. Підтяте, впало на сніг.

          2. Совісна. Хоче повернути загублену річ. Їде в Лапландію.

          3. Найбільше хотілося говорити людською мовою, почути звук власного голосу.

          4. Актор. Неперевершено грає роль у різдвяній виставі. Прикра подія.

 

  1.                Завдання на відповідність між засобами художньої виразності та прикладами до них. (2б.)
  1. Епітет                            А  сум літав по хаті, ялинка тремтіла;
  2. Персоніфікація             Б  довга, як стежечка, смужка; сніг сяяв сріблом; тремтіла, як

                                          у пропасниці;

  1. Художня деталь           В зійшлися і роззявили роти сімсот роззяв;
  2. Порівняння                   Г найгарніше Різдво; ніжно-фіалковий сніг ; гарне личко;

                          Д  Нечиталюк, лілії.

4.Поєднайте літературний термін із його визначенням. (2б.)

  1. Різдвяне оповідання         А  подробиця, містить підтекст, характеризує змальоване явище.
  2. Художня деталь                Б різновид метафори, надання неістотам, явищам, 

                                               тваринам людських рис.

  1. Персоніфікація                  В твір, в якому йдеться про події напередодні Різдва або

                                               під час його святкування.

  1. Різдвяна казка                   Г твір, у якому діють чарівні істоти, фантастичні події

                                               відбуваються  на Святий вечір чи на Різдво. 

                                                              Д обрядове різдвяне дійство з колядками, сценами про           

                                                                         народження Ісуса.

  1.      Вкажіть почуття, які переповнювали ослика Хвостика на кожному етапі під час його вимушеної мандрівки до міста («Різдвяна історія ослика Хвостика» О.Гаврош). (2б.)

Шлях ослика Хвостика

 

1. Околиця села,    2.   Стежка в лісі   3.  У ромів      4. У парку          5.  Біля церкви,                духовний центр                                                                                                       стаєнка                       

https://bookopt.com.ua/media/catalog/product/cache/1/image/600x/7c3b53dcec3c66109e036e804b84fd50/1/6/162938_20181224_0005.jpg

https://bookopt.com.ua/media/catalog/product/cache/1/image/600x/7c3b53dcec3c66109e036e804b84fd50/1/6/162938_20181224_0001.jpg

 

 

 

 

  1.      Висловіть власне міркування (5-6 речень) щодо рядків, взятих із вивчених творів.  Обираємо одну тезу. (4б.)
  • Найбільша радість приходить після найбільшого смутку і туги («Єва і білосніжна квітка лілії»);
  • Ніколи не здавайся! Ніколи! Бог любить зухвалих!
  • Це дуже важливо мріяти! Мрії підкоряються дуже сильним і впертим натурам!
  • Щастя належить тільки тим, хто готовий за нього боротися і навіть страждати («Різдвяна історія ослика Хвостика» О. Гаврош).
docx
Додано
14 грудня 2023
Переглядів
1557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку